7 Септември, 2023 11:11 15 885 114

Учен от Харвард определи пробега, след който електромобилите стават безопасни за околната среда

  • електромобил-
  • пробег-
  • въглероден отпечатък-
  • околна среда
Учен от Харвард определи пробега, след който електромобилите стават безопасни за околната среда - 1

Дебатът за това дали електрическите автомобили наистина намаляват въглеродния отпечатък все още продължава, но проучване на завършилия студент от Харвард Лукас Уудли, публикувано в The Harvard Gazette , може да даде отговор на този въпрос.

Неговото изследване показва, че собствениците на електромобили трябва да карат средно най-малко 89 200 км без смяна на батерията, за да помогнат за опазването на околната среда.

Според статистиката собствениците на електрически автомобили в Европа и САЩ изминават средно от 15 до 22 000 км годишно. По този начин ще отнеме поне четири години, преди собствениците на електрически автомобили да успеят значително да намалят емисиите на въглероден диоксид в сравнение с работата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Удли също така споменава в своето изследване, че бюджетните електромобили ще трябва да изминат близо 45 000 км, за да компенсират значителните емисии, генерирани от производството на батерии с нисък капацитет.

Ако електрическият автомобил е оборудван с голяма тягова батерия, тогава ще трябва да бъдат изминати над 105 000 км, за да се компенсира нейното производство. Проучването установи още, че много собственици на електромобили се отърват от своите електромобили дори преди да достигнат определения препоръчителен пробег, за да намалят въглеродния си отпечатък.

Тези собственици, които са болшинство, причиняват повече щети на околната среда. Уудли предположи, че за тези хора е по-добре да карат коли с двигатели с вътрешно горене.

„Ако шофирате много, вероятно сте много подходящи за шофиране на електрическа кола. От друга страна, ако рядко шофирате и превозното средство е паркирано предимно в гаража, тогава, напротив, ще бъде по-добре да притежавате кола с бензинов двигател“, казва Удли.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това нещо

    42 13 Отговор
    Мъж ли е или жена?
    Ама щом е от Харвард, значи е много имен, като Киро простото!
  • 2 Брех да го у тарикато

    43 7 Отговор
    „Ако шофирате много, вероятно сте много подходящи за шофиране на електрическа кола. От друга страна, ако рядко шофирате и превозното средство е паркирано предимно в гаража, тогава, напротив, ще бъде по-добре да притежавате кола с бензинов двигател“, казва Удли.

    Как не съм се сетил по - рано? /да напиша статия с такова умозаключение/
    Друго си е да си завършил у Харвард
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 4 Отговор
    Ха дубрутру❗
    Когато автоинженери Ви го казваха , не вярвахте❗ Ама сега когато учЕн по харВАРДАйски го казва.....
    Госте от Марс, къде си ❓
    Трябват ти поне 100 000 км да избиеш ужЕкоколата, а и за ЕкоЦената ❗
    И това е при положение че ДВГ-то стои в гаража ❗
  • 4 От Пуца

    15 3 Отговор
    Има едно нещо наречено ЛОГИКА, обаче прочиташ това заглавие и разбираш, че то я е убило безжалостно!
  • 5 Коко

    27 6 Отговор
    По мой лични набЛюдения ,.. харвард трудно ше настигне и даскалото у наше село....
  • 6 ДрайвингПлежър

    16 9 Отговор
    Новина тип една жена каза.
    На каква база го е изчислил? С какъв ток къде и кога зарежда. Сметнато ли е изваждането на батериите от употреба или не - 100 неотговорени въпроса, просто една цифра
  • 7 Хахаха

    18 6 Отговор
    Алоо а тока от какво ще се произвежда а след това какво ще стане със батерията когато се сменя как ще бъде рециклирана това не го ли броите във проучването??? Еко ид....ти стига със тези реклами по добър и мощен автомобил от ДВГ няма не може да сложиш една батерия и готово вече имаш тротинетка не кола
  • 8 ДрайвингПлежър

    18 5 Отговор
    Освен това може да попитаме и - съпоставено към ДВГ но какъв? В Европа преобладават малолитражки в Америка V6 е малък двигател. Горивото дизелово или бензиново. Сметната ли е новата 5% добавка био-горива или е на база старото гориво Е95. Как ще се отрази цялото това ако към вече 10те % биогорива добавим и 10% синтетични които са изцяло еко. Каква е съспоставката ако караме на газ.

