ФАКТИ.БГ
  • консумативи-
  • автомобили-
  • спирачки-
  • водна помпа-
  • ремъци-
  • масло-
  • съвети

Консумативи по автомобила, които трябва да се заменят само с оригинални

Разбира се, има и много консумативи, от които може да се спести

Публикувана: 23 Септември, 2021 15:26
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8935
Консумативи по автомобила, които трябва да се заменят само с оригинални - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 36 гласа.

Предвид незавидното положение на средностатистическия български шофьор, не са малко онези от нас, които започват да пестят от поддръжката на колата си и това е напълно разбираемо. Доходите на населението не се покачват, но цените на стоки и услуги скачат все по-осезаемо.

Независимо от финансовото ви състояние, ако искате автомобилът ви да е технически изправен, то има някои има резервни части и консумативи, които определено трябва да закупите оригинални и да не пестете пари за тях. В противен случай можете да стигнете до скъпи ремонти. Като казваме оригинални имаме предвид тези, които са препоръчани от производителя на автомобила.

Разбира се, има и много консумативи, от които може да се спести. Един такъв пример е филтър за купето. Ако сред пасажерите няма страдащи от алергии, то няма нужда да се хвърляте върху хипоалергенни филтри, просто купете най-често срещания. но от долуизброените не трябва да се пести.

Спирачни маркучи дискове и накладки

Неоригиналните спирачни накладки и дискове (такива, които не са по предписание на производителя на автомобила) също могат да се "преглътнат", стига да са от други доказани фирми. Има нелоши такива, които са значително по-евтини и от които спирачния път на автомобила не страда. Но когато избирате спирачни маркучи, не трябва да пестите. Такава евтина резервна част може да доведе до загуба на спирачките, а резултат на това и до тежка катастрофа. Затова препоръчваме да не пестите пари, а да инсталирате точно такива спирачни маркучи, каквито препоръчва производителя. В повечето случаи те са забележимо по-здрави от предлаганите по-евтини гумени и ще издържат по-дълго.

Ремъци

Те са още един такъв консуматив. Съветваме ви също да поставите само оригинални, в противен случай можете да си създадете сериозни проблеми. Например, ако задвижващият ремък се скъса или излезе от ролките, тогава не само генераторът и климатикът ще спрат да работят. Отломките могат да докоснат ангренажния ремък и да го повредят. А в случай на скъсване на тази лента, основен ремонт на двигателя е доста вероятен.

Водна помпа

Водната помпа или помпа е друг консуматив, който е от решаващо значение за работата на двигателя. В крайна сметка, ако помпата блокира, това може да доведе до скъсване на ангренажния ремък и до всички последствия, описани по -горе.

Маслен филтър и масло

Качественото масло е важно за оптималното "здравословно" състояние на мотора, но по-важното е да изберете внимателно вашия маслен филтър. Факт е, че ако купите евтин аналог или фалшив, тогава консумативът може да се запуши или пък да протече от некачествено уплътнение. Тогава изтичането на масло не може да бъде избегнато. Всичко това ще доведе до мигновен маслен глад на двигателя и респективно до неговата повреда. За съжаление, шофьорите забелязват тези неща, когато е твърде късно. Особено ако нещо подобно се случи в движение.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 36 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Теодор
1 Отговор
Сега съм сигурен, че ще се извъдят всякакви експерти, но съветите от статията са добри, особено тези за спирачните маркучи.

Оценка:
-7 +48

русенец
2 Отговор
Ще ми се да ми разясните как ако се скъса/изкочи ремъка на генератора той ще повреди ангренажния ремък?:)))))))))))))))

Коментиран от #4, #11, #14, #31


Оценка:
-34 +19

Мастер
3 Отговор
Шофьора, ТРЯБВА да НЕ Е с купена книжка! Тогава безопасността ще се повиши!

Коментиран от #5


Оценка:
-1 +62

Разградчанин
4 Отговор

До коментар #2 от "русенец":


Много лесно, като се намотае около шайбата на коляновия вал.

Коментиран от #6, #22


Оценка:
-8 +39

Циганин
5 Отговор

До коментар #3 от "Мастер":


А бе бате, то ако е тъй, ти няма да видиш тъмен човек по пътя бе!

