Last news in Fakti

21 Април, 2024 13:21 60 350 75

35-метрови TIR-ове с две ремаркета заместват стандартните камиони в Европа

  • tir-
  • камиони-
  • автовлак
35-метрови TIR-ове с две ремаркета заместват стандартните камиони в Европа - 1

Скандинавските страни станаха пионери на европейския пазар на товарни превози с т.нар. автовлакове, които са с дължина 34.5 метра, което е с почти 9 метра повече от стандартните камиони в Европа.

Финландия стартира този сегмент на транспорта преди пет години. Швеция започна да го заимства миналата година. Там от 1 декември 2023-а такива дълги камиони вече са напълно законни. Това се случи след като тестовите дълги камиони показаха добри резултати и значително увеличаване на обема на транспортиране.

Въпреки повишеното натоварване не са нарушени нормите за осово тегло и не е регистриран агресивен "удар" върху пътната настилка. При този начин на транспортиране емисиите от двигателя се оказват значително по-ниски, отколкото биха били, ако се използват два влекача с ремаркета. Сега шведският опит се изучава и в други страни в Европа.

Подобна технология се подготвя за пускане и в Нидерландия. В началото на тази година и Дания взе курс за използване на авто влакове за дълги разстояния, като към момента те са в тестови режим на движение.

35-метрови TIR-ове с две ремаркета заместват стандартните камиони в Европа

Първоначално този вед превози започна с авто влака Scania R500 Highline с дължина 25.25 метра и общо тегло под 60 тона, който обслужваше трасе между Финландия и Швеция. Тогава камионът бе само с едно ремарке.

Когато превозните средства с дължина 34.5 метра и общо тегло 74 тона бяха разрешени за движение по пътя, беше монтирано и допълнително теглително полуремарке, което увеличи транспортния капацитет с още 9 метра.

В новите габаритни размери автовлакът се вписва добре в завои, преминава през кръстовища без никакви проблеми, като в същото време пътната безопасност на автовлаковете е на същото ниво като тази на обикновените TIR-ове.

Разбира се, спирачният път става малко по-дълъг. Ето защо такива превозни средства се обозначават със специални знаци с големи черни букви LONG на жълт фон в червена рамка. Те се виждат отдалеч и това действа като предупреждение за другите участници в движението.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 119 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    97 27 Отговор
    много е голям Рискът

    Коментиран от #3

  • 2 Смех

    137 55 Отговор
    Хаха поредната тъпота автовлак и за кво ни е като има влак

    Коментиран от #8, #66

  • 3 Марис

    114 14 Отговор

    До коментар #1 от "Град Козлодуй":

    За останалите участници в движението също.
  • 4 Банана Републик

    111 12 Отговор
    Те хората няма да ги пускат по вашите велики ,,аутобани" с две ленти ве

    Коментиран от #11, #71

  • 5 Идиот

    87 7 Отговор
    Стандартът в всички други страни освен скандинавските страни е 16.50 метра за Влекач с полу ремарке,18.50 метра за Камион с ремарк(хенгер)
    Малоумници в скандинавските стандартът е 25.50 метра,над тези метри се прилага разрешително за движение по маршрут.

    Коментиран от #31

  • 6 В Австралия

    199 5 Отговор
    Ги има от столетие. Но в Австралия има хиляди километра ПРАЗНИ И ШИРОКИ пътища, в Европата 2 коли не могат да се разминат на междуградските.
  • 7 Циник

    164 14 Отговор
    По магистралите на ГЕРБ им давам точно два завоя...

    Коментиран от #9

  • 8 Много хубаво не е на хубаво

    145 24 Отговор

    До коментар #2 от "Смех":

    Как за какво, за да има повече умрели по пътищата, за това. Я някой който активно кара кола да си представи само как се изпреварват 3 тира на куп и къде ще се прибере, ако отсреща се появи друго превозно средство - ще става кайма в месомелачката.

