Last news in Fakti

20 Юни, 2023 09:39 7 083 22

Представена е батерия за електромобили, която се зарежда се от 0% до 80% за 6 минути

  • батерия-
  • електромобил-
  • бързо зареждане

Иновацията е дело на Juwan Phoenix

Представена е батерия за електромобили, която се зарежда се от 0% до 80% за 6 минути - 1

Какъв е основният проблем на електрическите превозни средства, освен високата им цена? Автономен пробег и скорост на зареждане. При студено време пробегът намалява, а зареждането на автомобила отнема най-малко половин час, при условие че се използва двуфазна станция за бързо зареждане.

Сега, Juwan Technology успя да реши проблема. Специалистите пуснаха "Phoenix Battery" - Juwan Phoenix. Това е нова батерия, която се зарежда от 0% до 80% за само шест минути. Освен това не е толкова запалима, колкото батериите на съвременните електрически превозни средства.

Официалният представител на Juwan даде още интересни цифри. При студ са необходими 5 минути, за да загреете батерията от -20 ℃ до +25 ℃ . За съжаление не беше казано колко енергия е необходима за това действие. Освен това батерията има надеждна противопожарна изолация и голяма топлообменна площ, за да се осигури бързо зареждане.

Наред с иновационната батерия Juwan Technology Research разработи зарядно устройство с течно охлаждане с мощност 480kW, което работи при 300-1000V. Плътността на енергията в новата батерия е 260 Wh на килограм маса. Автономният пробег на електрически автомобил с такава батерия може да достигне 1000 км.

Масовото производство на батерии Phoenix трябва да започне през 2024 година. Първи ще ги получат китайските електромобили, но все още не е известно с кои марки се водят преговори за доставки.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Ония с Фордо

    11 5 Отговор
    Каза ли някой колко ще струва тази батерия и кой автомобил ще изминава тия 1000 километра и при какви условия - в идеални лабораторни на стенд или в реална обстановка при всевъзможни терен и климатични условия ?

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Хахахаха

    26 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ония с Фордо":

    Абе вие сте много смешни, като започнете да изброявате в какви условия било това! Като отидеш да купиш кола с ДВГ, връщаш ли я обратно в магазина по причина, че като караш с 220 ти гори 12 на 100, а те са ти дали 5.5 на 100? Всяка кола харчи според условията, в които се движи.

    Коментиран от #11

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Хохо

    8 3 Отговор
    Ти кога за последно мина 1000км без да слезеш от колата? Средно статистически 3-4 пъти излизаш на дистанция повече от 500км, не защото сме бедни и нямаме пари за почивка, а е проста статистика. Както и в България се кара годишно 8к, в Европа 12.

    Коментиран от #9, #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ДрайвингПлежър

    2 8 Отговор
    Както и преди съм казвал, ако всеки път, когато се "появява" революционна батерия ми даваха и 5 кинта - вече щях да съм милионер.
    Истината е, че още през 70те години на миналия век в "изостанала българия се е произвеждал ел. автомобил с 270 км пробег... от тогава почти нищо не се е променило!
  • 8 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Върви ли нафтенката, норвежец?Поздрави на Грета.
  • 9 ДрайвингПлежър

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Хохо":

    Ами аз като тръгна нанякъде просто си зареждам и тръгвам и минавам над 1000 км с един резервоар, без на всяко спиране да търча да вадя туби и фунии (еквивалент на кабелите дето размъквате) удобство. Още повече говорейки за статистика (малко по спомен ще цитирам) всяко 3то мисля беше посещение на зарядна е неуспешно поради заето или неработещо зарядно. Аз нямам такива проблеми. Да не говорим, че ако все пак си караш колата и извънградско преобладаващо ще ползваш зарядни, които са на почти 1 лев киловата и излиза брутално скъпо това безплатно пътуване!

    Коментиран от #14

  • 10 Антиелектрика

    13 3 Отговор
    Наред с батерии и зарядни станции трябва да се инвестира в развитие на електропреносната мрежа. За сравнение на тази 480 kW зарядна станция - един 500 kW трафопост от средно на ниско напрежение захранва предприятие с 200 човека работещи на двусменен режим на работа. Представете си какво ще стане ако на мястото на всяка бензиностанция се появи Електрозарядна станция с 5-6 колонки по 480 kW.
  • 11 Ония с Фордо

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Хахахаха":

    Прочети си още веднъж коментара и ще видиш че самия си "хахаха". Когато си копуваш кола с ДВГ никой не ти казва че с един резервоар ще изминеш 2500 километра защото производителите знаят че никой няма да се движи по пътищата с 45 километра в час. А тук ми казват че мога с едно зареждане да измина 1000 километра - чети и намери разликата.

