Автор: Любомир Шопов
Като дипломат, посланик, началник на отдел „Балкански страни“ на МВнР на Народна република България (1985–1988 г.) приветствам категоричното определение на Българската академия на науките от 3 декември т. г., че „официалният език в Република Северна Македония е писмено-регионална норма на българския език“. Това решение е взето по повод приета от Македонската академия на науките и изкуствата „Харта за македонския език“, която фалшифицира историческата истина по този изключително важен въпрос.
Ще припомня, че през 1878 г. авторитетният и излизащ в Цариград френски вестник „Куриер де Л′Ориент“ публикува данни за етническия състав на населението в Тракия към същата година: мохамедани –
190 650, българи – 372 476, гърци – 147 984, евреи – 13 710, арменци – 10 440. Македонци няма. Няма данни за македонци и в османските архиви, касаещи географски Македония.
Върховен израз на борбите на тракийските и македонските българи за освобождение от османското иго е Илинденско–Преображенското въстание от 1903 г. Те са братя, принадлежащи към българския народ, и цялата световна преса от този период ги счита единствено за българи. А не както някои се опитват да го представят като Илинденско въстание и то на някаква си друга, измислена нация.
Добре е известно, че славянското население в Република Северна Македония (РСМ) е с български генетичен код. То целенасочено е разделяно от корена си след началото на 40-те години на миналия век и до днес в рамките на мащабна геополитическа операция.
Действията на България по отношение на Република Северна Македония през настоящата година са, меко казано, неудачни. Добросъседското ни поведение след обявяване независимостта на Македония и последвалите жестове на добра воля неизменно се приемат от Скопие като израз на слабост.
Народното събрание, Президентството и Министерският съвет на Република България не съгласуваха своевременно позиция, отговаряща на историческата истина за създаването на македонска нация на базата на българския етнос и за сметка на многовековната история на нашата държава, която стриктно да бъде отстоявана и провеждана от съответните институции.
Правителството се поддаде на външен натиск за ускорено подписване на Договор за приятелство, като не защити българския интерес по примера на Гърция, която не само че смени официалното наименование на Македония, но и изключи всякаква възможност за злоупотреби с историята и паметниците си.
Българските действия се одобряват от съюзниците ни по ЕС и НАТО, тъй като са в изпълнение на техните решения за приемане в Северноатлантическия алианс на РСМ, но тези действия пряко накърняват историческата истина, достойнството и националните интереси на България.
Решението на БАН за езика в РСМ е добър повод за цялостно преосмисляне на позицията на властта и координиране на единна позиция на Република България, съобразена с действителните български държавни интереси и одобрена от Народното събрание, която да позволи развитие на добросъседски отношения, но на чиста основа, а не върху измишльотини, които обслужват чужди интереси!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 месара
Коментиран от #65
13:27 15.12.2019
3 Мислещ
Коментиран от #16, #17, #58
13:28 15.12.2019
4 пишман дипломат
Всички те се самоопределят като българи. Техните свидетелства са по-важни от тези на чужденците.
Коментиран от #24
13:35 15.12.2019
5 Ал та фанах Атаопънах
13:43 15.12.2019
6 голата истина
13:51 15.12.2019
7 Перничанин
13:56 15.12.2019
8 7777
Георги Димитров национален предател. Ние мавзолей му правим.
Коментиран от #18, #19
14:25 15.12.2019
9 Хасан
Коментиран от #13, #22
14:30 15.12.2019
10 Alexandar
Коментиран от #11, #90
14:38 15.12.2019
11 Умберто
До коментар #10 от "Alexandar":
Трай бе промит!14:45 15.12.2019
12 Mario
Коментиран от #92
14:48 15.12.2019
13 666.