    Коментиран от #15

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    63 8 Отговор

    До коментар #7 от "Циник":

    Първо трябва да излез на магиСТРАДАЛАТА ❗😉
  • 10 От Север

    138 19 Отговор
    Тази глупост започна отпреди 10 години, унищожаването на доброто общество върви с пълна сила тук! Тези гиганти по пътя са голям проблем, а какво остава за Централна и Южна Европа!!! Манията за "спестявания" не е нищо друго освен поставяне на редовия гражданин на колене, унищожават се работните места целенасочено, опитват се да вменят чувството на безполезност особено при мъжете, а оттам и безметежно управление на вече твърде многочисления материал, който се изживява като "елит"!
    Зная, че горното звучи за някои абсурдно и конспиративно, но дори положението започва да бъде все по-лошо, засега по инерция се компенсира и крепи на всичко създадено през предишните десетилетия, но и това приключва, израждането на властта е неспасяемо!!!
  • 11 Ветеран

    54 20 Отговор

    До коментар #4 от "Банана Републик":

    А кой ги пита хората, нали дори референдум не се допусна!? Ха сега си представете след лелеяното ни "приемане" в "Сухопътния Шенген" какво ще се случва по нашите магистрали, пътища, паркинги, улици и дори с дворовете и къщите край тях!? И досега има не малко случки, но след свободното и почти масово превземане на пътната ни инфраструктура от чакащите край границите и все по-набъбващи тирове, предимно както се разбра чуждестранни и на фона на фактическото състояние на същата инфраструктура... още ли ще се питаме защо разсъдливите ни потомци напускат такава територия!?
  • 12 ЕС гей

    30 8 Отговор
    Трябват регулации, зеленюгите ще измислят веднага.
  • 13 УСМИВКИ ОТ СТАРИТЕ ЛЕНТИ😀

    109 4 Отговор
    АМИ ЧИ ТО
    В СОФИЯ ОЩЕ ПРЕДИ 40години
    ИМАШЕ Т.НАР. АВТОВЛКОКОВЕ😀....
    ШКОДА МАДАРА САМОСВАЛ С
    ДВЕ РЕМАРКЕТА ...ПРЕТОВАРЕНИ
    С БАЛАСТРА....ПЪПЛЯТ ПО
    БУЛ.П.ЯВОРОВ НАГОРЕ КЪМ ..ТЕЛ.КУЛА!!!

    Коментиран от #33

  • 14 тъй шъй

    63 9 Отговор
    В едното ремарке ще бъде батерията. Измислили са го добре.
  • 15 БАРС

    58 15 Отговор

    До коментар #8 от "Много хубаво не е на хубаво":

