22 Март, 2023 13:00 3 043 14

Mercedes тества ел. камионите си на студ и сняг

  • mercedes-benz-
  • електрически камион-
  • камиони

Тестовете се фокусират върху ефектите от екстремния студ върху управлението, ергономичността и комфорта на камионите

Mercedes тества ел. камионите си на студ и сняг - 1

Транспортните компании поставят същите изисквания към електрическите камиони, както към тези с конвенционални дизелови двигатели. Дори при трудни метеорологични условия като студ, лед и сняг превозните средства трябва надеждно да вършат работата си. Заради това тазгодишните зимни тестове за издръжливост на Mercedes-Benz Trucks във Финландия бяха изключително важни. В тях се включиха превозни средства от различни моделни серии – включително прототипите на електрическия eActros LongHaul, който ще влезе в серийно производство през 2024 г., и електрическия eActros 300 във вариант седлови влекач, както и Actros L с дизелов двигател. При екстремните климатични условия - заснежени и заледени пътища, силен вятър и температури до - 25 градуса, екипът тества различните модели, за да прецени каква да бъде по-нататъшна оптимизация на автомобилите.

Цялостен набор от критерии

Във Финландия разработчиците на Mercedes-Benz Trucks прегледаха отблизо всички функции и системи на камионите, като поддръжката при смяна на лентата като част от Active Sideguard Assist или активното насочване в лентата с Active Drive Assist в Actros L. Тъй като при тестовете трябваше да се пресекат няколко национални граници, беше възможно също така да се измери въздействието на специфичната за страната пътна маркировка, пътни знаци или данните от дигиталната карта за работата на асистиращите системи. Продължителността на тестовете позволи да се направи оценка и на комфорта на седалката на водача.

Mercedes тества ел. камионите си на студ и сняг


Фокус върху електрическите камиони с батерии

В случая на eActros LongHaul и влекача eActros 300 експертите обърнаха особено внимание върху свойствата на батерията и електрическото задвижване при неблагоприятни метеорологични условия. За целта бяха тествани елементи, включително старт и защита на компонентите на задвижването от ниски температури, софтуер и интерфейси. На интензивни тестове бяха подложени и системите за топлинен и енергиен мениджмънт. Тези проби показаха например, че eActros LongHaul обикновено загрява кабината по-бързо от дизелов камион благодарение на по-малкия си отоплителен кръг с висока мощност. Въпреки това, тъй като енергията за този процес се черпи от батериите, инсталирани в превозното средство, пробегът намалява. Заради това така наречената предварителна подготовка на електрическия камион на зарядна станция е препоръчителен.

Mercedes тества ел. камионите си на студ и сняг

Във Финландия бяха тествани още и характеристиките на шофиране и спиране върху повърхности с различни нива на сцепление, като например влиянието на кишата върху ефективността на сензорите на системите за подпомагане на водача. На интензивни проби беше подложен и асистентът за стабилност на ремаркето (Trailer Stability Assistant) и как той може да намали риска от загуба на стабилност на композицията по време на завои или маневри за избягване на препятствия върху зимните пътища. Проверено беше и как MirrorCam се справя при различни условия с контрастите при лед и сняг.

Серийно производство

Новият eActros 300 във вариант седлови влекач, представен за първи път на IAA Transportation 2022 в Хановер, може да тегли всички стандартни европейски полуремаркета, съобразено с максимално допустимата обща дължина. Електрическият камион е базиран на същата технология като eActros 300/400. Три групи батерии, всяка с капацитет от 112 кВтч , позволяват пробег до 220 км с едно зареждане. Стартирането на серийното производство е планирано за втората половина на 2023 г.

