5 Август, 2024 23:04 7 400 56

Ето какви ще са промените при годишните технически прегледи

  • гтп-
  • технически преглед-
  • автомобили-
  • коли

Те ще бъдат предложени до петък

Ето какви ще са промените при годишните технически прегледи - 1
Снимка: Нова телевизия

Ревизират системата за годишни технически прегледи. От днес междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите. Допустимите стойности за емисиите са въведени в България през 2012 година и прилагат европейска директива. От 22 юли, когато заработи новата система, отново за период от две седмици, преминалите успешно автомобили са 127 085. Временно са допуснати 1808 от общата бройка, а недопуснатите са 181.

Пред NOVA транспортният министър Георги Гвоздейков представи своите предложения, които да успокоят създалото се напрежение. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.

„Тези данни ясно показват, че броят на върнатите автомобили е около 1% от всички и хаос с прегледите няма. Този 1% е резултат от функционирането на системата за управление и контрол на качеството, и показва че системата наистина работи“, подчерта министърът на транспорта и съобщенията.

"От днес е сформирана работна група в ИА „Автомобилна администрация“, която да изготви промени в правилата за годишните технически прегледи на автомобилите. Ще предложим да бъде увеличен срокът за отстраняването на констатирани „значителни неизправности“ при техническите прегледи", каза Гвоздейков при посещение в един от софийските пунктове.

Другото предложение, представено от министъра е автомобилите, които не покриват допустимите екологични норми също да попадат в категорията за „значителни неизправности“, а не да бъдат спирани от движение както е в момента. „По този начин на собственика на автомобила ще се даде срок да отстрани този проблем, който по същество не представлява пряка опасност за движението по пътя“, обясни министър Гвоздейков.

Допустимите стойности за емисиите са въведени в България през 2012 година и прилагат европейска директива. „Това, което променихме сега е да затегнем контрола като свържем измервателните уреди в пунктовете директно със системата на ИА „Автомобилна администрация“ и данните от всяко измерване постъпват автоматично. До този момент имаше възможност тези данни да бъдат коригирани ръчно в пунктовете. Сега това не е възможно“, заяви министър Георги Гвоздейков.

Той представи статистика, според която за период от две седмици преди да заработи системата за управление и контрол на качеството 139 251 автомобила са преминали успешно технически преглед. С констатирани значителни неизправности и върнати за отстраняване на неизправностите са 208 моторни превозни средства, а 32 не са минали преглед, поради открити опасни неизправности.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хей

    59 3 Отговор
    А като в Германия през година Кога?

    Коментиран от #8, #38

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Даниел

    91 2 Отговор
    Много интересно ще бъде Да станат публично достояние емисиите който изпускат например автобусите на градския транспорт в София?
    А такситата ще бъдат ли спрени от движение?
    Да му писне на човек от дискриминации,за сведение карам дизел .

    Коментиран от #26

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Рон Джереми

    40 0 Отговор
    Мисля, че лъжете.
  • 6 Град Козлодуй

    1 23 Отговор
    Дано е за Добро

    Коментиран от #29

  • 7 Стан-боцмана

    112 5 Отговор
    А кога ще проверяват бензиностанциите какво гориво ни продават? И отговарят ли на Еропеиските стандарти? Защото ако зареждам буклуци по бензиностанциите каво да излезе от ауспуха освен буклук!!!!

    Коментиран от #9

  • 8 Брей

    62 3 Отговор

    До коментар #1 от "Хей":

    А като в Украйна-без преглед-кога?!
  • 9 Има да чакаш!

    28 2 Отговор

    До коментар #7 от "Стан-боцмана":

    Нама да е скоро!
    Уверявам те...!
  • 10 Никси

    58 4 Отговор
    Абе Разтеглят се едни локуми за Дизелите , ама тия от зелената зделка никой не смее да пише за НЕ КАЧЕСТВЕНИТЕ ГОРИВА , пушили били дизеляците , задниците ви пушат по лошо от дизелите , особено когато сте се намааюи с стар запечен фасул с крумит лук у тепсия на фурна , да ви го ту...на у зелената джендърля !!!.
  • 11 Отец Петка

    74 5 Отговор
    Колите с газови уредби ДОКОГА ще ги дискриминират въпреки че са най чистата категория.