    ПРАВ СИ НАПЪЛНО ЗАЩОТО КАТО ГИ ВИЖДАМ СЕГА ТИРАДЖИИТЕ КАК КАРАТ ПОЧТИ ЗАЛЕПЕНИ ЕДИН ДО ДРУГ И КАТО ТРЪГНАТ ДА СЕ ИЗПРЕВАРВАТ С 2 КИЛОМЕТРА В ЧАС РАЗЛИКА ТО СА УЖАСНИ А С ТИЯ АВТОВЛАКОВЕ КАТО ТРЪГНАТ ДА СЕ ИЗПРЕВАРВАТ ТО ЩЕ Е УЖАС ПО ПЪТИЩАТА ЯКИ ЗАДРЪСТВАНИЯ ЩЕ ИМА..ОСВЕН АКО ИМ СЛОЖАТ ДИСТАНЦИЯ 100-150 МЕТРА И АКО НЕ я СПАЗВАТ СОЛИДНИ ГЛОБИ А ШВЕЦИЯ Е ГОЛЯМА ПО ТЕРИТОРИЯ А 10 МИЛИОНА НАСЕЛЕНИЕ.БИЛ СЪМ В ШВЕЦИЯ ОСОБЕННО СЛЕД УБСАЛА ДЕТО ПРАВЯТ ГРИПЕНИТЕ И СКАНИИТЕ ТО ПОСЛЕ СА МНОГО РЯДКО НАСЕЛЕНИ ДАЖЕ ОЩЕ ПО НА СЕВЕР ОТ НАСЕЛЕН ПУНКТ ДО ДРУГИЯТ ИАМ РАСТОЯНИЕ ОТ 30- 40 КМ.ТАКА ЧЕ НА ТЯХ ИМ ОТЪРВА И ФИНЛАНДИЯ СЪЩО ГОЛЯМА ПО ТЕРИТОРИЯ А 3-4 МИЛИОНА.И НАКРАЯ КАТО ДОПЪЛНЕНИЕ ТИЯ АВТОВЛАКОВЕ ГИ ИМАШЕ И В БЪЛГАРИЯ ПРИ СОЦА КАРАХА КАМЪНИ ОТ С.ДРАГОЕВО КАРИЕРАТА ДО АВТОМАГИСТРАЛА ВАРНА ДЕВНЯ КАКТО И ПО ДРУГИ ПЪТИЩА И ШОФЬОРИТЕ ПОЛУЧАВАХА МНОГО ХУБАВИ ПАРИ ПРЕЗ СОЦА ОЙТО КАРАШЕ АВТОВЛАК.ДА ВСЕКИ ЕДИН КОЙТО ЗАКАЧАШЕ РЕМАРКЕ ПОЛУЧАВАШЕ ЗА ТОВА ПОЧТИ ОЩЕ ЕДНА ЗАПЛАТА .А СЕГА ПРИТОЯ КУЧЕШКИ КАПИТАЛИЗЪМ В БЪЛГАРИЯ АКО В ЕС ВЪВЕДЪТ ЗАЩОТО БЪЛГАРИЯ Е ГЛАС В ПУСТИНЯ В ЕС ТО НАДАЛИ ШОФЬОРИТЕ ЩЕ ПОЛУЧАТ ЗА ТОВА ПО ГОЛЕМИ ЗАПЛАТИ
  • 16 Ония с Фордо

    82 6 Отговор
    Това може да функционира в страни с голяма и слабо населена територия със слаба пътна инфраструктура (черни пътища - писти) и слаба или почти никаква железопътна поради климатични или геоложки проблеми . Подобен кинцепт товарни камиони не е за гъстата и силно натоварена пътна мрежа в Европа . На базата на развития сигурен , бърз и електрифициран (екологичен) ЖП транспорт и късите разстояния на стария континент тези камиони се обезсмисля .

    Коментиран от #19

  • 17 Хората

    44 20 Отговор
    Хората се развиват. Вика му се наука и техника. А на нас ни се свиди един лев да вложим в технологии. Пример са въглищните централи, които са тотално остарели и не ефективни. Да не говорим, че нямаме никаква индустрия. Иначе офшорки, джипове, яхти, дворци разни.

    Коментиран от #25, #67

  • 18 Чукча

    52 10 Отговор
    Скандинавските страни, са под силно американско влияние. Географски са по-близо до Северна Америка, отколкото до Европа. Но, какво ли ще стане с такъв "тир" в истинската и стара средиземноморска Европа?! Ще спестят от шофьори, ама на ферито и толовете, по колко ще се плаща, разхода на гориво? Да не говорим, ако това чудо се прецака насред път. Танто за кукуригу

    Коментиран от #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Госあ

    39 9 Отговор
    Идиоти. И после намилат за въглеродни емисии ! Влакове ве шарлатани, влакове !
  • 22 македонска наденица

    61 5 Отговор
    Това ако мине целия Хаинбоаз без да катастрофира го признавам. Но тежко и горко на колите отзад дето няма да могат никога да го изпреварят и ще трябва да пъплят зад него.
  • 23 Име

    21 8 Отговор
    Как ги изпреварват останалите?
  • 24 Знайко

    42 4 Отговор
    За магистрали може и да няма проблем. Но в България при липсата на магистрали, това дълго чудовище, не може да го изпревариш на тесен междуградски път. Ще предизвиква задръствания.

