Така нареченото "задавяне" на бензинов двигател се получава, когато горивото навлиза в горивната камера, но не се възпламенява. Причините могат да са много и да се крият не само в самия двигател. Искра не възниква поради силно разреден акумулатор, ако свещите не са сменяни дълго време, или пък кабелите са повредени.
Независимо от причините, в болшинството случаи резултатът е един и същ. Намокряне на свещите с бензин. Когато това се случи има един начин, който евентуално може да помогне да приведете двигателя в действие без да се налага демонтиране на запалителните свещи.
Този метод е подходящ за повечето бензинови автомобили, движещи се по пътищата на България. Методът позволява изсушаване или с други думи, "продухване" на цилиндрите. За да направите това, преди да стартирате двигателя, е необходимо да натиснете педала за газта докрай и да го задържите, като междувременно завъртате ключа за запалване. Естествено, скоростният лост трябва да е в неутрална позиция.
В този момент "електронният мозък" на двигателя отваря дроселовата клапа, като така в системата влиза максимално количество въздух. Целият процес ще отнеме не повече от 10 секунди, след което трябва да освободите педала на газа - горивната смес ще се нормализира и двигателят ще се "съживи".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механикът
Коментиран от #28
16:50 01.02.2021
2 Марио
16:51 01.02.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 бакши
Коментиран от #5, #34
16:57 01.02.2021
5 Бангеев
До коментар #4 от "бакши":
Не си прав и при съвременните има. Върши работа, стига повредата да не е сериозна.Коментиран от #6
16:59 01.02.2021
6 Миризлив пор
До коментар #5 от "Бангеев":
И каква работа върши, от 15 години няма кола, на която дроселовата клапа се управлява от педала на газта със жило. Повечето има един стъпков двигател който я движи и се командва от компютъра на колата. Колкото и да си натиснал педала компютъра си знае колко трябва да е отворен дросела за да запали.Коментиран от #36
17:02 01.02.2021
7 123
17:04 01.02.2021
8 един от село
Коментиран от #10
17:08 01.02.2021
9 бай Ставри
17:15 01.02.2021
10 стар пожарникар
До коментар #8 от "един от село":
И каруците същоКоментиран от #15
17:17 01.02.2021
11 Механик
"продуха", защото при стартиране на ДВГ "мозъка", както се е изразил великият г-ин Славчев, няма да позволи да се отвори дроселовата клапа, повече от колкото е разрешено в случая. Това действие няма да помогне и на по-старите автомобили, които чрез жило управляваха дроселовата заслонка. Това е така, защото "мозъка" пак знае, че в момента се прави опит за пускане на ДВГ и съобразно отворената клапа, щеше да подаде и повече гориво. Това е така защото бензинът смесен с въздух гори само в един много малък диапазон на пропорцията. Ако въздухът е повече, няма горене, ако е по-малко, пак няма горене. За целта ЕКУ-то е програмирано така, че да търси стойности близки до тия които могат да горят.
Обявеният начин в валиден само за бензинови ДВГ с КАРБУРАТОР.
Защо е така?
Обяснявам.
За да може да се пулверизира гориво от карбурато се налага да има въздушен поток, който минавайки през дифузьора повишва своята скорост за сметка на своето абсолютно налягане (то пада). Тоест на това място имаме заона с ниско налягане, която засмкува гориво, което поради много високата скорост на това място се разпрашва и смесва с въздуха.
Когато сме дали газ до край на такъв ДВГ, поради ниската честота на кол. вал, в дифузьора не може да се получи много висока скорост на въздуха. Поради тази причина се прекъсва почти напълно подаването на гориво и по тоя начин се "продухва задавения ДВГ".
Хора, аз ви съветвам да н
Коментиран от #13
17:22 01.02.2021
12 Трън
17:32 01.02.2021
13 Мето
До коментар #11 от "Механик":
Запази си съветите за себе си. Моят към теб е: Повече чети, по-малко глупости ръси.Що се отнася до статията. Важи с пълна сила за голяма част от бензиновите коли, движещи се по родните пътища
Коментиран от #26, #32
17:32 01.02.2021
14 Стрелата
17:36 01.02.2021
15 един от село
До коментар #10 от "стар пожарникар":
Така е! ДВГ и за каруца не стая!17:38 01.02.2021
16 Лесно е
Коментиран от #19
17:43 01.02.2021
17 Карачо
17:43 01.02.2021
18 Специалиста
18:04 01.02.2021
19 препатил
До коментар #16 от "Лесно е":
Като почне да се разваля дизела друго ще мислиш18:14 01.02.2021
20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
18:39 01.02.2021
21 Емил
19:06 01.02.2021
22 Патето яки
19:16 01.02.2021
23 Дизела
19:25 01.02.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Петко
Тотално не важи този съвет вече. При паднал акумулатор колата завърта веднъж-два и следващите опити за въртене са ограничени от ЕКЮ на колата. Чува се само цък при завъртане на ключа.
08:22 02.02.2021
28 onq s konq
До коментар #1 от "Механикът":
Това се случваше на по-старите двигатели с карбуратор. Последните 15 години не съм виждал задавен "инжекцион".09:23 02.02.2021
29 майсор
11:53 02.02.2021
30 Съдията Дред
12:11 02.02.2021
31 ujk
Коментиран от #33
12:34 02.02.2021
32 ХХХХ
До коментар #13 от "Мето":
Това важи само за карбураторни двигатели.Моята кола е с двигател пълен инжекцион модел 1983 влаган до 2003 без промени. С леки модификаци за да покрие евро3 е влаган до 2011 година.
Ако опиташ тоя номер него наистина го задавяш двигателя.
При него правилото е изключваш от скорост и слагаш краката на пода въртиш ключа и пали без проблем.
Пали в 99 от 100 опита от първия спазвашли правилата.
16:27 02.02.2021
33 ХХХХ
До коментар #31 от "ujk":
Задавяне има на всчиките бензинови двигатели използващи карбуратор. Независимо дву или четиритактови са.Разните безинови ръчни инструменти, малки генератори, фрези, мото култиватори и много други.
Коментиран от #37
17:30 02.02.2021
34 Ради
До коментар #4 от "бакши":
Обяснете им чв новите електронни дроселови клапи (масово след 2005-та че и по рано) не се отварят на макс заради натиснат педал на газта, тъй като компютъра не го отчита докато не отчете че двигателя работи, а и след 2000та колите масово са с така наречените блок-бобини или всяка свещ е със собствена бобина и няма кабели а ако има проблен там веднага се усеща.19:43 02.02.2021
35 АНОНИМЕН
21:00 02.02.2021
36 0000
До коментар #6 от "Миризлив пор":
Явно не си гледал моторизиран дросел докато пали23:08 02.02.2021
37 Гост
До коментар #33 от "ХХХХ":
Давили сме и от най-модерните инжекциони. Няма гаранция.Коментиран от #38
11:10 03.02.2021
38 ХХХХ
До коментар #37 от "Гост":
Там трябва да се постараеш доста13:19 03.02.2021
39 ташунко
14:02 03.02.2021
40 Gopeto
Резултата е за 10 минути затоплена кола на 25 градуса климатик и 2 ст. ток за дейността. Досега не бях голям фен на новите технологии в колите, но просто няма връщане.
Абсолютния топ е, че е 204 коня на хартия, но оставя в точка 0-60 градско абсолютно всяко спортно возило включително 1-2 поршета :) А цената е колкото един нов Супърб.
14:42 04.02.2021
41 bubba
17:09 22.12.2021