Въпреки че все още е хладно, дългоочакваното лято идва. И заедно с това и вечните проблеми на шофьорите - задръствания и, разбира се, прегряти двигатели. Сега ще споделим с вас как бързо да охладите двигателя, без той да се изключва, ако температурата се е повишила рязко.
Неизправности в термостата, течове гумени съединения или радиатор, проблеми с помпата - всичко това може да доведе до недостатъчно охлаждане на двигателя и до неговото прегряване. Ако моментът бъде пропуснат, прекомерното топлинно натоварване ще бъде последвано от сериозни проблеми, водещи до скъпи ремонти. Следователно, бездействайки в задръстванията, трябва да обръщате внимание на показанията на уредите пред вас по-често от обикновеното.
Ако забележите, че стрелката на температурния прибор се приближава до червената зона, тогава двигателят все още може да бъде защитен от прегряване. Основното е да извършите някои прости действия, благодарение на които може да охладите мотора дори в движение.
Уви, задръстванията са най-опасни за двигател с повредена охладителна система. В допълнение към топлината, генерирана от самия двигател, моторният отсек се загрява и от горещия асфалт. Към това се добавя и липсата на принудително охлаждане от движението и така много бързо температурната стрелка е в червената зона.
Ако това се случи, първото нещо, което опитните шофьори препоръчват да се направи, е да включите парното в най-мощния му режим и да зададете максималната температура на отопление. Разбира се, за да не се прегреете, трябва да отворите прозорците в колата. Такива прости техники ще ви позволят да спечелите ценното време и да успеете да спрете на безопасно място.
След като сте спряли отстрани на пътя, не изключвайте веднага двигателя. Напротив, трябва да оставите колата да работи и с включено парно на пълна мощност и да отворите капака на двигателния отсек. Така температурата е по-вероятно да започне да спада.
Но ако веднага изключите двигателя, тогава помпата, която задвижва охлаждащата течност през системата, ще спре заедно с двигателя. Циркулацията на последния се забавя и вместо да се охлади, двигателят продължава да се загрява известно време и това прегряване може да е фатално.
Този гореописан метод за охлаждане на двигателя обаче работи, когато нивото на охлаждащата течност е в нормите. Но когато течността в разширителния резервоар не се вижда, то тогава по-добре е да изключите двигателя, надявайки се, че нищо лошо няма да му се случи.
И разбира се, никога не трябва да отваряте капачката на разширителния резервоар, когато температурата на двигателя е в червената зона.
Много по-лесно е да охладите двигателя, ако той започне да прегрява в движение и имате достатъчно място пред вас и инерция. В този случай няма да е излишно да включите отново парното докрай и да отворите прозорците. С освобождаването на педала за газта спирате подаването на много гориво в горивните камери. С други думи, двигателят работи на празен ход. В този случай въздушната струя от движението продължава да влиза в двигателното отделение.
Всичко това са способи за да можете да спрете на подходящо място, но в никакъв случай не продължавайте да шофирате. Ако не можете да отстраните проблема използвайте услугата на пътна помощ, която ще откара вас и колата ви до сервиз, където специалисти ще ремонтират охладителната система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Патил
Да спреш на място и да оставиш двигателя да работи ще е по зле от да се движиш...