Оценка:
-0 +31

русенец
6 Отговор

До коментар #4 от "Разградчанин":


Кога за последно си виждал такова чудо?:) Центробежните сили изхвърлят ремъка когато той се скъса.

Коментиран от #9, #10, #33, #34, #38


Оценка:
-26 +12

гадно
7 Отговор
Какво значи оригинални части? Да се закупят непременно от оторизиран сервиз ли, това не ги прави оригинални. Частите просто трябва да са от гарантиран производител.

Оценка:
-1 +54

Бай Шиле
8 Отговор
ФАКТИ,това т.н."продуктово позициониране" ли е,или ...

Оценка:
-4 +22

Разградчанин
9 Отговор

До коментар #6 от "русенец":


При последния си автомобил, скъсаният ремък се беше намотал около шайбата и беше влязъл при ангренажа. Резултатът 16 ударени клапана.

Оценка:
-2 +34

гадно
10 Отговор

До коментар #6 от "русенец":


Разбира се, че не е често, но проблема възниква когато ремъка на генератора започне да се разприда преди да се скъса. Тогава нишките се навиват под ремъчната шайба и когато го разбереш обикновено е късно.

Оценка:
-0 +31

Факт
11 Отговор

До коментар #2 от "русенец":


Знам два случая при които от скъсан ремък на генератор и водна помпа,парчето се подпъхва под капака на ангренажен с всичките последици от това.Единият автомобил е нов Q7.

Коментиран от #20, #23


Оценка:
-2 +27

Един
12 Отговор
По принцип оригинални са частите с които е произведена колата! Всичко друго е ... ерзац - заместител! Всяка следваща партида части е с някакви различия и то за съжаление в ущърб на качеството! "Блогословена да е лъжата в търговията!"

Оценка:
-0 +27

Голям Слон
13 Отговор
Какво значи оригинални? С бранда на автомобилния производител ли? Защото не се сещам някой, който произвежда автомобили, да прави и части за тях. Те се поръчват на външна фирма, носят логото на форд, опел, бмв, мерцедес и т.н. Но ако производителят на части сложи своето лого, вместо това на автомобила, това прави ли частта неоригинална? Големият проблем в България е, че никой не иска да поема гаранция за каквото и да било. Майсторчетата се изхитриха и искат вече да печелят двойно: и от работата си, и от търговските отстъпки. Ако аз занеса частите, гаранция нямало. Ако той ги купи, каква гаранция съм искал? Една задънена улица се получава. И по тази причина си имам един сервиз - всичко се обслужва само там. Гаранция има за всичко: и за труд, и за части. А неща от морги пазарувам само тогава, когато има нужда да сменя на някоя от реликвите нещо по салона. И то лично ходя да гледам. Но това е друга тема.

Оценка:
-3 +34

porek
14 Отговор

До коментар #2 от "русенец":


XC60 на 20,000км. скъса ремъка на генератора, от там нещо е изхвърчало към ангренажа и прескочил няколко зъба.... ( това са диагностицирали в сервиза ) след месец и нещо, нов двигател по гаранция.

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +22

антрашпиц
15 Отговор
Ай стига с тез акълища ве.Само айдаке и това е.Карам бракма за и а няма 1000 лева,ся и да я обслужвам ли.Па и сп маркучи да сменям..да да да ве,как ли пък не.Сипвам масло наливно(имам разход),евтини накладки ,евтин гор. и масл. филтър и туй е,ко ша му слагам и филтър купе..ей сега,нама начин...

Коментиран от #25


Оценка:
-21 +8

Никола
16 Отговор
Ами аз като нямам ангренажен ремък,кво прайм тогава?

Оценка:
-6 +14

xxxx
17 Отговор
По-скоро е важно частите да са от доказан производител, дори да не са закупени от представителството на съответната марка.

