ФАКТИ.БГ

ЗА или ПРОТИВ добавки в дизеловото гориво

Публикувана: 5 Декември, 2019 14:25
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 21216
ЗА или ПРОТИВ добавки в дизеловото гориво
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 57 гласа.

Вероятно всички собственици на дизелови превозни средства знаят за необходимостта от използване на така наречените добавки за дизелови двигатели в студения сезон. Но в същото време повечето от тях смятат, че те трябва да се използват само заради все още съмнителното качество на българското дизелово гориво. Това обаче не е напълно вярно - дизеловите двигатели се нуждаят и от специална химия през зимата и по други причини.

От ключово значение температурата на филтриране на горивото, а не точката на замръзване. Факт е, че с намаляването на температурата на околната среда в дизеловото гориво започват да се образуват парафинови кристали. В случай, че към горивото не се добави депресивна добавка, се образуват парафинови агломерати или по-просто казано - бучки от парафинови кристали. Когато достигнат размера на порите на горивния филтър, те запушват филтъра и горивото спира да влиза в двигателя на автомобила.

Не трябва да забравяме, че изискванията за опазване на околната среда за рафинериите за гориво включват и намаляване на количеството сяра в него. Това от своя страна води до липса на смазване, което през зимата може да повреди агрегата или да доведе до скъпи ремонти. Ето защо е толкова важно в добавката да има и смазочни примеси. И още нещо важно, което трябва да се знае, е, че когато в резервоара няма нужната добавка, то парафиновите кристали се утаяват на дъното му, което води до разслояване на горивото и работата на двигателя на автомобила става нестабилна.

Следователно важен нюанс при избора на добавка е съдържанието на дисперсиращи компоненти в нейния състав, които правят възможно поддържането на парафинови кристали в суспензия и по този начин предотвратява отлагането на горивото. Между другото, когато използвате добавки е важно да знаете за някои нюанси на употребата им.

Когато добавите количество, превишаващо дозата, препоръчана от производителя, могат да влошат нискотемпературните свойства на горивото. За това, когато използвате такива добавки, е важно стриктно да следвате инструкциите на производителя. Разбира се, днес в продажба има голямо количество разнообразни добавки за дизелови автомобили. Целта ни сега обаче не е да ви казваме коя от тях е за предпочитане. Изборът на добавка е чисто индивидуален.

Но според нас си струва да се даде предпочитание на по-известни и надеждни производители, а в заключение ще кажем, че добавките за дизели, особено през зимата и предвид качеството на нафтата по родните бензиностанции е силно препоръчително. Впечатленията си от различните добавки, както и за това, нужни ли са или не през зимата, можете да споделите в коментарите под статията.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 57 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Твърдо ЗА, предвид качеството на нашата нафта, два пъти ЗА.

Оценка:
-5 +71

Емил колев
2 Отговор
Препоръчвам БАЛДАЛ, никакви проблеми през зимата.

Оценка:
-12 +44

иван
3 Отговор
При тези цени на горивата не е ли редно добавките да се добавят контролирано от търговците.............

Коментиран от #4, #39


Оценка:
-5 +51

Калоян
4 Отговор

До коментар #3 от "иван":


редно е, ама не го правят. За това моят съвет е същия, като на мобиле, слагайте добавки за да ви е мирна главата. от доказани производители

Оценка:
-4 +37

Киро
5 Отговор
Днешният ден е идеален за тази тема. сутринта едвам запалих стария си дизел, сега, след работа ще сипя добавка. благодаря за подсещането

Коментиран от #16, #29


Оценка:
-5 +27

Йозеф
6 Отговор
Цял живот карам дизели. °° 1-во, добавяйте винаги по 250 мл. двутактово полусинтетично масло в нафтата, без значение нов или стар мотор. 2-ро, зимна добавка на Кастрол или Бардал, 3-то, здрави подгревни свещи и акумулатор.°°
Изпълнявайки горните съвети ще палите и при -30C°. Като заредя в Австрия или Германия разхода ми пада с 2/100..сами правете изводи какво сипваме тук.

