ФАКТИ.БГ

Как шофьорите случайно могат да повредят алтернатора на колата си

Проблем с акумулатора може да доведе до сериозна повреда в генератора на колата

Публикувана: 23 Януари, 2021 11:30
53 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23144
Как шофьорите случайно могат да повредят алтернатора на колата си
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.4 от 46 гласа.

Най-често срещаният, но, колкото и да е странно, най-малко известният метод за повреда на напълно изправния генератор на вашата собствена кола е свързан с акумулаторната батерия. Достатъчно е да не следите състоянието на последната и да карате автомобила си с "полумъртва" батерия известно време.

Ако има късо съединение в една от "клетките" на акумулатора, това води до допълнително силно натоварване на алтернатора. Трябва да се има предвид и, че в повечето съвременни автомобили генераторът или алтернаторът почти винаги работи на максималните си възможности, тъй като той трябва да осигури електроенергия за куп възли и агрегати на борда и също така да зарежда батерията.

Как шофьорите случайно могат да повредят алтернатора на колата си

Освен това въпросният възел в автомобила няма сериозен резерв на мощност, тъй като сега всички производители на автомобили отчаяно спестяват, включително и от него, като намаляват количеството материали, използвани в конструкцията му. И само си представете, че в такава ситуация на генератора едва ли му е до поредното натоварване, което идва под формата на „късо съединение“ в батерията.

Поради претоварване генераторът започва да прегрява над предвидената граница. Дори в нормален режим той може да се нагрее до 60º-70ºС. И при претоварване температурата може да се вдигне критично повече. Това не е толкова опасно през зимата, защото все пак студеният въздух играе своята роля, но в летните жеги, когато всичко с охлаждането не е толкова розово, стара полумъртва акумулаторна батерия може бързо да „убие“ генератора, който ще се развали най-вече от хронично и прекомерно прегряване.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.4 от 46 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
onq s konq
1 Отговор
Мойта кола няма алтернатор щото има бъбреци и черен дроб!

Коментиран от #5


Оценка:
-32 +47

gggw
2 Отговор
време е ганьо да се научи да не подгрява автомобилите и да не ги оставя работещи докато ходи до магазина

Коментиран от #4, #6, #13, #23, #52


Оценка:
-121 +43

3
Този коментар е премахнат от модератор.
голям смях
4 Отговор

До коментар #2 от "gggw":


що? какво им става на автмобилите като си работят на правен ход?
бастун!

Коментиран от #9


Оценка:
-34 +130

Паисий е жив
5 Отговор

До коментар #1 от "onq s konq":


Същото важи и за теб - ако не работи добре черният дроб се товарят бъбреците.

Оценка:
-9 +34

1234
6 Отговор

До коментар #2 от "gggw":


Време е Ганьо да вдене , че в електромобила няма И "алтернатор" , нито проблеми с прегряването му !!! Което е само едно от нещата , създаващи проблеми при пушилниците , които изобщо липсват при електромобила ! И на петролофилчетата , дето веднага ще кажат , че има електромотор , сори , ама не сте познали !! Колко пъти сте чули за "прегрял" мотор на електромобил ?? Няма и да чуете !! Сега няма желание да ви обяснявам защо , пък и вие и без това не щете да чуете !!

Коментиран от #11, #18, #33, #41, #44


Оценка:
-101 +20

сектант
7 Отговор
ами как като въртите напразно да замине акумулатора и алтернатора може да си отиде барабар с релето

Оценка:
-9 +13

пенционер
8 Отговор
Ех, едно време какви алтернатори имаше, издържаха на всичко а сега само една кожа остана.

Оценка:
-4 +93

гост
9 Отговор

До коментар #4 от "голям смях":


Става им това , че няма кой да ти навре грозната мут..а в ауспуха за 5 минути , че да отърве света от още един паразит !

Коментиран от #12, #24


Оценка:
-53 +22

pbdan
10 Отговор
Електрогенератор(съкр. генератор) е устройство за преобразуване на механичната енергия в електрическа. Ако е с четки, т.е. има превключване на различни намотки се нарича динамо и произвежда прав ток, а ако проивежда променлив ток - алтенатор. АС/DC.

Оценка:
-5 +52

Чичо Тончо
11 Отговор

До коментар #6 от "1234":


Ти се шегуваш, колега! С голямо прискърбие ти съобщавам, че си гола вода и кал по ушите на темата генератори, акумулатори, алтернатори, електродвигатели! Все пак пожелай и обясни на нас Ганьовците?! Ако можеш, разбира се!

Коментиран от #29


Оценка:
-7 +42

гуджо
12 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Ама много не си в час по аутотата.иначе по навирането,кой те знае...съмнителна работа

Оценка:
-8 +26

kkk
13 Отговор

До коментар #2 от "gggw":


Тая простотия с подгряването никога не съм я схващал. Максимума колата ми да работи е докато изчистя снега от колата, тоест 3-4 минути и потеглям- това се случва 5-6 пъти в годината щото зима вече няма. Тези дни като беше около -10 сутрин просто се качвах, паля дизела, тръгвам, парното на макс. градуси и мин. вентилатор и след 3 мин. и 2км. вече се усеща затопляне на колата- ако ще и 15 мин. да работи тая кола на място просто няма да се стопли.

Коментиран от #30


Оценка:
-24 +43

Чичо Тончо
14 Отговор
Препоръчвам топло и от сърце на всички коментатори ползващи бай Ганьо за изразяване оскъдното съдържание на нещото между ушите си да прочетат и книгата на Алеко! Горещо им препоръчвам също и книгите на Елин Пелин, Чудомир...!

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +59

ШПЕЦ
15 Отговор
Москвич 408 имаха динамо. При претоварване гори. Алтернатора е друга бира - 120 ампера ток. Охлажда се ефективно. За да изгори трябва да му закачиш лебедка. Само дето лебедките ги слагат на джипове с висока проходимост.

Оценка:
-1 +39

коджа иван
16 Отговор

До коментар #14 от "Чичо Тончо":


Браво!Особено Чудомир!Плюс!

Оценка:
-2 +31

Едмонд Дантес
17 Отговор
Всеки може да замери акумолатора си, преди зимата да доиде . Тест на акумолатора и тест на алтернатора. Не е скъпо . 1,2 пъти в годината се прави диагностика на колата. После караш и нямаш грижа .

Коментиран от #19


Оценка:
-4 +15

Порно
18 Отговор

До коментар #6 от "1234":


Интересно. Как тогава дозарежда на път , например като натиснете спирачките , а някои и като вдигнеш крак от десния педал?

Коментиран от #28


Оценка:
-5 +9

19
Този коментар е премахнат от модератор.
Уио
20 Отговор
Ми замериш хея калъф просто зареждаш веднъж годишно

Оценка:
-6 +2

333
21 Отговор
Вибрациите на празен ход са най-големи. Тия вибрации не падат от небето, а са в резултат на натоварването на подвижните компоненти в тоя двигател. Те не са направени да се въртят толкова бавно. Заради ниските обороти и нялягането на маслото е по-ниско. Смесообразуването е по-лошо, нагар се трупа повече. И не на последно място, просто е тъпо. Тука някакви хора с дизели тропат по 10 минути сутрин. Дизела няма да загрее посмъртно на място. Просто го караш тоя двигател да работи студен при един от най-гадните режими за него. И това е всяка сутрин, ако има сняг за чистене е разбираемо, ама го правят и в сухо време.

Коментиран от #32, #36


Оценка:
-12 +36

22
Този коментар е премахнат от модератор.
Голямия султан
23 Отговор

До коментар #2 от "gggw":


А ти Настрадине, като спираш коня пред кръчмата, не е нужно да му целуваш яйцата и скоростния лост, преди да го оставиш да те чака!

Оценка:
-3 +23

ГостА
24 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Аре 💨🍜

Оценка:
-3 +8

Един
25 Отговор
Това с карането на фаровее поредната глупос. Аз карам на габарит, и имам над 10есетки фиша. Но колектор на генератора и четите ми са както нови

Коментиран от #26


Оценка:
-22 +15

333
26 Отговор

До коментар #25 от "Един":


Пука му на генератора дали ти работя фаровете или не. Аз карам на фарове от миналия век, никога не ми се е случвало да имам проблем с алтернатора.

Коментиран от #27, #49


Оценка:
-16 +22

Хохохо
27 Отговор

До коментар #26 от "333":


Това, което си написал е най великата глупост.

Коментиран от #50


Оценка:
-9 +13

1234
28 Отговор

До коментар #18 от "Порно":


Да , интересно , ама пак меко казано неприятно за пушилниците !! А именно чрез същия мотор или мотори , които го движат и временно минават в режим генератор , използвайки само част от мощността си , обикновено до 70-80% !!! Което просто значи , че е още по-невероятно да прегреят , при положение , че при режим мотор и 100% мощност не прегряват !!! Скоро даже ще го правят и без течно охлаждане , щото ще идат директно в колелата и ще се охлаждат въздушно при въртенето им !! А и по алтернаторите са изпилени заради икономии , както пише в статията , докато задвижващите електромотори са сметнати с резерви и то големи , щото не те вдигат цената !! И още много неща , ама няма нужда да ги обяснявам на слепци , та ще повторя , кога чуеш за прегрял електромобил и по-точно за двигателите му , еле се обади !! Хахаха !!

Коментиран от #34


Оценка:
-19 +5

1234
29 Отговор

До коментар #11 от "Чичо Тончо":


Що , ти ли си разбирача ?? Хахахахах !! Без прискърбие !!

Оценка:
-11 +1

30
Този коментар е премахнат от модератор.
31
Този коментар е премахнат от модератор.
един шофьор
32 Отговор

До коментар #21 от "333":


Тия ги разправяй на децата. Сутрин налягането на маслото е най високо, защото маслото е студено и за това е хубаво двигателя да поработи малко на място. После като я опънеш на пътя ако се е образувал нагар се изчиства.

Коментиран от #37


Оценка:
-2 +12

Rus
33 Отговор

До коментар #6 от "1234":


Миналото лято видях 3 изгорели Tesla.Защо?

Коментиран от #35


Оценка:
-4 +12

Obscure
34 Отговор

До коментар #28 от "1234":


Мда... Прегрял електромобил няма. Те студени си се палят и изгарят... Хихихих ;-)

Оценка:
-3 +17

Къде ги видя бе пич? Пак фалшиви опорки?
35 Отговор

До коментар #33 от "Rus":


На картинки? То миналата година в цял свят изгоряха горе-долу толкова, ти как ги видя само за едно лято дори на картинки, не знам. Та нали като изгори някоя Тесла, дори тук пишат поне две статии за нея?

Оценка:
-5 +5

Случаен
36 Отговор

До коментар #21 от "333":


Оле майко... "Публикувано във факти.бг: Те не са направени да се въртят толкова бавно." Леле-мале, и такива като теб гласуват. Кое не е направено да се върти бавно?

Оценка:
-1 +5

бай Ставри
37 Отговор

До коментар #32 от "един шофьор":


Налягането на маслото винаги е еднакво! Студено, топло сутрин вечер, има клапан в филтъра, който се грижи за това.

Коментиран от #40


Оценка:
-10 +2

Мноогооо
38 Отговор
Мнооооггоооо тъпани тука бе, и99% са пешеходци

Оценка:
-0 +3

Ганчо
39 Отговор
Ей съсипаха я тая държава :):):):))

Коментиран от #45


Оценка:
-1 +4

един шофьор
40 Отговор

До коментар #37 от "бай Ставри":


Еднакво е обаче друг път виж, някой по стар автомобил дето има механичен манометър на маслото и ще видиш, че е различно.

Оценка:
-1 +12

Пфффф
41 Отговор

До коментар #6 от "1234":


Дай пари за електромобил и няма да сме петролофили

Оценка:
-0 +3

Бай Никой
42 Отговор
Що за тъпа статия,с мъртва клетка на акумолатора няма палене колата,а напрежението като падне под 11в електрониката се побърква и пак няма палене.

Оценка:
-1 +10

един
43 Отговор
С повредения алтернатор е ясно - хвърля се в коша! Но какво правим с "кухите" глави?

Оценка:
-1 +4

44
Този коментар е премахнат от модератор.
Коментара
45 Отговор

До коментар #39 от "Ганчо":


Хахахахахахахаха

Оценка:
-0 +0

Полумъртъв
46 Отговор
И как ще разберем кога караме колата си с "полумъртъв" акумулатор? Какво препоръчва гениалният автор на статията? Да търчим всеки месец по фирмаджии за продажби на акумулатори да си замерваме акумулатора? 95 процента от шофьорите сменят акумулаторите си, когато колата вече напълно откаже да запали.

Коментиран от #47


Оценка:
-1 +1

Баш Батка
47 Отговор

До коментар #46 от "Полумъртъв":


Може да се е ваксинирал "автора" на таз гугъл транзлейтната статия хаха...

Оценка:
-0 +1

бай Мирчо
48 Отговор
Грешно е да ни характеризират като врагове на електрическия автомобил. Проблема не е в електрическия двигател нито уредите.Десетилетия наред човечеството ползва електрически трамвай,електровози,тролелй,мотокари и прочее. Да не казвам,че с всички тези изгъзици(екстри) с който се продават новите двигатели с вътрешно горене са по скоро вид агрегат движещ мощни алтернатори.То не са седалки...стъкла...климат контрол....компютри...и всичко това на електричество. Проблема ни идва от т.н. батерий.Не сме на нивото което трябва за да се електрифицира автомобилния поток и от там идва голямата "тесла".Няма оправия с тези сегашните батерий. Скъпичка е тази джаджа.Да не казвам как тръгваш на преход в Африка,Австралия или сибир и търсиш мест места за зареждане.Ще им дойде времето на електрокарите.Аз помня как навремето механичен ръчен часовник струваше 25лв,докато електронен Касио бе 80лв.Сега ако не си колекционер на механични часовници няма дори да си направиш друда. Така ще е и с автомобилите,но за момента ние (обикновенните хора) или ще сме на двигател с вътршно горене, или ще джиткаме пеша. Как ще се подменят тежкотоварните МПСта с електрички също е въпрос. Влаковите композиций си имат електровоз който не зависи в голяма степен от батерий....но камиони...автобуси...кораби??Обаче възможно е стратегията да е тази,че с ковида да ни докарат до масов глад и популацията да се стопи? ако си простосмъртен човек и си решил да "скочиш" на електрокар,съветвам ви да си премисли

Оценка:
-1 +2

Един
49 Отговор

До коментар #26 от "333":


Това човек с елементарни Ел познания би се снял със сълзи. А човек с шофиьоски ти се би учудил. Аз те съветвам тогава пусни си климатика, вентилатора на макс, фаровете и за мъгла, и всички Ел уреди и плли двигателя.

Оценка:
-2 +0

Един
50 Отговор

До коментар #27 от "Хохохо":


Трябва да има и такива. При мен в сервиза сваляне ремонт и поставяне на генератор е минимум 60 лв.

Оценка:
-1 +1

бцтурсйд
51 Отговор
Карам метан станцийя, и кат се наям с лют боб и зеле и му сложа ракийчице светая мъ.... Возвира джибирито и кат фъсна и всичко се зарежда без никакви загуби и температури.

Оценка:
-2 +0

Гост
52 Отговор

До коментар #2 от "gggw":


Време е Ганю да се научи, че шараните свършиха и подвеждащите съвети за лов на рибки към сервизите не вършат работа.

Оценка:
-0 +0

ттт
53 Отговор
Искам да попитам:

Защо отоплението с газ е по-евтино и по-екологично от отоплението с електроенергия. Тука искам да обясня, че отоплението с климатик, не е отопление с електроенергия. Или поне е толкова отопление с електроенергия, колкото и отоплението с централно парно, на което помпата в абонатната станция е включена към електрозахранването или отоплението на газ, при което газзовият котел също е включен към електрозахранването.

Та въпросът ми е: Защо при отоплението на ток е по-скъпо и по-неекологично а при автомобилите не е?Много ми се струва, че някой ни пасе.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5