Автомобилните бушони са необходими за предпазване от претоварване на електрическите вериги в превозното средство. Следователно излизането от строя на един или повече бушони може да доведе до неприятни последици. Знаете ли обаче, че немалко шофьори горят предпазителите, без дори да знаят.
Нека започнем с малко теория. Автомобилните бушони са направени от олово, алуминий, калай и сплави, покрити в повечето случаи с пластмаса. По-добрите предпазители са тези с по-бързо време за реакция.
Колкото по-бързо токът стопи металната част на бушона, толкова по-надеждно е защитена електрическата верига. Но има и друга страна на медала. Прекомерната чувствителност на предпазителите води до важни изключвания на бордовото електрическо оборудване в неподходящи моменти.
Несертифицирани джаджи
Статистиката показва, че най-често гори предпазителят на запалката. Това се дължи на факта, че водачът свързва джаджи, като радар детектор, зарядно за смартфон или компресорче за помпане на гуми, а голяма част от тези консуматори на енергия не са сертифицирани и бързо изгарят електрическата защита.
Лятна течност за чистачки през зимата
Ако "пръскалката" на ветроупорното стъкло спре да работи през зимата, това също може да означава, че един от предпазителите не работи. Факт е, че лятната течност за чистачки замръзва в студа, като по този начин електрическият мотор се затормозява , прегрява и бушонът изгаря за да го предпази.
Замръзнали чистачки
Можете също така неволно да изгорите бушон ако чистачките ви са замръзнали върху ветроупорното стъкло и ги включите. Ако техните гумени ленти са замръзнали на стъклото през нощта, не ги включвайте веднага, защото това може да предизвика скок на напрежението и респективно - изгаряне на бушон.
Миене на двигателя
Миенето на двигателя също е опасно, затова много производители изобщо не препоръчват водно почистване на моторния отсек. Ако по някакъв начин водата проникне в кутията с предпазители, не може да се избегне късо съединение. Често предпазителите могат да изгорят, когато се опитвате да запалите колата, когато е седяла дълго време без да се използва.
Разменени клеми
Ако по грешка размените клемите на акумулатора, ще се получи ефект, наречен „обръщане на поляритета“. Така че, с голяма степен на вероятност, повечето предпазители ще изгорят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
14:10 02.02.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 На днешния празник това
Коментиран от #15
14:21 02.02.2021
5 ГалактСтопаджия
14:26 02.02.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Експерт
ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ ОТ СРЕДЕН КЛАС НАГОРЕ НЯМАТ ТОЗИ ПРОБЛЕМ!!!
Коментиран от #11, #13
14:47 02.02.2021
10 нафто
14:47 02.02.2021
11 бензино
До коментар #9 от "Експерт":
Машала "експерте" ,че сложи японските и корейските автомобили в класа на еФтините бракми.14:51 02.02.2021
12 До “експерта”
14:58 02.02.2021
13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #9 от "Експерт":
Така ги слагат в купето,че трябва цялата пласстмаса отпред под таблото да свалиш и да бъркаш....бъркаш ,вадиш...Според мен е правилно да са в двигателен отсег и добре сложени в хубава и лесно сваляема и слагаема кутияКоментиран от #20
15:00 02.02.2021
14 Гост
15:37 02.02.2021
15 Бай Шиле
До коментар #4 от "На днешния празник това":
Браво пич! Много ми хареса.15:40 02.02.2021
16 Бахур Бахуров
Коментиран от #17
16:19 02.02.2021
17 направо
До коментар #16 от "Бахур Бахуров":
Изгорел ти е бушона.Коментиран от #23
17:55 02.02.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 dan
Бушони се наричат едни определени хора!
19:42 02.02.2021
20 Коментара
До коментар #13 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
На първото ми Ауди (98г) бяха в купето, на супер удобно място. На настоящата ми кола дори не знам къде са, но не ме и интересува, ако стане нещо си има хора за това.20:39 02.02.2021
21 qwerty
21:52 02.02.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гост
До коментар #17 от "направо":
Не му е изгорел. Клемите на акумулатора са с различен размер. Няма как да ги размениш.Коментиран от #24
10:50 03.02.2021
24 ттт
До коментар #23 от "Гост":
Имам молба! Не подценявай глупостта! Преди време лично бях свидетел, как един "майстор" успя да навие щуцер М27x1,5 в Тръбна резба G3/4. Хванал една тръба метър и двайсет за рамо на ключа и вика "егати и скапаната резба".13:02 03.02.2021
25 Нона
Прекалено Тъпа статия!
19:44 04.02.2021