Дали протестът на 2 септември, замислен като "голямото метене", наистина ще се превърне в повратна точка за България? Тик-так, тик-так. Часовете текат.
Дали протестът на 2 септември, замислен като “голямото метене”, наистина ще се превърне в повратна точка за България? Или просто ще пречупи върха на гражданското недоволство? Дотогава остават по-малко от 48 часа, а отговорът зависи от мащаба на протеста - колко хора ще се съберат в подкрепа на исканите оставки на третия кабинет "Борисов" и на главния прокурор Иван Гешев. На 2 септември ще бъде 56-ият ден от протестите - и всички вече си дават сметка, че енергията от юли се изгуби през август. Затова и призивите за общонационален митинг са толкова настойчиви.
В очакване на деня хикс
Стига замеряне на фасадите с яйца, домати и памперси - не те, а фасадната демокрация е проблемът. Стига мъртва цаца и инсталации с бесилки и ковчези - това не е пърформанс. Да, имаше бесилки и на протестите в Ливан, но също и десетки хиляди граждани по улиците. Именно силата на техния гняв принуди правителството да подаде оставка броени дни след унищожителната експлозия в Бейрут.
В сряда чакаме винкели от Перник, заяви вчера един от инициаторите на протеста - адвокат Николай Хаджигенов от “Отровното трио”, призовавайки “да изрежем тумора”. Но гражданите ще свършат по-добра работа от винкелите. Защото винкелите чупят глави, стъкла и автомобили.
Денят 2 септември е избран неслучайно - депутатите се връщат за първо пленарно заседание след лятната отпуска. Народното събрание ще бъде под обсадата на протестиращите. Но не познатата сграда с надпис “Съединението прави силата”, а бившият Партиен дом, част от триъгълника на властта, люлката на протестите. Призивите сградата да бъде блокирана връщат към събитията от януари 1997, когато граждани обградиха парламента и се наложи депутатите от БСП да бъдат изведени през полицейски кордон и под щитовете на жандармерията.
Сега е важно какви мерки ще вземе полицията. Дали ще има метални ограждения като при протестите срещу избора на Пеевски за шеф на ДАНС? Или полицията ще действа така, както беше разпоредил Борисов - да не закача протестиращите? Полицейските шефове знаят, че ако напрежението ескалира, със сигурност ще им бъде търсена отговорност.
Очаква се есенната сесия на Народното събрание да стартира с гласуване на две оставки - на председателката на ЦИК Стефка Стоева и на правосъдния министър Данаил Кирилов, двигател (или маша) на проекта за промени в конституцията. Все още не е публично известно кой ще ги замести. И е парадоксално, че Кирилов напуска властта, а проектът му, подложен на остри критики от известни юристи, е на прага на парламента. Бъдещето на идеите в този писан в “12 без 5” документ - свикване на Велико народно събрание, намаляване на броя на депутатите, все по-недосегаема прокуратура - също се крепи на върха на протеста, свикван на 2 септември.
Накъде след 2 септември
След 2 септември ще е ясно дали ГЕРБ и коалиционните им партньори ще внесат компрометирания си проект за конституция за обсъждане в пленарна зала. Набавянето на необходимите депутатски съгласия е само претекст - управляващото мнозинство има 116 гласа, а осигуряването на още четири до изискваните 120 едва ли е проблем.
Протестът на 2 септември ще тества и капацитета на парламентарната и извънпарламентарната опозиция. Въпреки отправените от “Позитано” 20 призиви да се участва активно в протестите, за БСП това ще е изпитание предвид разединението по върховете на партията и ожесточаването на вътрешнопартийните битки на фона на наближаващите преки избори за лидер на 12 септември. А за извънпарламентарното обединение “Демократична България” общонационалният протест е шанс да покажат потенциал извън кръга на софийската градска десница.
Всъщност протестите вече успяха - независимо колко демонстранти ще бъдат преброени на улицата. Доверието към властта е изчерпано. Рейтингът на Борисов е нечувано нисък.
Тик-так, тик-так. Текат часовете до 2 септември. И минутите за заложени компроматни бомби. Колко още Борисов ще бави оставката?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 пълен провал с на черепа парите
Коментиран от #34, #88
20:31 31.08.2020
3 кпсс бкп
До коментар #1 от "Комунистите безродници":
Преврат и режим на червените полковници.Коментиран от #12
20:32 31.08.2020
4 Новини
20:33 31.08.2020
5 Фактъ
20:34 31.08.2020
6 Митъо Пищова
Коментиран от #13
20:35 31.08.2020
7 Върви ли протеста
Тия нали бяха и против БСП?
