Ревизират системата за годишни технически прегледи. От днес междуведомствена комисия трябва да измисли начин, който да регулира проблемите с прегледите. Допустимите стойности за емисиите са въведени в България през 2012 година и прилагат европейска директива. От 22 юли, когато заработи новата система, отново за период от две седмици, преминалите успешно автомобили са 127 085. Временно са допуснати 1808 от общата бройка, а недопуснатите са 181.
Пред NOVA транспортният министър Георги Гвоздейков представи своите предложения, които да успокоят създалото се напрежение. Идеята е вредните емисии вече да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Срокът за отстраняване на такъв тип неизправности да бъде удължен от 14 на 30 дни.
„Тези данни ясно показват, че броят на върнатите автомобили е около 1% от всички и хаос с прегледите няма. Този 1% е резултат от функционирането на системата за управление и контрол на качеството, и показва че системата наистина работи“, подчерта министърът на транспорта и съобщенията.
"От днес е сформирана работна група в ИА „Автомобилна администрация“, която да изготви промени в правилата за годишните технически прегледи на автомобилите. Ще предложим да бъде увеличен срокът за отстраняването на констатирани „значителни неизправности“ при техническите прегледи", каза Гвоздейков при посещение в един от софийските пунктове.
Другото предложение, представено от министъра е автомобилите, които не покриват допустимите екологични норми също да попадат в категорията за „значителни неизправности“, а не да бъдат спирани от движение както е в момента. „По този начин на собственика на автомобила ще се даде срок да отстрани този проблем, който по същество не представлява пряка опасност за движението по пътя“, обясни министър Гвоздейков.
Допустимите стойности за емисиите са въведени в България през 2012 година и прилагат европейска директива. „Това, което променихме сега е да затегнем контрола като свържем измервателните уреди в пунктовете директно със системата на ИА „Автомобилна администрация“ и данните от всяко измерване постъпват автоматично. До този момент имаше възможност тези данни да бъдат коригирани ръчно в пунктовете. Сега това не е възможно“, заяви министър Георги Гвоздейков.
Той представи статистика, според която за период от две седмици преди да заработи системата за управление и контрол на качеството 139 251 автомобила са преминали успешно технически преглед. С констатирани значителни неизправности и върнати за отстраняване на неизправностите са 208 моторни превозни средства, а 32 не са минали преглед, поради открити опасни неизправности.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хей
Коментиран от #8, #38
23:07 05.08.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Даниел
А такситата ще бъдат ли спрени от движение?
Да му писне на човек от дискриминации,за сведение карам дизел .
Коментиран от #26
23:13 05.08.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Рон Джереми
23:17 05.08.2024
6 Град Козлодуй
Коментиран от #29
23:30 05.08.2024
7 Стан-боцмана
Коментиран от #9
23:34 05.08.2024
8 Брей
До коментар #1 от "Хей":
А като в Украйна-без преглед-кога?!23:36 05.08.2024
9 Има да чакаш!
До коментар #7 от "Стан-боцмана":
Нама да е скоро!Уверявам те...!
23:37 05.08.2024
10 Никси
23:51 05.08.2024
11 Отец Петка
Коментиран от #51
23:54 05.08.2024
12 Анонимен
00:06 06.08.2024
13 Жоро
00:15 06.08.2024
14 Миро
Коментиран от #17
00:23 06.08.2024
15 Риба цаца
00:51 06.08.2024
16 Служебния министър
Коментиран от #18
01:18 06.08.2024
17 Няма да се плашите
До коментар #14 от "Миро":
Тези автомобили които не минат ГТП поради несъответствие с допустимите норми на замърсяване имат 30 дни да отстранят проблема. Та няма да отидат за скрап всичките а само малък процент.Друго всичко ще си плати и страховете ви няма да се сбъднат.
Коментиран от #27
02:09 06.08.2024
18 Не че съм му фен
До коментар #16 от "Служебния министър":
Да бе ба. Той дойде този министър и докара корупцията. Много елементарно ама с голо кламерче не става.02:12 06.08.2024
19 България
02:52 06.08.2024
20 М3 голд
- не допуска внос на коли с пробег над примерно 200 хил. км. И жестоки глоби на джамбазите, който превъртат километража.
