Най-често срещаният, но, колкото и да е странно, най-малко известният метод за повреда на напълно изправния генератор на вашата собствена кола е свързан с акумулаторната батерия. Достатъчно е да не следите състоянието на последната и да карате автомобила си с "полумъртва" батерия известно време.
Ако има късо съединение в една от "клетките" на акумулатора, това води до допълнително силно натоварване на алтернатора. Трябва да се има предвид и, че в повечето съвременни автомобили генераторът или алтернаторът почти винаги работи на максималните си възможности, тъй като той трябва да осигури електроенергия за куп възли и агрегати на борда и също така да зарежда батерията.
Освен това въпросният възел в автомобила няма сериозен резерв на мощност, тъй като сега всички производители на автомобили отчаяно спестяват, включително и от него, като намаляват количеството материали, използвани в конструкцията му. И само си представете, че в такава ситуация на генератора едва ли му е до поредното натоварване, което идва под формата на „късо съединение“ в батерията.
Поради претоварване генераторът започва да прегрява над предвидената граница. Дори в нормален режим той може да се нагрее до 60º-70ºС. И при претоварване температурата може да се вдигне критично повече. Това не е толкова опасно през зимата, защото все пак студеният въздух играе своята роля, но в летните жеги, когато всичко с охлаждането не е толкова розово, стара полумъртва акумулаторна батерия може бързо да „убие“ генератора, който ще се развали най-вече от хронично и прекомерно прегряване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #5
11:32 23.01.2021
2 gggw
Коментиран от #4, #6, #13, #23, #52
11:33 23.01.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 голям смях
До коментар #2 от "gggw":
що? какво им става на автмобилите като си работят на правен ход?бастун!
Коментиран от #9
11:38 23.01.2021
5 Паисий е жив
До коментар #1 от "onq s konq":
Същото важи и за теб - ако не работи добре черният дроб се товарят бъбреците.11:40 23.01.2021
6 1234
До коментар #2 от "gggw":
Време е Ганьо да вдене , че в електромобила няма И "алтернатор" , нито проблеми с прегряването му !!! Което е само едно от нещата , създаващи проблеми при пушилниците , които изобщо липсват при електромобила ! И на петролофилчетата , дето веднага ще кажат , че има електромотор , сори , ама не сте познали !! Колко пъти сте чули за "прегрял" мотор на електромобил ?? Няма и да чуете !! Сега няма желание да ви обяснявам защо , пък и вие и без това не щете да чуете !!Коментиран от #11, #18, #33, #41, #44
11:41 23.01.2021
7 сектант
11:42 23.01.2021
8 пенционер
11:43 23.01.2021
9 гост
До коментар #4 от "голям смях":
Става им това , че няма кой да ти навре грозната мут..а в ауспуха за 5 минути , че да отърве света от още един паразит !Коментиран от #12, #24
11:43 23.01.2021
10 pbdan
11:51 23.01.2021
11 Чичо Тончо
До коментар #6 от "1234":
Ти се шегуваш, колега! С голямо прискърбие ти съобщавам, че си гола вода и кал по ушите на темата генератори, акумулатори, алтернатори, електродвигатели! Все пак пожелай и обясни на нас Ганьовците?! Ако можеш, разбира се!Коментиран от #29
11:53 23.01.2021
12 гуджо
До коментар #9 от "гост":
Ама много не си в час по аутотата.иначе по навирането,кой те знае...съмнителна работа11:57 23.01.2021
13 kkk
До коментар #2 от "gggw":
Тая простотия с подгряването никога не съм я схващал. Максимума колата ми да работи е докато изчистя снега от колата, тоест 3-4 минути и потеглям- това се случва 5-6 пъти в годината щото зима вече няма. Тези дни като беше около -10 сутрин просто се качвах, паля дизела, тръгвам, парното на макс. градуси и мин. вентилатор и след 3 мин. и 2км. вече се усеща затопляне на колата- ако ще и 15 мин. да работи тая кола на място просто няма да се стопли.Коментиран от #30
12:11 23.01.2021
14 Чичо Тончо
Коментиран от #16
12:17 23.01.2021
15 ШПЕЦ
12:19 23.01.2021
16 коджа иван
До коментар #14 от "Чичо Тончо":
Браво!Особено Чудомир!Плюс!12:23 23.01.2021
17 Едмонд Дантес
Коментиран от #19
13:06 23.01.2021
18 Порно
До коментар #6 от "1234":
Интересно. Как тогава дозарежда на път , например като натиснете спирачките , а някои и като вдигнеш крак от десния педал?Коментиран от #28
13:14 23.01.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Уио
13:19 23.01.2021
21 333
Коментиран от #32, #36
13:22 23.01.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Голямия султан
До коментар #2 от "gggw":
А ти Настрадине, като спираш коня пред кръчмата, не е нужно да му целуваш яйцата и скоростния лост, преди да го оставиш да те чака!14:42 23.01.2021
24 ГостА
До коментар #9 от "гост":
Аре 💨🍜15:08 23.01.2021
25 Един
Коментиран от #26
16:49 23.01.2021
26 333
До коментар #25 от "Един":
Пука му на генератора дали ти работя фаровете или не. Аз карам на фарове от миналия век, никога не ми се е случвало да имам проблем с алтернатора.Коментиран от #27, #49
18:22 23.01.2021
27 Хохохо
До коментар #26 от "333":
Това, което си написал е най великата глупост.Коментиран от #50
18:37 23.01.2021
28 1234
До коментар #18 от "Порно":
Да , интересно , ама пак меко казано неприятно за пушилниците !! А именно чрез същия мотор или мотори , които го движат и временно минават в режим генератор , използвайки само част от мощността си , обикновено до 70-80% !!! Което просто значи , че е още по-невероятно да прегреят , при положение , че при режим мотор и 100% мощност не прегряват !!! Скоро даже ще го правят и без течно охлаждане , щото ще идат директно в колелата и ще се охлаждат въздушно при въртенето им !! А и по алтернаторите са изпилени заради икономии , както пише в статията , докато задвижващите електромотори са сметнати с резерви и то големи , щото не те вдигат цената !! И още много неща , ама няма нужда да ги обяснявам на слепци , та ще повторя , кога чуеш за прегрял електромобил и по-точно за двигателите му , еле се обади !! Хахаха !!Коментиран от #34
19:32 23.01.2021
29 1234
До коментар #11 от "Чичо Тончо":
Що , ти ли си разбирача ?? Хахахахах !! Без прискърбие !!19:34 23.01.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 един шофьор
До коментар #21 от "333":
Тия ги разправяй на децата. Сутрин налягането на маслото е най високо, защото маслото е студено и за това е хубаво двигателя да поработи малко на място. После като я опънеш на пътя ако се е образувал нагар се изчиства.Коментиран от #37
08:14 24.01.2021
33 Rus
До коментар #6 от "1234":
Миналото лято видях 3 изгорели Tesla.Защо?Коментиран от #35
13:10 24.01.2021
34 Obscure
До коментар #28 от "1234":
Мда... Прегрял електромобил няма. Те студени си се палят и изгарят... Хихихих ;-)13:49 24.01.2021
35 Къде ги видя бе пич? Пак фалшиви опорки?
До коментар #33 от "Rus":
На картинки? То миналата година в цял свят изгоряха горе-долу толкова, ти как ги видя само за едно лято дори на картинки, не знам. Та нали като изгори някоя Тесла, дори тук пишат поне две статии за нея?15:22 24.01.2021
36 Случаен
До коментар #21 от "333":
Оле майко... "Публикувано във факти.бг: Те не са направени да се въртят толкова бавно." Леле-мале, и такива като теб гласуват. Кое не е направено да се върти бавно?15:43 24.01.2021
37 бай Ставри
До коментар #32 от "един шофьор":
Налягането на маслото винаги е еднакво! Студено, топло сутрин вечер, има клапан в филтъра, който се грижи за това.Коментиран от #40
17:07 24.01.2021
38 Мноогооо
17:17 24.01.2021
39 Ганчо
Коментиран от #45
18:25 24.01.2021
40 един шофьор
До коментар #37 от "бай Ставри":
Еднакво е обаче друг път виж, някой по стар автомобил дето има механичен манометър на маслото и ще видиш, че е различно.19:58 24.01.2021
41 Пфффф
До коментар #6 от "1234":
Дай пари за електромобил и няма да сме петролофили23:43 24.01.2021
42 Бай Никой
08:20 25.01.2021
43 един
09:14 25.01.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Коментара
До коментар #39 от "Ганчо":
Хахахахахахахаха11:19 25.01.2021
46 Полумъртъв
Коментиран от #47
13:04 25.01.2021
47 Баш Батка
До коментар #46 от "Полумъртъв":
Може да се е ваксинирал "автора" на таз гугъл транзлейтната статия хаха...13:59 25.01.2021
48 бай Мирчо
14:18 25.01.2021
49 Един
До коментар #26 от "333":
Това човек с елементарни Ел познания би се снял със сълзи. А човек с шофиьоски ти се би учудил. Аз те съветвам тогава пусни си климатика, вентилатора на макс, фаровете и за мъгла, и всички Ел уреди и плли двигателя.15:43 25.01.2021
50 Един
До коментар #27 от "Хохохо":
Трябва да има и такива. При мен в сервиза сваляне ремонт и поставяне на генератор е минимум 60 лв.15:46 25.01.2021
51 бцтурсйд
20:28 25.01.2021
52 Гост
До коментар #2 от "gggw":
Време е Ганю да се научи, че шараните свършиха и подвеждащите съвети за лов на рибки към сервизите не вършат работа.21:20 29.01.2021
53 ттт
Защо отоплението с газ е по-евтино и по-екологично от отоплението с електроенергия. Тука искам да обясня, че отоплението с климатик, не е отопление с електроенергия. Или поне е толкова отопление с електроенергия, колкото и отоплението с централно парно, на което помпата в абонатната станция е включена към електрозахранването или отоплението на газ, при което газзовият котел също е включен към електрозахранването.
Та въпросът ми е: Защо при отоплението на ток е по-скъпо и по-неекологично а при автомобилите не е?Много ми се струва, че някой ни пасе.
13:21 03.02.2021