Знаете ли колко често трябва да се сменят четирите основни филтъра в една кола? Става дума за горивен, маслен, въздушен и т.нар. салонен филтър. Различните сервизи и дилърски центрове не са на едно мнение по въпроса, но сега ще ви разкажем за препоръките на германските специалисти от ADAC, които съветват кой филтър, кога трябва да бъде заменен.
Горивен филтър
Горивните филтри предпазват навлизането на твърди частици и вода в системата и в случай, че се задръстят, силовият агрегат започва да губи мощност. Специалистите съветват този вид филтри да се сменят на две или максимум на три смени на маслото, което изчислено средно в пробег километри е в диапазона 20 000 - 30 000 километра.
Маслен филтър
Масленият филтър има за цел да предпази агрегата от примеси, които има в много от по-нискокачествените масла, както и от продукти, вредящи на двигателя и получаващи се от разпада на самото масло и на миниатюрни частици от работещите в агрегата части. Този филтър трябва задължително да се сменя с всяка смяна на маслото.
Въздушен филтър
Въздушният филтър защитава мотора от прах, мръсотия, малки отпадъци и други чужди частици, като способства и за снижаването на нивата на шум. За изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух. Поради тази причина въздушният филтър трябва да се сменя на 10 000 - 15 000 километра.
Салонен филтър
Ако си мислите, че става дума само за чистота на въздуха в купето, то грешите. В случаите, когато този филтър не се сменя редовно, той се пълни с всевъзможни бактерии и вредни алергени, причиняващи заболявания на дихателните пътища. Този филтър не се чисти. Сменя се на всеки 10 000 километра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #36, #37
12:36 24.06.2019
2 кореец
12:37 24.06.2019
3 USSR
12:41 24.06.2019
4 Азз
Сега съм пред второто. За третото не знам
Коментиран от #6
12:55 24.06.2019
5 Да да
13:07 24.06.2019
6 Да да
До коментар #4 от "Азз":
Това е бус! На Актрос маслото може и на 120 000 км.да се сменя! Въздушния е на 300 000,а горивния е на 90-100 хил.км.! За КАБИНАТА само се изтупва до към третата година,а някои са стигали до 6-7 год.без подмяна! Ама тук пише за леки коли :)13:10 24.06.2019
7 месара
13:26 24.06.2019
8 Су27
Коментиран от #14
14:13 24.06.2019
9 Blackthorn
Коментиран от #20, #34
15:21 24.06.2019
10 Ники
Коментиран от #12
15:43 24.06.2019
11 123
15:52 24.06.2019
12 Пешо от панелката
До коментар #10 от "Ники":
С едно малко допълнение , съотношението е 14.7 : 1 маса а не обем. Написаното в статията, 15 л. въздух за изгарянето на 1 л. гориво е пълна глупост.17:30 24.06.2019
13 Прост и беден
Коментиран от #25
17:45 24.06.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Къната
Коментиран от #16, #17, #18
18:58 24.06.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Някой
До коментар #15 от "Къната":
Ебахти смрада си20:27 24.06.2019
18 Антон 1
До коментар #15 от "Къната":
А бвльото переш ли ? Малко скъпо излиза ,ама сърби по - малко !:):)/):)/)22:07 24.06.2019
19 куку руку ку
22:30 24.06.2019
20 куку руку ку
До коментар #9 от "Blackthorn":
Въздушният...кога колата започне да работи и върви като астматик в мъгла, поленовият... кога в купето замирише на мръсни чорапи, маслемият... кога се разкудкудякат клапаните.22:35 24.06.2019
21 куку руку ку
До коментар #14 от "popi":
В килограми се смята, а колко кубика е кг въздух? Колкото е висока земната атмосфера умножена по един квадратен сантиметър.22:39 24.06.2019
22 йгйбй
23:30 24.06.2019
23 Сандокан
2. Смяната на маслото се извършва на моточасове за улеснение е преобразувано в километри но това не е много точно.
3. Горивният филтър на база качеството на горивата в България е по-добре да се сменя на около 10 000 при дизел особено през зимата и пак на толкова при бензин-газ но през лятото заради по-малката консумация и възможноста за осмоляване на бензина.
4. Няма значение на колко хиляди е въздушен филтър след приключване на зимата пепелякът който остава след опесъчаването може дори за седмица да влоши качеството на пропускане на въздух особено по извънградските пътища!
08:37 25.06.2019
24 333
12:47 25.06.2019
25 333
До коментар #13 от "Прост и беден":
Аха! И камионите го сменят на 10х километра. Как не се чупят по милион километра с интервали на смяна от 60х и нагоре? Колкото е безумно да сменяш масло на 30х, независимо как караш и къде, толкова е безумно и при оптимални условия да сменяш масло на 10х. В книжката си пише - 30х, при повишено натоварване, повече работа на място и т. н. 15000.12:51 25.06.2019
26 патил
14:13 25.06.2019
27 Бъз
16:46 25.06.2019
28 Georgi
Коментиран от #31
17:49 25.06.2019
29 111
18:02 25.06.2019
30 Майстора
Коментиран от #35
13:57 26.06.2019
31 ttТТТТТТ
До коментар #28 от "Georgi":
Гоше, пиши на български.16:17 26.06.2019
32 Шаран БГ
08:38 24.07.2019
33 Пешо
22:09 24.07.2019
34 Майатор
До коментар #9 от "Blackthorn":
Салонния филтър (филтър на климатика) е задължително да се сменя иначе има изпотен прозорци и т. н. Да не говорим, че студения през лятото и топлия през зимата намаляват драстично. Но всеки си решава сам... Все пак трябва да има работа и за сервизите...12:48 14.01.2022
35 Леле
До коментар #30 от "Майстора":
Леле много си гладен бе човек! Ако искаш и на 2000 км да ги сменяме... Хахаха12:52 14.01.2022
36 Баба
До коментар #1 от "Караиванов":
Чедо колата като жената трябва да се гледа! Демек да се обслужва редовно хе хе12:53 14.01.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.