Доц. д-р Момчил Дойчев, политолог, съпредседател на Атлантическия съвет на България
Трети март не може и не трябва да бъде наш национален празник защото:
1. Руската империя подписва на 3-ти март 1878 предварителен договор за мир с Османската империя, а не окончателен мирен договор, признат от всички велики сили.
Този договор е всъщност протокол за предварителен мир, проектодоговор, който няма никаква международно-правна стойност.
2. Подписването на протокола в Сан Стефано става без никакво българско участие. Никой не се допитва до български представители.
Руската империя не допуска българи да присъстват нито на 3-ти март в Сан Стефано, нито в Берлин през юли същата година, когато се сключва истинският международен договор за мир.
3.Честването на 3-ти март 1878 г. утвърждава един фалшив национален блян по неосъществимия и неосъществим мит за „Сан Стефанска България“. Тази България е очертана с оглед на чужд стратегически интерес и няма нищо общо с възрожденския идеал за „целокупна България“.
4. Митът за „Сан Стефанска България“ подменя идеала за „чиста и свята република“. Той е особено вреден днес, когато патриотарството и безмозъчният популистки национализъм се опитват, за съжаление често успешно, да подменят демократичния патриотизъм и републиканския идеал.
5.Трети март утвърждава преклонението пред чужда държава, утвърждава българския комплекс за малоценност пред нея, затвърждава мита за „двойната освободителка“, към която трябва да изпитваме само вечна признателност и коленопреклонение.
6. Митът за трети март разделя трагично българската нация, възражда отвратителния комплекс на малоценност на българите и не само няма нищо общо с идеалите на българското Възраждане, но и коварно ги подменя.
7. И до днес 3-ти март разделя българите на „русофили“ и „русофоби“, митологически обосновани идеологеми за ценностно разделение на българското общество. Това разделение се поддържа от антибългарското русофилство като „грубо политическо суеверие, което води до национално предателство и погром“.
По ирония на историята датите 19-ти февруари/3-ти март по стар и нов стил си приличат по своя трагизъм. На едната русофилите „честват“ обесването на Левски, а на другата „безсрочната руска окупация на България“.
Това просто не може да продължава, ако искаме да сме свободна и независима държава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майна
Коментиран от #11, #19, #184, #188
13:03 25.02.2021
2 Си ган
Коментиран от #64
13:04 25.02.2021
3 БОЗА
Коментиран от #185
13:04 25.02.2021
4 Сменявай
13:04 25.02.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ГОРСКИ
Коментиран от #96, #139
13:06 25.02.2021
7 Българка
Коментиран от #17, #157
13:06 25.02.2021
8 хахха
13:06 25.02.2021
9 Петьо Петров
13:07 25.02.2021
10 Емил
13:07 25.02.2021
11 Поредната
До коментар #1 от "Майна":
антлантическа и антибългарска гювендия .13:08 25.02.2021
12 БАЙ Х@Й ‼
13:08 25.02.2021
13 другарят
13:08 25.02.2021
14 Факт
13:08 25.02.2021
15 ГОРСКИ
13:09 25.02.2021
16 Българин
Коментиран от #26, #79, #162
13:10 25.02.2021
17 Емил
До коментар #7 от "Българка":
Вярно, ама това стана по времето на Борис III с помощта на Хитлер, ВЪПРЕКИ руснаците! Поредното доказателство, че България има само едни вековен враг - Русия!13:10 25.02.2021
18 ХАН КРУМ
Коментиран от #41
13:11 25.02.2021
19 темелко
До коментар #1 от "Майна":
...и без мозък.13:12 25.02.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 ХАН КРУМ
13:14 25.02.2021
22 gggw
13:15 25.02.2021
23 ХАН КРУМ
13:16 25.02.2021
24 другарят
13:16 25.02.2021
25 Парадокс
13:19 25.02.2021
26 мародер
До коментар #16 от "Българин":
Фобе 90% от българите са русофили от останалите 10, 9 са неутрални и само 1% са русофоби! Поради тази причина ти си всичко друго но не и българин!Коментиран от #37, #93
13:20 25.02.2021
27 Таймлес
13:20 25.02.2021
28 Историчка
Коментиран от #31
13:22 25.02.2021
29 Катюша
13:22 25.02.2021
30 Таймлес
Коментиран от #45
13:24 25.02.2021
31 Българин
До коментар #28 от "Историчка":
......" Кобургите, нацистите Филов и Цанков, както и царските офицери - послушковци и пълни военни некадърници, клали народа си както турчин не го е клал.......Потвърждаваш думите ми, че няма по-големи национални предатели и българофоби от русофилите!
