Съвременните системи за миене на фарове са една от най-рядко поръчваните екстри. Струята под налягане по-скоро намокря засъхналата по стъклото мръсотия, отколкото да я почистват. Пенестият разтвор попада навсякъде, но не и по фара. В това отношение класическите чистачки вършеха много повече работа, макар да изглеждаха зле и да влияеха отрицателно на аеродинамиката.
Saab 99
Механизмът, проектиран от шведските инженери, има пределно проста конструкция, но е изключително ефикасен. Чистачките на двата фара са окачени на една щанга, която се задвижва напречно от електромотор. Методът не се различава особено от използвания от чистачите на витрини.
Mercedes-Benz W123
Чистачки като тези бяха много популярни през 80-те години, когато правоъгълните плоски фарове доминираха в автомобилния дизайн. Рамената описват дъга с ъгъл около 150 градуса. Чистачките на фаровете могат да се включват отделно от тези за челното стъкло. Когато автомобилът стои на място с включен двигател, механизмът е доста шумен, но в движение практически не се чува.
Rover SD1
Британците залагат на същия принцип като Mercedes-Benz. Плоските фарове не следват контура на каросерията и улесняват работата на чистачките.
Citroen DS
Извитите стъкла обаче също не са пречка. На скандинавските пазари за футуристичните завиващи фарове на Citroen DS могат да се поръчат чистачки и опцията се продава добре.
Oldsmobile Aurora
Все пак в случаи драстични като с фаровете на Aurora просто няма конструкция, която на покрива достатъчно ефективно остъклената повърхност. Чистачките на автомобила от клипа са следзаводски тунинг. И им личи. Oldsmobile никога не е предлагал такава опция за модела.
Volvo 240
Когато става дума за безопасността, във Volvo са безкомпромисни. Във вертикална позиция чистачките на фаровете на 240 се подават над предния капак, но пък площта на почистване е максимално обширна.
Renault Fuego
Фаровете на един от най-елегантните френски автомобили от 80-те години на миналия век получават също толкова екстравагантни чистачки, които сякаш танцуват. Опцията се ползва със завидна популярност не само сред купувачите в Скандинавия, а също така и в родната Франция и съседна Белгия.
Volvo S60
Чистачките на S60 не се показват над предния капак, но въпреки това описват почти пълен полукръг (180 градуса). Моделът е един от малкото автомобили от 21 век, които могат да се поръчат с тази екстра. Конкуренцията отдавна е преминала на струйни дюзи.
Mercedes-Benz W140
Mercedes-Benz предлага чистачки за фаровете за едва ли не всички свои модели от 80-те и 90-те години. Изключение не прави и W140, който има доста модерни механизми, които подават течността директно от рамото. Дори в такива дреболии S-Klasse е пример за техническо съвършенство.
Polski Fiat 125p
Да се проектират чистачки за плоски и правоъгълни фарове не е сложно. Другояче стои въпросът с кръглите светлини. Чистачките на Polski Fiat 125p извършват въртеливи движения, при това по и обратно на посоката на часовниковата стрелка, благодарение на което почистват практически цялата повърхност на фара. Отгоре на всичко изглежда добре.
BMW
Чистачките без метални шини дават свобода на инженерите да проектират ефективни механизми за кръгли повърхности. Двойният фар на BMW-тата от 80-те се покрива от V-образна чистачка с диагонална схема на действие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Козметичката
Коментиран от #7
14:04 09.08.2018
2 Абсурдистанец
Коментиран от #4, #11
15:43 09.08.2018
3 Ачко
15:48 09.08.2018
4 Бай Х
До коментар #2 от "Абсурдистанец":
И гореше 13 на сто в София. Сделано в СССР. Карал съм всички лади. над 50год съмКоментиран от #5
15:49 09.08.2018
5 Ииу561949
До коментар #4 от "Бай Х":
13 на бензин в София. Ако е за Лада веднага е лошо. Но ако е за Форд, Фолксваген, Пежо - нормално. Щото този разход и до сега е същия. Голф 1.6 бензин от годината на твоита лада колко харчи в София? Друг въпрос е, че върви по-добре. В случая дразни всевъзможната критика към СССР. Щото при еднакъв арщин трябва да се мери.Коментиран от #6
16:08 09.08.2018
6 Бай Х
До коментар #5 от "Ииу561949":
Чаках 20 год с вноска за лада. Нова така и не купих. Всичките бяха основно стари или служебни. Това по отношение на критиката. Мисля , че съм обективен.Коментиран от #10
18:09 09.08.2018
7 Иван
До коментар #1 от "Козметичката":
Ти имаш ли изобщо кола!?Като знам колко са чисти улиците у нас изобщо не бих отказал подобна екстра.При „мръсно“ време -дъжд,кал,локви и прочее съм спирал да ги чистя на 50 км.Като ги зацапа мръсотията видимостта намалява драстично.23:12 09.08.2018
8 Гост
10:11 10.08.2018
9 ба ги другарко
16:03 10.08.2018
10 ба ги другарко
До коментар #6 от "Бай Х":
ние чакахме 10г за москвич, но имахме парите да си го купим, а сега не чакаме за кола, но имаме пари само за трошки :) то излиза, че е по-добре да чакаш 10г. за нова кола и да имаш пари да я купиш, отколкото да чакаш 10-15-20-25г. за дадена кола, за да можеш да си я вземеш :) а дядо ми '73-та изобщо не е чакал за москвича, а си я е взел 'щото е бачкал и е имал парички... яд ме е, че и двата москвича запазени кат' нови, ги дадохме за жълти ст'инки, и с'а каам форд проб кат' идиот :) тъй че е по-добре да чакам 10г. но да имам пари за нова, отколкот' сега да буфкам за 300 евро и да съм роб, и да не мога да имам ни' за нова, ни' за стара, ни' да я поддържам и т.н.16:09 10.08.2018
11 Ефтини сензации
До коментар #2 от "Абсурдистанец":
Аха. Парцал с М10Д и го палите да стоплите предното стъкло?Руснаците подгряване на рюлтан за печка не можеха да направят да стопли повече от веднъж ти за подгряване ня стъкла...
10:00 11.08.2018