Коментиран от #3, #4, #5, #44
12:34 04.06.2021
2 Майстора
Коментиран от #8
12:35 04.06.2021
3 Ицо
До коментар #1 от "Патил":
В никакъв случай не се гаси двигателя веднага. Ти за това си патил, щото си го изгасилКоментиран от #51
12:36 04.06.2021
4 KS servise
До коментар #1 от "Патил":
Много си зле. не подвеждай хората. Като се движиш нали подаваш газ - следователно влиза повече гориво в камерите и повече се загрява мотора. Статията е написана правилно.12:39 04.06.2021
5 Препатил
До коментар #1 от "Патил":
Ти па изби рибите с правата лопата, с къзмъта де. Добре че не съм кола в ръцете ти..12:40 04.06.2021
6 гост
Коментиран от #18, #50
12:41 04.06.2021
7 Глупости
Коментиран от #19
12:42 04.06.2021
8 Кочо
До коментар #2 от "Майстора":
Като виждаш, че отдолу тече продължавай на работещ двигател! Браво!12:45 04.06.2021
9 Хана
12:59 04.06.2021
10 Бранимир
13:21 04.06.2021
11 Чук и Гек
13:23 04.06.2021
12 Бай Стою касапина
Коментиран от #14, #16
13:23 04.06.2021
13 КАКВО ПАРНО КАКВИ ПЕРКИ ВЕЕТЕ С ВЕТРИЛО
13:25 04.06.2021
14 Чук и Гек
До коментар #12 от "Бай Стою касапина":
При нов аклуматор, 2 дни не ти трябва ремък!Коментиран от #52
13:34 04.06.2021
15 Миро
Коментиран от #20, #21, #42
13:47 04.06.2021
16 NikNay
До коментар #12 от "Бай Стою касапина":
Темата е прегрял двигател а не скъсан ремък - влез в час ..... аман от умници !Коментиран от #23, #43
14:18 04.06.2021
17 Гост
14:26 04.06.2021
18 Гост
До коментар #6 от "гост":
Така се пука радиатор, умнико. Нищо прегряло не се залива със студена вода. Перката на електрическия вентилатор си работи като е прегряла колата, и обдухва не само радиатора, но и двигателя зад нея.Коментиран от #24
14:29 04.06.2021
19 Гост
До коментар #7 от "Глупости":
Така е ако перката е електрическа. Ако е с виско има да чакаш да върти перка на угасен мотор.14:29 04.06.2021
20 Гост
До коментар #15 от "Миро":
Точно и правилно описано. Другите са готови клиенти за сервизите.14:32 04.06.2021
21 Ти си
До коментар #15 от "Миро":
Смени и двигател , стартер , седалки и накрая задкормилното устройство за по-сигурно .14:41 04.06.2021
22 Тираджия
14:56 04.06.2021
23 Бай Стою касапина
До коментар #16 от "NikNay":
Пич,водната помпа взима движение или от ремък или от зъбно колело. Така че кво става като се скъса ремъкът?Помпата спира да се върти и двигателя прегрява. Анадънму?Коментиран от #26
16:39 04.06.2021
24 гост
До коментар #18 от "Гост":
Семе от зелени тикви не искам ! Със сигурност имам по-голям опит от теб ! Жив и здрав !Коментиран от #27
18:17 04.06.2021
25 6A13TT
19:25 04.06.2021
26 Гост
До коментар #23 от "Бай Стою касапина":
Помпата взима движение от ангренажния ремък. Той скъса ли се мотора спира.Коментиран от #30
20:45 04.06.2021
27 Гост
До коментар #24 от "гост":
Само че зелената си ти. Опит нямаш и най-добре почни да слушаш хората с такъв. Личи си по всичките неуки коментари, които си писал в този сайт. Сега слез пред блока, кажи на аверите долу, че ще охлаждаш прегрял радиатор със студена вода и после не ми се сърди, като ти се смеят. Опит имал!!! От къде бе, мамин?Коментиран от #32
20:49 04.06.2021
28 сектанта
Коментиран от #29
20:49 04.06.2021
29 Гост
До коментар #28 от "сектанта":
Да, тя Дачията работи на студен ядрен синтез хахахахахаха Не че е ефтина ко4ина за интелектуално изостанали индивиди, които се бъркват ако имат повече от един уред на таблото.21:46 04.06.2021
30 Бай Стою касапина
До коментар #26 от "Гост":
Да, прав си. При някои двигатели е така, но при други не. Пример, "Мерцедес", там имаме ангренажна верига и пистов ремък. Ремъкът върти помпата. А и не само "Мерцедес" . Така, че не при всички двигателят спира.22:12 04.06.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 гост
До коментар #27 от "Гост":
Благодаря за съвета , Моди ! Ще чета само твоите ,,бисери" и ще им се ,,възхищавам" . Желая ти успех !09:59 05.06.2021
33 Honda 102
Коментиран от #34
13:16 05.06.2021
34 Honda 102
До коментар #33 от "Honda 102":
Забравих, и триъгълник на поне 50 метре от вашият автомобил !13:20 05.06.2021
35 авто
17:33 05.06.2021
36 Димов
В никакъв случай не наливаш студена вода в казана, че при горещ мотор може да се чуе едно леко ПУК и тази кола ще е до там. Това е особено при новите коли, чиито чаркове са сметнати на ръба на оцеляването. По-старите са по-яки ку4ета и някои от тях може и да понесат подобна гавра, ама всичко е според зависи.
