30 Март, 2024 11:30 24 479 46

Собственици на електромобили се оплакват от проблем за който не са били предупредени

  • michelin-
  • коли-
  • електромобили

По-бързото износване на гумите изглежда не е премислено от всички

Собственици на електромобили се оплакват от проблем за който не са били предупредени - 1

Ускореното износване на гумите на електрическите превозни средства в сравнение с традиционните превозни средства с вътрешно горене води до недоволство сред собствениците на ЕПС, които често се чувстват недостатъчно информирани за тази разлика. Ашли Едгар, старши директор на отдела за сравнителен анализ на J.D. Power, предполага, че информирането на собствениците на електромобили за тези разлики в експлоатационните характеристики предоставя възможност на производителите на гуми и на автомобилните производители да преодолеят разликата в удовлетвореността.

Освен това повишеното износване на гумите на електромобилите допринася за по-високи емисии, които могат да създадат рискове за здравето като дихателни проблеми, увреждане на бъбреците и неврологични увреждания. Тъй като гумите на електромобилите се износват по-бързо, те отделят повече замърсители, което изостря екологичните проблеми, свързани с емисиите от автомобилите.

Решаването на този проблем представлява предизвикателство за автомобилната индустрия, тъй като целите за увеличаване на пробега и оптимизиране на износването на гумите често са в противоречие. Това предизвикателство става все по-неотложно, тъй като сегментът на електрическите превозни средства продължава да се разширява.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нацизъм в полицията

    30 29 Отговор
    Борисов и ГЕРБ са направили от полицаите хора с манталитет и действия на 15-16 годишни деца които проповядват Нацизъм!Днес в град Бобов дол в 6:30 часа двама полицаи с джип проповядваха Нацизъм в най чистата му форма в полза на роми и полицаи, като гонят с агресия Софиянци от града без никакви основания!

    Коментиран от #15

  • 2 Гост

    84 10 Отговор
    Излъганите камилчета.
  • 3 Ха ха ха

    100 15 Отговор
    Продължавайте да купувате тези боклуци

    Коментиран от #40

  • 4 Къпан пор

    108 21 Отговор
    Като си купите и нови батерии след 100000 км,ще разберете колко сте сбъркали.
  • 5 ...

    66 17 Отговор
    Облъчването е като даси в микровълнова печка чеи по зле,
  • 6 Мдааааааа

    100 19 Отговор
    "Ускореното износване на гумите на електрическите превозни средства в сравнение с традиционните...." Тия частици от износените гуми и от феродото на спирачките замърсяват в пъти повече от обикновения автомобил. Защото по-тежкият автомобил изисква и по-големи спирачни устройства. Абе, като се тегли чертата, ще се види, че електричките хич не са по екологични.

    Коментиран от #11, #14, #36

  • 7 мани беги

    63 17 Отговор
    проблемът е, че са много скъпи по принцип, а и батериите са си проблем ... многото електроника също ... тва за гумите, че се изтривали по-бързо е понеже постоянно ускоряват, за да се кефят на ускорението ... ако карат бавничко, то гумите ще си държат дълго, но тия коли ги вземат именно зарад бързото ускорение ... инак си замърсяват, понеже нещо дет се движи, си вдига прахоляк :)
  • 8 УдоМача

    82 7 Отговор
    Защо някой трябва да ги предупреждава??? Знанията по физика от основното образование са достатъчни! Уффф, забравих, че естествения интелект умря и затова иде изкуствения...

    Коментиран от #23

  • 9 Механик

    97 14 Отговор
    Когато мозъкт липсва, си купуваш електрокар и после ревеш.
    Какво да ви преупреждават бе ГМО-бройлери? Не е ли ясно, че кола дето тежи 4 тона вместо 1 тон, ще си износва по-бързо гумите? Ти махни гумите, ами лагери по главини, шарнирни лостове и носачи, пружини....
    Шилето си мисли, че като си купи такава кола и вече е модерно, че и голем татикат, щото ще се вози евтино.
    Да, ама не. Безплатния обяд е само сиренето в капана за мишки.
  • 10 Джуган

    56 1 Отговор
    И на наточените спортни автомобили гумите не изкарват много, особено ако всяко тръгване ти е 0-100 за 4 секунди
  • 11 Механик

