И това се случва точно в страната с най-много електрически автомобили Норвегия. Според доклад на Manager Magazin, корабна компания вече не приема електрически автомобили и хибриди на борда.
„Електрическите, хибридните и водородните автомобили са забранени на борда" – е експлозивното изявление на норвежката корабна компания Havila Kystruten, цитирано от focus.de.
„При анализ на риска отговорните лица стигнаха до извода, че евентуалният пожар на такъв автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи със средствата и екипажа на борда.
Така би бил застрашен животът на хората. Това обаче е не е така за личните превозни средства с конвенционално задвижване на изкопаеми горива, тоест - тези с ДВГ“, съобщава още Manager Magazin.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа херинга
10:53 20.01.2023
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #5
10:53 20.01.2023
3 Некой си
11:02 20.01.2023
4 Гювендар
Коментиран от #6, #36
11:10 20.01.2023
5 Така е
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Време и ти да се отърсиш от розовите очила и да осъзнаеш че всъщност този кораб е ... електрически.Разбира се неочаквай да го прочетеш в статията тук защото тя има съвсем различна цел за създаване на съвсем различни внушения и не ни лъжат, но просто не ни казват цялата истина.
При положение, че кораба така или иначе плува във вода и няма никакви проблеми с използваното количество вода за охлаждане на батерията докато изгори напълно, за да не засегне останалите автомобили наоколо, не мислиш ли че е просто въпрос на време да оборудват корабите и да обучат персонала как да действа?
Тогава се елиминира проблема:
"евентуалният пожар на такъв автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи със СРЕДСТВАТА И ЕКИПАЖА на борда."
Коментиран от #8, #9, #11, #17, #24
11:14 20.01.2023
6 гого
До коментар #4 от "Гювендар":
Пак можем да се гръмнем но поне не сме дали купища пари нали11:24 20.01.2023
7 Най-простото решение
Коментиран от #13, #18
11:25 20.01.2023
8 Айде бе...
До коментар #5 от "Така е":
Всичко това сам ли го измисли или някой ти помогна?Коментиран от #14
11:28 20.01.2023
9 Еха умниче си ти
До коментар #5 от "Така е":
Запали някаква батерия която ти е под ръка и не ти трябва , и изсипи една кофа вода върху нея :) , после ела да разкажеш как е минал експериментаКоментиран от #12
11:29 20.01.2023
10 Ами да
11:32 20.01.2023
11 00014
До коментар #5 от "Така е":
Корабите не са на батерии, а на ДВГ генератори произвеждащи електричеството. Компютри и компоти!12:08 20.01.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гоуст
До коментар #7 от "Най-простото решение":
Идеята е добра, амаааааа е като за 6 г. дете. Първо: кой ще плати "тотала" на останалите коли. Второ: колко голям да е този сектор. Трето: явно нямаш абсолютно никакво понятие (сигурен съм, че за пръв път чуваш) устойчивост и плаваемост на кораб. С други дими да наблъскаш няколко стотин или няколко хиляди тона (вода) някъде си,обикновенно нат "ватер линията" е ооооооогромен проблем за всеки кораб.Коментиран от #15
12:15 20.01.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Ти си
До коментар #5 от "Така е":
Умнико , ти ли ще платиш оборудването и обучението на персонала ?На Havila Kystruten и е по евтино просто са наложи забеана вместо да се вкарва в ненужни еазходи ......
Коментиран от #21
13:10 20.01.2023
18 Този
До коментар #7 от "Най-простото решение":
Кажи най-просто къде ще отиде всичкият разтворен гнилоч в тая вода... В морето ли го изпускаме???13:10 20.01.2023
19 Алфа херинга
До коментар #12 от "Защо ми е да го правя":
Ти качвал ли си се на кораб който превозва само коли, или на ро ро пасажерски, за какъвто става на въпрос в случая? Аз съм работил и на двата типа и ти казвам, че пишеш пълни глупости. Както и другият, който казва да се отделят колите в отделно помещение, което да се затопли. Предполагам е възможно да се проектират и построят кораби с помещения направени за целта, но не знам доколко ще е икономически изгодно. На сегашните, това няма как да стане.13:28 20.01.2023
20 Алфа херинга
До коментар #14 от "Защо ми е да те лъжа":
Човек, съвсем отделно нещо е машинно отделение, което е проектирано да може да се отцепи или затопи в случай на пожар, било то с батерии, и кола, натоварена в хамбар, заедно с още стотици такива.Изказваш се неподготвен в случая.Коментиран от #22
13:32 20.01.2023
21 Така е
До коментар #17 от "Ти си":
Да съм казал обратното? Както виждаш говоря за много много много много далечно бъдеще, както обикновено.Обаче за вас много далечно бъдеще означава следващата седмица и сега следва разумния според вас въпрос какво ще правим , ако утре 3 милиона електромобила трябва да се зареждат пак ние нямаме зарядна инфраструктура и няма да стигне тока, сякаш нямаме на разположение още 50 години да я изградим докато това се наложи, защото в българия най-накрая сме преминали на електромобили.
