Институтът за пътна безопасност (IIHS) тества работата на 23 превозни средства, включително масови леки автомобили, SUV-та и малки лекотоварни коли. Странното е, че само четири от тези превозни средства получават най-високата оценка, докато половината са определени като незадоволителни по отношение на работата на автоматичната система за аварийно спиране през нощта или изобщо не са получили оценки.
„Както очаквахме, повечето от тези системи за пешеходци не работят добре на тъмно“, казва президентът на IIHS Дейвид Харки. „Но е ясно, че всички производителите на автомобили могат да се справят с това ново предизвикателство, защото това вече направиха Ford, Nissan и Toyota и именно те получават по-високи оценки за някои от моделите си.“
Четирите автомобила, които получават най-висока оценка, са Ford Mustang Mach-E, Nissan Pathfinder, Toyota Camry и Toyota Highlander. Въпреки това, само Pathfinder успява да избегне манекена на пешеходец при всички тестови скорости с включени дълги и къси светлини.
Camry, Highlander и Mustang Mach-E успяват да избегнат сблъсъка при скорост до 40 км/ч, но се сблъскват с манекена, котаго се движат със скорост 60 км/ч. За щастие при тези коли движението се забавя значително и смекчава последствията.
Седем други автомобила получават по-нисък, но също задоволителен рейтинг. Това са Honda Accord, Hyundai Palisade, Hyundai Sonata, Nissan Frontier, Nissan Murano, Subaru Ascent и Subaru Outback. Никой от тях обаче не успява да избегне сблъсък при 60 км/ч и повечето от тях имат затруднения при по-ниски скорости само с включени къси светлини.
Междувременно осем модела получава базов или най-нисък резултат: Chevrolet Traverse, Ford Explorer, Ford Maverick, Ford Ranger, Mazda CX-9, Volkswagen Atlas, Volkswagen Atlas Cross Sport и Volkswagen Tiguan. Те се провалят на всички тестове, освен на тези с най-ниска скорост.
И накрая, Chevrolet Malibu, Honda Pilot, Nissan Altima и Toyota Tacoma се представят изключително зле през нощта и не успяват въобще да получат оценки. Тези превозни средства не виждат манекените през нощта.
Тези резултати, макар и за автомобили за американския пазар, са доста показателни за нивото на въпросната система при нощно шофиране. Още повече, че 19 от тези 23 превозни средства са получили най-високата оценка при дневни условия.
Именно поради тези причини от института по пътна безопасност съветват да не разчитате на тези системи през нощта. А парадоксът е, че точно тези системи за пешеходци са най-необходими през нощта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 благодарен
13:42 05.09.2022