До коментар #9 от "Хасан":
Хасане не си прав за помаците! Аз съм помак и всички в нашия род се чувстват българи, както и комшиите! Но познавам бължарски турци, които не са много сигурни дали са истински турци!Коментиран от #43
14:48 15.12.2019
14 Петър953
15:03 15.12.2019
15 Tatar
Коментиран от #39, #106
15:09 15.12.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Генерал
До коментар #8 от "7777":
Не пишете глупости!Отделянето на област Македония от майка България и зачеването на Македонският въпрос е извършено още на Берлинския конгрес-1878 г., не е дело на Коминтерна (комунистите)! По-късно той (Коминтерна) се възползва от ситуацията, което изобщо не го оправдава, но дай да караме подред- от първопричината!
И бащата на Македонизмът (политическа доктрина и национална идеология,която обосновава съществуването на македонска нация, език и култура) пак не е Коминтерна, а сърбин от Сърбия-Стоян Новакович се казва, който сътворява тази гнусотия в края на 19-век. Едни 20 години преди създаването на Коминтерна.Впървом сърбите създадоха македонската нация, Коминтерна я утвърди.
Коментиран от #21
15:21 15.12.2019
19 1944
До коментар #8 от "7777":
Дали сме греховни или не дали ти си греховен ще се разбере гласувал ли си за ГЕРБ и БСП и МЕНТЕТО ВМРО За царя и ДС така че по кротко. ВИЕ какво очаквате да се правите на отворени и анти комунисти а гласувате за дясна партия герб с комунистически гръбнак и прочие15:25 15.12.2019
20 Карам си пиян
15:36 15.12.2019
21 Анти комунист
До коментар #18 от "Генерал":
Коминтерна разбирайте Москва никаква вина никаква самият ангел ЕЙ ти сега сугорно си герб или ВМРО и тайничко продължаваш делата си КОМУНИСТИ мръсни гербаджииски пак ли ще продавате майка БЪЛГАРИЯ15:42 15.12.2019
22 Фабрицио
До коментар #9 от "Хасан":
Всичко това с разделението и войните на хората е дело на зад кулисите кръгове, а повече и на Луцифер и демонични същества, енергийни вампири. Започва хилядолетия преди и не спира и до днес. В момента Русия е една от малкото страни, където се опитват да спрат ада на това зло. България, Турция, САЩ,.... са под управлението на тези кръгове. Управляващите Северна Македония също са работещи за този античовешки сценарий. Третата световна е планирана преди хиляди години. Хората са се превърнали повечето в без мислещи слуги на демони, придошли от Андромеда и другаде. Ти Хасан, си много ревностен радетел на това зло, създавано в чест на Луцифер и съратниците му. Но и попълня гасене, нито Лъки е безсмъртен, нито твоята антибългарщина ще ти помогне пред злото, което направлява тези процеси. А това зло мрази хората, всички ни, дори и онези, които му служат. Така, че усърдието ти може да те радва, но в ума и плана на кукловод и те от Ада, ти, аз и останалите сме нищо. Всички тези войни, караници на хората са храна за демони, енергийни вампири. Молоха, Дракона Цепеш, Сюлейман Шаломона са едни от тях.15:43 15.12.2019
23 джаич
Коментиран от #25, #26, #74
16:01 15.12.2019
24 Напротив
До коментар #4 от "пишман дипломат":
Много са важни, данните от независими източници. Даже още по важни са тези,които идват от такива където са били и са против нас. Като Анри Пози,в книгата са описани доста неща,а има и препратки към други автори,които описват сходни неща и важна информация16:14 15.12.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Киряк Стефчов
До коментар #23 от "джаич":
Джаич недейсе пъна ами учи албански. Ще ти е необходим.16:17 15.12.2019
27 Асен Илиев
Какво да очакваш от дипломат на "народната" република. Обаче кое точно и беше народното не може да обясни :)
16:36 15.12.2019
28 Македонско девойче /БГ версия/
За вардара се бори, с борба да го освободи!
Нема, нема юнашко да се плашиш повече
От сърби и гърци, турци, дето подло гонят те.
