Last news in Fakti

10 Ноември, 2022 17:41 4 635 38

Всички големи паркинги трябва да са покрити със слънчеви панели

  • паркинг-
  • франция-
  • слънчеви панели-
  • електромобили

Това предвижда нов закон във Франция

Всички големи паркинги трябва да са покрити със слънчеви панели - 1
Снимка: Shutterstock

Франция ще задължи собствениците на големи паркинги за автомобили да покрият територията им със слънчеви панели. Това предвижда нов закон, който ще влезе в сила от 1 юли 2023 година, след като бе приет през изминалите дни от френското правителство.

Според новата наредба, всички паркинги на територията на страната с място за над 80 автомобила ще трябва да са покрити със слънчеви панели. За местата с място до 400 коли, това трябва да се случи през следващите пет години, докато тези, които разполагат с над 400 паркоместа ще трябва да са готови до 2026 година.

По първоначален план, правителството трябваше да приеме плана за паркинги с площ от над 2500 квадратни метра, но вместо това властите са решили да заложат на определен брой паркоместа. Според сметките, това трябва да генерира до 11 гигавата за страната, което е еквивалентно на 10 ядрени реактора, споделят от The Guardian.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Евала

    32 10 Отговор
    Така се прави
  • 2 Джамбaза

    27 5 Отговор
    В България масово отказват да присъединяват нови фотоволтаични централи към мрежата.
    А ако някъде присъединят плащат по 0,15лв. на киловат.

    Коментиран от #3, #20

  • 3 Затова!

    26 4 Отговор

    До коментар #2 от "Джамбaза":

    Колкото и да ми струва ще махна енергото от къщи, ще си го направя всичко на слънчева и вятърна енергия! В мааалата нямат електромери, а аз и съхраняваните ми да плащаме разликата! Няма да стане!

    Коментиран от #5, #6, #10

  • 4 Поздрав ли им ими от Германия

    13 3 Отговор
    Тук има подобен закон от 1 година. Освен това всички нови жилищни, търговски и производствени сгради трябва да бъдат задължително с панели!
  • 5 Исках да пиша

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "Затова!":

    Не съхраняваните, а съгражданите!; Автоматичното писане на телефона е виновно!

    Коментиран от #7

  • 6 А дано, ама надали

    16 4 Отговор

    До коментар #3 от "Затова!":

    Не знам защо всички решавате, честно да си поставиш фотоволтаици на покрива означава да се откажеш от енергото.

    Идеята е съвсем различна. Ползваш си колкото ти е необходимо, а излишъка връщаш в мрежата на борсови цени. Когато не ти достига енергия, ползваш тази от мрежата пак по борсови цени.

    Кой на кого ще плаща на края на годината зависи от това колко ти е потреблението и колко производството за годината като сума.

    Коментиран от #23

  • 7 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    10 9 Отговор

    До коментар #5 от "Исках да пиша":

    Ти с телафона не можеш се оправиш батерия ше слагаш
  • 8 Мито

    14 1 Отговор
    Логично е повече елетроавтомобили на паркингите, повече ел захранване

    Коментиран от #9

  • 9 Така е

    7 10 Отговор

    До коментар #8 от "Мито":

    Не знам колко са автомобилите във Франция, но инсталирани 11 гигавата фотоволтаици могат да осигурят годишния пробег на 6 милиона електромобили, а това са само фотоволтаиците върху част от паркоместата във Франция и то само върху големите паркинги.
  • 10 Съдията Дред

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Затова!":

    А знаеш ли , че ще трябва да се регистрираш като митнически акцизен склад, съответно и да водиш отчетност.
  • 11 Браво

    5 2 Отговор
    Това е много хубаво хем ще зареждат колите на ток хем ще пазят от някоя градушка ако случайно има
  • 12 уайтнойз

    6 2 Отговор
    Имам 8.8кв понели на монофаза... пожелавам ви успех :)
    SAJ 8кв инвертор. За 11 месеца при положение, че ползвам повече от 8к 24/7 дърпам всичко извадено от тях:

    8122.52 е точния грамаж. с деградацията и всичко ще се изплати след точно 19 години ако всичко е ок. смешници


    това е със 100% използване на изваденото от инвертора без загуби с батерии и прочие. забавна ми беше идеята. не ми пречат иначе
  • 13 Това е бъдещето

    4 3 Отговор
    Ето това е начинът да падне цената на тока. 11GW само от големите паркинги, без да се броят покривите, които имат много по-голяма площ.