Пък сега били заедно!
Ейй това лицемерие.....
20:35 31.08.2020
8 Тик Так Ток
20:35 31.08.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Последния Софиянец
Коментиран от #20, #21
20:37 31.08.2020
11 СДС старо
20:38 31.08.2020
12 Последния Софиянец
До коментар #3 от "кпсс бкп":
Нашите генерали и полковници са патриоти.Време беше армията да се намеси.Коментиран от #16, #25, #97
20:38 31.08.2020
13 Емил
До коментар #6 от "Митъо Пищова":
Ало, объркал си вековете! Подобни писания имаха стойност малко след метежа в Петербург 1917!!! Сега е 2020 - врътни си календара!Коментиран от #89
20:38 31.08.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ужас
20:39 31.08.2020
16 Емил
До коментар #12 от "Последния Софиянец":
А бе, човек, нали ще мине 2/09 и пак ще пишеш в този чат - няма ли да те е срам или просто ще си смениш ника?!20:40 31.08.2020
17 Ясна работа
Що така?
Коментиран от #47
20:40 31.08.2020
18 Внимание комунисти
Коментиран от #23
20:41 31.08.2020
19 jorj
20:42 31.08.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Генерал от ДС
До коментар #20 от "Емил":
Правилна диагноза.20:49 31.08.2020
23 Шивик евро
До коментар #18 от "Внимание комунисти":
Искат да си докрадат.20:50 31.08.2020
24 цежомккк
20:50 31.08.2020
25 Инат и нахал
До коментар #12 от "Последния Софиянец":
Браво-тръбва да се говорят глупости , и да си вярваш.Причината е или алкохол, или пари.Коментиран от #39
20:54 31.08.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ГНУСНИ СТЕ
21:02 31.08.2020
28 ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ
Коментиран от #33, #55
21:06 31.08.2020
29 РЕАЛИСТ
21:09 31.08.2020
30 оня с коня
Коментиран от #64, #107
21:16 31.08.2020
31 Перо
До коментар #21 от "ШИвик евро":
А тиквата ли е генерал? Едно време пожарната беше трета категория труд и който не ставаше за милиционер/от вицовете, 2-ра категория/ го изпращаха пожарникар.Званията в милицията и пожарната не се признаваха в армията и там си бяха всички редници от запаса,ако нямаха армейски звания.21:22 31.08.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Шоп ен
До коментар #28 от "ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ":
С какво ще смениш досегашното - пак с крадец-ген. Шивиков.21:23 31.08.2020
34 Doni Brasko
До коментар #2 от "пълен провал с на черепа парите":
Ела да броиш. Тик- так, тик-так21:26 31.08.2020
35 Чакъра
До коментар #32 от "РАСО":
На такива като теб ще търсим наказателна отговорносъ21:27 31.08.2020
36 Активист на БКП
Коментиран от #40
21:28 31.08.2020
37 Върви ли протеста
Не се хаби напразно!
Сами си признахте, че ви интересува само властта , а не българският народ!
21:29 31.08.2020
38 8899
21:34 31.08.2020
39 Кой той
До коментар #25 от "Инат и нахал":
Може да са му обещали да е четвъртия към триотоКоментиран от #51
21:35 31.08.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 ХАЙДЕ ГЕРБЕРЧЕТА...
Коментиран от #44
21:42 31.08.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Мутри вън
21:47 31.08.2020
46 Петьо Петров
Мнoгo ли иcкaм? Убeдих ce,чe при тaзи влacт нямa дa пoлучa нищo oт нeщaтa кoитo иcкaм,a cъм дaл c рaбoтaтa cи дocтaтъчнo зa дa изиcквaм oт тeзи,кoитo ca нaзнaчeни oт нaрoдa,a нaрoдa cмe вcички ниe.Дocтaтъчни ca eдни прeдcрoчни,нeмaнипулирaни избoри c мaшиннo и eлeктрoннo глacувaнe,зa дa ce нaдявaм нa пo-дoбрo бъдeщe зa мeн и пoкoлeниятa ми.Тoвa прaвитeлcтвo вeчe ми дoкaзa кoлкo e cпocoбнo...дa крaдe,и еврофондове и гласове на избори!За мен то е нелигитимно и не представлява моите интереси!