    74 17 Отговор

    До коментар #6 от "Мдааааааа":

    Те никога не са и няма да бъдат по-екологични.
    Боклуците които разхвърлят в природата за в много пъти повече от тези при класически автомобил.
    Да не говорим ,че накаладки, дискове, колесни лагери, шарнири, всичко това се изразходва много по-бързо, а за да се произведе, някъде се цапа здраво. Ами батериите, които изобщо не могат да се рециклират? Ами докато се произведат тия бтерии, колко енергия се ползва и колко се цапа природата? Ами тока, дето на еко-жендъртите им се види че е екологичен? Ми да, от ауспуха на електрокара не излизат газове, ама за да се добие тока, някъде много яко се цапа.
    С идеята на всяка цена да се наложат електричкие се цели нещо друго, но не е и екология. Какво се цели, не знам, но много грубо е натрапва това нещо.

    Коментиран от #13, #35, #39, #43

  • 12 оня с коня

    23 41 Отговор
    Казал бил някой Гьотверен ,че Ел. Автомобилите идносвали по- бързо гумите си и Мисирките бързат да представят Мнението му.Ама вместо да направят някакъв що годе Анализ "ЗАЩО,КАК ТАКА,ОДЕ НАКЪДЕ"- няма такива работи,щото принципът им е "Най-мразим да мислим".Ама тъй ли ще я караме бе Другаре?.

    Коментиран от #25

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 БайБоцимир

    26 35 Отговор

    До коментар #6 от "Мдааааааа":

    Точно пък от спирачките замърсяването със сигурност е по-малко при електрическите, почти не се ползват. Както споменаха преди мен, ако караш нормално, а не с максимално ускорение всеки път, гумите ще изкарат почти колкото стандартен автомобил с ДВГ, въпреки теглото.
  • 15 Лов на катерици

    26 2 Отговор

    До коментар #1 от "Нацизъм в полицията":

    Иди в някой оръжеен магазин и си купи пушка, стига се оплаква.

    Коментиран от #24

  • 16 Валес маринерис

    3 10 Отговор
    Е, Мазда. Трийте.
  • 17 Ха ха ха ха

    39 9 Отговор
    На ви сега супер, мега, хипер екологични тостери.😂😂😂
  • 18 Аз да кажа

    42 10 Отговор
    Накрая ще се окаже, че няма нищо екологично в ел консервите. Пълен фалш в лъскава опаковка. Закривай
  • 19 Бравос

    44 10 Отговор
    Балонът с ел истерията започна да се надува предната година. Време е да се спука а св.Илон шегубиец и приготвил изненада. Който роптае и не слуша ще бъде софтуерно изключен. Честито на печелившите
  • 20 Гледам и виждам

    36 11 Отговор
    Видях няколко тостера да дърпат големи ремаркета (двуосови) с което увеличават усилието при тръгване и спиране. Това води до износване на гуми, спирачки и повишен разход на ел енергия. Дотук с мита за екологията и т.н.
  • 21 Песничка

    34 8 Отговор
    Балонът се надуува, надуува, надуува....
  • 22 Просто пътник

    46 8 Отговор
    Тази година продажбите на ел автомобили е занижена в пъти от предходните години. От една страна е еко субсидията която е спряна, от друга сладката лъжа за пробега и живота на батерията, от трета гаранционния сервиз и съпътващите проблеми. Стремглаво спускане надолу....
  • 23 ха ха

    20 5 Отговор

    До коментар #8 от "УдоМача":

    Не-не... Той, естественият интелект, е константа, ама много се размножиха... Щото е съвсм близо до ума, че по-тежка кола ще трие повече гумите. По-голямото ускорение и рекуперацията са фактори... Ама, карай кеф цена няма, а TCO е мит.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 От чужбина

    27 6 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    ДА, в статията не казват, но прегледай коментарите. А и то е близко до акъла - ел.евтомобилите са значително по-тежки и от там идва основната причина за по-бързото износване на гумите. Що се отнася до замърсяването от това износване - ами просто погледни след суша, когато завали дъжд. Погледни цвета на водата която се стича по пътищата. Този цвят идва точно от износените частици от гумите на колите. Така не ти трябва специално замерване за прахови частици, то се вижда в определен момент по цвета на водата.

