Ускореното износване на гумите на електрическите превозни средства в сравнение с традиционните превозни средства с вътрешно горене води до недоволство сред собствениците на ЕПС, които често се чувстват недостатъчно информирани за тази разлика. Ашли Едгар, старши директор на отдела за сравнителен анализ на J.D. Power, предполага, че информирането на собствениците на електромобили за тези разлики в експлоатационните характеристики предоставя възможност на производителите на гуми и на автомобилните производители да преодолеят разликата в удовлетвореността.
Освен това повишеното износване на гумите на електромобилите допринася за по-високи емисии, които могат да създадат рискове за здравето като дихателни проблеми, увреждане на бъбреците и неврологични увреждания. Тъй като гумите на електромобилите се износват по-бързо, те отделят повече замърсители, което изостря екологичните проблеми, свързани с емисиите от автомобилите.
Решаването на този проблем представлява предизвикателство за автомобилната индустрия, тъй като целите за увеличаване на пробега и оптимизиране на износването на гумите често са в противоречие. Това предизвикателство става все по-неотложно, тъй като сегментът на електрическите превозни средства продължава да се разширява.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нацизъм в полицията
Коментиран от #15
11:37 30.03.2024
2 Гост
11:41 30.03.2024
3 Ха ха ха
Коментиран от #40
11:45 30.03.2024
4 Къпан пор
11:47 30.03.2024
5 ...
11:48 30.03.2024
6 Мдааааааа
Коментиран от #11, #14, #36
11:53 30.03.2024
7 мани беги
11:56 30.03.2024
8 УдоМача
Коментиран от #23
12:04 30.03.2024
9 Механик
Какво да ви преупреждават бе ГМО-бройлери? Не е ли ясно, че кола дето тежи 4 тона вместо 1 тон, ще си износва по-бързо гумите? Ти махни гумите, ами лагери по главини, шарнирни лостове и носачи, пружини....
Шилето си мисли, че като си купи такава кола и вече е модерно, че и голем татикат, щото ще се вози евтино.
Да, ама не. Безплатния обяд е само сиренето в капана за мишки.
12:11 30.03.2024
10 Джуган
12:11 30.03.2024
11 Механик
До коментар #6 от "Мдааааааа":
Те никога не са и няма да бъдат по-екологични.Боклуците които разхвърлят в природата за в много пъти повече от тези при класически автомобил.
Да не говорим ,че накаладки, дискове, колесни лагери, шарнири, всичко това се изразходва много по-бързо, а за да се произведе, някъде се цапа здраво. Ами батериите, които изобщо не могат да се рециклират? Ами докато се произведат тия бтерии, колко енергия се ползва и колко се цапа природата? Ами тока, дето на еко-жендъртите им се види че е екологичен? Ми да, от ауспуха на електрокара не излизат газове, ама за да се добие тока, някъде много яко се цапа.
С идеята на всяка цена да се наложат електричкие се цели нещо друго, но не е и екология. Какво се цели, не знам, но много грубо е натрапва това нещо.