Единственото което казвам е, че решение има и ще бъдат приложени КОГАТО МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО, а не днес или утре.
14:25 20.01.2023
22 Какви помещения?
До коментар #20 от "Алфа херинга":
Нерде помещение нерде отделение?Достатъчно е да се направи единствено една палуба на открито разбира се, която да е на 50 см по-ниско от останалите и да е херметично затворена като басейн. Не е нужно да се потопяват целите автомобили а само батериите които се намират в пода. Толкова ли ви се струва невъзможно да се направи?
А наводняването е необходимо да стане само ако обучения персонал не успее да се справи с охлаждането на запалената батерия само с помощта на пожарните маркучи.
Подготвените за гасене на електромобили пожарни, точно така процедират. Охлаждат се с маркуча докато дойде контейнера, а след това потапят батерията на електромобила в него за да предотвратят последващи самозапалвания, причинени от къси съединения, заради изгорялата изолация на проводниците.
Коментиран от #23
14:34 20.01.2023
23 Алфа херинга
До коментар #22 от "Какви помещения?":
Ти май никога не си бил на кораб,а? Тия маркучи за които говориш, са сложени там само заради изискванията и в реална ситуация не вършат никаква работа. Всички изгорели Кар кариери го доказват. За товарните помещения има отделни системи, от които се очаква да гасят пожара. С маркучи можеш да охлаждаш съседните помещения, с оглед охлаждане и превенция на разпространение на пожар евентуално. Ти наясно ли си, че докато се задейства алармата, разбирай сензор за дим или пламък и се провери дали реално е пожар, може освен тази кола да са се запалили вече и тези около нея? Наясно ли си, колко бързо се разпространява пожар в такива помещения? Ако до първите 5 минути след откриването не си успял да го овладееш, пиши го бегал. Освен това, никой няма да ти направи специална открита палуба за ел.коли тъй като това не е печелившо. Губиш страшно много място и товарно пространство, за малко коли. Нерентабилно е и мога да те уверя, че никой няма да го направи. Другото е, че на такива кораби, товарните палуби обикновено са най отдолу, а над тях пасажерските. Това има връзка и с устойчивостта на кораба. 4423Коментиран от #30
14:55 20.01.2023
24 Гост
До коментар #5 от "Така е":
Бря,брях.Нашият смишник многониковия спейшълист и от морски превози разбирал.От фирмата се отказват да превозват електромобили,той казва не било проблем да се превозват самозалепващи се кочини.Коментиран от #27
15:38 20.01.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ФТПХР
Бате, бате, кога ще пуснеш в продажба лекарството против рак?
Коментиран от #33
15:54 20.01.2023
27 Гост
До коментар #24 от "Гост":
Поправка.Самозапалващи се.16:45 20.01.2023
28 Къпан пор
Коментиран от #40
16:49 20.01.2023
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Е нали това е проблема
До коментар #23 от "Алфа херинга":
И затова не ги возят. За електромобили те ще трябва много по-прецизен мониторинг, включително ако трябва и от жива охрана. А за разлика от бензиновите автомобили, огънят от запалена батерия не е толкова интензивен и не се предава толкова бързо към купето а да не говорим към останалите автомобили.17:13 20.01.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Хайде не си измисляй
До коментар #26 от "ФТПХР":
Кога съм ти говорил нещо за борси? Единствено си позволявам да говоря по темата когато се заяждате нещо за борсовата капитализация на Тесла и 100 пъти ви обяснявам че няма никаква практическа полза дори когато беше трилион, защото това е просто възможност за бърз кеш от който Тесла втора година няма нужда.Кога съм ви е говорил за кораби включително и в случая, при положение че би говоря как се гаси електромобил където и да е било и обикновено основната трудност е липсата на вода която в случая не е проблем.
От самолети не разбирам само ги ползвам около два-три пъти годишно. А за ракети доли не не си спомням да се съм се включвал в каквато и да е дискусия.
За сметка на това половината тук се пишете ракет дипломирани ракетни инженери, инженери по двг, инженери по електротехника и какво ли още не а накрая се оказва че ви се губят дори основите и в повечето случаи дори не можете да си формулирате правилно въпроса или да разберете въпросите или казаното на опонента по темата.