    Коментиран от #32

  • 25 Знайко

    33 6 Отговор

    До коментар #17 от "Хората":

    Прогреса понякога е задънена улица. От 40 години пробват да правят автомобили на водород и все е провал.

    Не мога да си представя това чудовище да мине през планински път с остри завои, примерно пътя Бургас-Варна.
  • 26 Знайко

    28 3 Отговор
    Финландия е равнина там планини няма. За там може и да става, но през лятото. Зимата се съмнявам това да работи. У нас през зимата затварят планинските хътища/проходи/ не само за камиони с ремаркета, но и за камиони с полуремаркета.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Шофьор

    35 4 Отговор
    Това е практика само по магистралите в САЩ. Но това е за превоз от терминал до терминал на спедиторски фирми. предимно . Не може да е масова практика защото ще се пести. Няма логика .Не всички товари са с голям капацитет . Пък и е невъзможно да караш това чудо в градски условия до някоя фирма да вземеш или оставиш товар. Как паркираш на врата с повече от едно ремарке? На практика често едвам се добираш до някоя фирма дори с едно нормално ремарке 53.
  • 29 Знайко (the real one)

    3 15 Отговор

    До коментар #26 от "Знайко":

    Пич, вземи си измисли твой ник.
    Ще видиш , че не е толкова трудно.
    Отделно за тоя ник ти тряба известна експертиза, за да не си смешен.
    Вземи си харесай Незнайко примерно, поне не е задължаващо.
    Нали?

    Коментиран от #46

  • 30 Анонимен

    29 9 Отговор
    Ще настъпи глад за шофьори МАЙСТОРИ защото сега има шофьори които като се качват в кабината се изпотяват от страх ама нямал работа и решил да стане шофьор
  • 31 зле

    18 15 Отговор

    До коментар #5 от "Идиот":

    виж къде се класират скандинавскитер страни по качество на живот, здравеопазване и образование и къде си ти после давай коментари
  • 32 зле

    19 3 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    кой ти говори за българия ве тва още го тестват в дания и холандия където е равно и имат реална ифрастуктура
  • 33 Бай Яни

    10 26 Отговор

    До коментар #13 от "УСМИВКИ ОТ СТАРИТЕ ЛЕНТИ😀":

    Автовлаковете се използваха най вече за пренос но селскостопанска стока от малките градове към София. Като младежи робувахме за жълти стотинки по полята като бригадир под нареждането на ЦК на БКП.. А през Ленинските съботи робувахме баш на господарите им от Кремъл.

    Коментиран от #44

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 гост

    22 3 Отговор
    Това може да се движи само по магистралите , на двупосочни пътища ще е много трудно да го изпревариш. Предполагам ,че много от вас са попадали в ситуация тръгваш да изпреварваш тир на двупосочен път а се оказва ,че пред него има още един и се налага да рискуваш да ги изпревариш двата заедно или да се прибереш обратно зад него защото времето за изпреварване е малко . Ненормална работа , ще има много птп с фатални изходи .
  • 36 Врачанин

    15 5 Отговор
    Да се върнат муцунистите камиони. Те са по безопасни за шофьора.В Австралия всички ТИР са с по две ремаркета.Там шофьорите се предупреждават по радио станции кога ще предприемат изпреварвания или друга опасна маневра .

