Както е известно, в различните модели автомобили конструкцията на окачването не е еднаква. Леките коли се различават по количеството шарнири, които се монтират на всяко колело. В най-разпространеното окачване сред съвременните автомобили шарнирната опора е само една.
В повечето случаи тя е неразглобяема и при повреда трябва да се замени с нова. Шарнирните болтове са "пакетирани" с гумено уплътнение, пълни са със смазка, а ролята на "менискус" играе специална полимелна обвивка. Не е трудно да си представите, че по време на експлоатацията на автомобила, особено в родните пътни условия, шарнирите са подложени на голямо натоварване.
Повечето от производителите дават срок за експлоатация на шарнирите от порядъка на 150 000 километра, но това зависи от няколко фактора. На първо място това са дупките и неравностите по пътя. Те са основната причина за износване на шарнира. Ако сте от по-внимателните водачи и преминавате през неравностите по пътя по-предпазливо, то този компонент ще остане по-дълго време здрав.
Друго, което периодично трябва да се следи, е шарнирите да не изсъхват. Това се случва при повреда на гуменото уплътнение и изтичане на смазката от шарнира. При това положение износването им ще се случи много бързо. И накрая, но не на последно място, високата скорост също оказва влияние върху шарнирните опори. Ако сте от по-спокойните водачи и натискате десния педал по-леко, то животът на шарнирите ще е по-дълъг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #8, #26, #28
14:28 21.01.2019
2 Коко55
14:34 21.01.2019
3 Meganoob BG
14:40 21.01.2019
4 Гост
14:43 21.01.2019
5 Госъ
Коментиран от #7, #21, #24
14:48 21.01.2019
6 тони
15:04 21.01.2019
7 VAG
До коментар #5 от "Госъ":
Това твърдо е Форд !!!Коментиран от #31
16:15 21.01.2019
8 Ондзи
До коментар #1 от "onq s konq":
Светла в Надежда16:26 21.01.2019
9 Просия
16:41 21.01.2019
10 ДДД
16:58 21.01.2019
11 карач
17:45 21.01.2019
12 незнайко
подменя. Навремето на москвича сменяхме полиуретановите чашки, защото шарнирите се разглобяваха. Слагахме и гресьорки за сазване ! Сега всичко е "еднодневки".
17:48 21.01.2019
13 Селянина с колелото
18:18 21.01.2019
14 Селянина с колелото
18:18 21.01.2019
15 555
Да не караме Волги, след всеки проливен дъжд да гресираме предниците да не скърцат..
Караш, като се повреди нещо го подменяш с ново, ако ти в скъпо да го подмениш това не е твоята кола.
Коментиран от #18
18:59 21.01.2019
16 гост
19:05 21.01.2019
17 Николай
19:19 21.01.2019
18 Николай
До коментар #15 от "555":
Правилно19:22 21.01.2019
19 Дедо Митко
00:01 22.01.2019
20 Bubbles
00:19 22.01.2019
21 Колега
До коментар #5 от "Госъ":
Съжалявам да го чуя колега.Без пристрастия-просто факти:Мазда 3 купена чисто нова 2009 на 71000 км в момента,карана безскрупулно до дупка само по нашите пътища(притежавам и друг автомобил)- окачването–(вкл. шарнирните болтове) са без грешка!За десет години има сменена само една крушка габарит,преден ляв!Коментиран от #23
00:56 22.01.2019
22 Прост
02:01 22.01.2019
23 Колега #2
До коментар #21 от "Колега":
То както нищо не си сменял и изведнъж всичко, като каже "а сега" и ще сменяш, като невидял, и ще плащаш, като поп!06:24 22.01.2019
24 Коментара
До коментар #5 от "Госъ":
Спокойно, чисто нов автомобил от една корейска марка (няма да я споменавам и аз умишлено) ги "хвърли" за четири години и 3-4 месеца. Бях в потрес! После се сетих за една стара А4_ка с умиление... както и за вицовете които се разказват относно окачването им... Така или иначе, с тези пътища това е полужението...плащаме за "поддръжката" им, плащаме ми по сервизи за потрошенно окачване, абе обичаме да плащаме.08:51 22.01.2019
25 хамаро
09:17 22.01.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Кольо Дапа
13:29 22.01.2019
28 Коньоездач
До коментар #1 от "onq s konq":
Моят кожен кон все още се крепи на двата овални шарнира...13:20 23.01.2019
29 Иван
01:09 17.08.2019
30 Факт
17:27 18.08.2019
31 Мишо
До коментар #7 от "VAG":
Оригиналните шарнири на Форда ги смених на 28000016:29 25.12.2019