Винаги съм се чудил, как народ като българският, който се ласкае, че има най-древната история в Европа, всъщност не си знае историята! Или поне я учи и знае избирателно.
*Веднага давам пример. За Баташкото клане, колкото и да е ужасяващо, учим децата си от най-крехка възраст! А за Старозагорското клане 95% от възрастните не са и чували. А то се е случило само няколко години по-късно. По време на Руско-турската война, ген. Гурко съвсем лекомислено заема Стара Загора с малобройна 4 500 души армия. Въпреки, че знае за идващата 48 000 турска. След неизбежното отстъпление, турците подлагат на сеч населението на града. В резултат 14 500 загинали и около 10 000 отвлечени. Повечето от тях не се връщат никога! Защо не учим за това? А учим само за Батак където загиналите са в пъти по-малко!
*Култов момент в нашата история е т.н. Санстефанска България. Казвам т.н. понеже това събитие е предвидено да възпламенява мозъците на българите, но не и да се случи. Защото преди това на Райхщадското споразумение и на Будапещенската конвенция е записано, че няма да се случи. Между Русия и Австро-Унгария е решено, че няма да има голяма държава на Балканите.
*Защо българите почти нищо не знаят за проведената от 23.12.1876 до 20.01.1877 г. Цариградска конференция? Нали тя дава автономия на България в не по-малка територия от Сан Стефано. Тук липсва Беломорието, но присъства Сев.Добруджа и Поморавието. Защо представителите на Османската Империя рязко променят позицията си и отказват да подпишат на 20.01.?!
Може би отговорът се крие в подписаната на 15.01. Будапещенска конвенция?!
*Най голямо е учудването ми, че такова важно събитие, като Независимата Българска екзархия е почти неглижирано от нашите "историци"! Учредена на 27.02.1870 г. и призната със ферман на султана за официален представител на българите. Година по-късно с плебисцит от 2/3 към екзархията се присъединяват всички земи с преобладаващо българско население и тя се разпростира на над 215 000 км². Личното ми мнение е, че ако не беше Априлското въстание, Екзархията щеше да доведе до независима България в тия граници. Може би десетина години по-късно.
Такова явно е било и мнението на граф Игнатиев, защото по негово настояване в 1872 г. българските владици са заточени, а Руската ПЦ заедно с Константинополската патриаршия обявяват схизма на БПЦ.
*Има още безброй примери. От избиратено изучаване на Раковски, Ботев, Левски, Вазов до изричане на полу истини, скриване на истината или заменянето и с лъжа.
В нашите учебници може да се прочете, макар и в няколко реда, че американският журналист Джануариъс Макгахан е дал гласност на зверствата по време на Априлското въстание. Но никъде няма да видим, че разследването е на генералният консул на САЩ в Истанбул - Юджин Скайлър. Че той е организирал експедицията и той е привлякъл Макгахан за тази цел и лично е участвал. Защото така излиза, че с това се е ангажирала Американската държава.
Има още много. Скриването на факта, че по време на ПСВ в Добруджа главен противник на Българската армия са руснаците. Че те, руснаците пращат и 2 дивизии против България и на фронта в Македония. И още и още...
Натрапва се усещане, че всичко което е в ущърб на Русия или не е в нейна полза, е прикрито, скрито или неглижирано.
Но истината рано или късно изплува!
Любомир Кисьов
(Текстът е от фейсбук страницата на автора)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 За да научите истината четете
Коментиран от #4, #22
16:02 27.12.2023
2 Последниа Софеанец
16:05 27.12.2023
3 Име
Батак е жестокост, която е ужасна. Стара Загора била военна грешка.
То по тази логика - всичко е грешка на някого.
Коментиран от #26
16:06 27.12.2023
4 мдаааа
До коментар #1 от "За да научите истината четете":
" Основи на комунизЪма " - тоже ...Коментиран от #20
16:07 27.12.2023
5 Утре
Коментиран от #8, #15, #16, #17, #18, #19, #78
16:07 27.12.2023
6 Бамбука
Коментиран от #108
16:09 27.12.2023
7 Мда
Коментиран от #52, #66
16:12 27.12.2023
8 Ха Ха
До коментар #5 от "Утре":
Публикации във фейсбук имало!?!?! Ти сериозен ли си?!16:13 27.12.2023
9 Българка
Коментиран от #27, #30, #41
16:15 27.12.2023
10 Аман от безродници
Коментиран от #33, #85
16:15 27.12.2023
11 филип ейджи
Коментиран от #112
16:18 27.12.2023
12 Обяснението е много просто
Той има 2 клетки да пази равновесие.