- контрол на качествата на горивата. И много сериозни глоби и затваряне на продавачи на некачествени горива.
- еднократна помощ за техническа доработка на изпускателната система. Примерно 200 лв. За 300 хиляди автомобила това са 60 млн лв. Нищо сума в сравнение с други протоколни харчове, дарения на Окраина и други. Да видим и ние, е имаме държава.
Държавата си затвори очите, че пунктовете за технически прегледи удвоиха цените. Защото времето на прегледите се удължава два пъти, казват те. И избиват разходи за нов софтуер. И някои трябвало да си сменят хардуер. И масово цените са 95 лв. Няма пазарна икономика. Има монопол на цената. И държавата е съгласна!?!
На запад, в някои страни, се стимулират покупки на нов автомобил. Държавата плаща определен процент за някои категории граждани или на всички. Тук за такова нещо не се мисли и говори.
Коментиран от #22, #23
05:04 06.08.2024
21 Иван
05:39 06.08.2024
22 Овцете Доете
До коментар #20 от "М3 голд":
Горивата са ИДЕАЛНИ.Нали ти ги продават управляващите.
Твоята кола е трошка- трябва да си купиш нова- пак от тях. И така и каско ще плащаш на техните застрахователни дружества. Не само ГО.
06:13 06.08.2024
23 ти май не живееш
До коментар #20 от "М3 голд":
в българия… каква държава търсиш каква държавна помощ? това сборище от лакуми нагли и необразовани крадци и продажници няма нищо общо с държава !!! това сборище може само и вдинствено да дере хората но никога няма да ни помага!!! трябва да го разберете това и да спрете да си мислите че имаме държава06:33 06.08.2024
24 Прегледите да се забранят
Коментиран от #25
06:57 06.08.2024
25 Петър
До коментар #24 от "Прегледите да се забранят":
Абсолютно си прав, ГТП на един автомобил, изобщо не може да гарантира, че този автомобил ще изправен технически през следващата една година.07:10 06.08.2024
26 Даниеле
До коментар #3 от "Даниел":
Първо сложи в ред собствения си автомобил и после изисквай и от останалите. Масово автобусите в София са или на CNG или на ток. Макар и доста от тях да са китайски, скоро облак зад автобус не съм виждал, виж пълно е с остарели италиански или френски дизели, зад които трябва да сложиш противогаз за да шофираш. Срещат се и фолксвагени и шкоди, но като че ли по-малко.Коментиран от #32
07:14 06.08.2024
27 Тъй де
До коментар #17 от "Няма да се плашите":
Ама масово бай Ганьо не иска за нищо да плаща. Ако може и колата си няма да изчисти дори!07:16 06.08.2024
28 Мда
Дискриминацията е в сила. Докато по белите държави се оценява усилията за намаляване на емисии в цялост, у нас се поддържа явен, целиви уклон в ощетяване собствениците на такива автомобили. А те са една голяма част от автопарка в България. От друга страна, законово, газовите уредби подлежат на държавен контрол. Значи може да цоцат пари за техническа проверка, но не може да се оценят емисиите на тези автомобили. Нагли технократи.
Коментиран от #30
07:24 06.08.2024
29 Мъдев
До коментар #6 от "Град Козлодуй":
Алооу07:28 06.08.2024
30 Иван
До коментар #28 от "Мда":
Както съм написал по горе, собственици на пунктаове за ГТП работят по отстраняването на проблемите при преминавана на ГТП на бензинови автомобили, има си начини.07:29 06.08.2024
31 Тити
07:31 06.08.2024
32 Петър
До коментар #26 от "Даниеле":
Какъв ред бре братко, автомобила ми е на пропан бутан и е доста екологичен, но поради простотията на група държавни безработници, не се зачитат резултатите от работата на пропан бутан, а се зачитат само резултатите от работата на бензин.Коментиран от #39, #42
07:34 06.08.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Хъс
човека, който държи бензинките
на закачалка и с какъв интерес.
Щом и Главчев мълчи...
07:42 06.08.2024
35 Я "голем министър"
07:45 06.08.2024
36 лкийухъгт
Не са издържали теста за емисии около 1,5% от колите, но бензин/дизел са 50:50 и да кажем, че са изгърмели 3% от бензиновите коли... При автопарк средно на 18+ години много ли е 3% повредени коли?
