Предвид незавидното положение на средностатистическия български шофьор, не са малко онези от нас, които започват да пестят от поддръжката на колата си и това е напълно разбираемо. Доходите на населението не се покачват, но цените на стоки и услуги скачат все по-осезаемо.
Независимо от финансовото ви състояние, ако искате автомобилът ви да е технически изправен, то има някои има резервни части и консумативи, които определено трябва да закупите оригинални и да не пестете пари за тях. В противен случай можете да стигнете до скъпи ремонти. Като казваме оригинални имаме предвид тези, които са препоръчани от производителя на автомобила.
Разбира се, има и много консумативи, от които може да се спести. Един такъв пример е филтър за купето. Ако сред пасажерите няма страдащи от алергии, то няма нужда да се хвърляте върху хипоалергенни филтри, просто купете най-често срещания. но от долуизброените не трябва да се пести.
Спирачни маркучи дискове и накладки
Неоригиналните спирачни накладки и дискове (такива, които не са по предписание на производителя на автомобила) също могат да се "преглътнат", стига да са от други доказани фирми. Има нелоши такива, които са значително по-евтини и от които спирачния път на автомобила не страда. Но когато избирате спирачни маркучи, не трябва да пестите. Такава евтина резервна част може да доведе до загуба на спирачките, а резултат на това и до тежка катастрофа. Затова препоръчваме да не пестите пари, а да инсталирате точно такива спирачни маркучи, каквито препоръчва производителя. В повечето случаи те са забележимо по-здрави от предлаганите по-евтини гумени и ще издържат по-дълго.
Ремъци
Те са още един такъв консуматив. Съветваме ви също да поставите само оригинални, в противен случай можете да си създадете сериозни проблеми. Например, ако задвижващият ремък се скъса или излезе от ролките, тогава не само генераторът и климатикът ще спрат да работят. Отломките могат да докоснат ангренажния ремък и да го повредят. А в случай на скъсване на тази лента, основен ремонт на двигателя е доста вероятен.
Водна помпа
Водната помпа или помпа е друг консуматив, който е от решаващо значение за работата на двигателя. В крайна сметка, ако помпата блокира, това може да доведе до скъсване на ангренажния ремък и до всички последствия, описани по -горе.
Маслен филтър и масло
Качественото масло е важно за оптималното "здравословно" състояние на мотора, но по-важното е да изберете внимателно вашия маслен филтър. Факт е, че ако купите евтин аналог или фалшив, тогава консумативът може да се запуши или пък да протече от некачествено уплътнение. Тогава изтичането на масло не може да бъде избегнато. Всичко това ще доведе до мигновен маслен глад на двигателя и респективно до неговата повреда. За съжаление, шофьорите забелязват тези неща, когато е твърде късно. Особено ако нещо подобно се случи в движение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Теодор
15:33 23.09.2021
2 русенец
Коментиран от #4, #11, #14, #31
15:36 23.09.2021
3 Мастер
Коментиран от #5
15:40 23.09.2021
4 Разградчанин
До коментар #2 от "русенец":
Много лесно, като се намотае около шайбата на коляновия вал.Коментиран от #6, #22
15:43 23.09.2021
5 Циганин
До коментар #3 от "Мастер":
А бе бате, то ако е тъй, ти няма да видиш тъмен човек по пътя бе!15:44 23.09.2021
6 русенец
До коментар #4 от "Разградчанин":
Кога за последно си виждал такова чудо?:) Центробежните сили изхвърлят ремъка когато той се скъса.Коментиран от #9, #10, #33, #34, #38
15:49 23.09.2021
7 гадно
15:50 23.09.2021
8 Бай Шиле
15:53 23.09.2021
9 Разградчанин
До коментар #6 от "русенец":
При последния си автомобил, скъсаният ремък се беше намотал около шайбата и беше влязъл при ангренажа. Резултатът 16 ударени клапана.15:53 23.09.2021
10 гадно
До коментар #6 от "русенец":
Разбира се, че не е често, но проблема възниква когато ремъка на генератора започне да се разприда преди да се скъса. Тогава нишките се навиват под ремъчната шайба и когато го разбереш обикновено е късно.15:54 23.09.2021
11 Факт
До коментар #2 от "русенец":
Знам два случая при които от скъсан ремък на генератор и водна помпа,парчето се подпъхва под капака на ангренажен с всичките последици от това.Единият автомобил е нов Q7.Коментиран от #20, #23
15:56 23.09.2021
12 Един
16:08 23.09.2021
13 Голям Слон
16:21 23.09.2021
14 porek
До коментар #2 от "русенец":
XC60 на 20,000км. скъса ремъка на генератора, от там нещо е изхвърчало към ангренажа и прескочил няколко зъба.... ( това са диагностицирали в сервиза ) след месец и нещо, нов двигател по гаранция.Коментиран от #24
16:29 23.09.2021
15 антрашпиц
Коментиран от #25
16:32 23.09.2021
16 Никола
16:39 23.09.2021
17 xxxx
16:41 23.09.2021
18 ТОДОР СТОЯНОВ
СЪГЛАСЕН СЪМ С ГОРЕ НАПИСАНОТО, НО ТО ВАЖИ САМО АКО ОБСЛУЖВАТЕ АВТОМОБИЛА СИ САМ!ОРИГИНАЛНИТЕ ЧАСТИ, МАСЛА, ФИЛТРИ СА МААЛКО...ШИРОКО ПОНЯТИЕ И ПОДЛЕЖИ НА ОБСЪЖДАНЕ И ПРОВЕРКА!