    Коментиран от #51

  • 12 Анонимен

    31 1 Отговор
    Когато цъфнат теменугите и работите тръгнат зле,гвоздеи ще видим по пътищата,защото самият мистър Гвоздей ги е поредил така
  • 13 Жоро

    42 3 Отговор
    Има хора който карат рядко сега ще ги откажат и така застрахователите ще съберат по малко пари и ще искат двойно тройно вдигане на гражданската!
  • 14 Миро

    32 3 Отговор
    Не само застрахователите и Общините ще съберат по малко от данъци 100000 коли средно по 100 лв. Данък на кола - 10000000 по малко в и без това маллия бюджет на общините а колите ще са много повече. Ще трябва да вдигат данъците за да компенсират загобите и така тези с новите коли ще плащат все повече данък, гражданска... Отделно и частите за колите ще поскъпнат защото пазара ще с е свие заради намалелите продажби на части що няма стари коли

    Коментиран от #17

  • 15 Риба цаца

    37 1 Отговор
    Хахахахахахахаха хахахахахахахаха хахахахахахахаха хахахахахахахаха верно сте малоумни мани !!!! Един вид нема сега а след малко ????? Верно сте луди и си просите сопата!!!!!
  • 16 Служебния министър

    34 1 Отговор
    колко пари ще получи от тези нововъведения? И това не е работата му, да стане постоянен министър в правителство избрано от народа и тогава да прави промени, а не служебно назначен. Защо се мисли за толкова умен? Всичко ще блесне и излезе на яве. Като е толкова по промените и толкова умен защо не се опита да спре корупцията в министерството си? Може би защото няма никаква корупция в Изпълнителна агенция на АВТОМОБИЛНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ!

    Коментиран от #18

  • 17 Няма да се плашите

    6 11 Отговор

    До коментар #14 от "Миро":

    Тези автомобили които не минат ГТП поради несъответствие с допустимите норми на замърсяване имат 30 дни да отстранят проблема. Та няма да отидат за скрап всичките а само малък процент.
    Друго всичко ще си плати и страховете ви няма да се сбъднат.

    Коментиран от #27

  • 18 Не че съм му фен

    10 6 Отговор

    До коментар #16 от "Служебния министър":

    Да бе ба. Той дойде този министър и докара корупцията. Много елементарно ама с голо кламерче не става.
  • 19 България

    35 3 Отговор
    Скоро правителство няма да има, евронатегачите продължават да отвръщават народа от себе си.
  • 20 М3 голд

    30 4 Отговор
    Когато купувахме не нов автомобил, не сме искали резултати от ТП. Правят се в КАТ. Държавата е гарантирала изпълнение на нормите. Сега искат какво ли не за чисти показания на ауспуха. При некачествени горива при това. Разбирам, че 10% от парка има проблеми, т.е. 300 хиляди коли. Държавата ще помогне ли? Може. И ето как:
    - не допуска внос на коли с пробег над примерно 200 хил. км. И жестоки глоби на джамбазите, който превъртат километража.
    - контрол на качествата на горивата. И много сериозни глоби и затваряне на продавачи на некачествени горива.
    - еднократна помощ за техническа доработка на изпускателната система. Примерно 200 лв. За 300 хиляди автомобила това са 60 млн лв. Нищо сума в сравнение с други протоколни харчове, дарения на Окраина и други. Да видим и ние, е имаме държава.
    Държавата си затвори очите, че пунктовете за технически прегледи удвоиха цените. Защото времето на прегледите се удължава два пъти, казват те. И избиват разходи за нов софтуер. И някои трябвало да си сменят хардуер. И масово цените са 95 лв. Няма пазарна икономика. Има монопол на цената. И държавата е съгласна!?!
    На запад, в някои страни, се стимулират покупки на нов автомобил. Държавата плаща определен процент за някои категории граждани или на всички. Тук за такова нещо не се мисли и говори.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Иван

    13 2 Отговор
    Пунктове за ГТП вече работят по отстраняване на затрудненията при преминаване на ГТП на бензинови автомобили.
  • 22 Овцете Доете

    32 3 Отговор

    До коментар #20 от "М3 голд":

