30 Септември, 2024 13:07 1 417 21

Все още се чака докладът за черната кутия от катастрофата на "Граф Игнатиево"

  • черна кутия-
  • катастрофа-
  • граф игнатиево-
  • пилоти-
  • летци-
  • загинали

Предстои да бъде представен докладът за данните от нея

Все още се чака докладът за черната кутия от катастрофата на "Граф Игнатиево" - 1
Снимка: Нова телевизия

Черната кутия на самолета, който падна през септември край авиобаза "Граф Игнатиево", вече е в Чехия и предстои да бъде представен докладът за данните от нея. Това съобщи министърът на отбраната Атанас Запрянов.

Той припомни, че прокуратурата и експертна комисия проверяват всички документи по подготовката, организацията и управлението на полетите през този ден.

"Кутията ще даде информация за действията на машината и пилотите, но ще се направи и комплексен анализ", посочи военният министър.

Атанас Запрянов уточни, че когато бъде направена обективна оценка, тя ще бъде представена пред обществеността.

Учебно-бойният самолет катастрофира на 13 септември при подготовка за демонстративен полет на авиобаза „Граф Игнатиево“. Загинаха двамата пилоти от 12-а авиационна база в Долна Митрополия – Петко Димитров и Венцислав Дункин. Те бяха повишени посмъртно във военно звание.

Инциденти със самолети и вертолети от състава на българските Военновъздушни сили

За периода от 1952 до 1991 г. в българските Военновъздушни сили (ВВС) са станали 134 катастрофи, при които загиват летците. За този период единствено през 1973, 1984 и 1990 година няма катастрофи.

В периода 1946-2021 г. със самолети на българските ВВС са се случили над 70 катастрофи, при които са загинали над 150 пилоти.

На 28 януари 1992 г. при планови полети от летище Узунджово учебно-боен самолет МиГ-21, пилотиран от капитан-инженер Дойчин Бояджиев, се разбива на брега на язовир "Студен кладенец" край с. Калоянци, до Кърджали. Загиват пилотът капитан-инженер Бояджиев и инструкторът - капитан-инженер Емил Тодоров.

На 2 септември 1993 г. самолет Злин-42-МУ на регионалния аероклуб в Сливен към Министерството на отбраната се разбива край града. Загиват двамата членове на екипажа - Анатолий Гълъбов и Валентин Кендалов.

На 3 август 1994 г. при изпълнение на специален полет - проверка на работата на двигателя и системите, аварира самолет МиГ-23 на Военновъздушните сили от поделението в с. Чешнигирово, Пловдивско, в района на град Раковски. Самолетът е разрушен напълно. Няма жертви.

На 29 септември 1994 г. при изпълнение на тренировъчен полет с МиГ-29 - пилотаж на малка и пределно малка височина, загива командирът на авиобазата в Равнец полковник Иван Даев.

На 20 декември 1994 г. самолет МиГ-21 пада в морето край Балчик. Пилотът старши лейтенант Владислав Вълчев загива.

На 16 януари 1996 г. щурмови вертолет Ми-24 Д от поделение 46 540 в Стара Загора изгаря при тренировъчен полет над полигона в Бодрово. Двамата пилоти - майор Валери Кръстев и лейтенант Милен Хинтоларски, са спасени.

На 28 януари 1997 г. по време на тренировъчен полет самолет МиГ-21 на авиобаза "Добрич" се разбива в близост до индустриалната зона. Пилотът капитан Пламен Донков катапултира.

На 16 юли 1998 г. самолет МиГ-21 се разбива при редовен учебно-тренировъчен полет над авиобазата край Добрич. Пилотът Радостин Димитров катапултира.

На 2 юни 1999 г. военен самолет МиГ-21 се разбива в землището на с. Драгомир, Пловдивско. Загиват пилотите капитан Георги Русев и старши лейтенант Сашо Николов.

На 31 август 2001 г. край с. Доброславци, Софийско, след инцидент при техническо обслужване на самолет МиГ-23 загива един военнослужещ.