    Добавени към АЕЦ във Франция, цената ще е ниска до отрицателна всеки път като пекне слънце и ще има нужда от съхранение. А решението ще е паркирано точно под панелите и дори няма да има нужда от натоварване на електропреносната система.

    Коментиран от #14

  • 14 Коко

    15 2 Отговор

    До коментар #13 от "Това е бъдещето":

    Много си наивен! Оттук нататък енергиите никога няма да поевтинеят! Политическото робство на комунизма бледнее пред икономическото към, което ни води капитализма.

    Коментиран от #15

  • 15 Така е

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Коко":

    Разбира се че тока ще стане скъп. Това е другата част от уравнението.

    Очевидно си чел по диагонал и не си обърнал внимание, че цената ще е от ниска до отрицателна всеки път като пекне слънце, но нищо не съм споменал за когато залезе. А то има лошия навик да залязва или да се крие за облаците от време на време и то през по-голямото време.

    През останалото време тука ще е адски скъп, защото първоначално балансирането на мрежата ще е трудно да невъзможно и базови централи включително въгличните ще трябва да работят дори когато пече слънце, защото не могат да се изключват и включват когато ти дойде на ума.


    Ще ползва евтин ток само този който е успял да си го съхрани докато е евтин и да не ползва скъпият ток от мрежата. И понеже електромобилите трябва да се зареждат средно веднъж на 10 дни, е очевидно че ще могат да се възползват от промоцията и да се зареждат само с евтин ток..

    А на големия обществени паркинги като тези, ще е по-изгодно за собствениците им да продават тока на автомобилите под тях, отколкото да го връщат за без пари в мрежата. Тоест и те ще имат стимул да изграждат както фотоволтаични навеси така и зарядни. Както мощни зарядни, на които да си заредиш за десетина минути, така и маломощни, които да зареждат на по-ниска цена но само когато не са заети бързите.

    Отделно зареденият в автомобилите ток ще може да се връща обратно в мрежата, когато цената на тока е висока, а електроразпределителното дружество да ти взима такса за все
  • 16 Така е

    2 2 Отговор
    Отделно зареденият в автомобилите ток ще може да се връща обратно в мрежата, когато цената на тока е висока, а електроразпределителното дружество да ти взима такса за всеки киловат и да печелят и те. Както виждаш ще е едно надлъгване и за който не е в играта цената на тока въобще няма да е ниска, а други няма да дават пари за ток, а ще взимат.

    Капитализъм и пазарна икономика в действие. Като задължително някой политик ще си направи хранилка и ще застане някъде да взема някакви такси от цялата тази работа. И това ще е процес който ще се развива десетилетия и няма да мине без кризи като настоящата.
  • 17 гожаяйю

    5 0 Отговор
    Само и аз да "са изокна" по темата. Точно днес, в това облачно време, моите скромни 2,5кВ панели вадят не повече от 100вата, така че тия сметки за хилядите, милиони киловати дето щяли да стигат за това и онова са за хора, които грам не отбират от силно-токови инсталации и балансирането им.

    Когато грее слънце, всичко е прекрасно, но когато го няма става тегаво. А него общо взето всеки ден го няма по 12 часа минимум. Пък балансиращите мощности не се пускат и спират с врътване на едно копче. Така че, тия дивотии как ще правите ток и ще го продавате, пък като не правите ще курувате можете да си ги заврете там, "където фотоволтаиците не работят". Никой не ви е длъжен да ви поддържа цяла електро-генерираща и преносна мрежа, която вие да използвате като безплатна батерия, когато ви скимне. Че чак пък и мрънкате!

    И пак да кажа - тези неща ги говоря от позицията на човек, който има фотоволтаик вече.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Едната страна на монетата

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "гожаяйю":

    Пак гледаш едностранчиво. Има доста вода да изтече докато бъдат изградени достатъчно мощности за да дебалансират системата. Ако скоро не си чел новините към момента има остър дефицит на енергия.

    От друга страна забравяш, че с течение на времето под тези фотоволтаици на паркингите ще се паркирани електромобили. И под всяко паркомясто върху което могат да бъдат поставяни 4 kw фотоволтаици, ще има минимум 50 киловатчада батерия, чието бордово зарядно може да поема и евентуално да връща 11 kw мощност.