    Има хиляди начини да направиш транспорта ЕКО... и по всичко изглежда, че електрификацията е най-калпавия! Защото освен да гледаме СО2 емисиите не трябва да забравяме, че батериите са ТОКСИЧНИ!

    Коментиран от #10, #16

  • 9 ПРОСТИ сметки от просто Харвард

    7 18 Отговор
    "По този начин ще отнеме поне четири години, преди собствениците на електрически автомобили да успеят значително да намалят емисиите на въглероден диоксид в сравнение с работата на автомобили с двигатели с вътрешно горене."


    Иначе казано, за всеки четири години, един автомобил с ДВГ отделя повече вредни емисии, отколкото за производството на батерията и енергията за нейното зареждане за изминаване на 100 000 км.

    При средна възраст на автопарка в България 22 години и 2 милиона автомобила по пътищата, досега тези автомобили са отделили емисии колкото за производството на 15 милиона електромобила и ще продължават да отделят поне още десетина години.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Просто Драйфус

    5 15 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Само с енергията на тези 10% синтетично гориво произведени от възобновяеми източници, един електромобил ще измине 10 пъти повече километри, отколкото бензинов автомобил с 10% синтетично и 90% изкопаемо гориво.

    Къде ти отиде екологията с това разсипнечество на енергия? По-добре с тази енергия директно да се зареждат електромобилите, да се произвеждат и рециклират батерии, да се затворят всички въглищни централи да се произвежда синтетично гориво за кораби и самолети, които няма Как да минат на ток и други подобни инициативи.

    Само просто Киро може да добавя синтетично гориво в бензиностанциите, за да вдига цените на абсолютно всички горива, включително за 30-годишните автомобили по нашите пътища, като с вдигането на цените на горивата ще се вдигне цената на абсолютно всички стоки и услуги, както и цената на тока.

    Коментиран от #13

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "ПРОСТИ сметки от просто Харвард":

    Проблемът с производството на Екобатерийката е по-малкият проблем❗
    Затова не се коментира "СЛОНЪТ в стаята" - нейното ЕКОразграждане ❗

    Коментиран от #21

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "ПРОСТИ сметки от просто Харвард":

    А редки метали за тези 15 милиона Ел.ки ❓
    А ток за тях ❓
    🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #18

  • 13 ДрайвингПлежър

    18 2 Отговор

    До коментар #10 от "Просто Драйфус":

    Концепцията на е-горивата е да използват излишната енергия от ВЕИ, това не е енергия, която може да потребиш по никакъв друг начин и всъщност точно е-горивата са начина ВЕИ да добие смисъл - симбиозата между чистата енергия на ВЕИ складирана в говивата при високата енергийна плътност на течните горива!

    Имаш огромни пикове и спадове при ВЕИ не само на месечна но и на дневна база. Много е хубаво да я заредиш тая енергия в ел-трошляка ама нямаш толкова ел-трошляци.

    Проблема е, че зелените еуглени не искате екология - вие просто искате електрички НА ВСЯКА ЦЕНА! и за да ги наложите тия простотии лъжете хората с екология

    Коментиран от #17

  • 14 Така е

    13 1 Отговор
    Значи като дойдат в 3-тия свят вече са напълно еко. Тези 100х. бих ги умножил поне по 2 за достоверност, че на този младеж със зелен плам в очите, малко не вярвам.
  • 15 Бойкот на алчните О.Л.Х.

    11 3 Отговор
    Електрокарите стават най-безопасни за околната среда, едва когато отидат за претопяване...
  • 16 Знайко

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Въпросните 20% НЕистински, нови горива направо разказват играта на старите двигатели.
    При изгарянето им температурите, налягането, смазването, неизгорелите остатъци и тексичността са коренно различни от това което инженерите са проектирали навремето.
    Стигаме до въпроса с конете и как влияе това на разхода и ускорението. Три думи- негативно на квадрат!
    Има и друг аспект-ако ползваме по-ниско калорично гориво , не трябва ли да се използва рестриктор за въздуха за да нормализираме смесообразуването?
    А какво да кажем за температурите в цилиндрите и работата на свещите?
    Да се замислим какво се случва с ламда сондите и катализаторите ,какви данни получават, работят ли правилно и дали не се скъсява живота им?
    Много въпроси- никакви отговори!

