ФАКТИ.БГ

5 причини, поради които колата няма да запали

Статистиката е на база проучването на Германската агенция за технически надзор TUV

Публикувана: 13 Юни, 2021 11:30
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7001
5 причини, поради които колата няма да запали
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.2 от 22 гласа.

Причините, поради която колата не стартира, могат да са много, но сега ще ви разкажем за петте най-чести. Статистиката за причините за това, колата да не иска да запали са на база проучването на Германската агенция за технически надзор TUV, която анализара над 58 000 автомобила на възраст от 5 до 15 години.

1. Стартер

Ако след завъртане на ключа или натискане на бутона старт/стоп нищо не се случва, но се чуват се необичайни щракания (от бендикса), най-вероятно проблемът е в него. Не винаги е необходимо замяната му с нов. В много случаи смяната на четки и четкодържател решават проблема.

2. Генератор/алтернатор и акумулатор

Може би генераторът/алтернаторът не работи правилно и не зарежда достатъчно батерията, която пък няма достатъчно мощност за задвижване на стартера. Акумулаторът може да е слаб и да трябва да се зареди или пък смени.

3. Запалителни свещи

Проверете за отлагания върху свещите; те могат да попречат на искрата. Причината за появата им най-често е лошото гориво. Също така, причината може да е в износването на електрода на свещта. Ако това е така - сменете свещите.

4. Система за подаване на гориво

Горивната помпа може да не работи или кабелите към нея или горивопроводите да са повредени. Горивният филтър също може да е запушен, което го превръща в "тапа" вместо във филтриращ елемент.

5. ECU

Повредите с електронния блок или т.нар. компютър на автомобила се дължат най-често на корозия, която пречи на контактактуващите повърхности или пък изгаря някоя от платките и от там колата не иска да запали. За да отстраните този проблем обаче е нужно да се свържете се със специалисти.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.2 от 22 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Монтьоро
1 Отговор
Що не си пийте ментовката

Оценка:
-2 +26

И моята кола не палеше
2 Отговор
Кога дойде майстора се оказа че и задигнали целия двигател!

Оценка:
-2 +22

Блондинка
3 Отговор
Свършил е бензинът.

Оценка:
-1 +40

русенец
4 Отговор
Когато колата не пали проблемът си е на ADAC. Звъня, качват я на репатрака и ми дават оборотна кола. Аз си плащам за да нямам проблем с автомобила си.

Оценка:
-22 +7

хахахахахахахаха
5 Отговор
колата не пали щото няма бензин

Оценка:
-0 +16

473883
6 Отговор
Моята кола винаги пали защото е японска.
Плащам 69 евро годишен абонамент на адац. Идват и ми дават ток и ми продават акумулатор илиме репатрират до гнусните немски сервизи. От както карам скучна бензинова тойота адац йок

Оценка:
-12 +11

Ник
7 Отговор
До всички разбирачи. Тази статия ще е много полезна за младите шофьори. Най-малкото да ги научи да слушат колата си, ако доловят шум, който не е характерен, да се опитат да разберат от къде е или поне да могат да обяснят за майстора си, а не просто да кажат не пали.

Коментиран от #13


Оценка:
-0 +30

Бай Х
8 Отговор
Без мойта манивела нема да запали

Оценка:
-0 +7

КонТрол
9 Отговор
"Причината за появата им най-често е лошото гориво" виждате ли, че и там горивото било лошо.

А че тъпите им "еко" двигатели харчат по 10л масло на 10 000км не може да доведат до "отлагания върху свещите"

Оценка:
-1 +15

Искаш огън да ти дам
10 Отговор
Запалката не бачка и кибрита се смачка.

Оценка:
-3 +2

Гост
11 Отговор
Ра4ко, искаш ли да ти запаля колата със свален генератор, алтернатор? Кой ти ги пробута тези мантри? При стартиране генераторът е само в тежест. Той почва да е полезен едва когато колата вече е запалила и работи стабилно.