    Тоест само под тези 11 гигавата мощности ще има около 500 гигаватчаса акумулаторен капацитет и 100 гигавата мощност която може да приема или отдава с мощността на 100 атомни реактора. Дали няма да е достатъчно за балансиране на мрежата?

    И между другото преминаването им от акумулаторен в генераторен режим става по-бързо, отколкото дори да си помислиш да натиснеш бутона за балансиране. Става за части от секундата, много преди човек да разбере че има нужда от балансиране. Това е най-перфектното възможно балансиране на системата и не може да бъде измислено по-добро от него.

    Просто е въпрос на време и желание да бъде осъществено на практика.
  • 19 В същото време

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "гожаяйю":

    При мен също е облачно и от 3 kw към момента добива е само 190 вата. Но погледнах в сайта на есо и очевидно някъде се прокрадва слънчице, защото фотоволтаиците в българия към момента генерират около 200 мегавата.

    Вярно че е 4 пъти по-малко от максимума, но не е като при нас по-малко от 10%. Тоест все някъде пече слънце и духа вятър. А при мен е определено си духа сериозно.

    А също така не забравяй и вецовете, които още днес идеално балансират системата и фотоволтаиците могат да им спестят доста вода, както и да спестят доста въглища на въглищните централи
  • 20 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Джамбaза":

    Да, точно така е. Аз лично се опитах преди години и след 6 месеца стигнах до столичен представител на ЕРП-то, за да ми обясни, че ще ме третират като крупен търговец на ВЕИ, което е пълна лудост при положение, че става дума за 1квч максимална мощност. Всички вдигат рамене, викат плати си таксата, ще дойдем да видим инсталацията и ще видим, е да, ама аз няма да я закупя, да дам 2-3х.лв за всичко и после те да ми кажат, всеки месец ще подаваш декларации за 10-15квч върнати към мрежата.
    А системата е проста, сменя се електромер, който да отчита и в двете посоки и се налага лимит на инсталацията за ФЛ, например 1 или 2кв, и това е. Никой не купува, никой не продава, няма сложнотии, а само един прост електромер. Така е в чужбина, единственното, което са задължени, е да си регистрират панелите в общината и да спазват нормите за фасади и безопасност, това е. Не и у нас.
  • 21 Електромобилите

    2 2 Отговор
    Ще помогнат до голяма степен да се балансират пиковете. ПВЕЦ е друг вариант. Освен това има възможност към системата да се включи и Power cells. Taka излишната енергия се съхранява до момента на консумация. Да доста е скъпа но се изплаща за около 8г. Все пак въртенето на електромера в двете посоки си е най-чистото решение.

    Коментиран от #22

  • 22 Не е толкова чисто

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Електромобилите":

    Всяка загуба на вече произведена енергия не може да се нарече "по-чисто"

    Дори само загубата от електрическото преобразуване само на електродвигателя при над 90% КПД вече са около 15 kWh на всеки 100 произведени. А при ПАВЕЦ трябва да се включи и загубата в турбината, по електропроводите и трансформаторите в двете посоки.

    Трябва да се добавят и такси за пренос, такси за разпределение, такси за услугата на ПАВЕЦ.

    И накрая излиза, че няма нито икономически, нито технически, а да не говорим за екологични предимства изграждане на нови ПАВЕЦ, вместо да се ползват батерии, които така или иначе ще са произведени и платени и ще си стоят под сянката на фотоволтаиците да бездействат.

    Стационарните батерии на Тесла имат ефективност 90% в двете посоки. Тоест от 100kWh се губят 10

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "А дано, ама надали":

    Само че изкупната цена падна от 600 лв през юли, на 300 лв днес.

    Коментиран от #26, #28

  • 24 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Не е толкова чисто":

    Всяка година изхвърлям по една батерия на смартфона, която не иска да държи ток дори за стартирането му. Не те знам какъв ток ще складираш в Стара батерия, изхвърлена от мен. А за нова батерия трябва доста да поизцапаш природата.

    Коментиран от #25

  • 25 Ами купи си нормален телефон

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Какво ни занимаваш с проблемите си? Повечето хора си сменяме телефоните през две-три години и дори имам телефони на 10 години, които като им сложа батерията, заредена преди 10 години тръгват да работят.