    Коментиран от #25

  • 17 Просто Драйфус

    2 8 Отговор

    До коментар #13 от "ДрайвингПлежър":

    Някак не можеш да ме убедиш, вместо със 100 киловатчаса за които да се плати само 10 лв за такса пренос и данъци при нулева цена на енергията и с тях да се минат 500 км със 140 км в час или повече с по-ниска скорост с електромобил, ще е по-изгодно с тях да се произведе един литър синтетично гориво!

    Към 10 лв за такса пренос, трябва да добавиш и няколко милиарда за заводи за извличане на въглероден диоксид, други милиарди за заводи за пречистването му, още едни милиарди, за завод за производство на водород чрез електролиза, още няколко милиарда за завод в който да забъркаш синтетични горива от всички тези неща, както и транспорт на всички тези материали между заводите и след това до бензиностанциите. Ако само себестойността на тока е 10 лв за литър, колко ли ще е крайната цена след избиване на инвестициите за заводи и месечните заплати на всички работници в тях плюс транспорта?

    Ако само една четвърт от тези разходи са за водорода, а самият той няма бъдеще защото няма икономически смисъл, какъв ли ще е икономическият смисъл на синтетичните горива?

    Коментиран от #22, #26, #27, #98

  • 18 Прост

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Казваш няма ток за електромобили, Но в същото време има 10 пъти повече ток за производство на синтетично гориво? Последно кое е вярното?

    А платина ще има ли достатъчно да минем на водород! Ще стигне ли за горивните клетки на един милиард автомобила? За разлика от батериите, живота на горивните клетки е 5 пъти по- кратък, особено ако се карат градско, защото живота им се измерва в часове работа и изминава дори когато си стоиш на кръстовището на червено, за разлика от батериите.

    Коментиран от #23

  • 19 варненски пенсионер

    3 0 Отговор
    весел плач или тъжен смях ......
  • 20 варненски пенсионер

    3 0 Отговор
    весел плач или тъжен смях ......харвард - "АЛЛА-БАЛЛА"
  • 21 Еколог рециклатор

    1 7 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ето ти една технология за "разграждане" на батерии. Рециклират дори и електролита и пестят енергия, като вместо да топят металите за да ги извличат от батериите, ги раздробяват при свръх ниски температури, при които почти няма химични реакции които да предизвикат експлозии и пожари при случайно неразредена батерия.

    Извличат над 90% от материалите за повторно използване на производство на батерии, включително графита, който се губи при останалите Методи

    Коментиран от #24, #28

  • 22 Просто лъготене

    11 1 Отговор

    До коментар #17 от "Просто Драйфус":

    Със 140 км/ч ще изминеш точно има-няма 300 км....
    Хайде стига с лъжите - като ви харесва, купувайте и карайте... не ни занимавайте... и тук са посочени средни стойности...което е вследствие на множесто данни и в 2-те крайности...

    Коментиран от #29

  • 23 Та чак вдлъбнат

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "Прост":

    си... оставаме си на ДВГ и проблема е решен!!!
  • 24 Новия

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "Еколог рециклатор":

    източник на информация - клипчета от туба-та....
    Ако не е качено в туба-та, значи не е истина...
    За съжаление сте....

    Коментиран от #30

  • 25 ДрайвингПлежър

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Знайко":

    Това което си написал е за био-горивата. При тях наистина има проблем с по-старите автомобили. Горе долу от 2000 година започват да пригаждат моторите за био горива, а след 2005-2007 вече масово са предидени за тях.

    Тук за съжаление не може да бягаме - "Европа" прие увеличението от 5 на 10% дял на био компонентата в горивата. Това е. Сипваш и се надаш да изкараш повече.

    Това нещо при синтетичните горива го няма - напротив, те са по-добри от конвенциалните и по-чисти. Едни химици го обясняваха, но аз съм леко скаран с тая наука та възпроизвеждам малко кесим, но общо казано заради изкуствените връзки между атомите те се подреждат по-добре, което позволява много по-добро и чисто изгаряне и от там минимум 15% по-ниски емисии при редица от показателите азоти финни частици и т.н. ...

    Синтетиката е единственото правилно бъдеше! Ако бъдещето ще е зелено и с един дял от около 30% който не е изцяло невъзможен няма ЕЛ което да бие добрия стар Двигател с вътрешно горене като екология и удобство...

    Коментиран от #31, #92

  • 26 ДрайвингПлежър

    5 2 Отговор

    До коментар #17 от "Просто Драйфус":

    То фанатик трудно може да го убедиш, няма и да пробвам. Но ще опитам пак да ОБЯСНЯ като на човек с дефицити защо аджеба си на грешната писта.