На 16 май 2003 г. в района на Панагюрище по време на тренировъчен полет загива майор Анатолий Тодоров Полянков. Майор Полянков е изпълнявал полет на малка височина със самолет МиГ-21 БИС, излетял от Трета авиобаза в Граф Игнатиево.

На 24 юли 2003 г. край Разлог в местността Бетоловото, при потушаване на горски пожар, се разбива военен хеликоптер Ми-17 от авиобаза "Крумово". Загиват майор Милко Пейковски, командир на екипажа, капитан Николай Радулов, втори пилот, офицерски кандидат Бойко Панайотов, борден техник, както и служителя на районната служба "Пожарна безопасност и защита на населението" подп. Кирил Чамишки.

На 8 юли 2008 г. след тренировъчен полет възниква повреда в самолет Спартан - С 27J. Заради силен вятър на летището във Варна при пробега машината се е наклонила надясно. Вследствие на това витлото на самолета се удря в пистата. Екипажът е невредим.

На 29 ноември 2010 г. самолет Пилатус РС-9М от авиобаза „Долна Митрополия“ извършва принудително кацане в района на летището, след като двигателят рязко губи мощност. Пилотите са невредими.

На 26 април 2012 г. в района на с. Царимир по време на българо-американското учение "Тракийска звезда 2012" пада изтребител МиГ-29 - спарка. Двамата пилоти майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев катапултират, а машината се взривява на земята.

На 29 юли 2015 г. по време на тренировъчен полет на летище Граф Игнатиево при изпълнение на заход за кацане на самолет РС-12 от авиационно-транспортна група „Враждебна“ каца без колесник. Няма пострадали.

На 9 юни 2017 г. по време на тактическото учение "Черно море-2017" вертолет AS Пантер -565 MB пада във водите на Черно море, на 7 мили източно от устието на р. Камчия. Двама от членовете на екипажа са ранени, а командирът на вертолета - капитан Георги Анастасов загива.

На 19 януари 2018 г. при извършване на учебна маневра на летище Граф Игнатиево са нанесени материални щети на военния транспортен самолет C-27J Спартан. Няма пострадали.

На 11 юни 2018 г. около 20:30 ч. в района на авиобаза "Крумово", при изпълнение на тренировъчен полет по аварийно-спасителна работа, вертолет Ми-17 пада от около 50 м височина. Загиват кап. Пламен Пантелеев и кап. Стоян Неделчев.

На 21 август 2018 г., по време на тренировъчен полет за медицинска евакуация, вертолет Кугар от състава на 24-а авиобаза в Крумово извършва рязка маневра, за да избегне ято птици и закача жици на електропровод. Тричленният екипаж на вертолета е невредим.

На 9 юни 2021 г. самолет МиГ-29 пада в Черно море край Шабла по време на тактически нощни учения на формированията за ПВО от Българската армия и авиационни формирования от ВВС - "Шабла 2021". Загива военният пилот майор Валентин Терзиев.

На 28 септември 2022 г. около 14:00 ч. военен самолет Су-25 претърпява инцидент край авиобаза „Безмер“ до Ямбол. Пилотът се е катапултирал, показва справка на Отдел "Справочна" на БТА.

 


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    8 7 Отговор
    Ако Румбата я изпълняваше тая кобра, самолетчето нямаше да катастрофира.

    Коментиран от #4

  • 2 Томи

    15 1 Отговор
    Тоя същият глупак каза, че черната кутия е изпратена в Чехословакия. Има да почакаме...
  • 3 умишлено бавене

    11 3 Отговор
    всипки видяхме, че двигателят отказа..... но защо не катапултираха ???

    Коментиран от #6

  • 4 каква кобра

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    с тоя учебен сушоар ?
  • 5 този на снимката

    15 0 Отговор
    некрологът му се подавава от джоба, те министър на отбраната го сложили....

