Повечето електромобили използват едноскоростни трансмисии, тъй като незабавно наличният въртящ момент на двигателите прави предавките ненужни. Въпреки това, в заявка за патент, публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 23 януари, Stellantis твърди, че има по-подходяща трансмисия за електрически SUV-та.
![Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост | ФАКТИ.БГ Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/440/stellantis-podgotva-revolucia-v-sveta-na-elektricheskite-avtomobili-s-povishena-prohodimost-2.webp)
Автомобилният производител отбелязва, че докато движението извън пътя изисква много въртящ момент при ниска скорост, единствената предавка, която позволява тази функция, не е идеална за ефективност и пробег по обществените пътища. Затова Stellantis предлага да се направи една предавка за движение по пътищата и една за преодоляване на трудни участъци.
![Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост | ФАКТИ.БГ Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/7f2/stellantis-podgotva-revolucia-v-sveta-na-elektricheskite-avtomobili-s-povishena-prohodimost-3.webp)
Трансмисията ще използва две планетарни скоростни кутии в корпус, монтиран между електрическия мотор и задвижващите валове, със съединители, контролиращи въртящия момент. Тези съединители едновременно ще задействат една от двете предавки и ще контролират предаването на въртящия момент към колелата.
![Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост | ФАКТИ.БГ Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/84a/stellantis-podgotva-revolucia-v-sveta-na-elektricheskite-avtomobili-s-povishena-prohodimost-4.webp)
Съединителите също могат да се използват за завъртане на полуосите в различни посоки, което позволява на електрическото превозно средство да се „върти около една точка за подобрена мобилност върху повърхности с ниско триене“. Това е нещо подобно на функцията Tank Turn на Rivian или функцията G-Turn на електрическия Mercedes-Benz G-Klasse.
![Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост | ФАКТИ.БГ Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/84a/stellantis-podgotva-revolucia-v-sveta-na-elektricheskite-avtomobili-s-povishena-prohodimost-5.webp)
![Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост | ФАКТИ.БГ Stellantis подготвя революция в света на електрическите автомобили с повишена проходимост](https://cdn4.focus.bg/fakti/photos/original/bdd/stellantis-podgotva-revolucia-v-sveta-na-elektricheskite-avtomobili-s-povishena-prohodimost-6.webp)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Антиелектрика
16:16 22.02.2024