    Коментиран от #12

  • 12 Хахахаха

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Ония с Фордо":

    Чети добре! На ДВГ колите ти дават разход на 100 километра, което ти дава пробега с един резервоар (ако можеш да смяташ)! И тези характеристики на разход на 100 също са зависими от условията в които се кара колата! Ако загряваш зимата 5 мин на място и след това караш 5 километра, разхода ще ти е 20 на 100. С един резервоар от 50 литра, ще имаш автономия от малко над 200 километра с един резервоар, нали?

    Коментиран от #13, #17

  • 13 Хахахаха

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    И за това тръгваш ли да се оплакваш на производителя, че той ти пише 5 на 100, а тя харчи 20 на 100?
  • 14 А бе хуво си плежиш на драйвинга...

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":

    ...двигателят с вътрешно горене е едно много хубаво нещо. То служи на цивилизацията вече към 150 години...🤔 и допринесе за развитието на цивилизацията като никой друг уред или машина досега. Но!!!! Искаме или не искаме, трябва да намерим заместник на ДВГ за момента в който няма да има какво да сипваме в резервоара за да работи ДВГ или ще бъде много скъпо. Сега можем да се насладим на този период в който можем да караме и ДВГ и електрички. И да се надяваме, че еволюцията на енергодобиващите и енергокомулиращите устройства ще върви достатъчно бързо.
  • 15 бай Даньо

    3 1 Отговор
    Неизбежно е такава статия да не я налази теслара без име. Всичко знае, всичко разбира само няма паре за тесла още ...

    Коментиран от #16

  • 16 Така е

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "бай Даньо":

    Тоя Теслар не знае, че няма начин една батерия за електромобил да е повече от 400 волта защото нямат измислена електроника която да я управлява.

    Това го казва бай ви даньо, който знае абсолютно всичко за електромобилите защото това му е професията и ги проектира, нали бай даньо? Даже сега ще ни обясниш за какво е тази зарядна станция за 1000 волта, след като е невъзможно да създадат такава батерия с над 400 волта?

    Аз нищо не знам по въпроса и затова питам тебе, най-интелигентният човек който познавам, да ми обясниш да се образовам и аз? Благодаря предварително!

    Коментиран от #21

  • 17 Мухахаха

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Хахахаха":

    На ДВГ ти дават пробег на 100 км при определени условия, извън тези условия са по малко плюсове и повече минуси. Та тука е редно да кажеш какви ще са условията на батерията за 1000 км? Като се има предвид работата на батериите и качеството което се гони най- вероятно тия 1000 км са за първо зареждане и после на всяко зареждане минус 50 % до 250 км и като прибавиш климатичните минуси стават 200 км плюс минус 20 %

    Коментиран от #18

  • 18 Не съм ха-ха

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Мухахаха":

    Е толкова ли е трудно да разбереш елементарната логика, че ако един производител ти даде среден разход 5 на 100 с 40 литров резервоар, средно ще минеш 800 км. Но при движение с 40 километра в час градско, разходът ще се вдигне 7 на 100 и ще минеш по-малко от 600 км, а при движение със 140 по магистралата разхода ще падне и ще минеш 900 км?


    При електромобилите е обратно. Ако са ти казали че минаваш 550 км с едно зареждане, на магистрала ще минеш 400, а при движение с 40 километра в час може да минеш и 1000км.

    За всеки час работа на "парно" или климатик капацитетът на батерията пада с 2-3 kWh, което почти не влияе на пробега на магистрала, но при градско шофиране може да ти свали пробега наполовина, че и повече, ако дистанционно подгряваш автомобила предварително всеки път преди да се качиш в него и харчи повече за отопление отколкото за движение.

    Това са елементарни неща които дори не си заслужава да си губиш времето да коментираш, като например, че ако вали дъжд ще се намокриш, ако излезеш навън без чадър или качулка, а ако август месец цял ден пече слънце, най-вероятно навън е горещо и не ти трябва дебело яке с качулка, като тръгнеш да обядваш.
  • 19 12345

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хохо":

    Средногодишния пробег не е 8 к., а по скоро 20-30 хил. В Европа и повече.
  • 20 мани мани

    2 0 Отговор
    на седмата минута гърми
  • 21 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Така е":

    Галине , питай , питай винаги е забавно човек да се върне в годините на кръжока "с батерийка а крушка" ... За най интелигентния човек ти го каза, верно ли така изглежда много съм те уплашил май !? ха-ха-ха ... да се посмея преди да го изтриеш...
  • 22 истина ти казвам

    0 0 Отговор
    Ел.джендърляка нема умора! Немам нищо напротив ел.автомобилите ама със тия батерии дето сега ги слагат, не става! Тва си е 100% измама!