Коментиран от #44
16:20 27.12.2023
13 БАРС
Коментиран от #59, #69
16:23 27.12.2023
14 То сме чакали
Коментиран от #28, #36
16:24 27.12.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Аман
До коментар #5 от "Утре":
"Защо се публикуват такива пумии?"Тази дума пумия означава, че миеш ПУМИ ли?
Човекът е написал 100% истина. Всички тези неща са публикувани официално. Просто се дразни защо не са отразени в учебниците и защо не им е дадена гласност.
16:29 27.12.2023
19 Неудобни исторически факти
До коментар #5 от "Утре":
Абе другарю ти как си представяш вечно фалиралата руска империя да води война с благотворителни цели..в същата война окупират и присъединяват цял Кавказ до град КарсКоментиран от #31
16:30 27.12.2023
20 Авторът на книгата
До коментар #4 от "мдаааа":
Е Антикомунист и Русофоб, спокойно! И разкрива, че една от причините за Народностния ни Садомазохизъм е именно Руското интелектуално влияние, защото Руската интелигенция изгражда нашата Следосвобожденска, а тя не харесва народа си, и у някои възниква мисълта, че след като Освободителите са такива, то Българският народ не заслужават никакви грижа и отговорност! Особено силно се налага това след 44 - та, когато СССР става и "пример" за устройството на Нова (Противо)България!16:36 27.12.2023
21 Млад русофил пита:
Коментиран от #24
16:40 27.12.2023
22 Няма
До коментар #1 от "За да научите истината четете":
От тази статия няма да научите Истината.Лъжата е преплетена почти еъв всяко изречение.
16:41 27.12.2023
23 Бг тъпунгер
16:42 27.12.2023
24 А когато
До коментар #21 от "Млад русофил пита:":
Ни бе освободила Русия, защо не питахте за турците?16:43 27.12.2023
25 Алфа херинга
Коментиран от #94
16:43 27.12.2023
26 Бай Яни.
До коментар #3 от "Име":
Да отстъпва с бой и да прикрива отстъпващите цивилни. А не да бяга като плъх.16:45 27.12.2023
27 Алфа херинга
До коментар #9 от "Българка":
Добре де, да се напише ама кой да я напише? Защото твойте демократ либерали сега съдят Иван Тренев, че бил написал книга за Левски, където има различни неща от налаганите досега. А той човекът, показва документи. На кой да вярваме?Коментиран от #58
16:50 27.12.2023
28 Ти си грешка,
До коментар #14 от "То сме чакали":
Русосифилистико! Само тук на Балканите и двата основни обществени лагера са компадорски и еничарски! Боже, пази България!16:56 27.12.2023
29 !!!?
В писмо на Васил Левски да Любен Каравелов в Букурещ: цитат "Дочувам байо Либене, че ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливия казашки ботуш у Булгарско ?
!!!?
Коментиран от #57, #72
16:58 27.12.2023
30 Яяяяя
До коментар #9 от "Българка":
Коя история, 700 години под робство, с останалото е в далечното миналоКоментиран от #56
17:05 27.12.2023
31 Яяяяяя
До коментар #19 от "Неудобни исторически факти":
Да, образованието на територията е сведено до минимум, четейки коментариите, заслужаваме си съдбата17:08 27.12.2023
32 Вълканов
Коментиран от #43
17:12 27.12.2023
33 ха ха
До коментар #10 от "Аман от безродници":
Какво искаш да кажеш? Нали след асвабадителната война пак е разделена на две - Северна и Южна? После Съединението и чак след 30 години обявяваме Независимостта... Установяването на една държава винаги е процес. Виж Канада и Австралия за пример - още са доминиони. В Австралия дори имаше референдум за република, който републиканците позорно изгубиха. За Източна Албания няма да споменавам, щото там половината са същите шилета като нас в България...17:16 27.12.2023
34 Морски
17:21 27.12.2023
35 Вълканов
Така че, църква изпълнена с гръцки идиотщини неможе да освободи Българина., щом и досега вместо Иисус никарат да казваме гръцкото Христос. Иисус) Йешуа, Възвестителя никога не е имал нещо общо с гърците. Разбрахте ли.