    Коментиран от #47

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Анонимен

    13 3 Отговор
    И в Испания ги има но само с едно по малко и едно нормално полуремарке,аз карам автовоз и като разпъна течлича и рампите и минавам 22 метра и като изкарам колите да старчат отпред и отзад и съм за арестуване,а размерите са 16.50м. и 18.75м за хенгер и всичко по дълго от това е с разрешително във всички държави а в България е левче на километър над 21 м. С маршрут и разрешително.
  • 41 Анонимен

    8 1 Отговор
    Левче на километър и нагоре струва разрешителното за България
  • 42 чикибоец

    20 2 Отговор
    Значи ако ги пуснат тия тирове в България и някой типичен роден камионджия движещ се само с 1 км/ч. по-бързо от друг негов колега, тръгне да го изпреварва на изхода на София в посока Бургас, надминаването ще приключи при Стара Загора.
  • 43 Ямаха М1

    18 2 Отговор
    Ей там на Кресна,ще е голям цирк.

    Коментиран от #68

  • 44 Ти си

    16 2 Отговор

    До коментар #33 от "Бай Яни":

    Байо , сега направо ти вземат парите без да те питат и ги хвърлят за чертежи и финансиране на чужди войни .....
  • 45 ААААААААААА

    12 1 Отговор
    Как се изпреварва такава история
  • 46 Знайко

    9 1 Отговор

    До коментар #29 от "Знайко (the real one)":

    Тука всичките сме знайковци
  • 47 Шляхтиц

    27 1 Отговор

    До коментар #36 от "Врачанин":

    89% от територията на Австралия е пустиня. Обитаеми са само източното, южното и западното крайбрежия. Разстоянията между тях са хиляди километри пустиня. И от много години използват автовлакове. Пътищата нямат завои.

    Коментиран от #53

  • 48 Тони

    21 2 Отговор
    В Холандия такива композиции гледам от 2010г, защото тогава за пръв път ги видях. Кой знае откога ги има..
    За да ти дадат разрешително за такава композиция, трябва да докажеш нейната рентабилност. Трябва да имаш определен брой курсове на седмица по определен маршрут, за да получиш разрешение.
    За безопасността не се притеснявайте. Такива композиции ще са опасни само в България, защото нямаме магистрали. В Европа и в частност Холандия, почти никой не изпреварва тирове извън магистралите, защото участъците без магистрала не са големи.
    В Европа има създадени места за спиране и почивка на такива камиони. Няма как да спре човека, за да отиде до тоалетна и да запуши целия паркинг или бензиностанция. Хората са помислили за всичко преди да го направят и всичко е измислено много добре. Не ги мислете холандците и скандинавците. Мислете как да се оправят нашите пътища и прилежащата им инфраструктура, защото за 100км от София до Благоевград, няма една тоалетна
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Факт

    12 3 Отговор
    Безсмислица така или иначе това в град не влиза а извън града влак тегли по 100-160-200 тона товар безпроблем нещо немислимо за който и да е камион

    Коментиран от #57

  • 53 Факт

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "Шляхтиц":

    И винаги са ползвяли авиотранспорт по такива места кой е луд да кара ролкова с камион освен някой чалнат като теб.
  • 54 Ляв бек

    6 2 Отговор
    Тва с ква категория ще се кара, 2×Е?
  • 55 Пак гшупости

    6 0 Отговор
    В Швеция тези композиции се движат от поне 5г.
    Факта е факт когато е проверен,

    Коментиран от #62

  • 56 Представям си го

    5 0 Отговор
    по маршрут Ботевград - Мездра или Омуртаг - Котел хахаха полицията трябва да отбива наред. Лятото се набих зад един влекач с камион за някаква кариера: до Бяла, Русенско до Попово 2 часа
  • 57 Тони

    7 3 Отговор

    До коментар #52 от "Факт":

    В колко фабрики в България си виждал влакови линии, та говорите за доставка с влак? Наистина ж.п. транспорта е по-евтин, но нали за да се натоварят и разтоварят вагоните, те трябва да влязат във фабриките и спедициите. Другото е, че ако имаш стока за 2 вагона, те не пътуват сами до разтоварния адрес, а пътуват в компизиция. Как и за колко време се събират 30-40 вагона? Колко време ще е транспорта? С камиона товариш днес, утре разтоварваш.
  • 58 123