Коментиран от #39
13:25 25.02.2021
32 Бай Пърдечко
13:26 25.02.2021
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Д-р гейатлантик
Коментиран от #62
13:27 25.02.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Българин
До коментар #26 от "мародер":
Тия мантри, че българите били русофили ги остави за русофилското сборище край Копринка. Ще ви видим на изборите колко процента сте. Отново повтарям, че русофилите сте най-големите българофоби и национални предатели! Няма русофил, който през последните 100 години да е действал като българин а не като руски агент!Коментиран от #152
13:28 25.02.2021
38 Българка
13:28 25.02.2021
39 Историчка
До коментар #31 от "Българин":
И на мен ми чудно как по време на ВСВ са обичали Кобургите, а нещо не са им харесвали демократизиращите бомбрадировки на САЩ, на които сме обявили война без те да ни обявят. Това могат да го направят само дебили!Коментиран от #47
13:29 25.02.2021
40 Поредният Юда
13:29 25.02.2021
41 Българин
До коментар #18 от "ХАН КРУМ":
..... АКО НЕ БЕШЕ РУСИЯ–ВИЕ ПРОСТО СТЕ ЕДНИ МЕРЗАВЦИ ЗА КОИТО ,НИЩО СВЯТО НЯМА!!!!.......Ако не беше Русия нямаше да има единствено предаталската и българофобска пета колона на Москва наричаща се русофили!
Коментиран от #81
13:30 25.02.2021
42 ЛЛЛ
13:30 25.02.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Анализатор
Какъв анализ да очаквам от тогоз?
13:31 25.02.2021
45 Хи их хи
До коментар #30 от "Таймлес":
Ти празнувай договор, повечето празнуват Освобождението си!13:32 25.02.2021
46 Петя от Пловдив
Коментиран от #48, #54, #83, #100, #113, #175
13:33 25.02.2021
47 Българин
До коментар #39 от "Историчка":
....И на мен ми чудно как по време на ВСВ са обичали Кобургите,Публикувано във факти.бг: , а нещо не са им харесвали демократизиращите бомбрадировки на САЩ,...Стига с тия бомбардировки. Когато Русия ни окупираруските еничари избиха повече българи отколкото загинаха в бомбардировките. А любовта на русофилите към Кобургите е пословична, прегърнахте се в името на Тройната коалиция !
Коментиран от #51
13:34 25.02.2021
48 Българин
До коментар #46 от "Петя от Пловдив":
Напълно подкрепям идеята 6, септември да бъде основен национален празник. Това е единствено българско дело! След Съединението Русия и русофилите стават най-големите врагове на България и българите!Коментиран от #50
13:35 25.02.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 По същество
До коментар #48 от "Българин":
Може, но какво пречи да има два национални празника - 3-ти март и 6-ти септември, без първия нямаше да го има втория, те са неотделимо свързани. Други държави също имат 2 национални празника.Коментиран от #55
13:45 25.02.2021
51 Историчка
До коментар #47 от "Българин":
Е това вече е лъжа! Нама нужда да те коментирам повече.13:47 25.02.2021
52 Българин
13:52 25.02.2021
53 sss
Коментиран от #57, #66
13:53 25.02.2021
54 Аха
До коментар #46 от "Петя от Пловдив":
И без 3 март какво щяха да обединяват, бе и васални територии, не става Петя, щото независимостта и тя после пак от Русия е платена:)) и защото не може да разделите опълченци от руси били се рамо до рамо, а Русия подписва Сан Стефанския, ами ако и от запада го бяха подкрепили и подписали, а:))), или какво не трябваше да подписват, а, да не покажат България в почти пълните и граници, връщайки я на картата, абе жалко е това търсене на под вола теле13:55 25.02.2021
55 Българин
До коментар #50 от "По същество":
Та нали именно това е замисъла на руските имперци, да има винаги нещо, което да разделя българският народ за да бъде той държан в подчинение на руските имперски интереси! Докато не бъде премахната тази дата като "национален празник" и не бъдат премахнати паметниците на руската армия окупаторка от 1944 година България винаги ще бъде в руски плен.13:55 25.02.2021
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Българин
До коментар #53 от "sss":
........Русия добра/лоша, арогантна или не, нейни войници са умирали за свободата на България!.....Повече от половината от руската армия е била от етнически украинци. Но вие русофилите мразите украинците и в червата. защото така желаят руските ви господари! А украинци са били тези, които са дебаркирали първи на българска земя край Свищов, украинци са се били заедно с българските опълченци на Шипка! Това е истината!
Коментиран от #67, #85
13:58 25.02.2021
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 решение
14:01 25.02.2021
60 РАДИО ЕЛТО
БЪЛГАРИЯ е била и ще я бъде
да живее
✌✌✌✌✌✌✌
БЪЛГАРИЯ
14:02 25.02.2021
61 Мъдрият
Трети март е бил, си е и ще бъде нашия национален празник!
А Русия (благодарение най-вече на император Александър Николаевич) си е наша освободителка и това, колкото и да ви се иска не може да го промените!
Без намесата на Русия и досега щяхме да бъдем част от турската държава.
Коментиран от #63
14:03 25.02.2021
62 Пумияр, толбухин,
До коментар #35 от "Д-р гейатлантик":
Не бе 23 февруари...... Е ибрици АИДЕ НА АМБРАЗУРАТА.....14:04 25.02.2021
63 Българин
До коментар #61 от "Мъдрият":
........ Трети март е бил, си е и ще бъде нашия национален празник!....Трети март е празник, който разделя българският народ и обслужва единствено руските имперски интереси. И като такъв трябва да бъде премахнат от българските празници! Както бе премахнат и 9 септември! И отново ти казвам, че без намесата на русия нямаше да има единствено предателската руска пета колона!
14:06 25.02.2021
64 РАДИО ЕЛТО
До коментар #2 от "Си ган":
явно искат да ни насаждат СОРОС да живее✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌👌👌👌👍👍РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
14:07 25.02.2021
65 хайрсъзина
Коментиран от #69
14:07 25.02.2021
66 бай Ставри
До коментар #53 от "sss":
Тъп0к, руските войници не са умирали за България! Руските войници са тръгнали да окупират проливите! И най удобния път за тая им инвазия, минава през земите на България! И не забравяй! Българските опълченци спасиха "прохода, войната и царя дори!"!Коментиран от #192
14:08 25.02.2021
67 Ей го и гоя
До коментар #57 от "Българин":
Абе то под руски знамена и финландци е имало и японец, а 76 пустите Клисурци станали Московци и т н, ама без дядо Иван както е казал народа:)и как ще ги отделиш сега руси от опълченци, украинци от руси и кой са чакали да дойде на Шипка :), че то всяка седмица назад някой град в България чества освобождението си на съответната дата с със съответния руски генерал освободил града, даже и на Цвъки атлантиците честваха, русофили има във всички партии в България :)Коментиран от #77
14:09 25.02.2021
68 МИЛЕНИУМ
да живее
БЪЛГАРИЯ
14:09 25.02.2021
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Като чуя за
14:16 25.02.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Петя от Пловдив до Аха
Коментиран от #87, #165
14:19 25.02.2021
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 temerut
14:21 25.02.2021
75 Павел Пенев
14:22 25.02.2021
76 РАДИО ЕЛТО
ДА ЖИВЕЕ
БЪЛГАРИЯ
БЪЛГАРИТЕ
14:24 25.02.2021
77 Българин
До коментар #67 от "Ей го и гоя":
Ами защото квичите само за Русия и руснаците. А украинските фамилии на загиналите на Шипка може да ги видиш на храм паметника Шипка. Забравихме е за румънците, които при Плевен спасяваха руската армия. Но русофилите единствено на руснаците сипете благодарности!14:26 25.02.2021
78 РАДИО ЕЛТО
национален
ПРАЗНИК
на
БЪЛГАРИЯ
14:26 25.02.2021
79 temerut
До коментар #16 от "Българин":
Какви русофили?Е тая песен дели хората.Въпросът е-щеше ли да водим този дебат без 3 март 1878г.?Българофилити се радват,че ттази дата я има.Всичко друго е пропаганда и срамен дебат.Дори да не е национален празник,за всеки българин трябва да е празник.14:28 25.02.2021
80 Еврейски от-падък
14:29 25.02.2021
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 !!!?
14:32 25.02.2021
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 !!!?
14:37 25.02.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 24 май
Коментиран от #91
14:41 25.02.2021
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 А и тогава
До коментар #88 от "24 май":
е по-топло и подходящо за празнуване.Март още вали сняг.Вземете пример от англичаните,които празнуват рождения ден на кралицата(краля) през лятото,независимо кога е родена(роден).14:46 25.02.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Иван Вазов
До коментар #26 от "мародер":
НА РУСКИТЕ ВОИНИО, руси, о, братя славянски,
защо сте вий тука? Защо сте
дошли на полята балкански
немили, неканени гости?
Желали би вас възхитени
да срещнем со сълзи и с китки...
Но идете вий настървени,
на грозни зовете ни битки!
Желали би вас да прегърнем
и тоз път сърдечно, горещо.
Но взорът ви свети зловещо...
Как ръце сега да разгърнем?
О, руси! Аз друг път ви славях
за подвиг велик и чудесен,
високо ви лґкът поставях
във мойта душа, в мойта песен!
Вий някога знаме Христово
развяхте за благо човешко –
строшихте ни игото тежко,
а днеска ни носите ново!
И пак не ви мразим (не крия:
обича ви още народа);
но любим и свойта свобода,
стократно пµ любим я ния.
За тоз кумир ние се бием
и с чужд, и със близък упорно
и няма ний врат да превием
пред никакво иго позорно!
О, колко ви, братя, жалея!
О, как би желал, братя клети,
свобода и вам и за нея
кат нас да живейте и мрете!
1916
Коментиран от #143, #147
14:47 25.02.2021
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Пфу
На трети март българите празнуваме свободата си. Точка по въпроса. Когато умираш от жажда не ти пука дали вода ти е дал принц или просяк, пиеш и благодариш на Бога, че чрез някого те е спасил! Който е недоволен по какъвто и да е повод от нашето освобождение, да се чувства свободен да ни лиши от скъпоценното си присъствие и да се отправи към територии обитавани от съвременните съидейници на тогавашните османски власти - примерно при иди*овците. С удоволствие бихме им написали писмо да упражнят по гъ...рбовете на въпросните недоволници - антибългари всичкия набор "третиране" за "ка*фири" ако смятахме, че е нужно. Пак повтарям - засега приятелски подканяме недоволните от това, че празнуваме свободата си, да се омитат от България. А както вървят нещата скоро освен въпросното третиране като за к*яфири, очаквайте и нашето третиране за неблагодарни ку-ч-ки, включващо първата и втората част на поговорката бития - бит плюс влашкото третиране за нахлули османлии, изобретено от някой си Влад Цепещ.
Коментиран от #180
14:50 25.02.2021
96 !!!?
До коментар #6 от "ГОРСКИ":
Ако Московския Улус не беше получил четмо и писмо от българите, сега руснаците щяха да пишат и говорят на монголски, а ти щеше да се казваш Чагатай Темиджин !!!?14:54 25.02.2021
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Българин
14:57 25.02.2021
99 4958
Коментиран от #105
14:57 25.02.2021
100 Антон
До коментар #46 от "Петя от Пловдив":
Ето в това има смисъл! Подкрепям напълно!14:58 25.02.2021
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 ЦарВул
15:03 25.02.2021
103 Момчилка
15:04 25.02.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Българин
До коментар #99 от "4958":
Най-голямото разделение на българското общество, което е впедяло на България е на българи и русофили. Вторите са най-големите българофоби и национални предатели!15:08 25.02.2021
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Българин
Коментиран от #109
15:11 25.02.2021
108 Наблюдател
15:15 25.02.2021
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Доктор Айболит
До коментар #109 от "Доктор Спок":
Русофила е индивид , който доброволно е пожертвал своя интелект в името на сляпата и безусловна вяра в една лъжлива, изкуствена басня. И той е готов, подобно на религиозните фанатици, да я защитава с цената на безумни престъпления, включително и срещу родината си. Ето затова русофилията не само е болест – тя е и извънредно опасна, защото обслужва чужди сили, които откровено вредят на българските интереси.15:23 25.02.2021
111 Дебили
Вярно е че Русия си е гледала своите интереси,но такива псико като този дебил да ми говорят за "Чиста и свята република" като в същото време са се наг@зили на американците ,ни идва в повече!
15:26 25.02.2021
112 майстора
15:29 25.02.2021
113 Густо Майна
До коментар #46 от "Петя от Пловдив":
Не съвсем съгласен за Съединението. Правилната дата на национален празник е 22.09.1908 год. Денят на Независимостта на България - официално цяла Европа ни е признала за СУВЕРЕННА НАЦИЯ в територията си, първо. Второ - окончателно прекъсваме всякакви зависимости от Осм. Империя. И трето и не маловажно - свършили са го само нашите си политици, без чужда помощ и заигравки! Съединението е безспорно най-важната стъпка преди Независимостта, но все пак не осъществява завършен национален идеал и не ни легитимира пред света!Коментиран от #120
15:30 25.02.2021
114 резервист
15:31 25.02.2021
115 Воля
15:33 25.02.2021
116 888
Коментиран от #117
15:36 25.02.2021
117 Истината
До коментар #116 от "888":
Ако го нямаше 3 март, нямаше да я има единствено предателската пета колона на Москва!15:38 25.02.2021
118 българка
Тази дата е важна, за да оценим кой ни е бил приятел и кой-враг, макар че "в политиката няма приятели, само интереси"!
Но питам автора - кой друг народ, освен руския, даде жертви в Освободителната война. Я си спомнете преминаването на Стара планина, Шипка, Плевен, Стара Загора, припомнете си и Вазов!
За съжаление Европа винаги се е стремила да раздава земите ни на съседите и да слага юлар на България! Да не би сега да е различно? Имаме си един 120 килограмов юлар, да ни е жив и здрав!
15:40 25.02.2021
119 Каскети
15:42 25.02.2021
120 Ангел
До коментар #113 от "Густо Майна":
...свършили са го само нашите си политици, без чужда помощ ...За датата съм съгласен. Ако някой ден ние, българите, на референдум решим да сменим датата на Националния си празник, трябва да е 22.09.1908г.
Но...съвсем не сме го направили без чужда помощ. Първо има съгласие и съгласуваност от Австроунгария, и ,второ - Руската империя отписва дълг в размер на 82млн шв.Фр на Османската империя в наша полза, за да се съгласи тя на Независимост на България. Дълг, който дълг България никога не изплаща..
Ето и за това трябва да благодарим на Руската империя.
15:44 25.02.2021
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 !!!?
Коментиран от #123, #124
15:50 25.02.2021
123 До Българин
До коментар #122 от "!!!?":
Преди да даваш определения за Мохамед и други отговори:1. Войната между Руската империя и Османската империя е или между Украйна, Литва, Финландия или която се сетиш и Османската империя? Изобщо такива държави като споментаите съществували ли са тогава?
Германия с коя Империя воюва през ПСВ и ВСВ - с Индия, Нова Зеландия или с Английската империя?
2. Запознат ли си с този факт за Стефан Стамболов и искането му до Високата порта?
Коментиран от #128
15:52 25.02.2021
124 Ангел
До коментар #122 от "!!!?":
"Канцелария за гражданско управление на освободените зад Дунава земи" - край на цитатаОкупация по Сан Стефансия договор - две години.
По Берлинския - 6 месеца.
Идея - да се създаде от нулата администрацията за управление на нововъзникналата след 500 години държава. Според Берлинския - васална на Османската империя...
15:56 25.02.2021
125 Мнение
Коментиран от #127
15:57 25.02.2021
126 Гост
15:57 25.02.2021
127 Ангел
До коментар #125 от "Мнение":
България е водила много войни губила е войни печелила е войни.Водила е войни след тази дата! Иначе не би могла под името България!
Тазии дата отваря пътя към 6.09, към 22.09, към 1012 .
До юли 1913 сме били на прага на национално Обединение на 90% от българските земи. При това празнато от всички Велики сили. Тогава допускаме фаталната грешка да не се осланяме на
арбитража на Руския император и ние започваме военни действия.Фатални за по-наттъшната ни история.
Сега се делим на фили и фоби... жалка работа.
16:06 25.02.2021
128 !!!?
До коментар #123 от "До Българин":
Рускотурската война 1877/78 г. е поредната завоевателна война между двете империи, при която България успява да се освободи благодарение на Западните велики сили, които парират руските опити да държат окупационните си войски на българска територия, както и осуетяват опитите на Русия да инсталира губернатора Ал. Дондуков за княз на "освободените зад Дунава земи" !!!?Коментиран от #129
16:07 25.02.2021
129 Гост
До коментар #128 от "!!!?":
За такова проЗДо същество, като теб, само да напомня - Кипър я "освобождава" Англия! А през 1960 г. се налага Кипър да получава независимост от същата тази Англия, която прави всичко възможно да раздели скоро след това острова на две! Толкова колко ни е "помогнал" запада, вкл. това, че помагат през цялото време турската армия, вкл. предупреждават руския император за директна намеса на турска страна, ако продължи с войските си към Истанбул! Турчин ли си?16:13 25.02.2021
130 ела
16:19 25.02.2021
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 ДжафДжаф
16:23 25.02.2021
133 !!!?
16:24 25.02.2021
134 Гост
16:28 25.02.2021
135 София
16:30 25.02.2021
136 Страхливец
16:48 25.02.2021
137 Дани
17:46 25.02.2021
138 Българан
17:49 25.02.2021
139 Горбачов
До коментар #6 от "ГОРСКИ":
Е,нали 45г. говореше руски!По-добре ли се чувстваше?Най-много ми хареса точка 2.Явно никой не е смятал България за нещо още от тогава.Защо ли?17:49 25.02.2021
140 Росенздравец
18:04 25.02.2021
141 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
18:19 25.02.2021
142 Обесен Язовец
18:33 25.02.2021
143 Мародер
До коментар #93 от "Иван Вазов":
Не смесвай рускотурската освободителна и първата световна войни! Бъди поне малко честен ако въобще имаш "чест"!18:43 25.02.2021
144 Разум
18:52 25.02.2021
145 ХАН КРУМ
18:54 25.02.2021
146 ХАН КРУМ
18:55 25.02.2021
147 Христо Ботев
До коментар #93 от "Иван Вазов":
Всеки човек претърпява метаморфози. Вижте Ботеввото стихотворение "Защо не съм и аз поет, поет като Пишурката":........
"Но защо не съм и Вазов,
плодовит, прочут списател?
Ех, че ода бих написал
за нашия цар-създател!"
........
Та така.
18:57 25.02.2021
148 ежко
19:05 25.02.2021
149 Значи
Абе вземете неква истинска работа да свършите бе tupan!
19:06 25.02.2021
150 ХАН КРУМ
19:08 25.02.2021
151 Момчиле
В унисон с новите разбирания на господарите ти, на които толкова искаш да се харесаш.
19:10 25.02.2021
152 ежко
До коментар #37 от "Българин":
Мантри,мантри, ама защо не направихте един референдум за влизане в НАТО и ЕС , че да имате факти и аргументи,че българите подкрепяли влизането в ЕС или НАТО.Да ти кажа ли защо?Защото добре знаехте, че при референдум търпите провал!Затова го изхлюзихте това решение с гласуване в НС.Какво ще постъпите и с влизането в Еврозоната.А това е доста далече от "принципите на демокрацията" които не ви слизат от устите!19:12 25.02.2021
153 ПЕНКО
19:15 25.02.2021
154 факт
19:16 25.02.2021
155 ПЕНКО
19:26 25.02.2021
156 Ама не казва
Коментиран от #172
19:31 25.02.2021
157 Проблемът
До коментар #7 от "Българка":
Питаш какъв му е проблемът на този професор?Проблемът е, че такива креатури като него стават професори. Такива по ВУЗ-овете и особено в БАН - с лопата да ги ринеш. Лошото е това, че такива търгуват с възможностите за кариерно развитие на колегите им и действат на принципа "Ако ми е кеф ще те пусна да се развиваш, ако пък ми кефне да ти преча и със 100 публикации с доказан научен принос няма да станеш дори асистент. От мен зависи. И от кефа ми!"
19:36 25.02.2021
158 Шаран БГ
Гълтайте сега там пушеци и прахови частици в нея необдухвана от ветровете котловина !!!
19:37 25.02.2021
159 Има проблем
19:37 25.02.2021
160 В очакване
20:05 25.02.2021
161 Дядо бг
Коментиран от #179, #193
20:48 25.02.2021
162 Справедлив
До коментар #16 от "Българин":
Не неси Българин,не знам какво си-може би си циганин?21:21 25.02.2021
163 Перо
21:47 25.02.2021
164 Чук и Гек
21:47 25.02.2021
165 Я па тая
До коментар #72 от "Петя от Пловдив до Аха":
Ако не бе 3 март, къв 6 сптември щеше да искаш да празнуваш, нещо не ми е ясно. Начетена и преначетена умница!21:54 25.02.2021
166 Генерал от КГБ
21:57 25.02.2021
167 Момчил Лизачев
Прав ли съм, или да?!