    Коментиран от #11, #14

  • 6 Боруна Лом

    12 1 Отговор

    До коментар #3 от "умишлено бавене":

    СИГУРНО ЗАЩОТО ВСИЧКИ СИСТЕМИ ЗА СИГУРНОСТ СА БИЛИ ЛЕШ СЛЕД ,,КОМПЕТЕНТЕН,,РЕМОНТ !И СЕГА ПРАВЯТ СТЪКМИСТИКА, НАПАСВАТ СИСТЕМИТЕ ЗА ДА СА НЕВИННИ!
  • 7 Хахаха ууууу

    9 0 Отговор
    Що лъжеш, бе?
    Тагарев знае, ти не знаеш!
    И руснаците знаят!!
    Ами като не знаеш питай!
  • 8 123456

    9 0 Отговор
    след 4-5 години го чакайте ....
  • 9 ТаУмВзе

    10 1 Отговор
    Без Война Жертви даваме, но ни гласят да изгориме срещу Русия! Хахахха
  • 10 Гунчо

    13 0 Отговор
    А бе да премират този дедо с бастун и калеври и да си ходи на село! Не е за министър.
  • 11 Ами, да!

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "този на снимката":

    Много удобно! Един агонизиращ дятка! Те затова и Джо все ВсеЗдал го крепят, че някой трябва да го отнесе. Умрелите ги съди само историята !
  • 12 Много

    10 0 Отговор
    е зле нашия Запрян !
  • 13 Бай Митко

    6 0 Отговор
    Тоя сбабичосаният на снимката какъв го играе или показват жител от старчески дом?
  • 14 Бай Митко

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "този на снимката":

    Кога се спомина дядката бе? Дядо Наско да не отиде при набора си дядо Съби?
  • 15 Чех Льо

    6 0 Отговор
    Преди два месеца самолетът е ремонтиран в Чехия. Черната кутия ще я четат пак там. Конфликт на интереси няма и не би могло да има, нали?
  • 16 ВВСар

    1 1 Отговор
    ТАРИКАТ ч€хит€( €вр€и И п€ да ли) ХУБАВО Щ€ НИ ОТГОВОРЯТ, "$АМО И$ТИНАТА"!
    НАЛИ хвърчилото € тяхно $капано производ$тво И р€монтът-М€НТ€ € т€х€н И гаранцион€н!
    ЖАЛКО ЗА ЗАГИНАЛИТЕ МЛАДИ МЪЖЕ!
    ОРЛИТЕ ОТЛИТАТ , Ч€РВ€НИТ€ нато-ФАТМАЦИ О$ТАВАТ!

    ВРЕМЕ Е ЗА НОВ НАРОДЕН СЪД, ФАТМАКЪТ П€Д€рад€Ф ОСЪДЕН ПРЪВ!
    А $Л€Д Н€ГО НА МИГА И ТИКВАТА ОТ БАНКЯ!
    80г. КОМУНИЗЪМ СТИГАТ! СТИГАТ!
    РЕВОЛЮЦИЯ! НОВА КОНСТИТУЦИЯ!
    ЛУСТРАЦИЯ! ЛУСТРАЦИЯ! СТИГА П€Д€рад€Фщини!
  • 17 3333

    2 0 Отговор
    А телефона отключиха ли го
  • 18 летателен ден кога пак

    3 2 Отговор
    Кога пак Румбата ще открие авиошоу ? Кога някой ще го покани да покара самолетче, да се снима като пилот ?
  • 19 Горски

    5 0 Отговор
    Тази кутия пеш да я бяха носили, отдавна да беше пристигнала. Да не говорим, че у нас има четец на данни и обучени авиоинженери за техния анализ. А какво се очаква от частната фирма, произвела и ремонтирала самолета - да каже, че има технически проблем ли?
  • 20 Щом ти не можеш Да с.Си я Разчетеш!

    0 0 Отговор
    Щом ти не можеш Да с.Си я Разчетеш!

    Всякакви Манипулации са Възможни!

    И За Какво Въобще сте ВИЕ ТАМ?
  • 21 Една "Черна Кутия"

    0 0 Отговор
    Една "Черна Кутия" едва ли е нещо по-различно от Хронологичен запис за работатапна системите на самолета и кога какво е натиснато, влючено или изключено. Анялезя ня тази хранолагия Може да представи Реалната ситуация!

    Просто Като Фасул!

    Но Явно Дори Фасула е нещо Неимоверно сложно за Българската Авация!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове