Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Кога се сменят филтрите в автомобила?

Публикувана: 24 Юни, 2019 12:32
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 21629
Кога се сменят филтрите в автомобила?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 38 гласа.

Знаете ли колко често трябва да се сменят четирите основни филтъра в една кола? Става дума за горивен, маслен, въздушен и т.нар. салонен филтър. Различните сервизи и дилърски центрове не са на едно мнение по въпроса, но сега ще ви разкажем за препоръките на германските специалисти от ADAC, които съветват кой филтър, кога трябва да бъде заменен.

Горивен филтър

Горивните филтри предпазват навлизането на твърди частици и вода в системата и в случай, че се задръстят, силовият агрегат започва да губи мощност. Специалистите съветват този вид филтри да се сменят на две или максимум на три смени на маслото, което изчислено средно в пробег километри е в диапазона 20 000 - 30 000 километра.

Маслен филтър

Масленият филтър има за цел да предпази агрегата от примеси, които има в много от по-нискокачествените масла, както и от продукти, вредящи на двигателя и получаващи се от разпада на самото масло и на миниатюрни частици от работещите в агрегата части. Този филтър трябва задължително да се сменя с всяка смяна на маслото.

Въздушен филтър

Въздушният филтър защитава мотора от прах, мръсотия, малки отпадъци и други чужди частици, като способства и за снижаването на нивата на шум. За изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух. Поради тази причина въздушният филтър трябва да се сменя на 10 000 - 15 000 километра.

Салонен филтър

Ако си мислите, че става дума само за чистота на въздуха в купето, то грешите. В случаите, когато този филтър не се сменя редовно, той се пълни с всевъзможни бактерии и вредни алергени, причиняващи заболявания на дихателните пътища. Този филтър не се чисти. Сменя се на всеки 10 000 километра.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 38 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Сега ще почнат едни коментари, че това е баба го знае, ама уж всички знаем това, което е написано, но много хора пренебрегват периодичната смяна на филтри с изключение на масления. Хубаво е да се пишат подобни статии, защото има и хора (особено от по-младите шофьори), които хал хабер си нямат кога трябва да се сменят филтрите. Те дори не знаят за съществуването им в колата.

Оценка:
-3 +68

кореец
(гост)

Неутрално
2 Отговор
за немските коли намалете всяка стойност с около 5000 км

Оценка:
-39 +19

USSR
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Само руските могат и без филтри..

Оценка:
-3 +51

Азз
(гост)

Неутрално
4 Отговор
На нов Мерцедес Спринтер - 1во обслужване на 60000 км, второ на 120000 км.
Сега съм пред второто. За третото не знам

Коментиран от #6


Оценка:
-26 +6

Да да
(гост)

Неутрално
5 Отговор
На "салонния" филтър как точно му влияе пробега и ако правя 10 000 км.за два месеца трябва ли да го сменям? Ако маслото се сменя на 20 или 30 хил.км. кога се сменя горивния? Тези 10-15 хил.км.за въздушния на какъв автомобил са? Вероятно за Англия или Холандия,където прах почти няма,заради дъждовете през ден! Я си четете книжките и предписанията на производителя.

Оценка:
-13 +30

Да да
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #4 от "Азз":


Това е бус! На Актрос маслото може и на 120 000 км.да се сменя! Въздушния е на 300 000,а горивния е на 90-100 хил.км.! За КАБИНАТА само се изтупва до към третата година,а някои са стигали до 6-7 год.без подмяна! Ама тук пише за леки коли :)

Оценка:
-9 +13

месара
(гост)

Неутрално
7 Отговор
кога имаш пари! въздушния го фъргаш - може и без него 😂

Оценка:
-15 +14

Су27
(гост)

Неутрално
8 Отговор
1л гориво и 15л въздух? Да не сте полудели нещо? 15 кубика въздух по може да стане....

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +27

Blackthorn
(гост)

Неутрално
9 Отговор
За първите два съм напълно съгласен, за въздушния обаче в България е редно да се сменя на 3000-5000 км заради запрашената ни среда, а смяната на салонния е излишен лукс.

Коментиран от #20


Оценка:
-16 +8

Ники
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Ако трябва да сме точни съотношението е 14.7 към 1

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +7

123
(гост)

Неутрално
11 Отговор
аз на мойта дачия 10 годин нищо не съм сменял и е пушка наказвам всяко bmw по магистралата

Оценка:
-12 +20

Пешо от панелката
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "Ники":


С едно малко допълнение , съотношението е 14.7 : 1 маса а не обем. Написаното в статията, 15 л. въздух за изгарянето на 1 л. гориво е пълна глупост.

Оценка:
-1 +15

Прост и беден
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Сменяйте двигателното масло на 30000км. и се надявайте новият ви автомобил да изкара повече от 150000 км. Това е начинът да се сменя автомобила на петата година.

Коментиран от #25


Оценка:
-5 +21

popi
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #8 от "Су27":


По-точно 14.8 л. въздух на литър гориво. Пропрциите се мерят в еднакви мерни единици.Като правиш туршия там вече може на 1л. вода - 1 супена лъжица сол.

Коментиран от #21


Оценка:
-8 +4

Къната
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Въздушния го продухвам с въздух масления го мия с нафта горивения не знам къде е даже,кабинния филтър го пера!

Коментиран от #16, #17, #18


Оценка:
-9 +11

16
Този коментар е премахнат от модератор
Някой
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #15 от "Къната":


Ебахти смрада си

Оценка:
-3 +13

Антон 1
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #15 от "Къната":


А бвльото переш ли ? Малко скъпо излиза ,ама сърби по - малко !:):)/):)/)

Оценка:
-1 +15

куку руку ку
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Не знам за бабата ама... Публикувано във факти.бг: "За изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух." Килограми драги, килограми, кило бензин на 14.5 кг. въздух. И се казва стехиометрична смес. т.е. имаме пълно изгаряне на горивото. За яснота, двулитров 4 цилиндров двигател, 15 литра въздух ще ги смукне за 60 оборота на коляновия вал.

Оценка:
-1 +9

куку руку ку
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #9 от "Blackthorn":


Въздушният...кога колата започне да работи и върви като астматик в мъгла, поленовият... кога в купето замирише на мръсни чорапи, маслемият... кога се разкудкудякат клапаните.

Оценка:
-2 +14

куку руку ку
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #14 от "popi":


В килограми се смята, а колко кубика е кг въздух? Колкото е висока земната атмосфера умножена по един квадратен сантиметър.

Оценка:
-0 +5

йгйбй
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Всеки месец..

Оценка:
-1 +0

Сандокан
(гост)

Неутрално
23 Отговор
1. Спорът които водите е несериозен защото идеалната горивовъздушна смес е различна за дизел и бензин!
2. Смяната на маслото се извършва на моточасове за улеснение е преобразувано в километри но това не е много точно.
3. Горивният филтър на база качеството на горивата в България е по-добре да се сменя на около 10 000 при дизел особено през зимата и пак на толкова при бензин-газ но през лятото заради по-малката консумация и възможноста за осмоляване на бензина.
4. Няма значение на колко хиляди е въздушен филтър след приключване на зимата пепелякът който остава след опесъчаването може дори за седмица да влоши качеството на пропускане на въздух особено по извънградските пътища!

Оценка:
-1 +8

333
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Филтрите се сменят по указанията на производителя, може и по-често, но не по-рядко. На едната ми машина интервала на смяна на маслото според инженерите, които са я проектирали е на 6000км. Филтрите, въздушен и маслен са с интервал 18000км. Горивните филтри на бензиновите автомобили често са доста по-големи от 20, 30х километра.

Оценка:
-0 +6

333
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #13 от "Прост и беден":


Аха! И камионите го сменят на 10х километра. Как не се чупят по милион километра с интервали на смяна от 60х и нагоре? Колкото е безумно да сменяш масло на 30х, независимо как караш и къде, толкова е безумно и при оптимални условия да сменяш масло на 10х. В книжката си пише - 30х, при повишено натоварване, повече работа на място и т. н. 15000.

Оценка:
-1 +2

патил
(гост)

Неутрално
26 Отговор
С тукашния бензин и нафта, намалете интервалите за горивния на 2 поне. Пък в София поне два пъти годишно въздушен и купе, че един път им е малко - излизат черни като от комин на ТЕЦ.

Оценка:
-0 +6

Бъз
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Хайде да не се правим на по големи разбирачи от производителя на автомобилите и ГСМ . Който има излишък от пари може и да не се съобразява.

Оценка:
-0 +2

Georgi
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Emi az i gorivniq si go smenqm na 10000

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +0

111
(гост)

Неутрално
29 Отговор
От 10 хиляди до 10 хиляди има балкан разлика. Едно е да ги навъртиш в прашолясалата и задръстена от трафик София с по няколко студени старта на ден за да изминеш общо 10 километра, друго е един път да запалиш колата и да минеш 300-400 км по магистрала с постоянна скорост, без резки ускорения и спирания. Във втория случай моточасовеге и циклите на загряване са много по-малко.

Оценка:
-0 +8

Майстора
(гост)

Неутрално
30 Отговор
Филтри, всекъв тим, масла, консумативи, тампони, фреони, гуми, сменят се РЕДОВНО и срочно- веднъж в месеца, ако колато стои в гараж и не се кара, ДВА пъти в месеца! Зимните гъми се сменят два пъти по-често от летните! Горивни филтри от по 250лв се сменята на всяка смяна на масло - на макс 8000км!, Смяната му е майката, после се сменята и корите под двигателя - щото са им стари болтовете и сами падат след източване на маслото!

Оценка:
-3 +0

ttТТТТТТ
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #28 от "Georgi":


Гоше, пиши на български.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мино Райола
Агентът изуми италианските медии с изказването си за Балотели
Италия не разполага с по-добър нападател от Марио Балотели"

Още бисери