17:22 27.12.2023
36 гост
До коментар #14 от "То сме чакали":
Може да не са били 10 , ама най-много още 30-35 , през половината от които като автономна област ! След Първата световна Османската империя се разпада и всичките и европейски територии стават независими държави под английски , френски и австроунгарски протекторат !! Например Словения , Хърватска и Румъния са били Австроунгарски протекторат и това си личи и до сега , същото щеше да е с България ! То реално България е държава след обявяването на независимостта , чак 1908 г , преди това е била напълно окупирана руска губерния , заради което и пренебрегвана от Европа !!! Най-вероятно това и целта на Раша да избърза с войната , за да изпревари Европа да вземе Балканите , което обяснява и руския бяс от обявяването на независимост !! Раша е проклятието на България , което винаги е искало да я откъсне от Европа и да я направи губерния от крепостни !!Коментиран от #109
17:29 27.12.2023
37 БеГемот
Коментиран от #40
17:30 27.12.2023
38 !!!?
Коментиран от #67
17:31 27.12.2023
39 Мътнев
17:37 27.12.2023
40 гост
До коментар #37 от "БеГемот":
То щото любимите ти руснаци не са бомбардирали Варна , само поради простата причина , че не са можели да стигнат до София , не за друго !! А и като гледам какво се случва на държавите освободени от САЩ , като Франция , Италия , Гърция и цялата Европа извън окупираната от миризливия Джугашвили , направо да ги съжалиш , къде по-зле са от България при българо съветската власт, нали ?? Само дето Гърция преди войната е била два пъти по-малка икономика от България , а сега ще я гоним още 20 години поне !!Коментиран от #42, #99
17:50 27.12.2023
41 и като
До коментар #9 от "Българка":
излъжем децата си за историята какво ще спечелим? оп да верно ще се намажем на сащисаните говеда нали… аман от “умни” хора в тази българия17:52 27.12.2023
42 БеГемот
До коментар #40 от "гост":
Те руснаците не са ми никакви ,но когато една държава започне да изопачава историята си според политическата конюнктура и временният превес на една шепа психодесни отк.ачалки то значи не уважава сама себе си и е достойна за съжаление....Коментиран от #48, #60
17:55 27.12.2023
43 тук си много прав!!!
До коментар #32 от "Вълканов":
много малко хора знаят че мъченията на българския народ започва след избиването на богомилите !!! тази карма вече е към края си но едва ли ние ще сме живи да видим новото начало…17:57 27.12.2023
44 е по добре са значи
До коментар #12 от "Обяснението е много просто":
от вас шекелофилите вие нямате и една гънка в мозъка си правите всичко което ви кажат краварите и се радвате на това… така че руофилите печелят в случая а ти никога няма да разбереш кое е тунел и кое е мост защото си много …..!!!18:00 27.12.2023
45 безобразия
Четете достоверни източници и отдайте почит на тези, които заслужават паметта ви и благодарността ви.
18:01 27.12.2023
46 Мъдрият
Истината е, че без Руско-турската освободителна война - и досега щяхме да сме под турско робство!
Освен това на много хора не им е ясна каква е причината за това Русия да освободи България от турското робство, затова ще я обясня:
1. Главната и основна причина за нашето освобождение е император Алексадър II Николаевич
Уникална личност, неслучайно наречен: Цар Освободител
(И това не е зарад нас, а защото освобождава селяните в Русия от крепостничеството и приема много други реформи в полза на народа и на човека! )
Алексадър II Николаевич обича България и по-точно българския народ - като братски православен народ.
И той е посетен от бългаски духовник(не си спомням в момента името му) който му разказва за тежкото положение на българския народ под турското иго, за кланетата...
И император Алексадър II Николаевич се изправя и казва с трепет: те са наши братя! Да отидем да ги освободим!
И понеже той е човек, който държи на думата си - реализира това и на практика! Слава Богу!
Бог да упокои душата му и да му дари Небесното Царство!
Коментиран от #63
18:10 27.12.2023
47 Мъдрият
Нещастието за България(и за Русия) е, че заради демократичните му реформи има хора които го мразят и постоянно се опитват да го убият, и през 1881г. император Алексадър II Николаевич е убит при атентат срещу него.