    5 0 Отговор
    Оле, с нашите пътища това ще е голям цирк ! Хахаха
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 3456

    1 1 Отговор
    Как се разтоварва това, като пристигне ? С хеликоптер ?
  • 61 пак ви лъжат като овце

    7 0 Отговор
    тези камиони ще се карат само и единствено в швеция и норвегия и нито една друга страна от европа!!! просто инфеаструктурата не го позволява виждал съм ги много пъти 25 метровите във швеция но нямат право да напускат швеция посока европа… също както в англия високите ремаркета по 5м те са само и единствено за англия и немогат да излизат от острова…

    Коментиран от #63

  • 62 Ман Гал

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Пак гшупости":

    За 35 метрови става въпрос. 25 метрови се движат от много отдавна . И предполагам ще се движат само между логистичните центрове. Скания разработват влекачи без шофьор за опериране между логистични центрове. Най веротно ще влачат по няколко ремаркета
  • 63 ПО ЗЛАТО ХОДИМ ГЛАДНИ И БЕДНИ

    11 2 Отговор

    До коментар #61 от "пак ви лъжат като овце":

    ЖП ТРАНСПОРТА Е НАЙ-ЕФТИН НО ГО СЪСИПАХА В БЪЛГАРИЯ!

    Коментиран от #64

  • 64 Харон

    6 1 Отговор

    До коментар #63 от "ПО ЗЛАТО ХОДИМ ГЛАДНИ И БЕДНИ":

    Не само в България. На всякъде. Един влак може ако ще 100 такива да тегли и е на електричество....
    Но къде е тогава профитът?
  • 65 Славай Орком

    3 3 Отговор
    Тези тирове и транспорта с камиони като цяло ще е отживелица до 15 -20г сега масово се тества транспорт с големи летателни дронове всичко е автоматизирано и 10пъти по евтино и бързо. Въпрос на време е да изпразнят магистралите от международният тежкотоварен трафик
  • 66 Имаш влак, ама нямаш гара. И аз нямам.

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Смех":

    Автовлакът тръгва от склада ми и паркира пред склада ти.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 местен

    6 0 Отговор

    До коментар #43 от "Ямаха М1":

    На Кресна изпреварването е забранено, а движението е с 60 км/ч. За 15 минути нищо няма да ти стане.
  • 69 Единственият реален проблем за мен

    0 5 Отговор
    Единственият реален проблем за мен е, че това като катастрофира 6 часа ще го отстраняват от пътя.
  • 70 гост

    3 1 Отговор
    и като станат повече как се изпреварва такова нещо? тръгваш, и вместо един камион имаш 35м, които трябва да надбягаш, ако си с малолитражка - успех. ясно е, че е икономически изгодно, но за австралийските пусти пътища, канадските, руските, където има една кола на час, не и в гъсто населени региони с много движение.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Хм…

    4 2 Отговор
    Идиоти. България да не е пустинната Австралия? Ще се лее кръв, това ще стане на нашите магистрали в кавички.
  • 73 Тираджия ветеран

    2 0 Отговор
    Движат се отдавна в Щатите не само дабъли но и трипъли в някои щати, но както вече някои писа,само от терминал до терминал.Ремаркето сече завоя по малко от полуремаркето,тъй че това не е проблем.Я се опитай обаче тва да го караш назад и второ--през зимата цирка е пълен,в Америка общото тегло без специален лиценз е 80хл паунда,тоест за дабъл полуремаркето зад влекача го натиска на диференциалите към земята с двойно по малко тежест от тия с едно нормално полуремарке.Като хване лед първо федексите пълтят канавките.
  • 74 Георги

    2 0 Отговор
    Германската идея е по добра,успоредни платна до магистралите и авто влакът е електрически.
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.