Армагедон: Откриха супер бактерия, устойчива на лекарства

Дейвид Камерън предупреди по-рано този месец, че светът може да се върне обратно в Тъмните векове от Средновековието с хора, умиращи от банални инфекции

Публикувана: 22 Юли, 2014 10:00

Светът е изправен на прага на Армагедон. За това се тревожат изследователи на фона на последните открития на бактерия, която е резистентна на познатите ни в момента антибиотици, съобщава АП.

Британски учени при изследване на водите на река Соу край Ковънтри. Изследователите открили бактерии мутанти, които са резистентни към най-новото поколение на антибиотици.

Освен това тези микроорганизми са способни да предават техните свойства на устойчивост на медикаменти на други видове бактерии.

Проблемът от години занимава и Европейската комисия Резистентните бактерии са се превърнали в проблем, с който болниците в Европа се сблъскват ежедневно. Инфекциите с резистентни бактерии затрудняват прилагането на подходяща антибиотична терапия и могат да причинят усложнения при пациентите, което води до удължен болничен престой, по-тежко заболяване и понякога смърт.

Към това трябва да се прибави и фактът, че не всички пациенти пият предписаните лекарства достатъчно дълго и в правилната доза. Масовото им приложение в животновъдството също благоприятства появата на резистентни бактерии.

Налице е също така значителна загриженост сред учените, че вирусът HIV е на път да стане резистентен към антиретровирусните лекарства, използвани за неговото лечение 90-те години на миналия ХХ век до наши дни.

Британският премиер Дейвид Камерън предупреди по-рано този месец, че светът може да се „върне обратно в Тъмните векове от Средновековието“ с хора, умиращи от банални инфекции, поради увеличаване на резистентните към лекарства бактерии.

Великобритания

Бойко Борисов
Премиерът коментира срещата си с турския президент Реджеп Тайип Ердоган:
Ние можем да решим проблема още днес само за България, но аз не искам да е за сметка на Гърция или други европейски страни."