    Коментиран от #34

  • 26 карам си сувчето

    7 23 Отговор
    2250 кг с гуми 275/45/20, НО с индек XL и не е проблем. Да малко са по-скъпи от обикновените 16-17” гуми, но кефа цена няма.

    Коментиран от #42

  • 27 От чужбина

    32 7 Отговор
    Преди години ми попадна едно списани е за мобилни телефони. Гледам, гледам и намирам телефон който имах и знаех колко му държи батерията. Ама в списанието показват, че батерията му държи 2 до 3 пъти в повече. Вероято да е така, ама само при идеални условия, т.е да е близо до клетката и да не се говори и да не звъни и т.н. Защо ви го казвам? Ами защото същото се получава и с ел.автомобилите. Ако ви ги рекламират, че с едно зареждане имат определен пробег - ами направо разделете този пробег на 2. Така ще сте много по-близо до истинския резултат. Вероятно не ви лъжат в пробега, но той би се постигнал само в идеални условия. Това вероятно означава и попътен вятър, никакъв багаж, равен път, никакво натискане на спирачката и т.н. Иначе си мисля, че си заслужава подобен автомобил, но само ако имам двор със соларни панели и го зареждам от тях. Или варианта за хибрид със значителен ел.пробег.
  • 28 Тесла

    17 34 Отговор
    Забелязвам че коментари пишат негоници които никога не са се качвали в тесла. Спирачката се ползва много рядко, батерията и окачването имат 8 години или 200000 км пълна гаранция. Пробега е доста приличен през зимата е -30% а през лятото е -12%. Зареждането от 10% до 80% става за 20-25 мин. и изминавам 300 -330км със скорост 110кмч Идеята е да направят въздуха в градовете по чист. Сигурен съм повечето които пишат коментари за вредните емесий карат 15-20 годишни трошки
    Аз имам Тесла Y от две години минавам 100км за 5.50лв и съм много доволен.изминал съм 47000 км нямам сервизно обслужване, насладите и дисковете са като нови.
    Моля хора които никога не са имали опит с Ел коли да спрат да коментират.

    Коментиран от #29, #30, #32, #33, #37, #38, #45

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Точно

    22 5 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    ти със 110 км/ч ако си, ще пречиш на междуградските автобуси…не бери грижа за нас, някои сменяваме колите с нови на 4 години и 150 000 км…не е проблем ако имаме желание за елтрошляк, да го придобием….но не желаем!!!
    А ти за тРесла само си мечтаеш…остава си мит, както и 0-вата поддръжка и зареждането от вкъщи всеки път за 5.50…..елсмешковци….
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Гледай ся

    22 3 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    То е същото да ни обясниш колко е готино на прайда, защото ние не сме били там ама...сме гледали отстрани. Не, благодаря
  • 33 МАХЛЬОО....

    18 2 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    ОГРОМНИТЕ ГУМИ И ОГРОМНАТА ТЕЖЕСТ НА ТОА КИТЮКИЗНОСВАТ ПО БЪРЗО ГУМИТЕ И ТРШАТ ПЪТНОТО ПЛАТНО. А ПРОПО ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО ХИЛЯДИ ЛИТРА ВОДА СА ОТКРОВЕНИ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО САМО НА ТВОЙТА БАТАРЕЙКИ..... И КАТО СЕ БРАКУВА ТРЯА ДА СЕ РЕЦИКЛИРА ЧАК В КИТАЙ ИЛИ ИНДИЯ КЪДЕТО ПАК ША ОТРОВИ И АТМОСФЕРАТА И ВОДАТА. БЕЗДУШНИ ЛЕНТЯИ И АЙЛЯКЧИИ СТЕ. НАГЛЕЦ ЗА КОИТО ИДВА ДЕНЯ НА ВЪЗМЕЗДИЕТО.
  • 34 ТВА Е ТАКА ШОТ СВЕТОВНИТЕ ПЕЧАЛБАРИ

    18 1 Отговор

    До коментар #25 от "От чужбина":

    НАМАЛИ ХА ДО МИНИМУМ СЪДЪРЖАНИЕТО НА КАУЧУК И СИЛИКОН ИЗНОСВАЩИ СЕ В ПЪТИ ПО БАВНО А ГИ ЗАМЕНИХА СЪС САЖДИ И ПЛАСТМАСА......
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Хахохи