    Имаше един samsung с копчета, който ей така за проба решихме да видим колко време ще издържи и цяла година изкара с едно зареждане, като алармата му се включваше всяка сутрин, въпреки че телефонът беше изключен.

    Купи си нормален телефон и батерията ти ще изкарва повече от година.

    Коментиран от #30

  • 26 И какво значение имат цифрите?

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Имам чувство че наистина говоря с функционална неграмотни хора които дори не могат да разберат написаното.

    Какво общо има цената на тока през юли с днешната цена? Смяташ да заредиш батерията през юли месец и да продадеш тока, за да спечелиш днес?

    За тези които смятат да печелят от съхранение на енергия е важно как и с колко се променя цената на тока в денонощието и колко им струва един цикъл живот на батерията.

    Печалбата е равна на разликата в цената минус цената за цикъл живот на батерията.

    И как пък смело заяви че днес цената е 300 лв, при положение, че за всеки час цената е различна? Да не говорим пък за разликата между почивни и работни дни и дни в които пече слънце и такива като днес.

    След публикуване на това мнение ще проверя и в следващия пост ще ти кажа каква е цената на тока за днес и дали има потенциал за печалба. Не всеки ден става.

    Коментиран от #31

  • 27 Към ден днешен

    2 1 Отговор
    Ето ти реалните цени за днес. Знае се точно колко ще струва тока за всеки отделен час и ако си подписал с доставчика си договор за покупка или покупка и продажба на електрическата енергия по борсови цени, ще плащаш точно по тези цени и от тебе зависи колко ще ти струва един час включване на бойлера да речем.

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 353.28 лв. за MWh с ден за доставка 12 ноември 2022 г. и обем от 69 613.70 MWh, сочат данните от търговията. Това е спад с 11.6 % спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.

    Най-ниската стойност е отчетена за 04 часа – 248 лв. за MWh (2967 MWh).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 17 часа – 469.42 лв. за MWh при количество от 2803.8 MWh.

    Тоест ето ти едни 200 лв разлика само в рамките на денонощие. А ти ми говориш за 300 лв разлика в рамките на половин година.

    Коментиран от #32

  • 28 Ето за работен ден

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    И преди да обявиш, че цените били паднали в сравнение с юли когато били 600 лв, ето ти цените само от преди два дни -10 ноември


    Най-ниската стойност е отчетена за 04 часа – 275.36 лв. за MWh (2860.7 MWh).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 18 часа – 704.08 лв. за MWh при количество от 2990.7 MWh.

    Ето ти 430 лв разлика в рамките на денонощие. Ако си собственик на зарядна станция и ще трябва да купиш електрическа енергия за да я продадеш по 1 000 лв на клиентите, в колко часа ще избереш да си купиш допълнителната енергия, освен онази от фотоволтаиците? А на колко ще избереш да продадеш излишната енергия, която не си успял да продадеш на клиентите на 1 000 лв?

    Смяташ ли че няма да има желаещи за този бизнес и няма да има достатъчно зарядни станции или пък ток?

    Към момента този бизнес току-що прохожда, защото още не се е събрала критичната маса електромобили.

    Статистика в българия има 850 бързи зарядни станции и 3000 електромобила. Дали зарядните печелят в момента от зареждане на електромобили? А дано ама надали. Повечето собственици си ги зареждат в гаража.

    Коментиран от #29, #33

  • 29 еКарс БГ

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ето за работен ден":

    По данни от КАТ за регистрирани леки автомобили към 01.11.2022:

    - Електромобили: 5719
    - Дизелови хибриди: 4333
    - Бензинови хибриди: 24839
    Не е известно колко от тях са зареждаеми от мрежата
    - Водородни клетки: 0
  • 30 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "Ами купи си нормален телефон":

    Самсунг с копчета държи и 10 години, но никой не ги ползва вече. А да си смениш смартфона с по-нов не решава проблемът с изтощената батерия, неставаща за нищо. Шикалкавиш защото нямаш смислен аргумент насреща
  • 31 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "И какво значение имат цифрите?":

    Двойното поевтиняване на изкупуванията ток обезсърчава мераклията, който се чуди дали да си монтира панели и да продава ток. Двойното поевтиняване на токът означава двойно по-дълго време за изплащане на инвестицията. Бързо ли пиша? Виждам, че трудно схващаш и трябва да ти смилам всяка информация.
  • 32 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Към ден днешен":

    Ти продължаваш да говориш за ток в батерии. Аз ти говоря за соларни панели и продажба в мрежата. Ползите се стопиха наполовина заради наполовина падналата цена на тока. Сега разбра ли?