    Да почнем с икономиката. Ако аз инвестирам в един ФЕЦ много бих искал да не ти продавам на 0лева цена. Ще се съгласиш нали? Инвеститора има нужда от печалба той не може да продава на загуба, защото ще фалира. Идеята на бизнеса не е „претаковай другарче” това е неработеща формула. Може да погледнеш какъв рев има от вятърните централи всички са на загуба и искат субсидии.

    Та значи ще е хубаво да забравиш тази нулева цена, защото ако се задържи тя – ВЕИ ще изчезне. Така функционира света.

    После пак опитвам да ти ОБЯСНЯ, че като включиш ел да се зарежда ще заредиш тия 100 кВч ама след това N-часа фотоволтаика ще произвежда без да има къде да го денеш освен ако не го ползваш за е-горива. Да батериите НЕ СА ЗА ИЗЛИШНАТА ЕНЕРГИЯ. Има опити за съхранение под различни кинетични форми, но те за сега всичките са неработещи

    Като говорим пък за милиардите за инвестиция в заводи за е-горива (в тях влиза всичко от инсталациите за водорода до тези за въглерода) нека не забравяме, че ти пък трябва да строиш заводи за батерии, да строиш зарядна инфраструктура и да строиш преносна мрежа за електричеството, защото сегашната не може да понесе такива натоварвания – милиардите за както за едното така и за другото.

    Синтетичните горива са ДОПЪЛНЕНИЕТО към ВЕИ за да проработи ВЕИ идеята!
    А цената на синтетиката при масово

    Коментиран от #32

  • 27 ДрайвингПлежър

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Просто Драйфус":

    Изчезна половината - допавям:

    Синтетичните горива са ДОПЪЛНЕНИЕТО към ВЕИ за да проработи ВЕИ идеята!
    А цената на синтетиката при масово производство се очаква да е около 1 долар – тоест много под това, което сега плащаш за гориво... и да не забравяме, че скоро имаше публикация, че всъщност да зареждаш ЕЛ е по-скъо отколкото да зареждаш гориво. И това е при сегашните високи цени на горивата и все още ниски цени на ел – а това е процес, който ще се обърне. Колкото повече ел на пътя толкова по-скъпо ще става защото правителствата правят добри пари от акцизи и тия пари формират голяма част от бюджетите и ще трябва да ги платиш под една или друга форма ако не като акциз за горвата то като такса азареждане или нещо подобно...
  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Еколог рециклатор":

    Картинки не стигат ❗
    Имаш ли идея какви производствени мощности трябват за разграждане батериите на милионите Ел.ки❓
    Или ще ги захвърлят както сега стари гуми, акумулатори, компютри .....въпреки технологиите 🤔
  • 29 Не чак толкова прост

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "Просто лъготене":

    "Със 140 км/ч ще изминеш точно има-няма 300 км...."

    Ти сериозен ли си? Кой е този електромобил, който харчи 33kWh/100км и изминава 300 км с 100 киловатчаса?

    Обикновено харчат под 20, А аз съм ги закръглил на 20. Но нека съм толкова прост че да се съглася с твоята гледна точка. Ако един електромобил минава 300 км с тази енергия, колко километра ще измине един бензинов автомобил с 1 литър бензин при скорост 140 км в час! Какъв е икономическия, екологичния, техническият или какъвто и да е смисъл тази енергия да бъде използвана за синтетично гориво вместо за директно зареждане на електромобил?

    Коментиран от #35

  • 30 Много прост

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Новия":

    Аз ти давам база на която да стъпиш и да си потърсиш информацията. В клипа го има завода и къде се намира и спокойно можеш да провериш всякаква информация каквото ти е необходима.

    Щом казваш че тази информация Е невярна дай ми източник на информация, която да потвърждава твоята тезаче батериите не могат да се рециклират и се заравят дворовете на бедните българи за да им отровят подпочвените води.

    Ще се доверя дори на клип в YouTube, ако въобще намериш такъв.
  • 31 Прост математик от Харвард

    5 6 Отговор

    До коментар #25 от "ДрайвингПлежър":

    Ще ми обясниш ли как 30% от горивото на автомобил който харчи 9 на 100, което са 3 литра с енергиен еквивалент 30 киловатачаса, за които са необходими 300kWh електрическа енергия да бъдат произведени, е по-екологичен за задвижване от електромобил, който ще изменя 1500-2000 км с тази енергия?

