15 Август, 2022 13:10, обновена15 Август, 2022 18:27 116 69048

Какво се случва, ако държите педала на съединителя натиснат дълго време?

  • съединител-
  • амбреаж-
  • употреба-
  • съвети

Така се пести време при стартиране, но често използване на тази техника е вредно за техниката

Какво се случва, ако държите педала на съединителя натиснат дълго време? - 1

Някои шофьори, когато спрат на светофар, не превключват на неутрална, а изчакват времето, докато свети червено, като задържат колата със спирачката и натискат педала на съединителя. И първата предавка остава включена. Това им позволява да спестят време при стартиране. За техниката на автомобила и по-конкретно за съединителя обаче подобен алгоритъм е изключително вреден.

Когато натиснете педала, силата се предава през хидравличната система към освобождаващата вилка и я принуждава да раздалечи дисковете. Тази сила е доста голяма, следователно при продължителна употреба частта изпитва прекомерно натоварване. А нейната граница на безопасност не е неограничена.

Освобождаващият лагер се притиска към пружината на съединителя. Въпреки че т.нар. "венчелистчета" са предназначени за честа работа, те не могат да издържат товара в продължение на минути. Това води до износване на частите, загуба на еластичност, което впоследствие води до повреда на цялата конструкция. Вилката или освобождаващият лагер, който поема основното натоварване, може да се счупи.

Можете да разберете, че съединителят е изчерпал ресурса си по редица признаци. Дисковете се износват, зацепването им става по-слабо и започват да се плъзгат под натоварване. Ако задвижваният диск започне да приплъзва, първо на четвърта предавка, след това на трета, значи е време да отидете в сервиза. Или с други думи, шофьорът натиска газта, а колата реагира лениво, не толкова активно, колкото преди.

Често тази неизправност се проявява след активно буксуване в кал или снежни преспи. Плъзгащите се фрикционни дискове се трият и могат да се запалят с отделяне на остра миризма. Тяхната изгоряла повърхност напълно престава да задържа момента и съединителят вече не може да работи. Когато добавите газ, колата не ускорява и в най-добрия случай "пълзи" на втора предавка с ниска скорост.

Случва се съединителят да приплъзва поради малък свободен ход на педала, повреда на вилката или поради изтичане на масло от уплътнението на вала на двигателя. понякога, при агресивна работа, могат да се счупят и пружини. Ако съединителят се включва рязко с удар, най-вероятно причината е повреда на задвижващия механизъм или надраскване на работните повърхности на дисковете. Всичко това се дължи на факта, че не боравите внимателно с левия педал и го държите натиснат дълго време.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 103 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Патето Яки

    17 23 Отговор
    Щом държите педала натиснат какво става ?

    Коментиран от #12, #13, #18

  • 2 Име

    134 13 Отговор
    Добра статийка за млади шофьорчета, които си мислят, че карат страхотно, ама после татко трябва да им плати ремонт на съединителя.
  • 3 Телевизия Бобов дол

    17 134 Отговор
    Хайде стига глупости . Какво правиш когато си в задръстване , постоянно ли ръчкаш скоростите ? А как е при автоматика и там ли трябва постоянно да включваш на неутрална ? Не познавам никой който при "стоп енд го" движение да ръчка поскотостите !

    Коментиран от #6, #39, #40, #41

  • 4 Жижо

    66 14 Отговор
    По принцип тези части са изчислени да издържат колкото е предвиден живота на автомобила. Понеже ние ги купуваме след изчерпването на ресурса тогава се обсъждат тези теми. Смяната е скъпа най вече заради труд.Освен това ако слагаш ремаркета или управляваш при лоши пътни условия животът на тези системи се съкращава.Обикновенно това се случва освен със съединителя и съ спирачните помпи стартер и други механизми което в много случаи обезмисля притежаването на ламарината.

  • 5 Орел

    22 19 Отговор
    Много двусмислен текст!

    Коментиран от #33

  • 6 бай Ставри

    31 4 Отговор

    До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":

    Ти пък си най-гла(м)ов от всички писали. Не е задължително да си добър автомеханик, но участието трябва да е съобразено със знанието ти
  • 7 свидетел

    45 7 Отговор
    автоинструкторите не са си свършили добре работата.
  • 8 кой кара все още такива коли

    8 65 Отговор
    амааан
  • 9 Мамул

    56 3 Отговор
    Не натискайте педали! Вредно е!
  • 10 ГУМЕН КРАДЕВ

    31 13 Отговор
    После има хомопрайд !
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Маистор

    39 12 Отговор

    До коментар #1 от "Патето Яки":

    Нищо повече, освен едни600-2000лв.зависи от колата. Да доидат при мен.

    Коментиран от #19

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Господине,

    17 6 Отговор
    Имаш хубави,, обуфки,, естествена кожа..!