16:52 15.12.2019
29 Арим
17:08 15.12.2019
30 В Македония живеят българи
Коментиран от #31, #44
17:08 15.12.2019
31 lakis makedonas
До коментар #30 от "В Македония живеят българи":
Ако беше верно това , което твърдиш , защо тогава македонците се гнусят да бъдат българи , а гръко-македонците в Егейска ще те набият ? Защо , ако си прав Северна Македония не се присъедини към свойте "братя" от България ? Защо ЕС и USA не вярват на вашите лъжи , измислици и недоказани факти ? Защо българската история е бутафория и фантазии за вътрешна българска употреба ?Коментиран от #38, #76, #100
17:34 15.12.2019
32 копи пейст
“ЗА НАЦИОНАЛНИЯ ВЪПРОС”
В брой 23 на в. “Работничка” в уводната статия за Ньойския договор е казано, че с този договор били отрязани живи части от снагата на България, Тракия, Македония, Добруджа и Западните покрайнини. Македония, Тракия, Добруджа - живи части от снагата на България? Как е могла редакцията на пролетарския вестник “Работничка” да допусне в своите колони подобна дива националистическа мисъл, за радост на българските империалисти? Или за редакцията на в.”Работничка” не е още ясно, че Тракия, Македония и Добруджа, не са български земи отрязани от снагата на България, а земи чужди, които националистическа България иска да завладее за да ги подложи на зверска колониална експлоатация? Нима не е ясно на редакцията на в.”Работничка” че фашистка, империалистическа България в съгласие с империалистите победители получи живи части от снагата на Македония и Тракия, които като завладени и чужди земи тя подложи на двойна колониална експлоатация и гнет? Как е могла редакцията на в. “Работничка” да допусне тази дива националистическа лъжа за българския характер на Тракия, Македония, също и Добруджа и по такъв начин да стане проводник на великодържавния български шовинизъм и да му даде право върху Македония, Тракия и Добруджа? Случайно ли е допусната от пролетарския вестник “Работничка” тази недопустима грешка или тук има нещо повече? Ако тук има недоглеждане от страна на редакцията - това е една недоп
Коментиран от #33
17:35 15.12.2019
33 копи пейст
До коментар #32 от "копи пейст":
Ако ли пък редакцията действително смята Тракия, Македония и Добруджа за “отрязани части от снагата на България, то това е толкова опасна работа, че трябва веднага да се обърне внимание върху редакцията на оня наш вестник на който е поверена една от най-отговорните задачи на мобилизация на трудещите се жени срещу империалистическата политика на фашистка България и готвещата се война. За честта на в. “Работничка” ние не допускаме редакцията да мисли, че Тракия, Македония и Добруджа са “отрязани части от снагата на България” Но все пак допуснатата грешка на в.”Работничка” трябва да ни накара да се замислим върху следното.Има не малко класосъзнателни, които мислят, че Македония, Тракия и Добруджа, са български земи. Тези уж класосъзнателни са заблудени от обстоятелството, че в Македония, Тракия и Добруджа наистина живеят значителни компактни маси българско население. Едни от тия уж класосъзнателни (предимно интелигенти) не могат да видят по-далеч от носа си и мъдруват лукаво, а други явно не са ликвидирали с националистическите и шовинистични предразсъдъци, които са още живи у тях. “Разтърси някой руски комунист и ще видиш у него великодържавния руски шовинист” казваше Ленин преди 13 години. “разтърси някой български класосъзнателен и ще видиш у него великодържавния български шовинист” с пълно основание можем да кажем и ние. Ние сме длъжно да вникнем в дълбокия смисъл на думите на великия учител, да разберем колко дълбоко е съумяла буржоазията да вкорени н
Коментиран от #34
17:45 15.12.2019
34 копи пейст
До коментар #33 от "копи пейст":