И това е много лошо за България, защото синът му Александър III - не обича България и се обявява против съединението...
(А ако беше жив пред 1885г. император Алексадър II Николаевич той никога не би се обявил против съединенито ни, а би го подкрепил с радост! ) Но така или иначе - в историята няма "ако"!
А вие казвате Русия, не е правилно да се говори държавата това, държавата онова! Важни са управляващите хора в момента!
Все едно да кажем България реши да приеме християнството - но това не е правилно, защото не го реши България, а Свети цар Борис, който тогава управляваше България!
Така, че още веднъж да кажа: нека винаги се молим за упокой на душата на нашия цар Освободител - Алексадър II Николаевич!
Бог да го прости и да му дари Небесното Царство! Амин!
Коментиран от #55
18:11 27.12.2023
48 гост
До коментар #42 от "БеГемот":
Единственото изопачаване на историята е от мръсните шумкари и шефовете им в Кремъл , както и казва автора в статията , НИЩО добро и НИКОГА не е идвало в България от Раша , това е ИСТИНАТА и скоро няма да могат да я крият руските подлоги !!!18:20 27.12.2023
49 Шахматист
18:26 27.12.2023
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 007
18:37 27.12.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Дааааааам
18:47 27.12.2023
54 След Кримската война
18:48 27.12.2023
55 Не толкова мъдрият
До коментар #47 от "Мъдрият":
Нали знаеш, че същият този 1828-29 свобождава Гърция и изтегляйки се “освобождава” Черноморието от Българите, живеещи там, превръщайки ги в “Бесарабски”. Слава… трижди.Коментиран от #62, #75
18:48 27.12.2023
56 Батка,
До коментар #30 от "Яяяяя":
обзалагам се, че не пишеш от България, а сигурно я от Щатите, я от Англия....18:49 27.12.2023
57 !!!?
До коментар #29 от "!!!?":
Само да се допълня. Малко сезал и висок, здрав клон ши ма спасят от двата ми врага, скрити в мене. Много са измъчвам да взимам страна на някой от тях. Затова реших да ги накажа и ми трябва тоз сезал!!!?18:54 27.12.2023
58 Хи Хи Хи
До коментар #27 от "Алфа херинга":
А стига бре.. ти верно ли го имаш това масонче за историк ??? Айде молим, да бъдем малко посериозни, а!!18:56 27.12.2023
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Да ти кажа..
До коментар #42 от "БеГемот":
Почти съм съгласен с теб но.. махалото на времето не стои на едно място. Мина времето на психо-левите откачалки, сега е времето на психо десните. Да видим..19:02 27.12.2023
61 ДА БЛАГОДАРИМ ,
19:06 27.12.2023
62 Мъдрият
До коментар #55 от "Не толкова мъдрият":
Нещо се бъркаш - не е той!Александър II Николаевич е управлявал Русия от 1855г. до 1881г. (роден е 1818г)
Така, че тогава 1828-29г - е бил на 10-11г. и не е управлявал естествено!)))
19:07 27.12.2023
63 Хи Хи Хи
До коментар #46 от "Мъдрият":
Торба с вълна е по-умна от теб. Времето на хората като теб , сдето обикаляха селските сборове и вечеринки и разказваха приказки от 1001 нощ отдаван, ма много отдавна мина. Ма ти се пробвай де.. лошо нема19:08 27.12.2023
64 Да ти кажа..
До коментар #59 от "Абе, юнак,":
Не му се връзвй на момчето. Не го ли виждаш, че си е повредено от малко..19:09 27.12.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 И да ме трият,
До коментар #7 от "Мда":
и да не ме трият - все тая, истината не се променя! Отново ще го кажа - прав си, човек, но само погледни повечето от мненията в този сайт, както и нацвъканите минуси в много " неудобни" коментари!Коментиран от #68
19:10 27.12.2023
67 хммм,
До коментар #38 от "!!!?":
Много си прав и Паисий в своята "Исторїѧ славѣноболгарскаѧ ѡ народѣ и ѡ цареи и ѡ стыхъ болгарскихъ и ѡ въсехъ деѧнїа ї битїа болгарскаѧ" споменава неведнъж московити и руси, отличавайки ги като различни народи. Правилно отбелязваш, че сегашна Россия се е наричала Московия, но не знам съзнателно или поради недостатъчна информираност спестяваш фактите от къде всъщност московитите, както ги нарича Паисий, по късно придобиват названието Руси. Всъщност първите нарекли се "руси" са населението на територията на днешна северна Украйна. Държавното обединение там е създадено от Шамбат (Кий), който е по малкия брат на Кроват (Кубрат), владетеля на Стара Велика България. Едва след като московитите завладяват тяхната територия си присвояват и названието "руси".Коментиран от #71, #103
19:15 27.12.2023
68 'Кво ти пука!