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мдааааааа":

    Това не е вярно! Заради рекуперацията при ел. колите дисковете и накладките се изтъкват в пъти по-малко. Говорим за 80-100 000км може да не се наложи смяна.
  • 37 Мухахаха

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    Идеята да направят въздуха в градовете по чист, като замърсят всичко извън градовете! Идва времето на градовете с куполи и гмо храната.
  • 38 РЗС

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    Аз съм карал полстар 2 и има същата функция да спира сама и да се зарежда от спирането. Мога да кажа, че това е отвратителна функция и много зависи от терена, ако има повече нанадолнище тогава може да закрепи някой процент батерия, ако не е безсмислено и супер дразнещо. Аз го изключих след 5 минути защото на стандартен режим спира твърде рязко, на low режим също не е приятно. Гумите на големите Ел коли са големи и скъпи. 20 инча са поне 2.5 пъти по скъпи от 17 или 18 цола. И смяната им идва 2 или повече пъти по бързо. Нека речем, че окачването е усилено, това не означава, че не се износва и замяната не е включена в гаранция. Такова окачване струва също 2 пъти или повече от нормалното. А недай си боже да замине батерия или мотор, и си извън гаранцията. Колкото си спестил ще ги дадеш накуп че и по 3.
  • 39 Някой

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Целта е тотален контрол. Те са пълни с електроника., компютри .
  • 40 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ха ха ха":

    Нормално е да износват повече гумите. За пример - Peugeot 208 1,4 = 1070 kg, Peugeot e-208 = 1620 kg. И при всички модели които имат аналог между ДВГ и Електричка разликата в теглото е 40-60% в + на електрическата версия.

    Коментиран от #44

  • 41 Шопендар

    4 2 Отговор
    Ейй големи разбирачи,от хора които не са виждали електричка.износването на гумите зависи от начина на каране,а феродото не се износва защото не се ползват спирачки,а спират с двигателя.тесла е кола мечта
  • 42 ВИЙ СТЕ ЗА БЕСИЛОТО БЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "карам си сувчето":

    ИНО ВИТО Е 1600 КГ......
  • 43 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Големи глупости си написала уж си механик. Никакви накладки и дискове не износват в повече "електрокарите", дори има такова нещо че Теслите удрят спирачки ( механичните) в началото когато тръгваш за да изчистят дисковете че ръждясват , няма майтап, било много досадно но не съм го забелязал изглежда софтуера го е решил тоя проблем преди моя модел. Имал съм хибридна кола до 200 000 км не сменяш накладки па кво остава за дискове ... С екологичния проблем на рециклиране на маслото как се оправяш с дизела !? Електричество може да се произвежда и от чисти източници и все повече се прави докато чист дизел няма .. има ама струва 10 пъти по скъпо все едно го няма . Интересно как щяхте да ривети ако Урсула вземе да ви го ви го навира тоя скъпия дизел през гърлото на българските заклети дизелари !? Тогава "електрокарите" щяха да ви са мечта понеже сте си просто зевзеци ...
  • 44 бай Даньо

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Антиелектрика":

    Не позна разликата е към 30% и пак не позна няма модели които са едновременно бензинови и електрически за да сравняваш директно. Електрическите казват износвали гуми и при това по скъпи гуми , но ще се опитам да докажа че и това зависи от карането . По интернет има хорър истории че износвали комплект гуми за по 25 000 мили , което ми изглежда като проблем на идиотско каране, защото инак оригинални мишелинки на Хонда Акорд карат по 90 000 мили на Тесла ги виждам поне 60 000...
  • 45 Шопендар

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Тесла":

    Тесла,не си прави труда да обясняваш,на бг дизелджия,с чугунена кратуна.,той дори не може да си представи възможностите и екстрите.. на тесла.
  • 46 сотко

    0 0 Отговор
    Тука много мъдри хора писали за голямо тегло, стил на шофиране и др. не толковая релевантни причини, ама никой не вижда че основното го пише в статията - начина на подаване на силата и наличие на 100% от момента веднага. Производителите могат да го "омекотят софтуерно, но изглежда не искат. Иначе тежки коли и преди и сега се карат, а колкото до стила на каране, то и за няколко минути може да бъдат съсипани гуми, стига техниката да не прегрее