    С тези три литра бензиновия автомобил ще измине само 30 км. Обясни ми поне веднъж логиката това да се прави? Стига си шикалкавил!

    Коментиран от #34

  • 32 Прост та просто прост от Харвард

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "ДрайвингПлежър":

    "После пак опитвам да ти ОБЯСНЯ, че като включиш ел да се зарежда ще заредиш тия 100 кВч ама след това N-часа фотоволтаика ще произвежда без да има къде да го денеш освен ако не го ползваш за е-горива. Да батериите НЕ СА ЗА ИЗЛИШНАТА ЕНЕРГИЯ. Има опити за съхранение под различни кинетични форми, но те за сега всичките са неработещи"


    Фотоволтатите имат 4 пъти по-голям добив през летните отколкото през зимните месеци. От тях ще имаш излишък само през лятото, четири пъти по-голям излишък ако се построят мощности, които да са достатъчни за зимното потребление.

    Хайде пак да ми обясниш, защо трябва да изградим 10 пъти повече мощности за да съхраняваме излишната енергия от лятото за през зимата, отколкото просто да изградим два пъти по-малко мощности които ще ни стигат за зимата без дългосрочно съхранение?

    По колко киловатчаса ток харчиш на месец? Знам че тук напълно те изгубих защото когато се заговори с цифри изчезвате!

    Коментиран от #33

  • 33 ДрайвингПлежър

    4 2 Отговор

    До коментар #32 от "Прост та просто прост от Харвард":

    Чакай че нещо не ти хванах логиката тука...
    Ако имаш 100 кв потребление трябва да се води по зимния добив и изградиш 100 кв – до тук добре съгласен съм
    Лятото тия 100 ще ти дават 400 – и тука съм съгласен

    Ама нещо не го зацепвам това: „просто да изградим два пъти по-малко” Добре, ама тогава зимата ще си на 50 минус... а лятото пак ще си на 200 и с излишък

    Коментиран от #36, #39

  • 34 ДрайвингПлежър

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "Прост математик от Харвард":

    Аз ти обяснявам... ама ти очевидно имаш някои ограничения с разбирането.
    Тия 300 кв СА ИЗЛИШНА енергия, която ще отиде в небитието, ако не я съхраниш - а най-добрия начин за съхранение си остава синтетичното гориво!

    Ти тия 1500 км за да ги минеш с 300те киловата се нуждаеш и от батерия - винаги забравяте че на ел. автомобила БАТЕРИЯТА Е ПРОБЛЕМА!!! "резервоара ви" е кофти!

    Коментиран от #38, #93

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Не е просто да си просто от Харвард

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "ДрайвингПлежър":

    Ще ти го обясня на гледна с прост пример. Ако за производството на литър гориво са ти необходими 100 kWh енергия, а на година минаваш 20 000 км, енергия ще е необходима за производството на необходимите ти 1600 литра гориво? 160 000 kWh само за производство на горивото без съхранение и транспорт.

    1kWp фотоволтаична централа произвежда за една година 1300kWh само за твоя автомобил няма да бъдат инсталирани 123kWp фотоволтаични мощности при 100% употреба на произвежда на енергия само за производство на гориво.

    За същите километри, електромобил ще се нуждае от 4000 kWh или ще са достатъчни 3kWp мощности за нетното производство. Ако ги увеличим 4 пъти за да са достатъчни през зимата, ще са необходими само 12 kWp.
    Очевидно съм допуснал грешка и са необходими 10 пъти по-малко всъщност
  • 37 Практик

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Математика":

    Дай ми практически пример? От твоята практика? От моята практика харчата около 20-25 максимум. С какъв автомобил си харчил 33? Не е нужно да ми даваш клип просто кажи марка и модел?

    Коментиран от #48

  • 38 Просто Драйфус

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "ДрайвингПлежър":

    "Ти тия 1500 км за да ги минеш с 300те киловата се нуждаеш и от батерия - винаги забравяте че на ел. автомобила БАТЕРИЯТА Е ПРОБЛЕМА!!! "резервоара ви" е кофти!"

    Все още не си ми отговорил По колко електрическа енергия плащаш на месец за домакинството? По колко хиляди километра минаваш годишно? Сметката е проста, просто кажи цифрите?