22:08 25.02.2021
168 Яверт
22:21 25.02.2021
169 Яверт
22:52 25.02.2021
170 Яверт
22:58 25.02.2021
171 бо клук
00:21 26.02.2021
172 Да Ви отговоря
До коментар #156 от "Ама не казва":
24 май.Коментиран от #174
00:47 26.02.2021
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Обективно
До коментар #172 от "Да Ви отговоря":
И какво да празнуваме на 24 Май Ден На Славянската Писменост - Всъщност ден на гръцката асимилационна политика насочена към славяните , и борбата между двете големи течения в християнството , кой ще сложи пръв ръка , на славянското море от Днепър , и оттатък Дунав, където се говори сходен език с общ базов корен.01:10 26.02.2021
175 Това е
До коментар #46 от "Петя от Пловдив":
Съединението ни също се случва с подмолната негласна нелегална и незаконна но пак помощ от Русия , която този път е принудена да действа извън международното право , и против официалните договори които е подписвала , за да не и се стовари отново война на главата. Даже плаща Съединението , като се отказва от контрибуциите си в полза на Османската Империя , иначе редовната турска армия и башибозука влизаше да пали и коли . Де факто Русия узаконява съединението в международен план , даже Англия е принудена от обстоятелствата да приеме , че на балканите се е родила нова млада и здрава силна нация , със здрав дух , и воля за победи , това става с българите когато сме плътно до Русия . Без Русия българската нация загива .01:32 26.02.2021
176 Доц Дойчев Атлантически съвет политолог
05:17 26.02.2021
177 Много дати,
06:00 26.02.2021
178 Бай...
Няма как да има Берлински конгрес, ако преди това нямаше Сан Стефанския договор!
08:07 26.02.2021
179 Наглост
До коментар #161 от "Дядо бг":
Левски се е надлъгвал с масони и в крайна сметка масоните му скроиха кюляф. Българските и турските масони в турското правителство са работили за създаване на дуалистична държава. Не случайно Левски говори ,че в бъдещата държава всички етноси ще са с равни права. Разликата е,че Левски говори за Република както е по каноните на Мацини, докато масоните с които е работил са планирали дуалистична монархия. Когато го хващат турските масони се уплашват,че работата ще се размирише чак до Митхад паша,който също е бил масон. Точно затова Левски е съден като криминален престъпник и въобще не е допуснато процесът да се превърне в политически. Масоните които са дали парите за обиколките му, след Освобождението от турско робство са си живи,на престижни и високи длъжности,а "глупаците и наивниците "като Левски,Ботев,Бенковски са турени на дръвника съвсем хладнокръвно. С цялата им наглост масоните направиха в София паметник на Левски,който по същество е масонско капище.Коментиран от #182
08:20 26.02.2021
180 Щом казваш пфу калинке и си едно нищо
До коментар #95 от "Пфу":
Кой ще ти прочете, неграмотността,, и чуе К... фалшиви думи..... ти си точно за копирна машина, за нищо друго не ставаш....!?08:21 26.02.2021
181 незнайко
08:27 26.02.2021
182 Простотии на Кг
До коментар #179 от "Наглост":
Да, а един мармот завива шоколада в станиол,,,09:51 26.02.2021
183 ИВАН
10:15 26.02.2021
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 Капиталист
Коментиран от #189
10:47 26.02.2021
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Димитров
12:45 26.02.2021
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Историк
До коментар #66 от "бай Ставри":
Поводът за войната е искането на Русия да даде автономия на България, отказът на турция е повода за войната. Колкото до Шипка провери какво е съотношението на числения състав на опълченци и руси в Гугъл.15:18 26.02.2021
193 Историк
До коментар #161 от "Дядо бг":
Това за Левски и граф Игнатиев бе някаква нескопосана фалшификация, подхвърлена от някакъв псевдоисторик, която никой сериозен историк не си даде труд да коментира. Със същия успех можеше да се коментира твърдението, че Левски е обесен по заповед на марсианци или от император Калигула.15:29 26.02.2021
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 Окото му кръв
18:23 26.02.2021
196 кочо
19:38 26.02.2021
197 ХАН КРУМ
08:51 27.02.2021
198 Ще гласувам
Болен да съм ще се дотътря до секцията за да гласувам за Русофилската партия !
09:49 27.02.2021
199 потребител
17:05 27.02.2021
200 Maybe
22:57 27.02.2021
201 браво
20:30 01.12.2021
202 Борислав
14:12 03.03.2022
203 Чичо Гошо
22:49 03.03.2022