Причините, поради която колата не стартира, могат да са много, но сега ще ви разкажем за петте най-чести. Статистиката за причините за това, колата да не иска да запали са на база проучването на Германската агенция за технически надзор TUV, която анализара над 58 000 автомобила на възраст от 5 до 15 години.
1. Стартер
Ако след завъртане на ключа или натискане на бутона старт/стоп нищо не се случва, но се чуват се необичайни щракания (от бендикса), най-вероятно проблемът е в него. Не винаги е необходимо замяната му с нов. В много случаи смяната на четки и четкодържател решават проблема.
2. Генератор/алтернатор и акумулатор
Може би генераторът/алтернаторът не работи правилно и не зарежда достатъчно батерията, която пък няма достатъчно мощност за задвижване на стартера. Акумулаторът може да е слаб и да трябва да се зареди или пък смени.
3. Запалителни свещи
Проверете за отлагания върху свещите; те могат да попречат на искрата. Причината за появата им най-често е лошото гориво. Също така, причината може да е в износването на електрода на свещта. Ако това е така - сменете свещите.
4. Система за подаване на гориво
Горивната помпа може да не работи или кабелите към нея или горивопроводите да са повредени. Горивният филтър също може да е запушен, което го превръща в "тапа" вместо във филтриращ елемент.
5. ECU
Повредите с електронния блок или т.нар. компютър на автомобила се дължат най-често на корозия, която пречи на контактактуващите повърхности или пък изгаря някоя от платките и от там колата не иска да запали. За да отстраните този проблем обаче е нужно да се свържете се със специалисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монтьоро
11:33 13.06.2021
2 И моята кола не палеше
11:34 13.06.2021
3 Блондинка
11:38 13.06.2021
4 русенец
11:41 13.06.2021
5 хахахахахахахаха
11:52 13.06.2021
6 473883
Плащам 69 евро годишен абонамент на адац. Идват и ми дават ток и ми продават акумулатор илиме репатрират до гнусните немски сервизи. От както карам скучна бензинова тойота адац йок
11:58 13.06.2021
7 Ник
Коментиран от #13
12:27 13.06.2021
8 Бай Х
12:43 13.06.2021
9 КонТрол
А че тъпите им "еко" двигатели харчат по 10л масло на 10 000км не може да доведат до "отлагания върху свещите"
12:58 13.06.2021
10 Искаш огън да ти дам
13:37 13.06.2021
11 Гост
15:25 13.06.2021
12 Гост
15:33 13.06.2021
13 Гост
До коментар #7 от "Ник":
Повечето млади шофори не могат да разберат кога колата им работи на 3 цилиндъра. Най-често, защото тя си е с 3 цилиндъра от завода хахахахаха15:35 13.06.2021
14 Гост
15:37 13.06.2021
15 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
16:43 13.06.2021
16 6A13TT
Улучили са единствено акумулатора и горивната система. Акумулатора (без алтернатора!) е най-честата причина като си влезете в колата да не запали - просто последните години акумулаторите са пълни боклуци, които изкарват 2-3 години и после са за хвърляне. Проблеми с алтернатори и стартери може да има на коли над 15 год. (т.е. извън посочения интервал) и пак не са толкова чести. Другата честа причина да не запали е проблем с горивната система, особено при дизелите - ГНП, дюзи, филтър, въздух в системата, много неща могат да се объркат.
20:17 13.06.2021
17 Иии
Коментиран от #20
23:26 13.06.2021
18 Пею
00:05 14.06.2021
19 Един
09:16 14.06.2021
20 Гост
До коментар #17 от "Иии":
Толкова може момчето.12:55 14.06.2021
21 Az324ф3р453
13:31 15.06.2021
22 TRIF
14:10 15.06.2021
23 бай Ставри
17:56 15.06.2021
24 Иван
10:07 16.06.2021