П.П. Не гледайте десетките по блокираните кръстовища/показвани удобно от проправителствени медии/,чуйте хилядите вечер по площадите.
Бъдете здрави,отброяването започна!
Коментиран от #56
21:48 31.08.2020
47 Перо
До коментар #17 от "Ясна работа":
Измислените генерали/произведени от редници или мл.сержанти/,са 100% от мутренския или костовистки режим,през криминалния преход.21:50 31.08.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Инат и нахал
До коментар #39 от "Кой той":
Най вероятно след като го употребят, за изтривалта на входа към голямата политика - и бутилка водка.21:56 31.08.2020
52 Върви ли протеста
Чухме призивите ви за насилие!
Разбрахме, че не ви интересува мнението на хората!
Визяхме, мутрите в редиците ви!
Видяхме лъжата в думите ви!
Затова и народа не ви подкрепи!
21:59 31.08.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Последният Софиянец
До коментар #28 от "ДА ИЗМЕТЕМ крадливата пасмина ГЕРБ":
Типични лозунги, лишени от всякакъв смисъл. Като-да преизпълним петилетката за 3 години. Да живеят червените генерали, с тайни мечти за старото - много Путинофили, много ..........Шивиков специализира в НАТО, а си е....руски аге...нт.22:06 31.08.2020
56 Перо
До коментар #46 от "Петьо Петров":
Това,което искаш го искат всички нормални хора,да живеят достойно с изключение на държавните милионери от криминалния преход.За това иди на 2.09. на протеста срещу бул.Дондуков 2,от 8,00 ч.Коментиран от #59
22:07 31.08.2020
57 Матей
22:12 31.08.2020
58 Шишо
22:16 31.08.2020
59 Петьо Петров
До коментар #56 от "Перо":
Не съм от София и не мога да съм всяка вечер там,но на 2-ри със сигурност ще бъда!И ще бъда,не само заради себе си и децата си,а и заради всички страхуващи се или по различни причини подкрепят исканията на народа,но не могат да присъстват.Коментиран от #60
22:18 31.08.2020
60 Мдаа
До коментар #59 от "Петьо Петров":
Не се бъркай само!Водачите на тоя протест доказаха, че не трябва да им се вълва!
Лозунгите, които издигнаха са фалшиви!
Доказаха, че ги интересува само властта!
Спомни си, ако мижеш - същите лозунги на БСП, на Виденов!И на Орешарски!
И какво последва!
Коментиран от #61
22:24 31.08.2020
61 Петьо Петров
До коментар #60 от "Мдаа":
Не ми трябват доказателства,аз получих за себе си нужните,а те са,че с това правителство загиваме.Затова,според мен са нужни предсрочни избори,неманипулирани от тях,и хората да направят своя вот,без мъртви души и недействителни бюлетини.Всеки сам кове съдбата си,колкото и клиширано да звучи!Коментиран от #63
22:32 31.08.2020
62 ГЕРБ нямаме срам
22:35 31.08.2020
63 Мдаа
До коментар #61 от "Петьо Петров":
Всеки си решава да!Само се сети - кой беше Христо Иванов? И къде беше тия години?
Миналите избори бяха организирани пак от служебно правителство , пак от Радев!
И ето тук бъркате! И затова нямате подкрепата на хората!
Народа , на последните избори, не гласува за Герб, а против всички останали партии!
Затова и над 50% не гласуваха!
А сега ще стане същото!
НО - помислете и за призивите за насилие, които издигат водачите на протеста! След това, как ще кажете на децата си - да аз участвах и пострадаха невинни?
Коментиран от #68
22:40 31.08.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 слаботоков
22:51 31.08.2020
66 слаботоков
22:52 31.08.2020
67 слаботоков
22:52 31.08.2020
68 Петьо Петров
До коментар #63 от "Мдаа":
Да,бяха организирани от Радев,но нека не забравяме кой брои гласовете,а именно "Информационно обслужване" и ЦИК. А всички също знаем чии интереси представят и как го постигат.Колкото до призиви до насилие,лично не съм чул,видях само една баба,която буташе мирно протестиращите,видях и една жена камикадзе,която не поглежда децата си,а колко ще прегази,видях Стъки и кандидат актьора.Видях и ужасното полицейско насилие над студента от Хага,гаврите с момиче и отговорността която понесоха.Надявам се съм видял достатъчно за да не ставам като герберските провокатори,единствено ще изляза с лицето си за да заявя на правителството,че са нелигитимни за мен. Това е моята позиция и надявам се на още стотици хиляди,а защо не и милиони?