До коментар #66 от "И да ме трият,":
Аз изобщо пък на гледам нито плюсове, нито минуси. Даже е имало случаи на по късен етап сам да си сложа минус, да се кефят копейковците, дето имат мозък 2 гр. по малко от кокошка (ако не знаеш, кокошката има мозък 2 гр.).19:21 27.12.2023
69 Ей кукумицин
До коментар #13 от "БАРС":
Прадядо ми е воювал в ПСВ срещу руснаците лично после е бил 2 г пленник в Испания и Франция.Участвал е в 3 войни.Дядо ми е участвал в окупационните воиски в Македония заедно с немците ,казваше че за всичко си плащали и не били лоши ,а след това стещу тях до Първата фаза.А баба разказваше дойдоха руснаците радваха се на децата и ги напълниха с въшки гладни мръсни .Коментиран от #76
19:24 27.12.2023
70 хахаха
-повърхностното познаване на историята от въпросния писач личи ярко. Всичките споразумения са предварителни, защото РИ иска да получи ПОДКРЕПА от другите велики сили в предстящата война с ОИ...когато РИ стига Цариград, Британия заплашва да се включи във войната на страната на ОИ...при това положение Сан- Стефанския мирен договор е бил обречен
-никой не е крил факта, че РИ воюва срещу ЦБ през първата световна война...очевидно писачът не знае ккви съюзи са съществували тогава...учудващото е, че ЦБ приема страната на съюз, в който участва довчерашния поробител
Коментиран от #81
19:24 27.12.2023
71 !!!?
До коментар #67 от "хммм,":
Московията не е била никога "русь", а името Россия издава некадърна реплика на Киевска Русь, която по това време е под вековното робство на московците,...същата съдба на България ! Тази История колкото и да се мъчи кремълската пропаганда е мъртво родено отроче !!!?Коментиран от #74
19:28 27.12.2023
72 хахаха
До коментар #29 от "!!!?":
докога ще цитирате тая партенка, измислена преди 20-тина години?19:31 27.12.2023
73 Счетоводител
19:33 27.12.2023
74 хммм,
До коментар #71 от "!!!?":
А аз какво казвам? Московията си е била московия, а руси са друг народ. След като ги окупират си присвояват и името им. С него се фукат (не знам дали тая дума не произлиза от fack) и до днес.19:36 27.12.2023
75 Ъхъ
До коментар #55 от "Не толкова мъдрият":
кой същия този? Александър Втори е на 10 години през 1829 година и не е император....19:40 27.12.2023
76 ПРИВЕТ ТЪПАНЧЕВ
До коментар #69 от "Ей кукумицин":
ЗНАЕШ ЛИ ОТ ПИСАНЕТО ТИ РАЗБРАХ ЧЕ НЯКОЙ ОТ РОДНИНИ ТИ ТЕ Е ИМАЛ ПУ-- ВЪШКИ А ПОСЛЕ РАШКИТЕ ВИНОВНИ.НУ ЯВНО БАБА ТИ СИ ХЪРЕСАЛА НЯКОГО ОТ РАШЕН СОЛДАТЕН.19:45 27.12.2023
77 Историята не е наука, в нея няма точност
Смени се властта, посрещнахме с хляб и сол новите завоеватели и юруш... да пренаписваме учебниците по история и българска литература. "Добре дошли, скъпи партньори, какво ще заповядате? Ние на тези руснаци ще им таковаме ...." И така, тази история постоянно се повтаря след известно време пак и пак. Все с нови господари и за всеки от тях - нова история. Убавина, та дрънка!
19:54 27.12.2023
78 Защото???
До коментар #5 от "Утре":
Защото вярваш в дядо мраз!Лекарства няма, за твоята диагноза!