    Коментиран от #34, #35

  • 33 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ето за работен ден":

    Няма да инвестираме милиони в батерии. Такава инвестиция се избива за много време, а когато ти изкара вложените пари, вече е време да смениш батериите, но те вече са на по-висока цена, най-малко заради инфлацията. Ти не печелиш от тази търговия. Печели само прекупвачът. Ти си влязъл в един порочен кръг, в който постоянно трябва да избиваш инвестиция, да инвестираш наново, после пак да избиваш.... И така до безкрай. А дори не можеш да продадеш старата централа от батерии, защото са за боклука.
  • 34 Тука пък вече съвсем се оля

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Хайде че си купуваш телефони на които батерията се скапват за една година и не става за нищо мога да го разбера. Все пак за 100 лв колко да очакваш от нов телефон.

    Ама да ми обясняваш че някой е купувал тока от фотоволтаици за 60 стотинки през 2022 година или пък че можеш да подпишеш дори сега договор за 30 стотинки са абсолютно, ама абсолютно глупости.

    Към момента или подписваш дългогодишен договор за изкупни цени под 200 лв за мегаватчас, което е смешно и почти никой не го прави, или подписваш договор за борсови цени и каквото сабя покаже - както виждаш всеки ден и всеки час цените се менят спрямо търсенето и предлагането. Търговецът на ток прибира 10% комисионна от изтъргуваното и толкова. Тоест гледаш онези цени на тока в които ти казах за днес и вадиш от тях 10%. Това получаваш.

    Трудно ли обяснявам за да го схванеш вече втора година, откакто ти давам дневни цени на тока всеки път когато ми говориш за някаква твърда цена? Няма твърди цени набий си го в главата. Твърдите цени са прекалено ниски ако ще ти купуват енергията и твърде високи, ако ще ти я продават, като почти никой търговец вече не подписва договори за твърди цени предвид последните обстоятелства.
  • 35 Дори така да е

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ако ползите са се стопили на половина, това означава само, че два пъти по-бавно ще си върнеш инвестицията. Ако при 600 лв за мегаватчас си щял да печелиш по половин милион за всеки инвестиран милион и да си върнеш инвестицията за две години, сега ще печелиш само по четвърт милион и ще си я върнеш за четири години.

    След това още 21 година ще получаваш гарантирани четвърт милион всяка година според твоите думи за подписване на договор за 30 стотинки за 25 години.


    А дано, ама надали! Няма такива договори нито за 60 стотинки за киловат час нито за 30 стотинки за киловатчас.

    А всяко предприятие което инсталира фотоволтаици за 1 милион, годишно ще пести минимум 400 000 дори при настоящите гарантирани 25 стотинки за цената на тока, а иначе ще пести по повече и ще си върне инвестицията за по-малко от две години, ако си ползва тока вместо да го купува или продава.

    Така че никой няма да се откаже от инвестициите. Лично познавам пет-шест човека които в момента си чакат разрешителните.
  • 36 уaйтнoйз

    1 0 Отговор
    аз съм ви написал каква е сметката.. вие пак недоразбрали пишман търговци ми обяснявате, че треа да печеля.
    Първо си изяснете цена на придобиване, цена на притежание и тогава ще почнете да проглеждате. Ако е много свет тая работа да съм намамил 5-6 по 30кв. Не съм... Значи сметката не излиза и никога няма да излезе.
    Защо по 30 няколко, а не една 200-300? Ми питайте държавата защо :)
  • 37 Дрън-дрън

    0 0 Отговор
    Кажи я тази сметка? Ако я беше направил щеше да излезе. Имаш ли въобще нещо налично или смяташ че ще купиш една нива на село и ще редиш по нея фотоволтаици?

    За съществуващи сгради със собствена партида и консумация сметките излизат при всички положения. Единствената сметка е колко киловата са оптимални за съответния случай.
  • 38 незнайко

    0 0 Отговор
    Браво , това е наистина е добро предложение, така и колите ще са защитени от природни явления .