Оценка:
-1 +16

ТОДОР СТОЯНОВ
18 Отговор
НЕ НА ВСИЧКИ АГРЕГАТИ ВОДНАТА ПОМПА СЕ ЗАДВИЖВА ОТ АНГРЕНАЖНАТА ГРУПА!!!
СЪГЛАСЕН СЪМ С ГОРЕ НАПИСАНОТО, НО ТО ВАЖИ САМО АКО ОБСЛУЖВАТЕ АВТОМОБИЛА СИ САМ!ОРИГИНАЛНИТЕ ЧАСТИ, МАСЛА, ФИЛТРИ СА МААЛКО...ШИРОКО ПОНЯТИЕ И ПОДЛЕЖИ НА ОБСЪЖДАНЕ И ПРОВЕРКА!
КАК ОБИКНОВЕН ЧОВЕК ЩЕ РАЗБЕРЕ ДАЛИ ВЛОЖЕНИТЕ В ОБСЛУЖВАНЕТО РЕМЪЦИ, РОЛКИ, МАРКУЧИ, МАСЛА И ФИЛТРИ СА ОРИГИНАЛНИ???С ОСТАВЕНИТЕ "ОРИГИНАЛНИ" ОПАКОВКИ В БАГАЖНИКА ЛИ...;-)))

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +12

Pipeline
19 Отговор
Щуротиииии на автора,който най-вероятно няма личен автомобил. Има съвсем други авточасти, които е препоръчително да се заменят само с оригинални. 100% сигурно/проверено, частите по окачването ако са оригинални издържат в пъти повече от алтернатвните.

Оценка:
-2 +12

Друг път
20 Отговор

До коментар #11 от "Факт":


При Q7 няма двигател с ангренажен ремък така,че тези истории ти ги е разправял някой майстор на късия разказ.

Оценка:
-1 +15

Гост
21 Отговор
Ра4к0, не само водната помпа ако блокира и къса ремък. И ролките също блокират и късат ремък.

Оценка:
-1 +13

Гост
22 Отговор

До коментар #4 от "Разградчанин":


Няма начин. Пистов ремък не може да го направи това. Виж трактора от соца може.

Оценка:
-9 +10

Гост
23 Отговор

До коментар #11 от "Факт":


Q7 не бяха ли с ангренаж откъм маховика, затворен с метални капаци? Ремъкът на алтернатора е отпред, а ангренажа е отзад. Или бъркам колите?

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +6

Гост
24 Отговор

До коментар #14 от "porek":


Като гледам всички описвате такива бели само по нови модели коли. Извод - не си купувайте от новите еднодневки. За пореден път доказват, че не стават за нищо.

Оценка:
-1 +15

Гост
25 Отговор

До коментар #15 от "антрашпиц":


Ако ще и за 100 лева кола да караш, спирачките са за опазване твоят живот и на другите хора. Може да са по-скъпи от колата ти, но трябва да са изрядни.
Филтър купе си е за теб и пасажерите ти. Дишате това, което той пропуска. Ако смяташ, че здравето ти не струва един филтър за 10 лева, няма какво повече да спорим. Един съвет от мен - сменяй филтър купе всяка пролет и есен.

Оценка:
-3 +20

оня с магарето
26 Отговор
и чистачки

Оценка:
-0 +10

Точно така
27 Отговор

До коментар #23 от "Гост":


Ангренажните вериги (5 броя) са от задната страна на мотора а смяната им е по скъпа от последствията при скъсан ангренажен ремък.

Оценка:
-1 +8

авто
28 Отговор
Тези статии не се пишат от техници,а от журналисти и ако останете на тях за да си обслужвате колата, по добре въобще не се занимавайте с това,а си намерете някой компетентен да ви я свърши.Сервизите са пълни с автомобили на всякакви разбирачи от всичко,каквото сам си направиш понякога и майстор не може да ти оправи.

Оценка:
-2 +9

Снежана
29 Отговор

До коментар #18 от "ТОДОР СТОЯНОВ":


В България има три-четири магазина,които продават "оригинални" части. Другите и те не знаят какво продават!

Оценка:
-0 +13

Оригинален
30 Отговор
Истината е че това, което се доставя в завода за първоначално вграждане и сглобяване няма нищо общо с това, което официалните и оторизирани дистрибутори продават. Това са договорки между производителите и доставчиците.

Коментиран от #35


Оценка:
-0 +20

devil
31 Отговор

До коментар #2 от "русенец":


Да ти дам ли пример със рено сценик кадето става така ,като скъса пистака и го навива във ангренажа мога и други примери да ти дам

Оценка:
-4 +10

755
32 Отговор
Дали, като си купя ремъци Лукас, армирани спирачни маркучи Брембо, филтри Шампион, моторно масло от най-висок клас с нужните за двигателя свойства няма да са по-добри от оригиналните. Смятам, че ще са по-добри и знам, че са по-евтини. Това, което ви го прадлагат за оригинална част е произведено от външна фирма, която в никакъв случай не е най-добрата и не предлага най-добър продукт.