    Ама не няма да ги кажеш!
  • 39 Прости сметки,не са за прости от Харвард

    2 3 Отговор

    До коментар #33 от "ДрайвингПлежър":

    "Ама нещо не го зацепвам това: „просто да изградим два пъти по-малко” Добре, ама тогава зимата ще си на 50 минус... а лятото пак ще си на 200 и с излишък"

    Елементарно Уотсън. Ако ще губиш 90% при съхранението през лятото, ще са ти необходими 10 пъти по-големи мощности от необходимото. Ако оставиш загубите да са си загуби без да ги съхраняваш за зимата, ще са ти необходими само четири пъти повече мощности. Тоест два пъти по-малко мощности без глупости с дългосрочно съхранение за други сезони.
  • 40 МЪСК 🥇

    5 3 Отговор
    А след колко километра от гърнето почват да излизат теменужки?
    А след колко километра филтрите и чаркалаците по храсти, дерета и реки почват да се събират от самосебе си?

    Никога? Лоша работа..

  • 41 ДрайвингПлежър

    3 0 Отговор
    Въртим се в кръг и почва да ми става излишно да пиша едно и също!

    Да говорим отново с примери:
    Имаш потребление от 1 kWh
    Инсталираш 4 панела по 250 W
    Лято е супер – получаваш 1 kWh и ти е кеф
    Идва зима – получаваш само 250 W
    Казваш си няма да стоя на студено и инсталираш още 3х4 панела
    Отново идва лято – това лято вече имаш 4 kWh

    3 kWh вече са ти излишни!
    А това не е всичко – всъщност през преходните месеци пролет и есен потреблението пада почти наполоина. Значи ти вече не се нуждаеш от 1 kWh – а имаш инсталирани 4!

    Какви са ти вариантите за тях?
    Вариант 1 „издиша” през мрежата, без да се употреби
    Вариант 2?! Не е ли съхранение? А друг вариант за дългосрочно съхранение освен в синтетника?!

    Няма значение колко караш и колко гориво ти трябва – това, което е от значение е да покриваш нуждите, без да имаш неупотребени излишъци. Синтетичното гориво е ДОПЪЛНЕНИЕ 10-20-30-50% колкото може, но то е ЧИСТО – колкото от него добавиш в микса на горивото с толкова ще паднат емисиите на превозното средство!

    Питаш ме колко потребявам – около 300-400 кВч
    Годишно минавам 30-40 хил км

    Но отново – НЯМА ЗНАЧЕНИЕ
    Защото аз не мога да си покрия нуждите – да мога да произведа достатъчно киловати за да мина този километраж, ама няма как да го направя без огромни загуби!

    1во защото произвеждам в определен малък диапазон
    2ро защото след като напълня батерията няма къде да го дена тоя ток!
  • 42 ДрайвингПлежър

    3 0 Отговор
    И как си го представяш въобще това с „За същите километри, електромобил ще се нуждае от 4000 kWh”

    За да заредя ел мобил колко панела трябва да инсталирам?
    Ако имам 75 kWh батерия, а пиковото слънцегреене е около 5 часа трябва да сложа поне 15 kWh инсталация...
    Ама ако искам да заредя същия този автомобил през зимата – вече ми трябват 60 kWh инсталирани?!!!

    Не смяташ ли, че е безумие?!
    А какво правим извън часовете на слънцегреенето? Ако трябва да заредя в 12 часа вечерта? ОК ще покрием с Вятърна турбина – ами кво правим когато и двете заработят на следващия ден в 12? Какъв излишък ще имаме?!

    Айде излишъка ще го преживеем някак – как мрежата ще поеме тоя товар?!!!

    Енергетиката е сиситема – петрола всъщност е част от енергетиката дори дървата за горене са част от енергетиката ти и те са огромна част от потребяваната първична енергия! и ако искаш ВЕИ трябва да инкорпорираш синтетичните горива, за да заместят традиционните!

    Коментиран от #43

  • 43 Просто по-просто най-просто

    0 3 Отговор

    До коментар #42 от "ДрайвингПлежър":

    Май пропусна математиката?

    " Ама ако искам да заредя същия този автомобил през зимата – вече ми трябват 60 kWh инсталирани?!!!

    Не смяташ ли, че е безумие?!"


    Ето че стигна до абсолютно същия извод!

    За да произведеш синтетично гориво за същите километри ти трябват 123kWp, но дори по твоите кръчмарски сметки за електромобил ще ти трябват два пъти по-малко мощности и наричаш това безумие?