Ние сме длъжно да вникнем в дълбокия смисъл на думите на великия учител, да разберем колко дълбоко е съумяла буржоазията да вкорени националистичните и шовинистични предразсъдъци в масите, че от тази зараза не са се очистили мнозина класосъзнателни, за да стане ясна всичката важност на нашата задача в борбата срещу великодържавния шовинизъм, както и срещу дребнобуржоазния национализъм. В лицето на онези уж класосъзнателни, които мъдруват върху обстоятелството, че “в Македония, Тракия и Добруджа живее компактно българско население” ние трябва да открием проводници на великобългарския шовинизъм.Една от най-главните наши задачи, в борбата срещу войната във връзка и с класовото пролетарско разрешение и на националния въпрос, това е борбата срещу великодържавния шовинизъм и дребнобуржоазния национализъм. Дългът на нашия печат е да разкрива всички проявления на великодържавния и дребнобуржоазния национализъм, водейки борбата срещу великодържавния шовинизъм по националния въпрос, като главна опасност в редовете на българските работници и селяни. Нашата задача е да разобличаваме, неуморно българския великодържавен шовинизъм, лъжата за българския характер на Македония, Тракия и Добруджа - това прикритие за завоевателната империалистическа политика на фашистка България. Нашата задача е да доказваме неуморно, че Македония, Тракия и Добруджа, трябва да принадлежат на македонци, тракийци и добруджанци. Задачата на нашия печат е да мобилизираме българските работници,
Коментиран от #36
17:48 15.12.2019
35 „О неразумний юроде поради що се срамиш”
17:50 15.12.2019
36 копи пейст
До коментар #34 от "копи пейст":
Задачата на нашия печат е да мобилизираме българските работници, работнички, селяни и селянки на борба срещу завоевателната политика на българския империализъм за осуетяване на готвещата се война и въоръжена антисъветска интервенция, да мобилизира трудещите се маси у нас на борба под лозунга за правото на Македония, Добруджа и Тракия за пълно национално самоопределение до отделяне в самостоятелна държавна единица под лозунга за единен работнически фронт на пролетариата и угнетените народи и националности на Балканите.Дългът на в.”Работничка” е да провежда неуморно тази задача сред трудещите се жени без което самото нейно изпълнение е невъзможно, а не да допуща такива грешки, които я правят несъзнателно проводник на великобългарския шовинизъм.
Надяваме се, че редакцията на в.”Работничка” ще разбере добре своята грешка и ще я поправи, не само чрез необходимата за случая самокритика, но и чрез всестранното подобрение на вестника, чрез работата за неговото издигане на ленинска височина за да бъде той истински борчески тръбач на класовата пролетарска идеология и класов организатор на работничките и всички трудещи се жени в нашата страна.
читател на в. “Работничка”
Коментиран от #37, #91
17:50 15.12.2019
37 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #36 от "копи пейст":
копи-пейст показва "ГОЛАТА ИСТИНА ЗА МАКЕДОНИЯ" и ролята на коминтерна и бкп...17:54 15.12.2019
38 Генерал
До коментар #31 от "lakis makedonas":
Първо разбери какво означава "Македонизмът"(политическа доктрина и национална идеология,която обосновава съществуването на македонска нация, език и култура) . Второ научи кой е Стоян Новакович /1842 – 1915 г./ - сръбски филолог и политик, известен е като основоположник на идеологията на македонизма.И после ще ти стане ясно, че Македонизмът така построен е с базова същност да разделя българи от българските македонци. Това му е основна функция! Той за това е направен и съществува. Каквото и да направи или не България, източника на проблема не е у българите. Трябва да се промени из основи доктрината на македонизма. Македонизма е направен от Белград, за да е антибългарски и сърбомански. Ако той не се промени каквото и да прави България ситуацията ще е същата.
17:59 15.12.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #40 от "Македонски блгарин":
За голямо съжаление,проблемът е много комплициран, защото изчезне ли българофобията изчезва и държавата която е изградена на тази основа....А и България все още не е готова да посрещне това предизвикателство...защото една съсипана и банкрутирала Република Сев. Македония, ще бъде разпарчатосана със сигурност между Албания, Гърция и Сърбия.Алтернатива на БЪЛГАРОФОБИЯТА, като темел за даржавно-идентичностна идеология, беше АНТИКВИЗАЦИЯТА, но гърчулята добре си изграха картите и този вариант отпадна...в резултат Сев. Македония е обречена.