20:07 27.12.2023
79 уйко калеко
20:33 27.12.2023
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #70 от "хахаха":
През 1828 г. руският флот стоварва хиляди пушки в заливчетата на Юг от Бургас...Въоръжени с руското оръжие българите от Тракия въстават и освобождават Созопол и редица градове, а по-късно превземат дори и гр. ОДРИН, но.... „руският” ген. Дибич сключва с турците съюз и им връща градовете, като същевременно разоръжава и изоставя Българите...За да се спасят от турските зверства, изоставените Българи от одринско бягат отвъд Дунава, чак в БЕСАРАБИЯ...
Организаторите, както и предводителят на въстанието кап. Г. Мамарчев са арестувани от....внимание! изпратения за целта руски казашки полк??? А „руският” генерал Дибич, по рождение Ханс Карл Фридрих Антон фон Дибич, е искал да избие Българите с руските топове...? Русия и ОИ (Турция) винаги са прилагали спрямо България метода на ДОБРОТО И ЛОШОТО ЧЕНГЕ!
Коментиран от #82, #89
21:15 27.12.2023
82 уйко калеко
До коментар #81 от "ПРИПОМНЯНЕ":
ВСИЧКО ВИ Е ВЯРНО,ОСВЕН ЕДНО.ОДРИН Е ПРЕВЗЕТ ОТ РУСКИ ВОЙСКИ,ЕСТЕСТВЕНО СА УЧАСТВАЛИ И БЪЛГАРИ.Коментиран от #95
21:36 27.12.2023
83 Четете бре
Защото клането в Стара Загора е извършено от Сюлейман - Френски евреин Соломон, приел турската вяра!
21:54 27.12.2023
84 Проблем на гУсина
Коментиран от #91
22:09 27.12.2023
85 Амиии то по същество
До коментар #10 от "Аман от безродници":
Амиии то по същество Митхат паша иска същото за което се бори и Левски,т.е. равенство и мирно съжителство на турци и българи. Митхат,Раковски и Левски са масони.22:41 27.12.2023
86 Днешните политкореткници
23:19 27.12.2023
87 Стига бе
Това го затвърждават пишман историци и манипулатори като тоя, които с историята си служат с изрази като- "може би, ако не беше, Личното ми мнение е.." ...смЕх, голям.
На всичкото отгоре турците в Старозорското клане избиват 15000 българи, обаче излиза, че те са жертва на руснаците - уникално - тоя кърти мивки до арматура - от тъпотия се чудиш - да се смееш ли, да плачеш ли, двете ли в едно да съчетаеш…
00:45 28.12.2023
88 За соц периода
00:54 28.12.2023
89 МАНИПУЛАЦИЯ
До коментар #81 от "ПРИПОМНЯНЕ":
кап. Г. Мамарчев е офицер в РУСКАТА армия.ЗАЩО това си го спестил?
Коментиран от #97
01:01 28.12.2023
90 Коректен
08:37 28.12.2023
91 Коректен
До коментар #84 от "Проблем на гУсина":
Проблемът ти е, че си учил фалшива история и си толкова заблуден, че не го осъзнаваш. Твоите поробители ти откраднаха архивите заедно със златото, за да не разбереш истината какви "братя" са ти.08:39 28.12.2023
92 И досега
09:31 28.12.2023
93 Четете малко повече
12:06 28.12.2023
94 Жорката
До коментар #25 от "Алфа херинга":
Още малко и ще се окаже , че Винету и Кромуел са ни освобождавали и са герой за БГ историята. Пасито започна и намери бедни , но вече по- богати хора да му пригласят. А най-смешното е нароилите се любители на банани и аЙфони със западни автомобили, събуващи си мараронките преди да се качат в колите си!Още 2-3 години и сбогом на територията. Многоцветниците ще си правят коментари и паради!
13:04 28.12.2023
95 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #82 от "уйко калеко":
Докато не бъдат уволнени всички "историци" от "Институт за исторически изследвания" към БАН и тези в СУ, няма да се оправим ....това е тъжната истина!Коментиран от #98
13:46 28.12.2023
96 голям праз
14:08 28.12.2023
97 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #89 от "МАНИПУЛАЦИЯ":
Да, така е! Интересна е ролята на кап. Мамарчев във въстанието към което се присъединява точно преди потушаването му…, че близо 100 войводи от въстанието са пратени на заточение в Сибир, а други в Диарбекир, а той - освободен...Ролята му в предателството на "Велчовата завера" също е много съмнителна, тъй като всички съзаклятници са избити или обесени, а той „заточен“ на о. Самос, който е собственост на Богориди, а управител е Кръстевич, българи от родния му Котел?.... Русия и ОИ (Турция) винаги са прилагали спрямо България метода на ДОБРОТО И ЛОШОТО ЧЕНГЕ!14:24 28.12.2023
98 Не/нимой!
