На теория електрическите превозни средства са по-надежден транспорт от традиционните превозни средства с ДВГ и това би трябвало да направи превозните средства, захранвани с батерии, по-рентабилни по отношение на поддръжката. Изследване на консултантската компания We Predict обаче отново показа, че електрическите автомобили са много по-скъпи за поддръжка, особено през първата година.
През първите три месеца на експлоатация собственикът на електрическо превозно средство дава средно $123 (данни за американския пазар), докато обикновен автомобил изисква само $53. За първата година сумите са съответно $306 срещу $189.
Тази разлика отчасти се дължи на факта, че електрическите превозни средства изискват по-квалифициран сервизен персонал. Необходимият опит все още не е натрупан от по-обикновените сервизи и не всички процеси са оптимизирани, както е в случая с обслужването на конвенционалните коли. Там процедурите са усъвършенствани в продължение на много десетилетия.
И все пак на дълги разстояния притежанието на електрически автомобил се оправдава, тъй като неговият двигател е сравнително прост, а скъпите за ремонт автоматични трансмисии не се използват тук. Като цяло вероятността от сложен технически ремонт на електрическо превозно средство е много по-малка от тази на автомобил с бензинов или дизелов двигател.
Поради тази причина с изминаване на времето (въз основа на резултатите от три години експлоатация на "зелен" автомобил) собствениците на електромобили харчат средно $ 514 за поддръжка, а тези на коли с ДВГ - $ 749.
Това е така, защото в техническия "пълнеж" на електрическо превозно средство има по-малко механични части и следователно разходите за отстраняване на повреди са с 22% по-ниски. Разликата в разходите за планова поддръжка е още по-голяма - тя се изпълнява от много по-малко хора, така че разходите са три пъти по-ниски, казват експертите от We Predict.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Флин
Коментиран от #12
13:18 03.11.2021
2 zeus
Коментиран от #5
13:19 03.11.2021
3 Загрижен
Както споделих по-рано, имах пречка на акумулатора. В София съм и такива ядове с пишман майстори не пожелавам на никой. Само си представете с Ел. Количките какъв панаир ще е!!!
Коментиран от #4
13:20 03.11.2021
4 Загрижен
До коментар #3 от "Загрижен":
Отечка два тоя редактор.13:21 03.11.2021
5 Гост
До коментар #2 от "zeus":
Има и силова електроника, за която всички удобно мълчатКоментиран от #16
13:21 03.11.2021
6 БАЙ Х@Й‼
13:21 03.11.2021
7 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #23
13:23 03.11.2021
8 Не мерси
Авторе, ама вероятността от сложен и в пъти по-скъп електрически/електронен ремонт е сигурна
Коментиран от #17
13:25 03.11.2021
9 Фердо
13:34 03.11.2021
10 Jeep
13:42 03.11.2021
11 DrivingPleasure
13:43 03.11.2021
12 Госあ
До коментар #1 от "Флин":
😂 тъкмо щях да напиша същото 😂13:51 03.11.2021
13 ⚜️Просветен⚜️
14:09 03.11.2021
14 Юмерчо
14:12 03.11.2021
15 Жоро
14:26 03.11.2021
16 Анализ
До коментар #5 от "Гост":
Е той инвертора се сменя целият ако нещо стане в блока, никой не си играе да го поправя. Същото е и с ел двигателят. Батерията има тарикати се опитват да сменят само определени клетки, но е рисково. За ДВГ колите всичко е до мозакът. Който си купува форсирани бегачки си пати, иначе двигателят е вечен а трансмисията божа работа😊.15:16 03.11.2021
17 Заменят се
До коментар #8 от "Не мерси":
При електрчката направо се заменя там не се попраея. Инверторен блок, двигател, блол на батерията никой не ги ремонтира.Коментиран от #20, #21
15:18 03.11.2021
18 Бай Стою касапина
Коментиран от #19
15:23 03.11.2021
19 Гошо
До коментар #18 от "Бай Стою касапина":
Радко с мозъчето гладко15:28 03.11.2021
20 тъп
До коментар #17 от "Заменят се":
Балъците които са технически лаици - купуват ново15:46 03.11.2021
21 хаха заменят се
До коментар #17 от "Заменят се":
Ти да не си в 6 клас?15:47 03.11.2021
22 Щото СЛЕД ВТОРАТА ГОДИНА ЗА
17:31 03.11.2021
23 Охо Бохо
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Че не знаеш дали ще стигнеш до вкъщи 😂18:38 03.11.2021
24 Гост
Коментиран от #32
18:58 03.11.2021
25 TRIF
Основният проблем към момента им е времето за зареждане на батерията. До няколко години и това ще отпадне.
Аз залагам на електричките. Вие си караите тези с ДВГ и се самозалъгваите с подобни статии.
Коментиран от #29
08:14 04.11.2021
26 Един
10:05 04.11.2021
27 дедо
17:54 04.11.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Норге
До коментар #25 от "TRIF":
Смених дизелака за Киа солу 2020 и се родих .Поздрави от Норвегия.
12:08 09.11.2021
30 Норге
Значи си мазохист,ако си с двигател.
И плащаш като луд на пътното..гориш за да светиш!
12:09 09.11.2021
31 Норге
12:11 09.11.2021
32 Норге
До коментар #24 от "Гост":
500-600 км пробег го минавам с едно дозарежданеКарам Киа соул 2020.
64кв.ч батерия ,452 км на хартия.
Ама максимума който съм зареждал е 502 км.
При топло време и еко модус с пестене,470 ще ги мине.
София -Варна макс с едно дозареждане.
Поздрави от Норвегия.
Сядаш на кафе,тоалетни и почивка за 40 минути.
И дозареждаш до 450км.
На 50кв.ч бързо зареждане.Има и по 75кв.ч и по 120кв ч дори Ама не е препоръчително често да зареждаш,ш на бързите и свръхбързите.
Аз си зареждам на бавното пред блоковете.
7,5 часа през ноща.
12:42 09.11.2021
33 Гостенин
13:17 12.01.2022