    Ами не е безумие, защото вместо само за синтетично гориво за половината ти пробег на година, тези 60kWp ще произведат за годината 78 000kWh.

    От тях 4000 ще ти стигнат за шофирането и остават още 74 000 излишни. При 400kWh на месец за годината ти трябват 5000kWh за годината и пак имаме излишни около 70 000, които можеш да подариш на 12 твои съседи за годишното им потребление или годишният им пробег на електромобилите.

    Вместо това, ти предлагаш два пъти повече панели да се използват само за годишният ти пробег от 20 000 км?

    Безумието е че ти трябват два пъти повече за 40 000 км - 246 kWp, които годишно произвеждат енергията необходима на 25 домакинства за транспорт и електричество
  • 44 ДрайвингПлежър

    5 0 Отговор
    Аз се отказвам!

    Нямаш какво да ги правиш бе човек! Ти не контролираш производството на енергия!
    За да си свършиш работа трябва да инсталираш повече отколкото ти трябва - и идват излишъците! Кажи ми какво правиш с тях!

    ОК съгласен съм с ЕЛ ще ми трябват 4000 кв - колкото кажеш!
    Да кажем по 400 кВ на месец кажи ми как ще ги произведеш тия 400 кВ януари месец
    И после ми кажи какво ще ти произвежда същата инсталация през юни и какво ще го правиш?!
    хайде пък така да пробваме?!

    Коментиран от #46

  • 45 Просто от Харвард

    0 4 Отговор
    Да поговорим за пари. Колко пари даваш за гориво на година за 40 хиляди километра? 7 000 лв? Това са ти 7000 кWp фотоволтаични мощности годишно, които буквално изхвърляш през ауспуха всяка година. А на всеки четири години за 28 000 лв можеш да си купуваш чисто нова батерия, а старата да остава за съхранение на енергия.

    Само с парите за гориво за 8 години - 28kWp фотоволтаици и 75kWh батерия за съхранение на енергия, които ти решават дори зимното потребление. Общо ще произвеждат 36 400kWh за година и ще имаш излишък от 25 000 kWh на година които можеш да правиш каквото си пожелаеш.
  • 46 Просто е много просто за разбиране.

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "ДрайвингПлежър":

    Просто инсталираш пет пъти повече фотоволтаици отколкото ти трябват през лятото, защото произвеждат четири пъти по-малко през зимата и имаш излишък и през зимните месеци. След като имаш излишък и през зимата за какво ти е да съхраняваш енергия от лятото за зимата?

    Освен това е много по-лесно и евтино да се съхранява топлинна енергия, а не електрическа, да не говорим за синтетични горива за автомобили.

    100 пъти ти повтарям че през лятото могат да се произвеждат синтетични горива за кораби и самолети, защото за тях е от трудно до невъзможно да минат на батерии.

    При твоите скромни 40 000 километра на година, ще трябва да заредиш батерията само 100 пъти на година, което е два пъти седмично.

    Защо са ти хиляди заводи за синтетична гориво, като най-простия път от слънцето до резервоара е фотоволтаици върху паркинга и зареждане на батерията под тях?
  • 47 И още по-просто

    0 3 Отговор
    За производство на гориво ти трябват 250kWp фотоволтаици които не правят нещо друго освен да произвеждат ток за синтетично гориво, без никакъв излишък за година. За 2 милиона автомобила ще са необходими 500 милиона kWp което са 500GWp фотоволтаици инсталирани единствено и само за производство на синтетичното гориво на автомобилите в България.

    България има годишно потребление 30 тераватчаса. 60% от тях се произвеждат от АЕЦ Козлодуй, а други 10% от ВЕЦ. Остава един недостиг от 10 терват часа, който може да бъде произведен нетно от 10 GWp фотоволтаици. Но тогава през лятото ще има излишък, а през зимата недостиг. За да има излишък и през зимата са необходими 50GWp, които за година ще произвеждат 65TWh енергия без нужда от съхранение за зимата и с огромни излишъци. Ще останат едни 55TWh излишък който ще е по-евтино дори да изхвърлим отколкото да съхраним.

    Виждаш ли колко е безумно да се произвежда синтетично гориво? Ако имаше смисъл, нямаше да се кланяме на руснаци и араби!
  • 48 Практика

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Практик":

    хайде заставай зареден на 100% и караме на темпомат със 140 км/ч и после ще напишеш тук резултата, съгласен???