До коментар #95 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Нимой! 90% са шорошняци.14:26 28.12.2023
99 Мммм да...
До коментар #40 от "гост":
Да руснаците са бомбардирали Варна в същата война в която съюзниците им англи и френци бомбардираха българските тогава градове Дедеагач,Порто Лагос,Кавала,Дойран и Битоля. Българските войски предварително опразват и не защитават Дойран и Битоля, но Дойран е унищожен изцялo, а Битоля е полуразрушен.Коментиран от #102
14:38 28.12.2023
100 Арманец
Коментиран от #106
14:50 28.12.2023
101 Хайрсъзина
19:28 28.12.2023
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Анджо
До коментар #67 от "хммм,":
Да ама ти натискат яко минуси тия неграмотници. Знаеш ли , че Москва е създадена пак от Българите и много други столици в Европа но , това се крие и от запада и от проклетите славяни руски.Има историци, примерно като досент Вачкова, намерете и ще видите колко история се крие от Българите и как я фалшифицират. Тая статия мислите ли , че е толкова пълна с лъжи, за мене си е пълната истина. Продължава да ни е страх от тези проклети руснаци които даже крадът и името си.
Коментиран от #104
10:50 29.12.2023
104 хммм,
До коментар #103 от "Анджо":
Мен минуси и плюсове изобщо не ме вълнуват, никъде не слагам и даже никога ги гледам. Когато коментирам изразявам свое мнение и никой не е длъжен да го възприема, а този който има глава на раменете си да мисли. Запознат съм не само с мненията на директорката на Историческия музей в гр. Перущица доц. Веселина Вачкова, ни и с други съвременни историци и изследователи на реалната история, а не на политическите фалшификати натрапени ни от чужденци и още преподавани в учебните ни заведения. Такива мога да изброявам много, но няма да стигне мястото и ще посоча само част от тези, творби на които могат да се открият в интернет със свободен достъп. Паисий Хилендарски, Спиридон Габровски, Поп Йовчо от Трявна, Г. С. Раковски, Ганчо Ценов, Георги Сотиров, Асен Чилингиров, Петър Георгиев и много други. Също откъси и цитати на много от известните антични гръцки, римски, сирийски, арменски и други автори, като Херодот, Страбон, Тукидид, Йоан Малала, Йоан Цеца, Йоа̀н Никиу̀ски, Мовсес Хоренаци... От посочени от тях исторически извори от антични автори и ключови моменти съм стигнал и до много други наши и чужди автори на исторически сведения издадени наразлични езици, като предпочитам тази до XIX век, макар и оскъдната информация която е доживяла до наше време по чудо въпреки чудовищните многобройни кампании по унищожение и изнасяне в други държави, като до част от запазените в чужбина и днес нямаме свободен достъп.14:09 29.12.2023
105 Галя от ПосолствоТО
06:06 30.12.2023
106 хах!
До коментар #100 от "Арманец":
И един малък геноцид покрай другото. Пет милиона златни рубли и 120 хил Манлихер на Кемал Мустафа за извършване на геноцида.16:41 30.12.2023
107 Марк Тулии Цицерон
23:04 31.12.2023
108 Бамбукин
До коментар #6 от "Бамбука":
То и кире и на спецов гаджето са от тези партии та и другите10:27 01.01.2024
109 В грешка си
До коментар #36 от "гост":
Ни е никога не сме влизали в сметките на западните имперски държави .10:31 01.01.2024
110 Ако Левски беше с ботуши...
А мойто лично мнение е, че ако майка ти беше мъжка, едва ли щеше да те има за да лееш антибългарските си излияния..
10:56 01.01.2024
111 Изобщо
12:00 01.01.2024
112 Хохохо
До коментар #11 от "филип ейджи":
Значи клането от редовна турска армия е по хуманно така ли?12:20 01.01.2024
113 Българин
16:28 01.01.2024
114 Койчо
21:11 17.01.2024