Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

23 Май, 2018 12:06
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16279
Автор: Радослав Славчев

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.


Новата G-Klase разполага с изцяло изменена рама. Тя и самата каросерия са значително по-леки (масата на колата е намалена със 170 кг.), като в същото време якостта на конструкцията е повишена с 55% за сметка на нови сортове стомана и алуминий. Изменени са и габаритите на автомобила, като най-съществената промяна е в широчината му. Това прави и вътрешните габарити по-големи, като широчината в салона е с цели 121 мм повече.

Дължината и височината са нараснали със 101 и 40 мм. Задното окачване е модернизирано, но задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар. Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи, а вместо червячния кормилен механизъм е монтирана рейка с електромеханичен усилител.

Под капака на G63 е разположен мотор с обем 4.0 литра. Двигателят е V-образен осмак, разполага с два турбокомпресора и от него са извадени 585 конски сили. Въртящият момент се предава на четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия. Втората, "по-спокойна" версия е G 500. Тя се оборудва също с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора, но мощността е 422 к.с. (610 Нм). Първоначално продажбите на новата G-Klasse ще стартират само с тези два агрегата.

Ходови характеристики
Асфалт
Още когато се озове човек на мястото на водача се чувства като на царски трон. Креслото е удобно, погледът е от високо, а уредите са интуитивни и много информативни. Въпреки привидната аеродинамика на каросерията с форма на "тухла четворка", натиснете ли газта се усеща чувство, сходно с това на суперкар. Звукът на двигателя е мехлем за ушите, а ускорението уникално. Това, което прави впечатление за движението на новата G-Klasse на асфалт е значително по-меката возия в сравнение с досегашния модел. А средният разход, който показа AMG-версията беше под 13 литра на 100 километра пробег.

Другата осезаема разлика е свързана с обезшумяването на салона. Заради изсечените форми аеродинамични шумове отново има, но те са много по-малки и се усещат едва след 130 км/ч. С други думи в новата G-Klasse вече може да се разговаря нормално, дори и при висока скорост. Електронните режими на окачването са Comfort, Sport, Eco и Individual, а при AMG версията са налични и Slippery (вместо Eco) и Sport+. Реакцията на педала на газта е отлична, а воланът е много информативен. Иначе крен в завоите има, но той също е драстично намален. Като цяло, що се касае до движение по асфалтирани пътища, колата се държи като истински премиум кросоувър.

Офроуд


Едва ли някой, който ще си купи новата G-Klasse ще посмее да прекара скъпата си придобивката в местност, каквато бяха подготвили хората от Mercedes във Франция. Офроуд полигонът беше изключително труден и на места направо изглеждаше непреодолим, но не и за новата G-Klasse. Не бяха малко специалистите, които при статичното представяне на модела бяха на мнение, че новата G-Klasse е загубила част от всъдеходните си качества за сметка на тези на асфалт, но се оказа, че не са прави.

Новата G-Klasse разполага с всички модерни електронни системи за сигурност и стабилизация, но премине ли на офроуд режим, те се изключват и в сила влизат добре познатите ни понижаващи предавки и трите заключващи диференциала. Това наред с клиренс от 241 мм, както и с наличието на много къси надвеси отпред и отзад, превръщат всъдехода в истинско офроуд чудовище.

Трите блокируеми диференциала (междуосев и по един на всяка ос), демултипликатор с предавателно число 2.93 (при предшественика - 2.1) и ход на задните пружини 224 мм позволяват на колата да се движи безпроблемно и плавно в пресечена местност с висока скорост и в същото време да изкачва и спуска огромни наклони, водни препятствия с дълбочина от почти метър, а всъдеходните гуми Falken, направени специално за G-Klasse не се страхуват от остри камъни, кал и пясък.

Цена
Както и до сега, новата G-Klasse ще се прави в завода на компанията Magna Steyr в австрийския град Грац, като хората от Mercedes-Benz ни разказаха, че се предвижда производството на 25 000 екземпляра още до края на 2018-а. Цената, както може би се досещате не е ниска. Въпреки това от представителството на марката в България Silver Star заявиха, че първоначалната квота за нашата страна е разпродадена предварително. Ето и цените на новата G-Klasse.