19 Април, 2022 17:29 4 264 14

Автомобилите Tesla вече не се продават с кабел за зареждане - като iPhone

  • tesla-
  • кабели за зареждане-
  • електромобили

Производителят на електрически превозни средства тръгна по пътя на Apple и други марки смартфони: проводници - срещу заплащане

Автомобилите Tesla вече не се продават с кабел за зареждане - като iPhone - 1

Преди две години Apple спря да опакова зарядни устройства, кабели и слушалки в пакет със смартфоните си iPhone. След това същата схема бе възприета от някои други производители на смартфони. Сега явно дойде редът и на компаниите, произвеждащи електрически превозни средства.

И първата такава е компанията на Илон Мъск. Tesla вече не доставя никакви кабели за зареждане с автомобилите си. Струва си да се отбележи, че първоначално в комплект с електромобила вървяха два кабела за зареждане - NEMA 14-50 и NEMA 5-15. Първият е за станциите за бързо зареждане, а вторият - за свързване към обикновен битов електрически контакт.

Автомобилите Tesla вече не се продават с кабел за зареждане - като iPhone

Първият, този за бързите зарядни станции, бе изваден от пакета отдавна и вече се продава отделно за 400$. Сега вторият кабел, този за домашна употреба, също не се предлага с автомобила. И той, както първият, се продава отделно на цена от $200. Още нещо любопитно е, че в момента и двата аксесоара не са налични за поръчка на официалния уебсайт на марката, като там е упоменато, че са изчерпани.

Трябва да отбележим, че след като намали пакета, Tesla не свали цените на своите електрически превозни средства. Между другото, през март компанията извади нов ценоразпис, който е със значително повишени цени за електромобилите, като най-мното те са поскъпнали в САЩ и Китай.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    25 2 Отговор
    Защо им е кабел,те се зареждат без кабел.Щом не им трябват накладки,слагат различни гуми,изпадат им части в движение.Без кабел ще минат.
  • 2 С кабел а

    19 1 Отговор
    Какво постижение мили съграждани. Нечувани досега висоти. Днес полупроводници утре цели проводници
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Е.б@хти

    22 1 Отговор
    Сега да започнат и без колела да ги продават.

    Коментиран от #5

  • 5 Направо

    20 1 Отговор

    До коментар #4 от "Е.б@хти":

    Поръчваш една Тесла от ИКЕЯ и си я сглобяваш.
  • 6 Каквито писателите

    4 7 Отговор
    Такива и коментиращите. Някой приписал в статия от интернет и въобще не знае за какво става въпрос, а другите коментират ли, коментират написаното.

    Някой знае ли какви са тези NEMA 14-50 и NEMA 5-15 и имат ли те почва у нас?
  • 7 DrivingPleasure

    14 2 Отговор
    Дори не мога да измисля подходящо сравнение, за да опиша тая глупост - все пак рано или късно ще разберете, че Мъск е жалък измамник!
  • 8 kjl

    9 2 Отговор
    Не е луд този дето яде баницата! Като свършат напечатаните хартишки,ще свършат и останалите извратености.
  • 9 Гост

    7 2 Отговор
    Не само полупроводниците не им достигат.Целите проводници също са кът в Тесла.
  • 10 Не мога да разбера

    3 1 Отговор
    Какъв е проблема със телефоните да се дава кабел и зарядно?

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Зарядно?

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "Не мога да разбера":

    а купувал ли си кабел и зарядно отделно?

    Какво зарядно? Бързо или бавно? Откъде да му излиза кабела? Отстрани или отпред? С колко изхода да е зарядното?

    Каква дължина да е кабелът? 30 сантиметра? 50 см,1 метър, 1,5 метра? Два метра?

    Защото аз въпреки че имам едно чекмедже зарядни и чисто нови кабели, съм си купувал допълнителни кабели с различна дължина плюс бавно зарядно с два странични отвора за да го включа в единствения контакт зад нощното шкафче с един триметров и един 50 см кабел.

    Отделно 30-сантиметров кабел с бързо зарядно, което постоянно ми е в джоба.


    В нета е пълно с клипове, че в гаражите си собствениците на Тесла ползват други зарядни, а кабелите за зареждане така си и стоят в багажника, защото изкарването има оттам и прибирането на всяко зареждане е досада. Повечето собственици така или иначе няма да изберат да си купят тези кабели, а ще си купят направо стационарна зарядна станция с по-дълъг кабел, който си стои удобно на стената, зарежда много по-бързо и самото действие на собственика при зареждане отнема само пет секунди.
  • 13 Пак нещо не си разбрал

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "ДЕ СА ЛАЛЮВЦИТЕ ДЕТ ПЛЯМПАХА":

    За да станат най-продавани, цените на електромобилите не е нужно да падат, а само да се изравнят с тези на бензиновите и никой няма да предпочете ДВГ на същата цена при тези цени на горивата.

    А цените на бензиновите и дизеловите автомобили се качват по-бързо от тези на електромобилите. За тях също трябва да се чака и имат още по-големи проблеми с веригата за доставки. Продажбите на електромобили се вдигат въпреки кризата, въпреки че общите продажби на автомобили падат. Процеса е необратим и ще е в геометрична прогресия.
  • 14 Баш селяк

    2 0 Отговор
    Еми като има шматки дето да купуват, така ше е