22:10 05.06.2021
37 сектанта
23:19 05.06.2021
38 Пробвал
08:09 06.06.2021
39 А1111
17:00 06.06.2021
40 Женашофьор
18:52 06.06.2021
41 мисъл
18:54 06.06.2021
42 Браво
До коментар #15 от "Миро":
много смислен отговор - всичко разбрах...значи другите коментари нещо не са у ред...18:56 06.06.2021
43 ТЕМА
До коментар #16 от "NikNay":
а темата не е ли стрелката, опряла до червеното ?18:57 06.06.2021
44 Японеца
До коментар #1 от "Патил":
Умник, ще патиш още! Метода с парното работи!19:13 06.06.2021
45 шатунъ
00:27 07.06.2021
46 фффф
Коментиран от #53
09:40 07.06.2021
47 дада
баба ми знае повече, не се излагайте с такива теми !
10:20 07.06.2021
48 незнайко
10:49 07.06.2021
49 Брадвата
11:26 07.06.2021
50 sfgfg
До коментар #6 от "гост":
Бе, всички сме патили с прегряли коли, ама ти явно си прегрял и мозъка нещо....12:21 07.06.2021
51 Баце
До коментар #3 от "Ицо":
Всичко зависи от конкретният случай . Трябва да си много опитен , да познаваш добре този автомобил , в няколко секунди да установиш причината , след което да решиш по добре да го гасиш , или да го оставиш да се движи . Всяко едно от тези решения може да бъде грешно , или правилно , но няма шаблон по който да се водиш . Зависи от обстановката на пътя. Като пример - Едни ахмаци , късат ремък на водната помпа и динамото. Лампата им веднага светва , продължават да карат по пътя , да търсели вода , чешма , и резултата 8800 лева тотален ремонт на двигателя . В този случай , моменталически връщаш ключа , гасиш двигателя , транспортираш до първият сервиз да ти сменят ремъка , продължаваш пътя , и си свиркаш . Когато нямаш водна помпа и охлаждащ елемент който да циркулира , системата ти се е напълнила с газове , на какво разчиташ , като не гасиш двигателя ? Само досъсипваш бутало-цилиндровата група , колянов вал и др.06:22 08.06.2021
52 ШИфьора
До коментар #14 от "Чук и Гек":
А водната помпа с манивелата ли ще я въртиш? Саде умници има тук. ;)14:43 19.07.2021
53 ОпОп
До коментар #46 от "фффф":
При всеки един модерен автомобил бил той бензин или дизел при движение с върнат педал на "газта" се минава в режим Принудителен празен ход. Или казано иначе не впръсква гориво. От което следва, че двигателя работи в обороти съответстващи на скороста и предавката, без да има горене. Ако имаш OBD2 можеш да си направиш експеримент. Караш градско и си следиш темп. на водата. Върни по някой наклон газта и ще видиш как спада с няколко градуса. При работещ термостат и като цяла изправна система разликата в градусите е много малка. На моята кола (Мазда 3 2.3 турбо) видата стига в задръстване в София до 102 градуса. При спускане слиза до 88.17:57 26.07.2021
54 Чичо
22:55 16.09.2021
55 ема
19:59 04.01.2022
56 Кочо
11:02 04.08.2022