Коментиран от #13, #35, #39, #43
12:17 30.03.2024
12 оня с коня
Коментиран от #25
12:19 30.03.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 БайБоцимир
До коментар #6 от "Мдааааааа":
Точно пък от спирачките замърсяването със сигурност е по-малко при електрическите, почти не се ползват. Както споменаха преди мен, ако караш нормално, а не с максимално ускорение всеки път, гумите ще изкарат почти колкото стандартен автомобил с ДВГ, въпреки теглото.12:23 30.03.2024
15 Лов на катерици
До коментар #1 от "Нацизъм в полицията":
Иди в някой оръжеен магазин и си купи пушка, стига се оплаква.Коментиран от #24
12:23 30.03.2024
16 Валес маринерис
12:24 30.03.2024
17 Ха ха ха ха
12:28 30.03.2024
18 Аз да кажа
12:31 30.03.2024
19 Бравос
12:38 30.03.2024
20 Гледам и виждам
12:42 30.03.2024
21 Песничка
12:46 30.03.2024
22 Просто пътник
12:53 30.03.2024
23 ха ха
До коментар #8 от "УдоМача":
Не-не... Той, естественият интелект, е константа, ама много се размножиха... Щото е съвсм близо до ума, че по-тежка кола ще трие повече гумите. По-голямото ускорение и рекуперацията са фактори... Ама, карай кеф цена няма, а TCO е мит.13:11 30.03.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 От чужбина
До коментар #12 от "оня с коня":
ДА, в статията не казват, но прегледай коментарите. А и то е близко до акъла - ел.евтомобилите са значително по-тежки и от там идва основната причина за по-бързото износване на гумите. Що се отнася до замърсяването от това износване - ами просто погледни след суша, когато завали дъжд. Погледни цвета на водата която се стича по пътищата. Този цвят идва точно от износените частици от гумите на колите. Така не ти трябва специално замерване за прахови частици, то се вижда в определен момент по цвета на водата.Коментиран от #34
13:55 30.03.2024
26 карам си сувчето
Коментиран от #42
14:02 30.03.2024
27 От чужбина
14:06 30.03.2024
28 Тесла
Аз имам Тесла Y от две години минавам 100км за 5.50лв и съм много доволен.изминал съм 47000 км нямам сервизно обслужване, насладите и дисковете са като нови.
Моля хора които никога не са имали опит с Ел коли да спрат да коментират.
Коментиран от #29, #30, #32, #33, #37, #38, #45
18:25 30.03.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Точно
До коментар #28 от "Тесла":
ти със 110 км/ч ако си, ще пречиш на междуградските автобуси…не бери грижа за нас, някои сменяваме колите с нови на 4 години и 150 000 км…не е проблем ако имаме желание за елтрошляк, да го придобием….но не желаем!!!А ти за тРесла само си мечтаеш…остава си мит, както и 0-вата поддръжка и зареждането от вкъщи всеки път за 5.50…..елсмешковци….
19:54 30.03.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Гледай ся
До коментар #28 от "Тесла":
То е същото да ни обясниш колко е готино на прайда, защото ние не сме били там ама...сме гледали отстрани. Не, благодаря21:40 30.03.2024
33 МАХЛЬОО....
До коментар #28 от "Тесла":
ОГРОМНИТЕ ГУМИ И ОГРОМНАТА ТЕЖЕСТ НА ТОА КИТЮКИЗНОСВАТ ПО БЪРЗО ГУМИТЕ И ТРШАТ ПЪТНОТО ПЛАТНО. А ПРОПО ЗНАЕШ ЛИ КОЛКО ХИЛЯДИ ЛИТРА ВОДА СА ОТКРОВЕНИ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО САМО НА ТВОЙТА БАТАРЕЙКИ..... И КАТО СЕ БРАКУВА ТРЯА ДА СЕ РЕЦИКЛИРА ЧАК В КИТАЙ ИЛИ ИНДИЯ КЪДЕТО ПАК ША ОТРОВИ И АТМОСФЕРАТА И ВОДАТА. БЕЗДУШНИ ЛЕНТЯИ И АЙЛЯКЧИИ СТЕ. НАГЛЕЦ ЗА КОИТО ИДВА ДЕНЯ НА ВЪЗМЕЗДИЕТО.08:15 31.03.2024
34 ТВА Е ТАКА ШОТ СВЕТОВНИТЕ ПЕЧАЛБАРИ
До коментар #25 от "От чужбина":
НАМАЛИ ХА ДО МИНИМУМ СЪДЪРЖАНИЕТО НА КАУЧУК И СИЛИКОН ИЗНОСВАЩИ СЕ В ПЪТИ ПО БАВНО А ГИ ЗАМЕНИХА СЪС САЖДИ И ПЛАСТМАСА......08:19 31.03.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Хахохи