Коментиран от #42, #68
18:35 15.12.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Хасан
До коментар #13 от "666.":
Помаците са славяни не са българи ..те са по близки до бошняците и сърбите ..а българите или прабългарите имат азиатски произход ..Коментиран от #52
18:52 15.12.2019
44 Чочо
До коментар #30 от "В Македония живеят българи":
Айде бе , а на бас , че там има и црънци , гюпци , татаросерсеми , власи , шиптари , турци , сърби , арменци , гърци , натурални цигани , само бугари , бошняци и шопи нема , пу да му се невиди , чак ме хвана яд.18:52 15.12.2019
45 Хасан
Коментиран от #77
18:54 15.12.2019
46 Македонците са българи
Коментиран от #49
19:03 15.12.2019
47 Още има надежда
19:08 15.12.2019
48 Хммм
19:15 15.12.2019
49 macedonicus
До коментар #46 от "Македонците са българи":
Добре , че ме светна , ако не беше ти щех да си живея в дълбока заблуда ! Фала брате бугарине ! Ние македонците не сме татаросерсеми дошли на балканот от Хиндукуш и Памир с цигански катун , не сме братовчеди с турците и не сме потомци на Авитохола .Коментиран от #78, #105
19:15 15.12.2019
50 Това някакъв сън ли е
19:17 15.12.2019
51 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #42 от "Македонски блгарин":
1. С. Македония е все още в сръбска орбита.2. Сърбия, дори и поставена на колене, няма да изпусне С. Македония от хватката си.
3. По тези причини, България не може да окаже никакво положително влияние към С. Македония.
4. Всяко наше действие за вразумяване на С. Македония затяга сръбската примка.
5. Даването на българско гражданство на скопяни не води до нищо положително.
6. Всякакви политически преговори/пазарлъци са безполезни.
Коментиран от #53, #54
19:20 15.12.2019
52 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #43 от "Хасан":
Нека сме коректни. "СЛАВЯНИ" няма. Има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби.Терминът славяни е от 17 век. Популяризиран е от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Термина е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”,(забележете думите слава и славяни!!), която търси идеологическа формула, за да оглави „славянското” множество, изгубило държавната си независимост при падането на българското и сръбското царство.
Коментиран от #66
19:26 15.12.2019
53 ТОЧКАТА
До коментар #51 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
ергО////мириканците да гО духат19:27 15.12.2019
54 Македонски блгарин
До коментар #51 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Македонизмот ќе си отиде кога сите политичари во Северна Македониja се одкажат од него. Сега на власт е приjaтелската на Блгариja социалистичка партиja. Jас верувам - Бугариjа и Македониjа ќе се соединjaт многу скоро. Од верата посилно нешто нема. Србиja не е во ЕС, нашиот претседател Пердановски даже наjучтиво им одказа за Балканскиот Мини Шенген. Напред ќе одиме, ке се соединиме со вас. Нема се вратиме назад, македонизмот ќе буде минато. Иднината е светла и е со Бугариja. Милсуваj позитивно!Коментиран от #64
19:38 15.12.2019
55 Митре
20:27 15.12.2019
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Македонците са българи
Коментиран от #62
20:36 15.12.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Македонците са българи
До коментар #58 от "gligor":
Като казах че е сърбин, сгреших. Това е месещ се във вътрешната политика на България грък или албанец. :D Никой не му вярва на лъжите. Македонците са българи!20:47 15.12.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Българин
сега. Българският народ, никога няма да направи нищо срещу македонският народ.
Македония е малката сестра на България. Щом тя иска да е съмостоятелна нека бъде така.само можем да я подкрепям. С вас сме братя македонци.