    Горивата са ИДЕАЛНИ.
    Нали ти ги продават управляващите.
    Твоята кола е трошка- трябва да си купиш нова- пак от тях. И така и каско ще плащаш на техните застрахователни дружества. Не само ГО.
  • 23 ти май не живееш

    28 2 Отговор

    До коментар #20 от "М3 голд":

    в българия… каква държава търсиш каква държавна помощ? това сборище от лакуми нагли и необразовани крадци и продажници няма нищо общо с държава !!! това сборище може само и вдинствено да дере хората но никога няма да ни помага!!! трябва да го разберете това и да спрете да си мислите че имаме държава
  • 24 Прегледите да се забранят

    22 4 Отговор
    Прегледите са излишни

    Коментиран от #25

  • 25 Петър

    22 3 Отговор

    До коментар #24 от "Прегледите да се забранят":

    Абсолютно си прав, ГТП на един автомобил, изобщо не може да гарантира, че този автомобил ще изправен технически през следващата една година.
  • 26 Даниеле

    6 9 Отговор

    До коментар #3 от "Даниел":

    Първо сложи в ред собствения си автомобил и после изисквай и от останалите. Масово автобусите в София са или на CNG или на ток. Макар и доста от тях да са китайски, скоро облак зад автобус не съм виждал, виж пълно е с остарели италиански или френски дизели, зад които трябва да сложиш противогаз за да шофираш. Срещат се и фолксвагени и шкоди, но като че ли по-малко.

    Коментиран от #32

  • 27 Тъй де

    3 21 Отговор

    До коментар #17 от "Няма да се плашите":

    Ама масово бай Ганьо не иска за нищо да плаща. Ако може и колата си няма да изчисти дори!
  • 28 Мда

    33 2 Отговор
    Не виждам някаква особена промяна в изискванията. Увеличават срокът за евентуален ремонт и толкова. Пак въртят същата маша, без да се наблегне на същината в техническата експертиза. Къде е оценката за автомобили на бензин-газ (метан)?
    Дискриминацията е в сила. Докато по белите държави се оценява усилията за намаляване на емисии в цялост, у нас се поддържа явен, целиви уклон в ощетяване собствениците на такива автомобили. А те са една голяма част от автопарка в България. От друга страна, законово, газовите уредби подлежат на държавен контрол. Значи може да цоцат пари за техническа проверка, но не може да се оценят емисиите на тези автомобили. Нагли технократи.

    Коментиран от #30

  • 29 Мъдев

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "Град Козлодуй":

    Алооу
  • 30 Иван

    9 1 Отговор

    До коментар #28 от "Мда":

    Както съм написал по горе, собственици на пунктаове за ГТП работят по отстраняването на проблемите при преминавана на ГТП на бензинови автомобили, има си начини.
  • 31 Тити

    14 3 Отговор
    Тези прегледи да една пунта Мара само фа се вземат едни пари от народа. Ако мислеха за нашето здраве щвха да ни лекуват безплатно и да имаме най модерното здравеопазване.
  • 32 Петър

    25 3 Отговор

    До коментар #26 от "Даниеле":

    Какъв ред бре братко, автомобила ми е на пропан бутан и е доста екологичен, но поради простотията на група държавни безработници, не се зачитат резултатите от работата на пропан бутан, а се зачитат само резултатите от работата на бензин.

    Коментиран от #39, #42

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Хъс

    16 2 Отговор
    Никой не задава въпроса; Кой е
    човека, който държи бензинките
    на закачалка и с какъв интерес.
    Щом и Главчев мълчи...
  • 35 Я "голем министър"

    14 1 Отговор
    си имаме "грездейков" Браво на него! Сигурно и автомобил знае какво е не само хеликоптер "нов" който се разпада...
  • 36 лкийухъгт

    3 10 Отговор
    Опитвайте да мислите бе, улигуфрени гнусни...

    Не са издържали теста за емисии около 1,5% от колите, но бензин/дизел са 50:50 и да кажем, че са изгърмели 3% от бензиновите коли... При автопарк средно на 18+ години много ли е 3% повредени коли?
    Наясно ли сте, че из ивропътъ при ГТП колата задължително се закачва на диагностика и де факто се следят "живи данни"? Шъ въ уткрехна- при свързано устройство към ОБД порта новите коли влизат в сервизен режим и емисиите влизат в норми щото за Евро 5 и 6 границите са много тесни...