Оценка:
-1 +8

Гост
12 Отговор
Мога също да ти изброя още поне 20 причини, колата ти да не запали. Прескочил ангренажен ремък, ниска компресия, воден удар, задрал сегмент, скъсан клапан, повреден дебитомер, заминал фазов датчик, спукана мембрана на регулатора на горивно налягане, запушена дюза, при карбураторите запушен жигльор, запушена изпускателна система от стари гърнета или задръстен катализатор, разменени кабели на свещите и от там грешен ред на запалване, ЗАМИНАЛ КОМУТАТОР. Списъкът с възможности е много по-дълъг от този ж@лък напън за нещо си. Особено ако почнем да изреждаме и възможните причини при дизелите.

Оценка:
-3 +26

Гост
13 Отговор

До коментар #7 от "Ник":


Повечето млади шофори не могат да разберат кога колата им работи на 3 цилиндъра. Най-често, защото тя си е с 3 цилиндъра от завода хахахахаха

Оценка:
-0 +17

Гост
14 Отговор
А че свещите се повреждали точно баш само от скапано гориво, страшно ме разсмя хахахахаха.

Оценка:
-0 +3

ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
15 Отговор
Комутатор ,датчик на Хол, 2ра клапа на Карбуратора.....ако я давате на сервиз,някоя гадина ви слага малко сладко нещо и след време като не знаете и какво е карбуратор....и оп както се движите и колата гасне и до там....Най лесна повреда гадините,които им е показано правят на Буксите на ел веригата....Би трябвало и новитебок...ци да имат комутатори...датчик на Хол,ако ви сдаде и да имате резервен не може да го сложите...Дълбоко виждащи си носят резервното Делко и го сменят даже съм сложил и маркери....Това ,което може да ви остави на път се казва Винтил за гуми.....Метално с хватка за игличката..Ако игличка изпусне...Резервна и я слагате....Винаги трябва да имате подръка!Вече се прибрах и се наслаждавам на Господ Джокович играе с млад гръцки Полубог!!Има още сол да изяде до Обожествяване Цици!!! Ключът за запалване,ако ви остане в патрона..Ако нямате на новите окл...бутон за старт си сложете!

Оценка:
-1 +4

6A13TT
16 Отговор
Поредната малоумна статия. Проблемите с ECU-то са изключително редки, дори на европейските кенефи. Проблемите със стартера също са относително редки. Не знам какъв трябва да е проблема със свещите, за да не запали една кола. Дори да са много зле, пали, работи без някои от цилиндрите, но може да се движи криво-ляво. За да не запали изобщо, трябва да са се разпаднали всичките.
Улучили са единствено акумулатора и горивната система. Акумулатора (без алтернатора!) е най-честата причина като си влезете в колата да не запали - просто последните години акумулаторите са пълни боклуци, които изкарват 2-3 години и после са за хвърляне. Проблеми с алтернатори и стартери може да има на коли над 15 год. (т.е. извън посочения интервал) и пак не са толкова чести. Другата честа причина да не запали е проблем с горивната система, особено при дизелите - ГНП, дюзи, филтър, въздух в системата, много неща могат да се объркат.

Оценка:
-1 +9

Иии
17 Отговор
Защо от 250 възможни причини в статията са написани само 5 ??

Коментиран от #20


Оценка:
-0 +7

Пею
18 Отговор
0. няма биндзин

Оценка:
-0 +5

Един
19 Отговор
Радо, най-основната причина си изпуснал! Като няма гориво в резервоара - ще запали ли?

Оценка:
-0 +7

Гост
20 Отговор

До коментар #17 от "Иии":


Толкова може момчето.

Оценка:
-0 +4

Az324ф3р453
21 Отговор
Много се кефя на статиите за коли,следя ги редовно.Вече не гледам комедийни и екшън филми.

Оценка:
-0 +1

TRIF
22 Отговор
И тази статия какво общо има с новите технологиите та са я публикували тук?

Оценка:
-0 +2

бай Ставри
23 Отговор
Не че материала е глупости, но ако някой не знае тия примери, написаното няма да му е в помощ. И при нормално запалване, не се чува никакво "обичайно щракане" на бендикса

Оценка:
-0 +0

Иван
24 Отговор
Колата не пали, защото са и свили катализатора.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5