Коментиран от #70
22:56 31.08.2020
69 ИМПЕРИАЛИСТ
22:58 31.08.2020
70 Мдаа
До коментар #68 от "Петьо Петров":
А лицата на хората натрошили колата на Ситняково видяхте ли?Те харесаха ли ви? Призивите им чухте ли?
Лицата на хората, при другата кола - на Ректората? И техните призиви?
Момечето , което свалиха от трибуната, защото извика - Оставка, Радев? Хората които го удряха и псуваха? Те харесаха ли ви?
Нападенията над журналистки? И те ли ви харесаха?
Това ли разбирате под свобода на словото?Нападение над всеки , който не ви възхвалява?
Никой , освен протеста, не призовава към насилие!
С нова версия на комунистическият народен съд ли ще има демокрация? С нападения над всеки, който не ви е последвал?
Така ли си представяте България?
С криминални елементи в редиците си ли ще има правосъдие?
Коментиран от #74
23:04 31.08.2020
71 Кристиян Вигенин
23:07 31.08.2020
72 оня с коня
До коментар #64 от "До Конникът без глава":
Ха ха!Не се съмнявай че И ТАМ ЩЕ ОТИДА,защото съм Платежоспособен за разлика от тебе:)Между другото вдигай Платната и се пръждосвайте със Съмишлениците ти,щото според изследванията "Бедна БГ" не може да храни повече от 4 млн. Население!Аман от хрантутници...23:07 31.08.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Петьо Петров
До коментар #70 от "Мдаа":
Не си падам по вербални убеждения,осланям се на своите.Дотук,въпреки възпитаният тон водим само монолози произтичащи от различни гледни точки.Да,така е правилно,в спора се ражда истината,но чия истина Затова предлагам народът,защото ние сме само дребна частица от него все пак,нека избере свои представители,които да го представляват,но по честен и демократичен път,а това може да стане само чрез предсрочни избори.Щом ГЕРБ не се боят,нека излязат на тях и да защитят името и реномето си,ако има петна по тях.Честно,нали?
Коментиран от #75
23:22 31.08.2020
75 Мдаа
До коментар #74 от "Петьо Петров":
Ехх, и ако няма хора по площада?Ако се съберат една дребна част от народа?
Тогава?
Ако на 2 ри излязат 5 хиляди ? Или дори 20 хиляди? От 6 милиона?
Пак ли ще продължите да тормозите хората? Защото тия блокади тормозят обикновенните хоора - а не управляващите?
А аз знам , че ще продължите!
Въпросът не е в Герб! А в Народа! Него трябваше да убедите!
А се провалихте ! И ще го разберете!
Герб, дали ще си ходи или не - ще каже той! Народа - не вие!
А не убедихте народа, че сте по-добри!
Иначе той, Народът щеше да е на площадите!
Но, вие нямате програма, за да го убедите!
Това е проблемът, който не само не решихте - но и не жлаете да решите!
И да прав сте! Но не съвсем!
Когато предендирате да говорите от името на Народа - той трябва да ви е дал това право! И да го покаже!
Коментиран от #77
23:36 31.08.2020
76 Банкянския карабатак
23:51 31.08.2020
77 Петьо Петров
До коментар #75 от "Мдаа":
Изглеждате ми достатъчно интелигентен/на за да ме разберете правилно.По-горе написах,че ние сме само една нищожна частица от народа,всеки със своята позиция позиция.Помислете реално,всяка статистическа агенция прави проучванията си в/у определен брой хора. Всеки сам може да се убеди каква извадка имат така наречените "контрапротестиращи" и на хилядите останали хора по улиците и площадите.Ето ви статистика,обърнете я в проценти и ще разберете волята на народа.Никой няма да ви обвини в стъкмистика. Поне това съм сигурен,че можете и без соц.агенции. Така,че предстои да видим,живеем в интересни времена,ще сме роби или не!Коментиран от #78
23:55 31.08.2020
78 Мдаа
До коментар #77 от "Петьо Петров":
Така е! Интересни времена!Може би, ще разберете защо далеч по-умни от нас хора са казвали, като проклятие - дано живееш в интересни времена!