Коментиран от #34, #35
17:23 20.01.2023
34 Гост
До коментар #33 от "Хайде не си измисляй":
Не разбираш от ракети и самолети?А ултра твърдата гига еластична студено валцована стомана,която била лично разработена от Тесла за ракетите,а се оказа обикновена алпака?18:39 20.01.2023
35 Гост
До коментар #33 от "Хайде не си измисляй":
Когато пазарната капитализация на Тесла беше голяма,не можеше да ти затворим устата.Сега нещо млъкна,защо ли?Коментиран от #37
19:13 20.01.2023
36 какото си прайл
До коментар #4 от "Гювендар":
до сига бе пич. прави си същото. само ако доде Грета не й се давай.19:44 20.01.2023
37 Ето за това говоря
До коментар #35 от "Гост":
Ето че пак ще говоря за пазарна капитализация, но по ваша провокация.Не е нужно да разбираш много, за да видиш, че сега след като пазарната капитализация на tesla се срина 3-4 пъти и от 1,3 трилиона на 300 и няколко милиарда, тесла все още струва повече от toyota, volkswagen и mercedes взети заедно.
А toyota и volkswagen имат по 200 милиарда дългове, които са повече и от пазарната капитализация на Тесла.
При публикуване на финансовите резултати за последното тримесечие, се оказа че Тесла е спечелила повече от toyota за тримесечието въпреки, че toyota продава осем пъти повече автомобили.
Трябва ли да си финансов гуру, за да прецениш кой е в по-добро финансово положение?
Да ти припомня ли, че ако volkswagen и toyota имат по 200 милиарда дългове, Тесла няма дългове и само с лихвите които другите плащат за дълговете, може да строи по един завод на година или да ги влага в развойна дейност?
Хайде сега ти да ми обясниш какво ще стане ако пазарната капитализация на тесла падне на нула? Това добро или лошо ще е за компанията?
Коментиран от #39
08:55 21.01.2023
38 Турбо
09:19 21.01.2023
39 Турбо
До коментар #37 от "Ето за това говоря":
Как ще коментираш разпродажбата на акции на Тесла от Мъск въпреки,че цената се срива.При ниска цена се купуват акции,ако продаваш това натиска цената още надолу.Дали не се спука балона?Последното тримесечие поръчките на Тесла вървят също надолу,затова свалиха цените.Пазарът се насити и от Тесла ще са доволни и на минимален производствен ръст далече от 50%.
Коментиран от #43, #46
09:30 21.01.2023
40 Анонимен
До коментар #28 от "Къпан пор":
Става дума за автомобили в експлоатация, не нови. Имаш ли представа колко Li батерии се товарят на самолетите. На кораб избухне ли голям пожар, спасението е пътниците през борда, кой в лодка кой само с желетка . На самолета няма вариант за скачане през борда.12:06 21.01.2023
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Пак виждаш нещата наобратно
Сега увеличиха производствения капацитет и върнаха цените.
Тоест търсенето не е намаляло, а е намаляло чакането.
Но как да се обясни това на човек който дори че вижда че за последното три месеца че е тесла е направила абсолютен рекорд за всички времена и никога не е продавала толкова много автомобили, същият този обяснява че търсенето се е сринало е никой не иска да купи тези автомобили.
13:02 21.01.2023
43 А ти как ще коментираш
До коментар #39 от "Турбо":
Че илон мъск продаде акции за 40 милиарда, но не ги остави в банковата си сметка, а ги използва за да закупи twitter, защото ако не го беше купил, тесла щеше да бъде съсипана?А както виждаш, тесла е в цветущо финансово състояние и няма проблеми нито с производството нито с продажбите нито пък с печалбите, няма никакви дългове, строи нови заводи и купува всякакви предприятия и въпреки това дори печели повече от toyota, която продава осем пъти повече автомобили от тесла и не строи нищо.
13:05 21.01.2023
44 Иватушка 🇷🇺
Коментиран от #48
13:43 21.01.2023
45 СЗО
15:57 21.01.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 наблюдаващотдалеч
20:29 21.01.2023
48 А не някъде другаде
До коментар #44 от "Иватушка 🇷🇺":
Ти , че никога няма да имаш пари за нов Москвич , няма да имаш. Но поне си сменяй редовно веригата , и лагерите на коляновият вал , на дъртото БМВ, на 100 000 км. да не ти висне сопола на магистралата за Ботевград , някой студен зимен ден. Да знам , че е скъпо , глупавият Ханс е наврял веригата ОТЗАД , и трябва да се вади целият двигател заедно с предното окачване , цял основен ремонт . Но това е положението.07:57 22.01.2023
49 Знайко
18:11 22.01.2023
50 инкасатор
08:55 25.01.2023