Някои шофьори, когато спрат на светофар, не превключват на неутрална, а изчакват времето, докато свети червено, като задържат колата със спирачката и натискат педала на съединителя. И първата предавка остава включена. Това им позволява да спестят време при стартиране. За техниката на автомобила и по-конкретно за съединителя обаче подобен алгоритъм е изключително вреден.
Когато натиснете педала, силата се предава през хидравличната система към освобождаващата вилка и я принуждава да раздалечи дисковете. Тази сила е доста голяма, следователно при продължителна употреба частта изпитва прекомерно натоварване. А нейната граница на безопасност не е неограничена.
Освобождаващият лагер се притиска към пружината на съединителя. Въпреки че т.нар. "венчелистчета" са предназначени за честа работа, те не могат да издържат товара в продължение на минути. Това води до износване на частите, загуба на еластичност, което впоследствие води до повреда на цялата конструкция. Вилката или освобождаващият лагер, който поема основното натоварване, може да се счупи.
Можете да разберете, че съединителят е изчерпал ресурса си по редица признаци. Дисковете се износват, зацепването им става по-слабо и започват да се плъзгат под натоварване. Ако задвижваният диск започне да приплъзва, първо на четвърта предавка, след това на трета, значи е време да отидете в сервиза. Или с други думи, шофьорът натиска газта, а колата реагира лениво, не толкова активно, колкото преди.
Често тази неизправност се проявява след активно буксуване в кал или снежни преспи. Плъзгащите се фрикционни дискове се трият и могат да се запалят с отделяне на остра миризма. Тяхната изгоряла повърхност напълно престава да задържа момента и съединителят вече не може да работи. Когато добавите газ, колата не ускорява и в най-добрия случай "пълзи" на втора предавка с ниска скорост.
Случва се съединителят да приплъзва поради малък свободен ход на педала, повреда на вилката или поради изтичане на масло от уплътнението на вала на двигателя. понякога, при агресивна работа, могат да се счупят и пружини. Ако съединителят се включва рязко с удар, най-вероятно причината е повреда на задвижващия механизъм или надраскване на работните повърхности на дисковете. Всичко това се дължи на факта, че не боравите внимателно с левия педал и го държите натиснат дълго време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Патето Яки
Коментиран от #12, #13, #18
13:19 15.08.2022
2 Име
13:25 15.08.2022
3 Телевизия Бобов дол
Коментиран от #6, #39, #40, #41
13:27 15.08.2022
4 Жижо
13:44 15.08.2022
5 Орел
Коментиран от #33
13:47 15.08.2022
6 бай Ставри
До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":
Ти пък си най-гла(м)ов от всички писали. Не е задължително да си добър автомеханик, но участието трябва да е съобразено със знанието ти14:10 15.08.2022
7 свидетел
14:32 15.08.2022
8 кой кара все още такива коли
14:32 15.08.2022
9 Мамул
14:46 15.08.2022
10 ГУМЕН КРАДЕВ
14:57 15.08.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Маистор
До коментар #1 от "Патето Яки":
Нищо повече, освен едни600-2000лв.зависи от колата. Да доидат при мен.Коментиран от #19
15:49 15.08.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Господине,
Коментиран от #15
16:51 15.08.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Механик
До коментар #12 от "Маистор":
Ника ти се изписва "маЙстор", но ти си далеко. Отправяш някакви послания от сорта на "гелй ме къф съм як и само тъ чакъм да ми паднеш". От такива като тебе иде лошата слава на хората, които ремонтират автомобилите.Голям си майстор, що не ти направи впечатление, че според преписвача на статията, всички коли са с хидравлично управление на съединителя.
Драги читатели, не, не е така. В нашата държава се движат много автомобили, произведени преди 2000-ната година. Повечето от тях ползват гъвкав, метален сноп, наречен "жило", за да задействат съединителя си.
На маИстора не му е направило впечатление, че един детайл от съединителя, тук е преведен като "освобождаващ лагер". Не това е неправилно, дори в превод от любимят ви енглиш. На английски на това нещо се казва "throwout bearing" (в превод "избутващ/изхвърлящ лагер), а на БГ е просто "аксиален лагер".
За "венчеслистчета" дори не бива да говорим! Защото и на английски, и на БГ е:
diaphrmagm spring/диафрагмена пружина.
И относно естеството и достоверността на статията-
По-скоро ще ви забили крака от държане на съединителя, от колкото да му се събори аксиалния лагер.
Според статията, тоя лагер го натоварваш и той сдава багажа?
А какво да кажат лагерите на главините ви (колелетата)? А какво да кажат лагерите на водната помпа? Ми на генератора, ами на хидравличната помпа (който я има), ами обтегачите на ремъците ви????
Ами те са винаги под товар и винаги се въртят с
Коментиран от #20, #28
19:44 15.08.2022
20 МеханикДве
До коментар #19 от "Механик":
Колега, прав си за нещата, които написа, но пропускаш човешкия фактор. Няма голям проблем да държиш педала натиснат ДОКРАЙ, но проблема е че много шофьори не го натискат докрай, при което маховика леко стърже диска. В този случай сеи износва съединителя, от триенето се нагряват всички части около него и се развалят по-бързо.Така че може би е по-добре да се научат пишман шофьорите да изключват от скорост.
19:57 15.08.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Бай Пасан
20:29 15.08.2022
24 Гост
20:40 15.08.2022
25 Кокорчо
22:02 15.08.2022
26 Иво
23:33 15.08.2022
27 Иво
23:34 15.08.2022
28 Спициалис
До коментар #19 от "Механик":
Нищо не ми стана ясно! Даи цена за Москвич 136023:51 15.08.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Дадада
08:08 16.08.2022
31 Един
08:48 16.08.2022
32 э абаротное
09:08 16.08.2022
33 ваксинаТОР
До коментар #5 от "Орел":
Нали ? Той ББ знае най-добре май !09:10 16.08.2022
34 Валерко
09:10 16.08.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Да ама не
09:53 16.08.2022
38 Аршлоо
09:54 16.08.2022
39 Милена
До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":
Стари неща знаеш10:10 16.08.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Антикомунист
До коментар #3 от "Телевизия Бобов дол":
Не си давай мнението, като си зелен.12:07 16.08.2022
42 РаТко хиперкара § суперфоня
15:37 16.08.2022
43 минувач
16:25 16.08.2022
44 Тарикат
21:07 16.08.2022
45 Гошко
23:22 16.08.2022
46 Минало
Коментиран от #48
10:45 17.08.2022
47 Байганьо
Как реши че тази публикация да е в секция технологий а не в авто?
20:35 17.08.2022
48 Пфффф
До коментар #46 от "Минало":
Вярвай си🤣🤣🤣🤣😜15:46 29.09.2022