Колкото до робите.....само човек , който не знае , какво е било по време на тъй нареченият комунизъм, би могъл да използва такъв термин!
Ето - вие и аз си говорим - е да, на ако сме роби - това нямаше да е възможно! Както и да протестирате!
Когато налагаш насила своето мнение на останалите, то тогава ги превръщаш в роби! За това и аз не налагам моето мнение, само споделям! Всеки сам решава! И сам си носи отговорността за решенията! И сам си е виновен за тях!
Колкото до Народа - помните ли митинга на СДС? Протестите срещу Орешарски? Тогава се видя волята на Народа! Той , Народа излезе на улиците и се опълчи на управляващите!
Не ме разбирайте погрешно - Герб ще падне, но няма да си отиде!
Това не е волята на Народа!
А от Народа зависи , как и какво ще стане след това!
Макар и този протест, ъвъ този вид да се провали - все пак има малка надежда!
И тя е , че хора, мислещи, а не повтарящи, все пак , ще се съберат и ще направят нещо по-добро, което да замести сегашното управление!
Но все пак помнете - насилието ражда насилие! Вдигнете ли ръка срещу която и да е част от Народа, той ще отвърне! А тогава няма да има спасение.Нито за едните , нито за другите!
Това е от човек, който е видял тези промени!
Дали ще се вслушате -тоа вече не зависи от мен! А от вас самите!
Какво ще изберете -пак зависи от вас! И от
Коментиран от #80
00:15 01.09.2020
79 Активист на БКП
Коментиран от #82
00:21 01.09.2020
80 Петьо Петров
До коментар #78 от "Мдаа":
Далеч съм от мисълта,че ГЕРБ ще си отиде още на следващите избори,когато и да са те.Мога само да констатирам,че са пътници,ако може с лека насмешка,към "Великите ловни полета".Колкото до интересните времена и проклятието да живеем в тях произлиза или поне се приписва на Конфуций. Мъдър човек е бил.Надявам се и всички ние да покажем мъдрост и да не си причиняваме изживяното досега със следващ нов Месия,нямаме нужда от такъв.Имаме нужда от справедливост за всеки,от правосъдие за всеки,от здравеопазване и образование за всеки,.И не,това не са социалистически идеи,а права залегнали в Конституцията на всяка демократична държава.Ние такава ли сме според тези правила и според Вас?Коментиран от #84
00:30 01.09.2020
81 Иво
00:30 01.09.2020
82 Млада протестърка
До коментар #79 от "Активист на БКП":
Твоята партия БКП иска да те прати в Белене.00:33 01.09.2020
83 Умно село
00:54 01.09.2020
84 Един българин
До коментар #80 от "Петьо Петров":
Браво, човече. Трябва да Ви кажа, че сте много възпитан, достоен и интелигентен човек. И такива като Вас да Ви наричат после "маймуни на жълтите павета"... напълно разбирам защо възмущението отвътре във всеки от нас напира да избухне. Искам да кажа на Вас и на всички четящи тук, че състоянието, в което се намираме, е благодарение на това, че сляпо приехме от САЩ техния ретрограден краен неолиберален модел на капиталистическо стопанство, което е оплюто достатъчно вече и в самите Щати, вместо да приемем например успешните модели на северните страни от Европа. Погледнете лекциите на професор Ричард Улф, който си е американец, завършил трите университета от така наречената им бръшляна лига и ще разберете много истини, вкл. защо в бившия соц-лагер всъщност социализъм въобще не е съществувал и защо той има икономически измерения на работното място, а не толкова политически измерения, изродени от болшевиките навремето. Този ретрограден модел на див краен капитализъм, създаващ шепа крайно богати и маса крайно бедни, вече постепенно се отхвърля дори там, само че повечето американци не го осъзнават. Самата система създава класови конфликти като сегашния и е прогнила от перманентни кризи и вече се чудят с какви отрицателни лихви и печатни инфлационни долари да я отложат, но отлагането не може да е до безкрай. Така че докато България сляпо следва американския недодялан модел и не преоткрие своя собствен такъв, ще си страда много. Това разбира се е свързано с върховенс01:51 01.09.2020
85 Един българин
Коментиран от #87, #90
01:53 01.09.2020
86 Един българин
02:00 01.09.2020
87 Петьо Петров
До коментар #85 от "Един българин":