Коментиран от #63, #103
20:50 15.12.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Разказ за Македония и България
До коментар #61 от "Българин":
Мислете за България и Македония като майка и тинейджърка, която освен да си чати с гаджето си Сърбия non stop, друго не може. С времето Македония започнала да прекарва много малко време с майка си, докато накрая напълно спрели контактите. Това се отразило зле на оценките на Македония, която спряла да учи и започнала да пита в свия чат гаджето Сърбия за въпросите на тестовете си по история. Сърбия все пак бил доста йитър и решил да си гарантира, че ще Македония ще бъде влюбена я него завинаги. С времето дори Македония започнала да забвавя бъллгарския сиготините изик, взимайки заемки от сръбския, който говорил гаджето и....... Всичко това продължило до 2020, когато на найката България и писнало и конфислкувала телефона на Македония за вечни времена. Така България и Македония станали една държава отново и всички живели дълго и щастливо.21:05 15.12.2019
64 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #54 от "Македонски блгарин":
Дано това име, "Р. Северна Македония" е трайно колкото името "Източна Румелия" ............................ "Когато Българин реши да гони заек, ще го настигне и с волска кола" /Турска поговорка/Коментиран от #84, #104
21:26 15.12.2019
65 Митъо питоня
До коментар #2 от "месара":
Говори ми!Говори ми за мръвки, за дебели жени , за слонски топки.Кво правиш тука като те влече касаплъка?21:58 15.12.2019
66 Славяни или словени
До коментар #52 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
На старобългарски поробени-покурени племена, има дани че Българите са тръгнали от балканите,и след дълго скитане из азия се връщат обратно. А също така се споменават 200-300година. Има надпис на римска колона от пожарна служба,където са описани пожарникарите и тяхната националност. Едно от името беше Българско срещу него пишеше населено място на балканите и БЪЛГАРИНКоментиран от #93
22:03 15.12.2019
67 Има и генетична
22:08 15.12.2019
68 Прочетете
До коментар #41 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Книгата на Анри Пози. Дава ясни сведения какво се случва,след обединението до 10-15 години след първата световна. Препоръчвам е цялата, или които иска за прочете само за МАКЕДОНИЯ. Вътре се споменават,и негови съвременници писали по този въпрос. Книгата е забранена във Франция заради неудобната истина,в сърбия е осъден на 20г затвор и трудов лагер ако го пипнатКоментиран от #71
22:20 15.12.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Ако някой
22:23 15.12.2019
71 Как един
До коментар #68 от "Прочетете":
Французин-сърбофил,който е дипломат,военен корспондент,журналист работещ за френското и английско разузнаване. Е отвратен от това ,което се случва и от лъжите на така наречената малка антанта." със лъжи подкупи и манипулации успяха да откъснат 2500000 българи и да ги дадат на тези низши хора"
Войната се завръща АНРИ ПОЗИ
Книгата е 370странеци описани са сръбските престъпления,покрити от англия и франция.
Срещу Българи,Албанци,Бошняци и Хървати, които защити сърбите е национален предател
22:38 15.12.2019
72 Иванов
е културният обмен, и ако България се развива бързо и възходящо на фона на съседите, за да я пожелаят "македонците", някога. За съжаление България не дава признаци на бързо развитие и дори в сравнение със Северна Македония изостава по доходи, а доходите са на първо място в скалата и съзнанието на хората, когато оценяват една Държава.
22:49 15.12.2019
73 Българин
22:54 15.12.2019
74 Петарчо простия
До коментар #23 от "джаич":
Драгане,Джайче плещиш глупости.Знаеш ли кой първи ви нарича славофонни македонци.Гърците.И не от любов.А за да не сте българи.А по-късно да станете и гърци.Македония е факт, и всеки може да се нарече както иска,да нарече езика си както иска. Но.Историята също е факти и никой не може да ги пренебрегва,изкривява,наглася и фалшифицира.Както и да променя народността на оня народ живял на тази територия преди повече от 70г.Това говорят фактите, а не ,,саморасли"учени.Впрочем при вас учените пък са сърборасли и са едни големи дървени кратуни.Изсушени.Що се отнася до сънищата, бълнуванията и други ментални шизофренни преживявания и магий, Е това вече е нещото в което няма как да стигнем вашите награди и шампионски титли.Айде оди си со здраве, щото знам че нищо не си разбрал.23:00 15.12.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 А ти
До коментар #45 от "Хасан":
Не си турчин а османец.Глупава рязана карабина.23:39 15.12.2019
78 Интересно
До коментар #49 от "macedonicus":
От къде се пръкнахте?От Марс?23:44 15.12.2019
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Така ли?
До коментар #75 от "Влади":
Последните 20-30г доказаха че това е глупава политика.Прощавахме на разглезеното дете всички бели и то не само продължи с лудорийте ,но ни се качи на главите.Време е за сопа.00:06 16.12.2019
82 Екзархията
До коментар #79 от "Корн":
Се унищожава и подменя още след междусъюзническата война, както и училищата а след първата напълно, имало е над 2400 училища,всички Български учители и попове са прокудени или убити. И подменени със сръбски,било е забранено да се говори на Български. Всеки надпис е бил заличен,дори на надгробните плочи на военното гробище.Колкото и да искам да те обидя, просто ме е жал за такива продажници като теб.
Коментиран от #88
00:12 16.12.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Кеворк Яшхуян
До коментар #64 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
А ти престани да плямпаш на славянско наречие, че нямало славяни. Нека твои братя бъдат "волжките българи" -татарите, иранците, афганистанците, или които там си избереш. Продължавай да се самоунижаваш.00:55 16.12.2019
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Корнелия
До коментар #80 от "Ти си станал":
От Беломорска Тракия са избягали почти всичките 50 хиляди българи, тук обаче говорим за Вардарска Македония , оттам са избягали са 30 хиляди от над половин милион българи . Опитвай се да правиш разлика, в Белия морска Тракия са избягали са защото остават малцинство и поради терор . Иначе ако прочетеш спомените на пратеника на екзархията Шопов от края на 19в , ще откриеш , че той описва , че местните българи много се учудили , че в града живеят българи , възприемали са се даже не като етнос, а като социална група -селяни. Там няма град с преобладаващо българско население.03:04 16.12.2019
87 Шаран БГ
03:26 16.12.2019
88 Корн
До коментар #82 от "Екзархията":
Продажници, брато , са нашите политици и македонстващите. Първо нашите олигофрени политици остават ВМРО да води отделна от държавата политика и да си развява байряка , както си иска , коеъо обрича политиката ни на непоследователност и постоянно дрязги, това го няма в нито една съседна държава, там политика спрямо Македония е бил изцяло под държавен контрол. После се съгласяват да делят Македония със Сърбия през Балканската, така се компрометира. Напират към Солун , който не е български, а не заделят достатъчно войски за българска Вардарска Македония. След първата световна дори се съгласяват да предадат Пиринска Македония в името на единна Македония.Всички македонски организации след първата световна са единна Македония на македонците, което значи отцепване на Пиринския край, такова е и решението на Великия македонски събор от 1933. Правителството ги оставя ВМРО да създаде паралелна власт в Пиринска Македония , която не се подчинява на държавната , целта им е Пиринско да стане основа на бъдещата Македонска държава, като Пиемонт за Италия, чак през 1934 държавата ги разпуска, но те вече са скъсали с българския национализъм, не знам български националист да иска да цепи територии от собствената си държава в името на Македония. Левите под влияние на Коминтерна почват да мислят македонски език. После след втората световна почват да внушават македонско съзнание в Пиринско. Това са предателствата, брат, и да ги крием е смешно, всички ги знаят, това че се03:29 16.12.2019
89 Бико
08:23 16.12.2019
90 Тъга за юг
До коментар #10 от "Alexandar":
Аце, сигурен съм, че знаеш, кои са братя Миладинови.Можеш ли да ми отговориш, защо през 1861 година в Загреб, те публикуват "Български народни песни"?
И на първото издание пише точно "Български народни песни".
Иначе, не ви се сърдя, че се мислите за македонци! И на мен ако някой ми повтаря 80 години, че съм китаец и аз ще повярвам накрая.
09:29 16.12.2019
91 Бай Стойчо
До коментар #36 от "копи пейст":
Да кажем, че тва е вярно и да приемем, че с решение на Комунистическия интернационал в подкрепа на Сърбия за Македонска нация /11 януари 1934 г./ с цел разделянето на Българският народ!Но вече 30 години не е оспорено официално от Българска страна това решение!
ЗАЩО, и до днес с това решение на Комунистическия интернационал са съгласни Великите сили и наши "партньори"-САЩ, Англия, Франция, Германия! Свят в който Комунистическият режим бе обявен за престъпен! Свят в който всички се препъват да говорят за ... любов!