Коментиран от #10


Оценка:
-12 +56

Bardahk
7 Отговор
Нали не мислите, че ако добавките бяха полезни и нужни за едно ДВГ, автопроизводителите, за които най-добрите инженери в света подготвят тестове и експлоатационни инструкции нямаше да ги препоръчат ? Това са пълни глупости и вие пълните джобовете на глупаци като Мермерски. Ако трябваше да се добавя нещо - то щеше да е добавено или в горивото, или в инструкциите за употреба.

Коментиран от #21, #22, #42


Оценка:
-44 +13

Дизел
8 Отговор
С толкова рекламираната добавка на "Бардал" нафтата замръзва при -6 С°
(Отношението е както е написано на етикета, филтъра е сменен няколко дни преди да замръзне. Филтъра е оригинален.)
Правете си сметка колко помага или колко вреди.
Друг интересен факт- Същата добавка на "Бардал" при неволно разсипване на гореописаната добавка върху обувки от изкуствена кожа, същите обувки бяха разядени от няколкото капки добавка.

Коментиран от #9, #11


Оценка:
-13 +18

Госта
9 Отговор

До коментар #8 от "Дизел":


Мдааа,”разбирач” си ти ганьовски,карам от 7 години кола закупена чисто нова от Германия,яка есксплоатация в Бълхария,Бардалът постоянно се лее,никакъв проблем с двигателя,пали и при -30!

Оценка:
-8 +28

Гост
10 Отговор

До коментар #6 от "Йозеф":


Castrol TDA няма отдавна

Оценка:
-3 +9

Леополд
11 Отговор

До коментар #8 от "Дизел":


Па ти нафта от БДЖ ли сипваш?При -6 и без добавка ако е от бензиностанция няма как да замръзне.

Оценка:
-1 +36

Брежнев
12 Отговор
От Бардал съм много доволен.

Оценка:
-2 +28

Димов
13 Отговор
Искам горива на нашия пазар от сорта Брент. Искам да има конкуренция на Лукойл, а не всички останали марки у нас да купуват през втори, трети и четвърти фирмички, та пак през Лукойл.

Оценка:
-2 +24

type-R
14 Отговор
Настана сезона на смеха. Времето застудя и се спуквам от смях как прехвалените ви кюмюрджийски кошници палят едва на 3-тия опит.

Оценка:
-23 +18

Raptora
15 Отговор
Откакто съм купил колата с дизеловия двигател, всеки път щом зареждам гориво няма значение лято или зима сипвам добавка "Бардал" 1 литровата! Нямам никакви грижи, никога! Една капачка лятото, 2 зимата. Който иска да не ползва добавки, и да си чупи колата и главата като е малоумен. В България е пълно с малоумници.

Оценка:
-11 +19

type-R
16 Отговор

До коментар #5 от "Киро":


Чиче, чичеее.... Докато "сипваш" кюмюра моят бензинов самолет е на километри от вонящия ти облак!

Коментиран от #17, #34


Оценка:
-35 +15

Язе
17 Отговор

До коментар #16 от "type-R":


Кой е този бензинов самолет?Самолетите са по-близо до дизелово гориво отколкото до бензиновото.

Коментиран от #27


Оценка:
-6 +29

onq s konq
18 Отговор
В Заглавието на статията се споменава за "ДобавкИ",а на практика се говори само за 1 единствена добавка против Замръзване на Нафтата.А знайно е че на Пазара има поне 10-15 вида Добавки за Дизел със най-различно предназначение,които за разлика от тая против Замръзване са ВСЕСЕЗОННИ.Лично мен ме впечатлява най-много Добавката на "Бардал" за "Повишаване на цетановото число" - чувства се Осезателно при ускорение на колата!На практика тая добавка прави Обикновената нафта с показатели на "Авиодизел",като цената на Литър СЕ ИЗРАВНЯВА/Флаконът е за 70л и струва 18лв/.Да,обаче в случая с Бардал ЗНАМ КАКВО СИПВАМ в Резелвоара,докато в Авиодизела и идея си нямам какви глупости са набутали!

Оценка:
-2 +13

5ката
19 Отговор
В студен (поне - 10°) зимен оставете навън по половинка нафта от корабната,от трен и от Шел на пример и сами ще се уверите какво ни предлагат бензиностанциите.....

Оценка:
-0 +11

Денис
20 Отговор
Xenum Nex10 ако искате качествена добавка ;)

Оценка:
-0 +5

Ivelin
21 Отговор

До коментар #7 от "Bardahk":


Те колите са няправени да ги карат германците до 200.000км или докато им мине гарянцията и да ги пращат при нас. +Нашите горива не са като западните.

Оценка:
-0 +7

Ivelin
22 Отговор

До коментар #7 от "Bardahk":


Те колите са няправени да ги карат германците до 200.000км или докато им мине гарянцията и да ги пращат при нас. +Нашите горива не са като западните.

Оценка:
-1 +3

един от многото
23 Отговор
Колеги, сипвам само и единствено екто и си свирукам и зима и лято. Преди пробвах от различни бензиностанции - на два пъти правихме ремонти за над 1000 лв общо и си направих сметка, че по-евтино ми излиза да сипвам по-скъпо гориво. С добавките не трябва да се прекалява - те също помагат, но и "измиват" двигателя, така че ЕДНО НА УМ. В крайна сметка ако си сметнете разхода за добавки и евтино гориво, може да се окаже, че излизате 0-0 ако си купите покъпо гориво и няма да се занимавате да наливате добавки и да се притеснявате, ако забравите да го направите. Това си е лично мое мнение и не съм някакъв богаташ, не работя за 2000 лв заплата.

Оценка:
-2 +9

Коментара
24 Отговор
За по-нови дизели естествено Бардал, за по страрите (+15г.) бензин + светилна газ в съответната пропорция към нафтичката...

Коментиран от #25


Оценка:
-4 +6

тихомир
25 Отговор

До коментар #24 от "Коментара":


Аз също карам дизелов мотор.
Преди слагах Бардал никви ядове.Палих си на -18 без никакви проблеми.
От тази година слагам SDA 600 много ми я хвалят.

Оценка:
-0 +3

Анхиало
26 Отговор
Само на едно място зареждам от години.
Бензиностанцията предлага румънско гориво с Bardahl.СУПЕР ДОВОЛЕН СЪМ

Оценка:
-1 +4

type-R
27 Отговор

До коментар #17 от "Язе":


Явно кюмюра така ти е задръстил мозъка че вече и от метафора не разбираш. Нищо де, сипвай, бъркай там добавки, двутактови масла, давай пари и за дюзи, и за горивни помпи по 4-5 хиляди лв, мешай Бабините Меркелски алхимии, аз през това време се наслаждавам на шофирането и на истински звук от двигателя. Ти си слушай трактора.

Коментиран от #41, #43


Оценка:
-7 +4

Redex
28 Отговор
Aз слагам Redex, произведен в Англия, бутилката от 500 мл за 4 резервоара за 50 литра я купувам от Метро за 15 лв.

Оценка:
-3 +1

Даниел
29 Отговор

До коментар #5 от "Киро":


На 10 литра нафта слагам 1 литър бензин и нямам проблеми с паленето, но само за старите дизели.

Оценка:
-2 +2

Карашашев
30 Отговор
ПОЛЗВАМ НА МЕМЕРСКИ добавката за дизел и нафта от лукойл. Няма да обеждавам никой казвам че които не е пробвал не е разбрал какво е добавка. Палила е безотказно на всякаде без изключение. Бардал съм ползвал 1 година и никога повече.

Оценка:
-4 +3

Ebay uk
31 Отговор
https://en.wikipedia.org/wiki/Cetane_Improver
2 EHN - един литър за един тон нафта. И струва 12 паунда. Разхода също е с литър надолу

Оценка:
-1 +1

prizrak
32 Отговор
Бардал е добър, но в момента ползвам нещо още по-добро. Немска добавка антигел за дизел - Fuchs Winterfit . Слага се по една капачка и готово. Дизел зареждам само от кварталната ОМВ от скъпия - Макс моушън.
За тези които не вярват. Лятото налях в едно виве 500мл от Макс моушън и го сложих в камерата на минус 28 градуса.Стоя там около три часа при супер дълбоко замразяване.После още 33 часа при минус 18 градуса.Дизела беше от летния без добавка и НЕ замръзна.Правете си сметка кое ви идва по-евтино.Ремонта и нервите или скъп дизел.

Оценка:
-0 +4

prizrak
33 Отговор
''налях в едно шише 500мл''

Оценка:
-0 +0

Гост
34 Отговор

До коментар #16 от "type-R":


Ахаха аве с тоя "японски" ръждилник земи се скатаи някъде, сигурно стенд не можеш да минеш от ръжда, само ламарини те са ти японски, с двигател правен в Европа и дизайнерите повечето в японските марки са немци, добре че ви пооправи ха дизайна малко че бяхте голи като пушки, аре бегай селяндур на газ, гаранция давам че се на газчица селтак, аре и да не забравиш да потопи в асфалт тая умряла чикиджийска хондичка дза да не гние, само малки чекиджии с побертетско акне карат хондичка, НА Газ щот са топ селтаци

Оценка:
-8 +4

ааа
35 Отговор
У нас като не слагат почти никаква нафта в нафтата и добавки не помагат.

Оценка:
-0 +4

Лекар БГ
36 Отговор
Категорично да.Бардал БДС е великолепна добавка.Вдига цетановото число.Двигателят е по-тих.Нямам грам доверие на това,което сипваме в резервоара.От опит-д добавката,функцията за самопочистване на ФТЧ се включва на около 2 месеца.Без нея-на 2 седмици.

Оценка:
-0 +1

HDi
37 Отговор
От над 10 години карам дизелови пежа и никога не съм слагал добавки. За радост и никога не съм имал проблеми с горивото. Сипвам предимно обикновен дизел от Лукоил и Марешки. Не знам какво да очаквам, ако сложа някаква добавка.

Оценка:
-0 +6

Бръм -бръм
38 Отговор
От двайсет години карам на олио и масло и нямам проблем , за добавка газ за горене !!!!

Оценка:
-1 +1

Бензанджия
39 Отговор

До коментар #3 от "иван":


А при тези цени на салама,сиренето и др,хляба безплатен ли тябва да е?

Оценка:
-0 +0

Пртров
40 Отговор
Добавки с марка Protec.
3в1 комплексен продукт перфектно работещ. Занимавам се с търговия с масла и добавки, споделям от личен опит... BDC на Бардал се доближава до ефекта на горната. Онези там “юначните” ....без коментар.

Оценка:
-0 +3

Гост 5
41 Отговор

До коментар #27 от "type-R":


Хонда и наслада от шофиране е неуместно сравнение, виж Хонда и каруца е по -реално

Оценка:
-0 +2

gvdff
42 Отговор

До коментар #7 от "Bardahk":


Честно пък да ти кажа, менюълите/книжките на някои производители казват каква добавка може да се ползва в техните автомобили с дизелов агрегат. Специално добавка против замръзване на дизела е добре да се ползва, особено ако температурите падат под -13 -15 градуса. Project Farm в ютуб прави тест на такива и може да се види реално резултата от тях. Дори двутактовото масло леко подобрява течливостта на дизела.

Оценка:
-0 +0

Той
43 Отговор

До коментар #27 от "type-R":


Абе, Type R, като караш "супер як бензинов кошник" какво правиш в статия за дизели?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Георги Първанов
Бившият президент Георги Първанов с искане за българска позиция спрямо Македония
Договарянето за името на Македония не трябва да е за сметка на България"

Още бисери