Благодаря за положителния отзив или коментар да го наречем. Всъщност аз съм г-н Никой,както има такъв литературен герой на покойния Богомил Райнов. Бил съм само човек на прехода,ако мога така да се нарека,знам и преди какво е било и сега.Така наречената демокрация настъпи когато бях на 21 години. Достатъчно да помня какво е било наистина и недостатъчно да знам цялата истина.в този период. Прозрях минимум една истина,и тя беше представена в една от постановките на покойния Х.Бояджиев,недостижим и досега,а именно интерпретацията на "Криворазбраната цивилизация",в случая демокрация. Освен чиновниците,никой не иска повече гъделичкане по топките,иска се само работа,достоен живот и заплащане,правосъдие за всеки,достъпно образование/не виртуално/,здравеопазване,осигурени старини и толкоз. Много ли искаме?Коментиран от #91
02:17 01.09.2020
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Петьо Петров
До коментар #85 от "Един българин":
Винаги сме били бай Ганьовци,сега вече имаме и триизмерно олицетворение на индивида описан от Алеко. Няма да споменавам кой е,всички знаем. Тук възниква и въпросът,защо всъщност протестират ..да кажем част от българите,не че ще понеса по-малко жлъч.Ние протестираме,включая и себе си,защото се приемам за част от тази маймунска паплач на жълтите павета,за по-добро бъдеще.Нарочно не коментирам професор Улф,не искам да бъда припознат от ничия фракция или идеология.Дори и да падне правителството,протести ще има,не напук,а защото.Примирете се всички,духът от бутилката вече е освободен,а това е духа на свободата.Отсега нататък всеки неконкурентен ще бъде изхвърлян от системата,всеки посмял да се облажи за сметка на друг ще носи последствията си,ще има правосъдие за всеки! Научете се всички да живеете пълноценно и ще усетите какво е ДЕМОКРАЦИЯ!Бъдете здрави и СВОБОДНИ!
Коментиран от #110
03:00 01.09.2020
91 Емил Бобев,
До коментар #87 от "Петьо Петров":
Тогава бях на 32,и си спомням,че онази диктатуравсъщност не бе никак лоша,просто диктататурата
бе създала държава,която държава,диктатурата
на простотията превърна в .....кенеф.
И с болка във душата го казвам—никога,страната
ни няма да е това което е била,защото,държава
в която образованието е унищожено,е обречена
на затриване..........,
Коментиран от #92, #93
04:55 01.09.2020
92 Петьо Петров
До коментар #91 от "Емил Бобев,":
Абсолютно съм съгласен с Вас,може би не съм изпитал репресиите за които всички говорят,но има и нещо друго/не помня точно името на един журналист,който го каза/,тогава не познавахме живота извън завесата и ни беше непонятно какво е да живееш в демокрация,бяхме щастливи,усмихнати и доволни.Но тук идваме до друга теза,сега гледаме как нашите деца и внуци навън са същите като нас когато бяхме млади,а ние гледаме с униние и носталгия.Май ние се изгубихме във времето,нали?Коментиран от #96
05:08 01.09.2020
93 Петьо Петров
До коментар #91 от "Емил Бобев,":
Явно не сте чел само една книга от Карл Май.Райнов също сте прочели.:)Коментиран от #94
05:11 01.09.2020
94 Емил Бобев
До коментар #93 от "Петьо Петров":
Може би сте прав но,какво значение има, щомсъщество което не е и дочело едната книга
започнал да чете, ни “управлява”вече повече
от 10 години.....
Коментиран от #95
05:21 01.09.2020
95 Петьо Петров
До коментар #94 от "Емил Бобев":
Докато има будни граждани като нас,има значение,не в преносния смисъл разбира се. Ако загубим надежда,губим себе си.Ако останете само Боев,а не Бобев,ще допринесете щрих към палитрата която всички ние рисуваме в момента.Коментиран от #98
05:33 01.09.2020
96 Емил Бобев
До коментар #92 от "Петьо Петров":
Радвам се че,има все още хора които разсъждават трезво,и да водят диалог(за разлика) от много от пишещите.Аз не притежавам вашата способност за
водене на диалог,и със сигурност и вашият
интелект но,това което разбрах през живота си
е,че всяка власт си е един вид диктатура.
Имах възможността да живея и работя в три
държави в така мечтания от нас Запад цели
25г.и видях че, и там не всичките им закони
са толкова демократични,и разбрах че, много
е важно какъв е манталитета на нацията,и
какви са разбиранията ти за добър живот.