    И не, горивата ви НЕ са проблем
  • 37 столипин

    11 2 Отговор
    Какво е положението с екологично чистите камази.
  • 38 сесесере

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хей":

    Махни ги техните прегледи, като видят една точка ръжда и се правят на интересни и искат да те спрат от движение. Ако станат като у Дойчланд прегледите, 80% от колите веднага ще бъдат бракувани.

    Коментиран от #40

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Петър

    11 2 Отговор

    До коментар #38 от "сесесере":

    Не си мисли, че ГТП-то в Германия е черешката на тортата, представа си нямаш какви автомобили с немска регистрация и валиден технически преглед са идвали при мен, шарнирите и биалетките пред изпадане, а пода на автомобила гнилоч.

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 плокиу7ъ6т

    8 8 Отговор

    До коментар #32 от "Петър":

    И защо сте изтрили ИСТИНАТА?


    Колата ти е проектирана от завода да работи на бензин- тества се работата на бензин. Това, че караш на газ е твое извращение и може да искаш някакви отстъпки от данъка примерно, но ГТП-то се прави на ОСНОВНОТО ГОРИВО на автомобила...
    Точно така е у швабия- щом колите на газ имат копче за смяна на горивото по желание на шофьора минават тюф НА БЕНЗИН... Тоест Зафира на метан ИМА копче на таблото- минава тюф на бензин, Кади на метан НЯМА копче на таблото- минава тюф на газ щото няма как да обърне принудително на бензин...

    Искате да минавате преглед на газ- купувате си една Кия от Корея и си гледате кефа...

    Коментиран от #46, #47, #52

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 дрфтгъхуйт

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "Петър":

    Давай, покажи ми такава кола с ТЮФ минат преди 10 дни... Не можеш...

    Коментиран от #45, #48

  • 45 Петър

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "дрфтгъхуйт":

    Как да ти я покажа като съм я ремонтирал и е заминала за Германия?
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Баба ти

    15 3 Отговор

    До коментар #42 от "плокиу7ъ6т":

    С АГУ колите карат на бензин до минутка, докато загрее двигателят. След това докато се паркира 25 годишната ми кола с АГУ е по-екологична от твоята 5 годишна дизел с брикети. Наредбата трябва да се промени в тази част, да се замерва двигателя с основното ползвано гориво. Твоето е долния лобистки капиталистически диктат, да те принудят да купуваш и купуваш тяхната продукция. Мога да си позволя нова кола, но си харесвам старата и замърсява по-малко от твоята нова брикетка.
  • 48 Петър

    5 2 Отговор

    До коментар #44 от "дрфтгъхуйт":

    А защо държиш да ти покажа автомобил с ТЮФ минат преди 10 дни.? ТЮФ на автомобила във ФРГ важи за над 720 дни и не е никаква гаранция, че този автомобил ще читав през тези над 720 дни.

    Коментиран от #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Мда

    8 0 Отговор

    До коментар #42 от "плокиу7ъ6т":

    Справката/оценката за емисиите може да се прави спрямо данните за бензин, но до там. Утре, ако мина на вода, или конвертирам на електромобил, пак ще искат да сипвам бензин. Опа, ама то било техническо изменение. Именно - в талонът ми е записано бензин-газ, технически одобрено, проверено и платено. Какви емисии имам на газ?
    Както казах и по-рано, съвременните газови инжекциони са автоматизирани системи. Наличието на ,,копче" за превключване не е законово условие. Ако го няма, а техникът реши да изключи собственоръчно подаването от бутилката, ще се води умишлено вмешателство/увреждане на нормалната експлоатация на автомобила. Мда
  • 53 Дърт комунист

    1 4 Отговор
    Айде стига сте циврили ! Забраняваме бензиновите коли в българия, защото бензиновите двигатели са капиталистическо изобретение. Бензиновите коли са враг на българския комунизъм. Всяка спряна бензинова кола - пирон в ковчега на капитализма и империализма ! На който не му харесва - да се маха от тук !
  • 54 ГТП

    5 0 Отговор
    Са остаряла форма на контрол има си автосервизи и механици истинския преглед е в автосервиза има неизправност и се отстранява и така.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове