1 Февруари, 2021 16:47 29 161 41

Как да запалите колата ако е "задавена"?

  • задавен двигател-
  • съвети-
  • автомобили

Този метод е подходящ за повечето бензинови автомобили

Как да запалите колата ако е "задавена"? - 1

Така нареченото "задавяне" на бензинов двигател се получава, когато горивото навлиза в горивната камера, но не се възпламенява. Причините могат да са много и да се крият не само в самия двигател. Искра не възниква поради силно разреден акумулатор, ако свещите не са сменяни дълго време, или пък кабелите са повредени.

Независимо от причините, в болшинството случаи резултатът е един и същ. Намокряне на свещите с бензин. Когато това се случи има един начин, който евентуално може да помогне да приведете двигателя в действие без да се налага демонтиране на запалителните свещи.

Този метод е подходящ за повечето бензинови автомобили, движещи се по пътищата на България. Методът позволява изсушаване или с други думи, "продухване" на цилиндрите. За да направите това, преди да стартирате двигателя, е необходимо да натиснете педала за газта докрай и да го задържите, като междувременно завъртате ключа за запалване. Естествено, скоростният лост трябва да е в неутрална позиция.

В този момент "електронният мозък" на двигателя отваря дроселовата клапа, като така в системата влиза максимално количество въздух. Целият процес ще отнеме не повече от 10 секунди, след което трябва да освободите педала на газа - горивната смес ще се нормализира и двигателят ще се "съживи".


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механикът

    67 7 Отговор
    Стар, но златен метод.

    Коментиран от #28

  • 2 Марио

    43 4 Отговор
    Да, само така пали, ако и така не иска. Сваляне на свещи и търсене на проблемите
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 бакши

    50 11 Отговор
    тва вършеше много добра работа едно време. При съвременните двигатели и електроника обаче няма почти никакъв ефект.

    Коментиран от #5, #34

  • 5 Бангеев

    26 11 Отговор

    До коментар #4 от "бакши":

    Не си прав и при съвременните има. Върши работа, стига повредата да не е сериозна.

    Коментиран от #6

  • 6 Миризлив пор

    60 10 Отговор

    До коментар #5 от "Бангеев":

    И каква работа върши, от 15 години няма кола, на която дроселовата клапа се управлява от педала на газта със жило. Повечето има един стъпков двигател който я движи и се командва от компютъра на колата. Колкото и да си натиснал педала компютъра си знае колко трябва да е отворен дросела за да запали.

    Коментиран от #36

  • 7 123

    14 3 Отговор
    Наличието на етанол в бензина затруднава изпаряването на горивото.
  • 8 един от село

    21 16 Отговор
    Електричките се не давят!

    Коментиран от #10

  • 9 бай Ставри

    33 4 Отговор
    Има сензор който следи положението на дроселовата клапа (TPS) и от неговите показания, компютърът пуска гориво. Тоя съвет важи за карбутаторни автомобили. Отделно, че задавянето на двигатели с впръскване и компютърно управление, почти не се случват. "Миризливия пор", по на долу добре е обяснил
  • 10 стар пожарникар

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "един от село":

    И каруците също

    Коментиран от #15

  • 11 Механик

    29 4 Отговор
    Даването на пълна газ на съвременен автомобил, нищо няма да ?
    "продуха", защото при стартиране на ДВГ "мозъка", както се е изразил великият г-ин Славчев, няма да позволи да се отвори дроселовата клапа, повече от колкото е разрешено в случая. Това действие няма да помогне и на по-старите автомобили, които чрез жило управляваха дроселовата заслонка. Това е така, защото "мозъка" пак знае, че в момента се прави опит за пускане на ДВГ и съобразно отворената клапа, щеше да подаде и повече гориво. Това е така защото бензинът смесен с въздух гори само в един много малък диапазон на пропорцията. Ако въздухът е повече, няма горене, ако е по-малко, пак няма горене. За целта ЕКУ-то е програмирано така, че да търси стойности близки до тия които могат да горят.
    Обявеният начин в валиден само за бензинови ДВГ с КАРБУРАТОР.
    Защо е така?
    Обяснявам.
    За да може да се пулверизира гориво от карбурато се налага да има въздушен поток, който минавайки през дифузьора повишва своята скорост за сметка на своето абсолютно налягане (то пада). Тоест на това място имаме заона с ниско налягане, която засмкува гориво, което поради много високата скорост на това място се разпрашва и смесва с въздуха.
    Когато сме дали газ до край на такъв ДВГ, поради ниската честота на кол. вал, в дифузьора не може да се получи много висока скорост на въздуха. Поради тази причина се прекъсва почти напълно подаването на гориво и по тоя начин се "продухва задавения ДВГ".
    Хора, аз ви съветвам да н

    Коментиран от #13

  • 12 Трън

    46 4 Отговор
    Изключително полезна статия. Особено ако имаш Москвич.
  • 13 Мето

    10 32 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Запази си съветите за себе си. Моят към теб е: Повече чети, по-малко глупости ръси.

    Що се отнася до статията. Важи с пълна сила за голяма част от бензиновите коли, движещи се по родните пътища

    Коментиран от #26, #32

  • 14 Стрелата

    7 1 Отговор
    С кибритааа
  • 15 един от село

    2 7 Отговор

    До коментар #10 от "стар пожарникар":

    Така е! ДВГ и за каруца не стая!
  • 16 Лесно е

    15 30 Отговор
    Купуваш си ДИЗЕЛ,и не се се занимаваш със глупости......

    Коментиран от #19

  • 17 Карачо

    9 2 Отговор
    Тези неща не важат при съвремените автомобили с ЕКУ и газ управлявана от него
  • 18 Специалиста

    13 28 Отговор
    Още ли има кошници с карбуратори питам се аз !? Като чета коментарите май има още стари и пушещи котурми с диваци зад волана.... божке...
  • 19 препатил

    23 7 Отговор

    До коментар #16 от "Лесно е":

    Като почне да се разваля дизела друго ще мислиш
  • 20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    21 8 Отговор
    Докато пишете,щях да сменя свещите,отворя и изчистя карбуратора и да съм на половината път,а вие с Умните коли....ще чакате,някой да дойде.....
  • 21 Емил

    10 4 Отговор
    А сега обяснете на читателите си (които щом намират това за нова, вероятно са полуидиоти), кой е педалът на газа!
  • 22 Патето яки

    25 2 Отговор
    Като се задави я тупаш по гърба.
  • 23 Дизела

    19 0 Отговор
    Като се задави Теслатъ какво правим?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Петко

    13 2 Отговор
    Щом се оправя с продухване ще викна жената да измисли нещо.
    Тотално не важи този съвет вече. При паднал акумулатор колата завърта веднъж-два и следващите опити за въртене са ограничени от ЕКЮ на колата. Чува се само цък при завъртане на ключа.
  • 28 onq s konq

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Механикът":

    Това се случваше на по-старите двигатели с карбуратор. Последните 15 години не съм виждал задавен "инжекцион".
  • 29 майсор

    8 11 Отговор
    Най добре като се задави да е олееш с бензин и да и драснеш клечката и да си купиш дизел .
  • 30 Съдията Дред

    5 7 Отговор
    От двадесет години карам само дизел, не пали само ако е заминал акумулатора. И понятие "задавяне" няма.
  • 31 ujk

    18 0 Отговор
    Тоя материал и с голяма историческа стойност. Върна ме в детско-юношеските ми години, когато семейният Москвич 408И, 1973 г., след няколко неуспешни опита да запали, се задавяше. И тогава се прилагаше този номер. Обаче за него трябва ток, а след първоначалните опити за запалване и акумулаторът вече беше дал фира. Така се караха колите едно време. Сега този метод е неприложим, сега няма карбуратори, смукачи и пр. Сега не си представям задавяне, освен на косачка за трева или моторен трион.

    Коментиран от #33

  • 32 ХХХХ

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мето":

    Това важи само за карбураторни двигатели.

    Моята кола е с двигател пълен инжекцион модел 1983 влаган до 2003 без промени. С леки модификаци за да покрие евро3 е влаган до 2011 година.

    Ако опиташ тоя номер него наистина го задавяш двигателя.
    При него правилото е изключваш от скорост и слагаш краката на пода въртиш ключа и пали без проблем.
    Пали в 99 от 100 опита от първия спазвашли правилата.
  • 33 ХХХХ

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "ujk":

    Задавяне има на всчиките бензинови двигатели използващи карбуратор. Независимо дву или четиритактови са.

    Разните безинови ръчни инструменти, малки генератори, фрези, мото култиватори и много други.

    Коментиран от #37

  • 34 Ради

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "бакши":

    Обяснете им чв новите електронни дроселови клапи (масово след 2005-та че и по рано) не се отварят на макс заради натиснат педал на газта, тъй като компютъра не го отчита докато не отчете че двигателя работи, а и след 2000та колите масово са с така наречените блок-бобини или всяка свещ е със собствена бобина и няма кабели а ако има проблен там веднага се усеща.
  • 35 АНОНИМЕН

    15 0 Отговор
    Статия копи-пасте от списание АВТО МОТО отпреди 25 години! Ехааа!
  • 36 0000

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Миризлив пор":

    Явно не си гледал моторизиран дросел докато пали
  • 37 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "ХХХХ":

    Давили сме и от най-модерните инжекциони. Няма гаранция.

    Коментиран от #38

  • 38 ХХХХ

    1 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Там трябва да се постараеш доста
  • 39 ташунко

    7 0 Отговор
    Ако немате спешна работа най добре оставете колата 1/2 час, бензина ще изсънхе от свещите и ще си палнете .
  • 40 Gopeto

    1 0 Отговор
    От 2 седмици насам се сдобих с Хюндай Кона изцяло електрически и на големия сняг на минус 5 си го цъкам от апартамента да запали и да пусне всички системи.

    Резултата е за 10 минути затоплена кола на 25 градуса климатик и 2 ст. ток за дейността. Досега не бях голям фен на новите технологии в колите, но просто няма връщане.

    Абсолютния топ е, че е 204 коня на хартия, но оставя в точка 0-60 градско абсолютно всяко спортно возило включително 1-2 поршета :) А цената е колкото един нов Супърб.
  • 41 bubba

    1 0 Отговор
    Добра статия, сутринта я задавих с умрал акумулатор, и я подкарах преди малко по описания начин, иначе за малко да викам репатрак и да заминава на сервиз.... :)