Оценка:
-0 +12

Ауто леш
33 Отговор

До коментар #6 от "русенец":


Последно видях как се беше скъсал и се беше намотал зад демпферната шайба на коляновия вал и беше избутал навътре семеринга на вала,като течеше доволно масло.Аз ремъци и ролки оригинални не ползвам.Винаги съм залагал на Dayco и никога не съм имал проблем с тях.Както и филтри Mann.Само веднъж съм имал проблем с филтър на Mann на една Скания,но това не го броя за камион.Така,че винаги има добра алтернатива на оригинала,на добра цена,но трябва да се консултирате с хора които работят с акъл и сърце,а не с такива,които биха ви продали всичко,за да си приберат процента.Именно тези хора са виновни за масовото навлизане на неставащите марки части и за съществуването им.

Оценка:
-1 +7

0000
34 Отговор

До коментар #6 от "русенец":


Мога да ти кажа че постоянно има такива случаи.особено D5 на волвото не пропуска

Оценка:
-0 +5

Ориджинал
35 Отговор

До коментар #30 от "Оригинален":


Това са ми го потвърждавали в много представителства в Европа,а и го наблюдавам отблизо,тъй като имам редовен досег с нови машини,които се ползват дългосрочно.Иначе,неоспорим факт е ,че например един радиатор Мерцедес,произвден от Nissens с щампа и номер по Мерцедес,няма нищо общо с еквивалента му Nissens,произведен за aftermarket пазара.На вид са еднакви,но във времето разликата е осезаема.

Оценка:
-0 +10

ОригиналдЪ
36 Отговор
Колата ми идва с оригинално масло Мобил 1 брандирано с марката на колата ми. Маслото е от среден клас и 5 л туба в официалният сервиз струва 105 евро. Купувам си Мобил 1 от най-висок клас пълна синтетика за 65 евро от официален представител на Мобил в Германия. Почти 2 пъти разлика и на всичкото отгоре не само плащам 2 пъти по-малко, ами и маслото е с много по-добри характеристики. Това е само за маслото. мога да изброя и другите компоненти, които сменям с „НЕоригинални“, които са не само по-евтини, но и много по-добри от така наречените оригинални! Статията е доста подвеждаща и внушава, че едва ли не трябва да ползваме продуктите на официалните сервизи, които си слагат 200-300% надценка, а да не говорим за труда колко ви вземат и как най-често си вършат работата през пръсти.

Оценка:
-0 +8

Ментето
37 Отговор
От изброените никога не съм ползвал "оригинал", каквото и да значи това. Всяко от изброените така или иначе е брандиран продукт на друг производител.

Оценка:
-1 +5

Прп
38 Отговор

До коментар #6 от "русенец":


При мен на диат браво се случи

Оценка:
-0 +1

Механик
39 Отговор
Понятие "оригинални" части не съществува.
Нима мислите, че примерно, ФолксВаген произвеждат ремъци? Или шарнирни болтове? А лагери и зъбни колеллета? А спирачни накладки.
Няма такова нещо.
Има части (афтър-маркет), които са качествени и такива, които не са.
Често цената не е определяща. Понякога по-евтините части са по-качествени, по някога е обратното.
Маслата. Маслата са по спецификация. Там има строги норми. Щом производителят на автомобила препоръчва "едиковоси по SAE, ACEA, API" както и вискозитет, то трябва да се спазва това нещо. Друг е въпросът,дали ИМЕННО такова масло е непременно нужно.
Защото при гаранционно обслужване, ти наливат масло на което има емблемата на фолскваген и струва майка си и баща си. А е могло да се налее масло със същата спецификация от например ФИНА, ЕЛФ, АРАЛ и пр. което е 3 пъти по-евтино и върши точно същата работа.
Абе дългло е за обяснение/

Оценка:
-0 +7

40
Този коментар е премахнат от модератор.
Тъпи Мисирки
41 Отговор
Радослав Славчев опитай друга тематика, защото автомобилите не ги разбираш (не само заради тази "статия")

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Красимир Вълчев
Министърът на образованието коментира проблемите, пред които е изправена страната ни
Неуките хора са най-голямата заплаха за България"

Още бисери
ТОП 5