Mercedes тества ел. камионите си на студ и сняг

В същото време eActros LongHaul ще бъде готов за серийно производство за транспорт на дълги разстояния през 2024 г. Mercedes-Benz Trucks представи концептуален прототип на електрическия камион на IAA Transportation в Хановер миналата година. Серийният eActros LongHaul може да се похвали с пробег от около 500 километра с едно зареждане на батерията и ще позволи високоефективно зареждане. На IAA той беше отличен с „Наградата за иновации при камионите“ 2023 от журито „Международен камион на годината“. В eActros LongHaul се използва технология с литиево-желязо фосфатни (LFP) батерии, които се характеризират с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Москвича

    12 3 Отговор
    А Тесла Семи никой не го купува. Пепси не са доволни от тестовите бройки.

    Коментиран от #8

  • 2 В Германия пътищата са с бетонени

    10 1 Отговор
    Панели и колите са им здрави през целия пробег в гаранция после ги продават втора ръка в страни с лоши пътища и продават части демек болен здрав носи
  • 3 Българин

    15 1 Отговор
    220км. пробег, че даже и 500км. за един тир си е пръдня работа.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор
    Това ДО 200км си е СЕРЕозен пробег 😀😀😀
    200 км празен при 22°С ли ще рече
    🤔🤔🤔

    Коментиран от #7

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 1 Отговор
    Прости сметки :
    За 400 кг полезен товар -
    600 кг батерии в 2 тона "лек" автомобил 🤔
    За 20 000 кг
    ( 400 ×50 ) .......
    🤔🤔🤔
  • 7 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    До 200 км пробег е доста разтегливо понятие,означава от 0 до 200 км максимум при идеални условия 20°С.През зимата на - 20°С пробега е наполовина.
  • 8 Турбо

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Москвича":

    Пепси си ползват дизеловите влекачи.Тесла Семи е за вътрешно заводски транспорт в заводите на Пепси.

    Коментиран от #9

  • 9 Абсолютно

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    съгласен с всичко, както и не споменават как ще се осъществява отоплението в кабината при пренощуваме в кабината и колко ресурс ще черпи от заряда на батерията? Да не се окаже, че след една почивка “няма никой” в батериите и трябва да стои постоянно включен в зарядното….
    Иначе точно това се опитван да обясня десетки пъти на тесльо теслев, така се правят тестове, изпитания, показват се различни гами и приложения…а не ксто тесла…едно клипче в тубата и всички пляскат….
    Тази година на изложението в Пловдив ще има ел. влекач….познайте дали ще дойде на ход….🤣🤣🤣

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #9 от "Абсолютно":

    Може да дойде на ход,теглен от дизелов влекач.

    Коментиран от #11

  • 11 Е долу-горе

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Позна, ше дойде на платформа теглена от дизелов влекач…иначе ще му трябват поне 10-на дни в посока….🤣🤣🤣
  • 12 Не е лесно да си прост

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Абсолютно":

    Когато камиона е спрял,повечето логично е, да се зарежда! Тоест отоплението няма да хаби батерията, а на сутринта тя ще е напълно заредена!

    Коментиран от #13

  • 13 Така ли

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "Не е лесно да си прост":

    г-н сложен??? Ти сериозно ли или просто ей така си бръщолевиш врели-некипели???
    И къде ще наредиш десетки зарядни на всяка сегашна бензиностанция поне, които ще бъдат заети от 1 превозно средство с часове???
    То бива бива наглост и неграмотност на всички вас с предводителя ви тесльо, но това минава всякакви граници….
  • 14 Пробегът

    1 0 Отговор
    Браво! ТИР с пробег между зарежданията 220 км... Да не би да става дума за тротинетка, бе? Горките комшии, за да пресекат България трябва поне два пъти да почиват пасивно по няколко часа, та да напълнят батериите. За следващия курс (ако изобщо има такъв товародател), шафийорът ще остане без работа. Май ще върнат пак товарните влакове. Не зная в Египет, отглеждат ли още камили, че имам идея да правя транспортна фирма с повишена надеждност. А, междувременно, търся да закупя солидно количество рубли. Има ли кой да ми продаде?