До коментар #6 от "Мдааааааа":
Това не е вярно! Заради рекуперацията при ел. колите дисковете и накладките се изтъкват в пъти по-малко. Говорим за 80-100 000км може да не се наложи смяна.10:48 31.03.2024
37 Мухахаха
До коментар #28 от "Тесла":
Идеята да направят въздуха в градовете по чист, като замърсят всичко извън градовете! Идва времето на градовете с куполи и гмо храната.14:12 31.03.2024
38 РЗС
До коментар #28 от "Тесла":
Аз съм карал полстар 2 и има същата функция да спира сама и да се зарежда от спирането. Мога да кажа, че това е отвратителна функция и много зависи от терена, ако има повече нанадолнище тогава може да закрепи някой процент батерия, ако не е безсмислено и супер дразнещо. Аз го изключих след 5 минути защото на стандартен режим спира твърде рязко, на low режим също не е приятно. Гумите на големите Ел коли са големи и скъпи. 20 инча са поне 2.5 пъти по скъпи от 17 или 18 цола. И смяната им идва 2 или повече пъти по бързо. Нека речем, че окачването е усилено, това не означава, че не се износва и замяната не е включена в гаранция. Такова окачване струва също 2 пъти или повече от нормалното. А недай си боже да замине батерия или мотор, и си извън гаранцията. Колкото си спестил ще ги дадеш накуп че и по 3.19:49 31.03.2024
39 Някой
До коментар #11 от "Механик":
Целта е тотален контрол. Те са пълни с електроника., компютри .20:05 31.03.2024
40 Антиелектрика
До коментар #3 от "Ха ха ха":
Нормално е да износват повече гумите. За пример - Peugeot 208 1,4 = 1070 kg, Peugeot e-208 = 1620 kg. И при всички модели които имат аналог между ДВГ и Електричка разликата в теглото е 40-60% в + на електрическата версия.Коментиран от #44
14:41 01.04.2024
41 Шопендар
17:17 01.04.2024
42 ВИЙ СТЕ ЗА БЕСИЛОТО БЕ
До коментар #26 от "карам си сувчето":
ИНО ВИТО Е 1600 КГ......17:17 01.04.2024
43 бай Даньо
До коментар #11 от "Механик":
Големи глупости си написала уж си механик. Никакви накладки и дискове не износват в повече "електрокарите", дори има такова нещо че Теслите удрят спирачки ( механичните) в началото когато тръгваш за да изчистят дисковете че ръждясват , няма майтап, било много досадно но не съм го забелязал изглежда софтуера го е решил тоя проблем преди моя модел. Имал съм хибридна кола до 200 000 км не сменяш накладки па кво остава за дискове ... С екологичния проблем на рециклиране на маслото как се оправяш с дизела !? Електричество може да се произвежда и от чисти източници и все повече се прави докато чист дизел няма .. има ама струва 10 пъти по скъпо все едно го няма . Интересно как щяхте да ривети ако Урсула вземе да ви го ви го навира тоя скъпия дизел през гърлото на българските заклети дизелари !? Тогава "електрокарите" щяха да ви са мечта понеже сте си просто зевзеци ...18:39 01.04.2024
44 бай Даньо
До коментар #40 от "Антиелектрика":
Не позна разликата е към 30% и пак не позна няма модели които са едновременно бензинови и електрически за да сравняваш директно. Електрическите казват износвали гуми и при това по скъпи гуми , но ще се опитам да докажа че и това зависи от карането . По интернет има хорър истории че износвали комплект гуми за по 25 000 мили , което ми изглежда като проблем на идиотско каране, защото инак оригинални мишелинки на Хонда Акорд карат по 90 000 мили на Тесла ги виждам поне 60 000...18:47 01.04.2024
45 Шопендар
До коментар #28 от "Тесла":
Тесла,не си прави труда да обясняваш,на бг дизелджия,с чугунена кратуна.,той дори не може да си представи възможностите и екстрите.. на тесла.11:43 02.04.2024
46 сотко
14:07 03.04.2024