Примери бол: преклонена главица,сабя не я сече-
Ти мамо,отпред се не слагай стой по- отзад-
и.т.н
Коментиран от #100
05:52 01.09.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Емил Боев
До коментар #95 от "Петьо Петров":
Наистина може и да греша но, все пак мисляче,беше Бобев и все пак,бил съм на 11 години
когато съм я чел....
Коментиран от #101
05:58 01.09.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Петьо Петров
До коментар #96 от "Емил Бобев":
Няма как да няма диктатура докато има взаимодействащ и манталитет.Колкото и да не одобрявам царя,той беше прав за чипа ни,трябва промяна.Ще се опитам да го обясня просто,като за хора като мен или както го разбираме.Един начинаещ хирург да го кажем/премиер в случая/,предстои му сложна операция за която екипа му/народа/,вижда,че е неспособен да я извърши.Какво е редно да направи,да се подчини защото така изисква йерархията и да пристъпи Хипократовата клетва/тук не бих сравнил с Конституцията/,или би опазил пациента/народа в случая/и би изхвърлил псевдомедика от операционната? Отговорите са лесни,но само за тези,които могат да преглътнат истината!06:29 01.09.2020
101 Петьо Петров
До коментар #98 от "Емил Боев":
Така е,бъдете сигурен,това име е гордост за България и с нищо не се оприличава с ДС-то което знаем и построи групировките и разруши България!06:37 01.09.2020
102 Странно
Интересно и показателно изказване! Интересно как точно щяхте въобщо да изказвате каквото и да било мнение, различно от партийната линия по Тошово време? Ама за това нито дума нали? Щото не се вписва в глупостите, които пропагандирате! Щяхте да протестирате? Да бе! Я в Белене, я в Скравена щяхте да протестирате! Интернет? Телевизия извън партийната? Абсурд! Като ви чета - най малко потомък на партиен секретар!
06:46 01.09.2020
103 АУУУУУ
До коментар #99 от "Петьо Петров":
2ри ИДВА... За коя армия говорим? Аз съм бил един последните набори наистина бил в казармата , и много добре я знам тази армия.....Със старата техника на 40 години която като количество беше голяма... но като качество, модернизация и реална отбранителна мощ беше пълна трагедия. Чета мнения на хора които даже не са пипвали автомат но са потомци на Рамбо.... А тези протести ако наистина бяха всенародни трябваше да бъдат по-ярки и по-силни от протестите против правителството на Орешарски... КЪДЕ И КОГА ЗА ВСИЧКИТЕ ТЕЗИ ДНИ БЯХА ВСЕНАРОДНИ????Коментиран от #104
07:02 01.09.2020
104 Петьо Петров
До коментар #103 от "АУУУУУ":
Е,аз съм бил преди вас в армията като кашик в черен полк/ако знаете изобщо какво е това/ в края на Възродителният процес,в Крумовград,на турската граница.1986/1988,2 години и три месеца! Не ми говорете за Българската армия на мен специално.След това съм участвал в три мисии към ООН,така,че знам със сигурност какво е било въоръжението на армията ни.Знам и какво е насилие и диктатура,а пътя по който ни ви Борисов е същия.Така,че тролете там,дето ви вярват,а не сред хора,които правят разлика м/у 5.45 и 7.62!07:23 01.09.2020
105 бургазлия
Коментиран от #106
08:02 01.09.2020
106 Петьо Петров
До коментар #105 от "бургазлия":
Всъщност това,че си незрящ от даден момент,не значи,че няма други,които си видял за последно! Заблуда е чадо,върни се при овчаря,чака те с нетърпение да те издои и остриже.Нека Буда да ти помогне и да прозреш истината!08:11 01.09.2020
107 минчо
До коментар #30 от "оня с коня":
ама с коня ли ще ходишКоментиран от #109
08:48 01.09.2020
108 СеСеСеРе
09:14 01.09.2020
109 оня с коня
До коментар #107 от "минчо":
С БМВ-то ще ходя,щото на Коня не съм му плащал Данъка и З/ката09:44 01.09.2020
110 Един българин
До коментар #90 от "Петьо Петров":