Наясно ли сте, че из ивропътъ при ГТП колата задължително се закачва на диагностика и де факто се следят "живи данни"? Шъ въ уткрехна- при свързано устройство към ОБД порта новите коли влизат в сервизен режим и емисиите влизат в норми щото за Евро 5 и 6 границите са много тесни...
И не, горивата ви НЕ са проблем
07:51 06.08.2024
37 столипин
07:52 06.08.2024
38 сесесере
До коментар #1 от "Хей":
Махни ги техните прегледи, като видят една точка ръжда и се правят на интересни и искат да те спрат от движение. Ако станат като у Дойчланд прегледите, 80% от колите веднага ще бъдат бракувани.Коментиран от #40
07:53 06.08.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Петър
До коментар #38 от "сесесере":
Не си мисли, че ГТП-то в Германия е черешката на тортата, представа си нямаш какви автомобили с немска регистрация и валиден технически преглед са идвали при мен, шарнирите и биалетките пред изпадане, а пода на автомобила гнилоч.Коментиран от #44
08:02 06.08.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 плокиу7ъ6т
До коментар #32 от "Петър":
И защо сте изтрили ИСТИНАТА?Колата ти е проектирана от завода да работи на бензин- тества се работата на бензин. Това, че караш на газ е твое извращение и може да искаш някакви отстъпки от данъка примерно, но ГТП-то се прави на ОСНОВНОТО ГОРИВО на автомобила...
Точно така е у швабия- щом колите на газ имат копче за смяна на горивото по желание на шофьора минават тюф НА БЕНЗИН... Тоест Зафира на метан ИМА копче на таблото- минава тюф на бензин, Кади на метан НЯМА копче на таблото- минава тюф на газ щото няма как да обърне принудително на бензин...
Искате да минавате преглед на газ- купувате си една Кия от Корея и си гледате кефа...
Коментиран от #46, #47, #52
08:10 06.08.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 дрфтгъхуйт
До коментар #40 от "Петър":
Давай, покажи ми такава кола с ТЮФ минат преди 10 дни... Не можеш...Коментиран от #45, #48
08:14 06.08.2024
45 Петър
До коментар #44 от "дрфтгъхуйт":
Как да ти я покажа като съм я ремонтирал и е заминала за Германия?08:22 06.08.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Баба ти
До коментар #42 от "плокиу7ъ6т":
С АГУ колите карат на бензин до минутка, докато загрее двигателят. След това докато се паркира 25 годишната ми кола с АГУ е по-екологична от твоята 5 годишна дизел с брикети. Наредбата трябва да се промени в тази част, да се замерва двигателя с основното ползвано гориво. Твоето е долния лобистки капиталистически диктат, да те принудят да купуваш и купуваш тяхната продукция. Мога да си позволя нова кола, но си харесвам старата и замърсява по-малко от твоята нова брикетка.08:26 06.08.2024
48 Петър
До коментар #44 от "дрфтгъхуйт":
А защо държиш да ти покажа автомобил с ТЮФ минат преди 10 дни.? ТЮФ на автомобила във ФРГ важи за над 720 дни и не е никаква гаранция, че този автомобил ще читав през тези над 720 дни.Коментиран от #50
08:33 06.08.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Мда
До коментар #42 от "плокиу7ъ6т":
Справката/оценката за емисиите може да се прави спрямо данните за бензин, но до там. Утре, ако мина на вода, или конвертирам на електромобил, пак ще искат да сипвам бензин. Опа, ама то било техническо изменение. Именно - в талонът ми е записано бензин-газ, технически одобрено, проверено и платено. Какви емисии имам на газ?Както казах и по-рано, съвременните газови инжекциони са автоматизирани системи. Наличието на ,,копче" за превключване не е законово условие. Ако го няма, а техникът реши да изключи собственоръчно подаването от бутилката, ще се води умишлено вмешателство/увреждане на нормалната експлоатация на автомобила. Мда
11:58 06.08.2024
53 Дърт комунист
18:29 06.08.2024
54 ГТП
23:21 06.08.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.