Германските власти продължават да подкрепят производителите на електромобили, като са твърдо решени да премахнат любимите на германците дизелови автомобили от пътищата. За целта те обявиха голям набор от мерки, като една от тях, за подкрепа на производителите на електрически автомобили, е, че освен държавни субсидии в размер на 9 000 евро, беше решено да се задължат всички (!) бензиностанции да имат точки за зареждане за електрически автомобили.
В момента в Германия има 30 000 зарядни станции. Но това включва и частни точки за зареждане. А според властите за успешното развитие на електрическия транспорт е необходимо да има поне 70 000 зарядни станции, като 7 000 от тях трябва да принадлежат към така наречените „бързи зарядни устройства“.
Основната подкрепа за електрическите превозни средства обаче си остава субсидията от държавата, която се увеличи до 9 000 евро (а в началото беше само 3 000 евро). Има обаче условие, че субсидията може да се получи само ако автомобилът струва под 40 000 евро. В резултат на тази мярка масовите електрически автомобили вече струват не повече от колите с традиционни бензинови и дизелови двигатели!
И много експерти прогнозират експлозивен ръст на търсенето на такива автомобили - предимно за новия Volkswagen ID.3 (повече за този модел - в нашето ревю). Друга мярка за подкрепа е намаляването на ДДС за еко автомобили от 19 на 16 процента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смех
13:32 14.03.2022
2 Много мед
13:32 14.03.2022
3 Литий
13:33 14.03.2022
4 Така е
13:39 14.03.2022
5 САНДОКАН
Коментиран от #24
13:39 14.03.2022
6 Тоците за вас, дизелите за нас
13:40 14.03.2022
7 DrivingPleasure
13:47 14.03.2022
8 ГОЛЯМ СМЯХ
Коментиран от #10
13:51 14.03.2022
9 Blackthorn
Коментиран от #16, #26
14:08 14.03.2022
10 Е така де!
До коментар #8 от "ГОЛЯМ СМЯХ":
Ти въобще прочете ли статията? Някой да ти е писал за евтин дизел? Пише точно обратното. Дизелите ще поскъпват, а електромобилите ще поевтиняват и познай какво ще се случи когато цените им се изравнят.Дали някой ще си купи дизелов автомобил със скъпо гориво, което се нуждае от скъпа поддръжка, ако може да си купи по-евтин електромобил, на който зареждането му да е по-евтино за изминат километър (включително да можеш да си го заредиш от собствения покрив, а вече почти 2 милиона домакинства имат фотоволтаични покриви) и поддръжката му да е по-евтина.
Коментиран от #13, #15
14:29 14.03.2022
11 👁️🏖️🌶️🤔
14:49 14.03.2022
12 🌶️🤔🏖️👁️👁️
14:50 14.03.2022
13 DrivingPleasure
До коментар #10 от "Е така де!":
електричките ще поевтинеят точно кога цъфнат налъмите - виждал ли си цените на суровините?А на тока? :D :D :D чакаш от някой много умрял да ти прати писмо ;)
Коментиран от #17
17:09 14.03.2022
14 Теле
18:16 14.03.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Пишат ти минуси
До коментар #9 от "Blackthorn":
Щото искат да си карат тракторите в града а ти ги дразниш 🤣🤣🤣18:23 14.03.2022
17 Драйфинг плежър
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
А да не би суровините за автомобили с ДВГ да поевтиняват? Да не мислиш че технологиите за покриване на евро 7 ще са по-евтини и автомобилите с евро 7 ще поевтинеят?След 2025 година, дори без стимули за електромобилите, автомобилите с ДВГ ще са по-скъпи от тях.
18:25 14.03.2022
18 Е така де!
18:31 14.03.2022
19 От Германия
Коментиран от #20, #22
22:51 14.03.2022
20 Любопитен
До коментар #19 от "От Германия":
Ако наистина си в Германия, колко % е делът на ВЕИ в микса на държавата за тази година?23:36 14.03.2022
21 Grote Olifant
Коментиран от #25
15:38 15.03.2022
22 Grote Olifant
До коментар #19 от "От Германия":
Дизелът 2000-та година беше 0,8 лева, а бензинът 1,25. Цената му изкуствено се вдига.15:40 15.03.2022
23 Рудолф Дизел
18:03 16.03.2022
24 драгиев
До коментар #5 от "САНДОКАН":
алууу, че караме на ток, безина за запалки22:15 16.03.2022
25 нагур
До коментар #21 от "Grote Olifant":
ке земем ток от слънцето оти е без пари22:19 16.03.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Българин
13:28 30.03.2023