Явно и новите ни "партньори" ще продължат политиката на разпокъсана България.
Коментиран от #94
11:54 16.12.2019
92 България
До коментар #12 от "Mario":
Тук важното е че баба ти и дедо ти са българи .А за цигани и турци има и при вас .Недей се изказва неподготвен БЪЛГАРИНО .14:56 16.12.2019
93 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #66 от "Славяни или словени":
Димитри Хоматиан:“…европейските мизи, които народът обикновено знае и като българи. Те били изселени в старо време от военната сила на Александър от разположения край Бруса Олимп към Северния океан и Мъртвото море, а след като минало много време, със страшна войска преминали Дунава и завзели всич¬ки съседни области: Панония и Далмация, Тракия и Илирик, а и голяма част от Македония и Тесалия.”
19:19 16.12.2019
94 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #91 от "Бай Стойчо":
Създаването на съвременна България преди по-малко от150г. обърква статуквото на стария континент. Една голяма държава, на благословените с природата си Балкани и с пословично трудолюбиво население, несъмнено ще представлява и икономически и политически фактор. Това не е по вкуса на утвърдилите се на континента нации – ще трябва да делят от сладката баница на властта. Нека си припомним кой подтикна крал Милан да нападне България след Съединението , и кой му се притече на помощ след фиаското на военната кампания, -това не беше потърпевшата Турция. Кой подкрепи и финансира турската армия при потушаване с нечувани зверства на Илинденско- Преображенското възстание. Пред погледа на „цивилизована” Европа, в ХХ век, безумно бе откъсната Добруджа, една исконна българска земя. За по-голяма сигурност, българският произход, българската история и култура, тотално са фалшифицирани. Сега, песенното ни народно творчество е обявено по света за „мистерия”, а аз като Българин не виждам нищо изключително в него, то просто си е Българско. Ясно е, че при сегашното ни състояние, всяко разрастване на България ще доведе до инспириране на сепаратистки настроения, главно сред турците, чрез вливане на милиони, посредством фондации-паравани. За това сега , а по всичко изглежда и в бъдеще, самостоятелна държава в Македония с български произход на населението е без алтернатива. Тъй като Българите сме етност, то е разбираемо, че ще имаме и разлики помежду ни.Недопустимо е да се предста
Коментиран от #95, #98, #102
19:28 16.12.2019
95 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #94 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
........Недопустимо е да се представя македонския въпрос като нещо елементарно и лесно за разрешение и на тази база да се сипят хули към македонствуващите , че са „промити мозъци, еничари, антични и т.н.”. Същевременно, по същата причина, да се вменява някаква вина на Българските правителства за всичко сторено и не сторено по казуса Македония...Коментиран от #96
19:31 16.12.2019
96 Бай Стойчо
До коментар #95 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Да си го кажем направо- и от Изток и от Запад са ни цакали и продължават да ни прецакват здраво. А ние се делим на фили и фоби, вместо да отстояваме своето.09:35 17.12.2019
97 Ха ха
09:48 17.12.2019
98 Нафърфорий
До коментар #94 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Чадо, как кой...не беше ли едно място откъдето едно самоводенско кръчмарче ( наричано от някои кой знае защо голям българин) докара Кобурите ( дето много милеели за България) само питам чадо, щото ми изповядват разни неща))))09:53 17.12.2019
99 Ташко
Коментиран от #101
18:42 02.05.2020
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 НЯКОЯ
До коментар #15 от "Tatar":
Е, аз пък не искам да викам на македонците - българи! Тя и Клеопатра била македонка и е плод от кръвосмешение, майка и и баща са били брат и сестра, а тя самата е била женена за двамата си по-млади братя и има 4 деца от тях. Семейна традиция - убийство/братоубийство!!А, Александър Македонски пък бил леко би, е хайде мерси, бъдете си каквито искате. Едно е сигурно обаче, езика, който говорите не е македонски!! А, дали сме цигани или не, не знам, само знам, че много приличате на нас :)))))17:14 27.12.2020