Благодаря. Могасамо да ти стисна ръката - един достоен българин. Умният човек с достаттъчно опит може да отсее кое е истина и кое - не. Аз явно съм 6-7 години по-малък от Вас, но също имам бегли спомени от онова време. Имаше лоши неща, но имаше и хубави неща. Лошото е, че ние типично в стила на българския си чип не запазихме положителните неща и да махнем само лошите, за да развиваме демокрация, а направо теглихме чертата и тръгнахме да правим олигархично-феодален строй. Е, резултатите след 30 години са налице и са видими. И защо е така? Бай Ганьо е жив и винаги е бил жив, той никога не е умирал у всеки от нас повече или по-малко. В този смисъл Алеко навремето е бил гений. А сега вече наистина сиго получихме и на живо в 3D и няма какво да се чудим откъде ни е дошло. Поздрави и да сте жив и здрав. Надявам се, че в името на България и бъдещето на децата ни ще успеем да се преборим със или поне потиснем бай Ганьото във всеки от нас, за да не му позволим никога повече да излиза на преден план, камо ли да управлява държава.Коментиран от #113
09:49 01.09.2020
111 РепОбликанец
Коментиран от #112
09:55 01.09.2020
112 Един българин
До коментар #111 от "РепОбликанец":
Именно заради такъв начин на мислене пък на мен ми е мъчно. "Дайте да затрием всичко и наново ше градим всичко, щото старото е изцяло лошо". Еми не става така и видяхме докъде го докарахме. Каквото и да си говорим, е факт. Някъде да сте прочел и някой да е казал, че всичко е било наред и всичко е било шест по онова време? Не е спор, че и много кусури си е имало. Обаче, да затриеш всичко, независимо добро и лошо, и да започнеш наново, е не само трудоемко, ресурсоемко и времеемко, но и създава несигурност и опасност какво ще е това новото, което градиш върху бунището. Това по никакъв начин не е стокхолмски синдром, а трезво и рационално мислене, изчистено от всякакъв елемент на емоция.Коментиран от #114
10:17 01.09.2020
113 Петьо Петров
До коментар #110 от "Един българин":
Мога само да Ви кажа,че възрастта не е недостатък,но опитът е.Така се случи при мен,че опита дойде преждевременно. Нито го имам като преимущество,нито съм го желал,случи се.Понякога се чудя за добро ли е било или за лошо...винаги си казвам само едно, това е Пътят,трябва да го извървиш,той е само твой,къде ще те отведе е посока,която трябва да виждаш,но не е задължително да следваш! И тук идва интуицията ти,накъде ще тръгнеш,пътя става кръстопът.Направо те чака прав калдаръм да поемеш по него с дисагите с розовото масло.Надясно те очакват розови фламинга и еврогейски,пардон,европейски ценности.Надясно огромна руска мечка те чака да я пребориш.И тук идва момента да покажеш кой си.Избора е само твой,българино!10:34 01.09.2020
114 РепОбликанец
До коментар #112 от "Един българин":
Неуспорим факт е, че исторически погледнато няма нито една преуспяла/развита държава с ляв полит. строй ! Не отричам всичко от миналото, но знам че адекватните/можещите/знаещите са напускали териториите на България по един или друг начин. Трагикомичното е, че поддръжниците/симпатизантите на "онова време" се присмиват на ЕС/Америка, но искат Европейски заплати/пенсии. Много са объркани вижданията на левите, за ценности да не говорим ..... липсват като цяло ! Всичко се оповава на страх/терор/доносници, иначе "прекрасната" система няма как да просперира. И в заключение ще кажа, че лафът "да изживея Американска мечта" не е случаен. Никъде не съм видял/прочел за изживяване на Руската, Кубинската, или някоя бивша соц. република. Пък и децата на болшевиките учат по "гнилия" запад ...... колко лицемерно и долно ! :(Коментиран от #118
11:36 01.09.2020
115 Голям рев
14:23 01.09.2020
116 СТУДЕН
16:39 01.09.2020
117 БРАТИНЬО
16:49 01.09.2020
118 Един българин
До коментар #114 от "РепОбликанец":
Американската мечта е вече мъртва. Съществувала е някога в други времена като холивудска реклама, но вече я няма. Можеш да питаш кой да е американец. Америка вече не е това, което е била някога. В момента пък хич не им е добре. Самият Тръмп е продукт на този отчаян вик на американците, че си искат мечтата. А за капиталистически държави с лява политика примери има много. Ще ти дам само един - Дания. Там си е социализъм в най-чист вид. Данъците им са до небето, но за сметка на това няма за какво друго да се тревожиш, освен за прогнозата за времето и депресията.17:11 01.09.2020