КАК ОБИКНОВЕН ЧОВЕК ЩЕ РАЗБЕРЕ ДАЛИ ВЛОЖЕНИТЕ В ОБСЛУЖВАНЕТО РЕМЪЦИ, РОЛКИ, МАРКУЧИ, МАСЛА И ФИЛТРИ СА ОРИГИНАЛНИ???С ОСТАВЕНИТЕ "ОРИГИНАЛНИ" ОПАКОВКИ В БАГАЖНИКА ЛИ...;-)))
Коментиран от #29
16:50 23.09.2021
19 Pipeline
16:57 23.09.2021
20 Друг път
До коментар #11 от "Факт":
При Q7 няма двигател с ангренажен ремък така,че тези истории ти ги е разправял някой майстор на късия разказ.17:15 23.09.2021
21 Гост
17:22 23.09.2021
22 Гост
До коментар #4 от "Разградчанин":
Няма начин. Пистов ремък не може да го направи това. Виж трактора от соца може.17:23 23.09.2021
23 Гост
До коментар #11 от "Факт":
Q7 не бяха ли с ангренаж откъм маховика, затворен с метални капаци? Ремъкът на алтернатора е отпред, а ангренажа е отзад. Или бъркам колите?Коментиран от #27
17:24 23.09.2021
24 Гост
До коментар #14 от "porek":
Като гледам всички описвате такива бели само по нови модели коли. Извод - не си купувайте от новите еднодневки. За пореден път доказват, че не стават за нищо.17:26 23.09.2021
25 Гост
До коментар #15 от "антрашпиц":
Ако ще и за 100 лева кола да караш, спирачките са за опазване твоят живот и на другите хора. Може да са по-скъпи от колата ти, но трябва да са изрядни.Филтър купе си е за теб и пасажерите ти. Дишате това, което той пропуска. Ако смяташ, че здравето ти не струва един филтър за 10 лева, няма какво повече да спорим. Един съвет от мен - сменяй филтър купе всяка пролет и есен.
17:28 23.09.2021
26 оня с магарето
18:06 23.09.2021
27 Точно така
До коментар #23 от "Гост":
Ангренажните вериги (5 броя) са от задната страна на мотора а смяната им е по скъпа от последствията при скъсан ангренажен ремък.18:10 23.09.2021
28 авто
18:19 23.09.2021
29 Снежана
До коментар #18 от "ТОДОР СТОЯНОВ":
В България има три-четири магазина,които продават "оригинални" части. Другите и те не знаят какво продават!18:29 23.09.2021
30 Оригинален
Коментиран от #35
18:45 23.09.2021
31 devil
До коментар #2 от "русенец":
Да ти дам ли пример със рено сценик кадето става така ,като скъса пистака и го навива във ангренажа мога и други примери да ти дам18:50 23.09.2021
32 755
22:49 23.09.2021
33 Ауто леш
До коментар #6 от "русенец":
Последно видях как се беше скъсал и се беше намотал зад демпферната шайба на коляновия вал и беше избутал навътре семеринга на вала,като течеше доволно масло.Аз ремъци и ролки оригинални не ползвам.Винаги съм залагал на Dayco и никога не съм имал проблем с тях.Както и филтри Mann.Само веднъж съм имал проблем с филтър на Mann на една Скания,но това не го броя за камион.Така,че винаги има добра алтернатива на оригинала,на добра цена,но трябва да се консултирате с хора които работят с акъл и сърце,а не с такива,които биха ви продали всичко,за да си приберат процента.Именно тези хора са виновни за масовото навлизане на неставащите марки части и за съществуването им.23:33 23.09.2021
34 0000
До коментар #6 от "русенец":
Мога да ти кажа че постоянно има такива случаи.особено D5 на волвото не пропуска00:04 24.09.2021
35 Ориджинал
До коментар #30 от "Оригинален":
Това са ми го потвърждавали в много представителства в Европа,а и го наблюдавам отблизо,тъй като имам редовен досег с нови машини,които се ползват дългосрочно.Иначе,неоспорим факт е ,че например един радиатор Мерцедес,произвден от Nissens с щампа и номер по Мерцедес,няма нищо общо с еквивалента му Nissens,произведен за aftermarket пазара.На вид са еднакви,но във времето разликата е осезаема.01:02 24.09.2021
36 ОригиналдЪ
17:16 24.09.2021
37 Ментето
17:51 24.09.2021
38 Прп
До коментар #6 от "русенец":
При мен на диат браво се случи21:23 24.09.2021
39 Механик
Нима мислите, че примерно, ФолксВаген произвеждат ремъци? Или шарнирни болтове? А лагери и зъбни колеллета? А спирачни накладки.
Няма такова нещо.
Има части (афтър-маркет), които са качествени и такива, които не са.
Често цената не е определяща. Понякога по-евтините части са по-качествени, по някога е обратното.
Маслата. Маслата са по спецификация. Там има строги норми. Щом производителят на автомобила препоръчва "едиковоси по SAE, ACEA, API" както и вискозитет, то трябва да се спазва това нещо. Друг е въпросът,дали ИМЕННО такова масло е непременно нужно.
Защото при гаранционно обслужване, ти наливат масло на което има емблемата на фолскваген и струва майка си и баща си. А е могло да се налее масло със същата спецификация от например ФИНА, ЕЛФ, АРАЛ и пр. което е 3 пъти по-евтино и върши точно същата работа.
Абе дългло е за обяснение/
21:08 25.09.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Тъпи Мисирки
17:18 26.09.2021