    Коментиран от #15


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Механик

    62 5 Отговор

    До коментар #12 от "Маистор":

    Ника ти се изписва "маЙстор", но ти си далеко. Отправяш някакви послания от сорта на "гелй ме къф съм як и само тъ чакъм да ми паднеш". От такива като тебе иде лошата слава на хората, които ремонтират автомобилите.
    Голям си майстор, що не ти направи впечатление, че според преписвача на статията, всички коли са с хидравлично управление на съединителя.
    Драги читатели, не, не е така. В нашата държава се движат много автомобили, произведени преди 2000-ната година. Повечето от тях ползват гъвкав, метален сноп, наречен "жило", за да задействат съединителя си.
    На маИстора не му е направило впечатление, че един детайл от съединителя, тук е преведен като "освобождаващ лагер". Не това е неправилно, дори в превод от любимят ви енглиш. На английски на това нещо се казва "throwout bearing" (в превод "избутващ/изхвърлящ лагер), а на БГ е просто "аксиален лагер".
    За "венчеслистчета" дори не бива да говорим! Защото и на английски, и на БГ е:
    diaphrmagm spring/диафрагмена пружина.
    И относно естеството и достоверността на статията-
    По-скоро ще ви забили крака от държане на съединителя, от колкото да му се събори аксиалния лагер.
    Според статията, тоя лагер го натоварваш и той сдава багажа?
    А какво да кажат лагерите на главините ви (колелетата)? А какво да кажат лагерите на водната помпа? Ми на генератора, ами на хидравличната помпа (който я има), ами обтегачите на ремъците ви????
    Ами те са винаги под товар и винаги се въртят с

    Коментиран от #20, #28

  • 20 МеханикДве

    39 7 Отговор

    До коментар #19 от "Механик":

    Колега, прав си за нещата, които написа, но пропускаш човешкия фактор. Няма голям проблем да държиш педала натиснат ДОКРАЙ, но проблема е че много шофьори не го натискат докрай, при което маховика леко стърже диска. В този случай сеи износва съединителя, от триенето се нагряват всички части около него и се развалят по-бързо.
    Така че може би е по-добре да се научат пишман шофьорите да изключват от скорост.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Бай Пасан

    14 3 Отговор
    Олекваш с хиляда и кусур лева това се случва!
  • 24 Гост

    20 4 Отговор
    Личи си, че си от спортното. Какви венчелистчета в съединителя те гонят и тебе, бе? Това е диафрагмата.

  • 25 Кокорчо

    34 1 Отговор
    Аз винаги се натискам с педали
  • 26 Иво

    19 0 Отговор
    Като преписвате следете превода с експерти смешни сте
  • 27 Иво

    21 0 Отговор
    Смешен ви е превода
  • 28 Спициалис

    5 9 Отговор

    До коментар #19 от "Механик":

    Нищо не ми стана ясно! Даи цена за Москвич 1360
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Дадада

    18 0 Отговор
    Изкачат му очите!Като на Кокорчо
  • 31 Един

    20 1 Отговор
    Ако дълго време държиш натиснат педала на съединителя най-напред ти изтръпва крака ! И това е сигнал, че нещо не правипш както трябва ! Ама като ти е дебела и/или куха картуната и като не ти направи впечатление - след 20-30 хиляди километра упорито натискане - се налага да се смени нещо по съединителя или целия - защото си му изял ресурса с това натискане!!! (а, ако двигателя не работи , съединителя може си го натискаш колкото ти държи ината, щото износването е никакво ...)
  • 32 э абаротное

    6 9 Отговор
    По тази причина ли кмета на Симитли не натиска Бойко толкова много ?
  • 33 ваксинаТОР

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Орел":

    Нали ? Той ББ знае най-добре май !
  • 34 Валерко

    13 7 Отговор
    Нищо не се случва, ако държиш съединителя в спряло състояние на колата и тя е на скорост! Проблемът е да не си държиш крака върху него, и да го натискаш съвсем леко по време на движение, без да разбираш, че го натискаш.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Да ама не

    9 0 Отговор
    Ако трябваше да държа педала все натиснат, вече с левия крак щях да съм инвалид.
  • 38 Аршлоо

    16 0 Отговор
    Не дръжте педала натиснат дълговреме,все пак и той душа носи.
  • 39 Милена

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":

    Стари неща знаеш
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Антикомунист

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":

    Не си давай мнението, като си зелен.
  • 42 РаТко хиперкара § суперфоня

    5 1 Отговор
    Радко ве, да беше си стоял на село и нямаше да имаш проблем с натискането на пИдалЯ ве!
  • 43 минувач

    5 7 Отговор
    Аз съм на мнение, че техниката трябва да служи на хората, а не хората на техниката. Затова, понеже ми е удобно, често държа съединителя натиснат на светофара, но ако е за кратко време. Иначе няма смисъл да си напрягам и изморявам крака.
  • 44 Тарикат

    4 2 Отговор
    Натискайте педалите иначе се отпускат и не работят
  • 45 Гошко

    1 8 Отговор
    Една агенция много ме ядосва..дайте акъл как да съсипя едно Сузуки...от 12000км само в червеното, отделно обичам на всяка кола да усетя кога са оборотите на двигателя и сменям скорост без съединител,само с педала на газта от това само синхронизатора на 3-а замина, но пак влиза 3а,без съединител..1а изключва на 57км/ч,2а на 99км/ч, 3а на 150км/ч, повече не знам, все пак не карам в България..а пък ми е съвестно да вкарам задна при 100км/ч..такива неща съм му причинил,че чак се чудя дали да не си купя такова след 10г..но не и това, разбира се..
  • 46 Минало

    8 2 Отговор
    След 10 години ще има само електрички и няма да се износват съединителите, защото няма да ги има въобще.

    Коментиран от #48

  • 47 Байганьо

    3 0 Отговор
    Добре бе, бай ганьо сори бай радо
    Как реши че тази публикация да е в секция технологий а не в авто?
  • 48 Пфффф

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Минало":

    Вярвай си🤣🤣🤣🤣😜