    Коментиран от #50, #54

  • 49 ДрайвингПлежър

    4 0 Отговор
    Алелуя!!!! Постигнахме напредък :D :D
    Вече се съгласи, че трябва да инсталираш 5 пъти повече!

    Само че ти искаш да ги прахосаш, аз искам да ги ползвам!

    Дай да мислим нататък - за домакинството ти трябват едни 300тина кВ и то без отопление - добави още 300 за транспорт. Стават ти 600 кК. - лятото ще произвеждаш 3000 и що казваш трябва да ги губиш?

    Защо не си инсталираш 300те за домакинството и като почнат да ти стават излишни да ги продаваш на някой който ще ги "консервира" и да печелиш от тях?

    Искаш екология - това е екология! синтетичното гориво е абсолютно чисто то е с Нулеви емисии защото е произведено на принципа на кръговата икономика. Ако днес изгориш литър и го изхвърлиш през аспуха утре някой ще направи изхърленото отново на гориво и емисиите се запазват същите. И ще го направи с енергия, която е излишна и трябва да се хвърли

    При батериите имаш непрекъснато добавяне на нови и нови емисии!
    Виждаш, че дори смотано харвардче ти дава едни 100 хил км прееднина за ДВГ, които ел трябва да стигне, за да се изчисти

    И аз отново повтарям - батериите са токсични! Що да ги правим?!
    И отново повтарям - нямам нищо против ЕЛ - то може и трябва да е част от транспортната система - малките градски коли с 10-15 кВ батерия пробег около 100 км могат да покрият почти всички нужди на мегаполисите - за всичко друго обаче ДВГ със синтетика! ТОВА Е ИСТИНСКАТА ЕКОЛОГИЯ!

    Коментиран от #51

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Къде е екологията

    0 3 Отговор

    До коментар #49 от "ДрайвингПлежър":

    Колко фотоволтаици трябва да инсталираме за да задоволим абсолютно всички нужди на България без съхранение? Как да ти обясня, ПО ПРОСТ НАЧИН, че за зимното производство ти трябват само четири пъти повече панели,САМО ПАНЕЛИ, А ако искаш да съхраняваш от лятото ти трябват 10 пъти повече панели плюс още заботи за милиарди работници за тези заводи, транспорт и съхранение на това гориво. Как да ти обясня, че през 9 от месеците дори не е необходимо да съхраняваш произвежданата енергия в междинна батерия А можеш да зареждаш директно електромобилите, А при синтетичното гориво харчи 10 пъти повече енергия дори през лятото?

    Ами ако от тези "оползотворени" 100 kW часа енергия си съхранил само 10 киловата часа във вид на литър гориво, колко от тях ще можеш да използваш за да произведеш отново електричество? Отиваш на 97% загуби и си съхранил само 3% от произведената през лятото енергия. При всяко изгаряне замърсяваш отново и отново и отново въздуха в градовете.

    Климатиците и електромобилите не замърсяват въздуха с отровни вещества и са напълно безопасни за здравето.

    С излишната енергия е много по-логично да се улавя въглеродния диоксид и просто да се заравя.
  • 52 Много прост въпрос

    0 3 Отговор
    Да питам и по друг начин. Понеже от четири пъти повече фотоволтаици има излишъци, предлагаш да изградим 10 пъти повече фотоволтаици, плюс стотици заводи за трилиони за да няма излишък?
  • 53 Какъв е залогът

    0 3 Отговор
    Че ще падна под 33 kWh/100км. Ако си заслужава само казвай къде и идвам! Приготви се да изгубиш! Ей така за загрявка - 18,8kWh/100км - почти двойно по-малко отколкото твърдиш. Е колко пък да си прав?

    Моя опит е около 20


    Пак те питам кажи марка модел и разход за 100 км? Нали говориш от практически опит? Лъжеш като да не казвам какво!

    Коментиран от #57

  • 54 Какъв е залогът

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Практика":

    Че ще падна под 33 kWh/100км. Ако си заслужава само казвай къде и идвам! Приготви се да изгубиш! Ей така за загрявка - 18,8kWh/100км - почти двойно по-малко отколкото твърдиш. Е колко пък да си прав?

    Моя опит е около 20


    Пак те питам кажи марка модел и разход за 100 км? Нали говориш от практически опит? Лъжеш като да не казвам какво!

    Коментиран от #55, #56

  • 55 Колко пробег минава

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Какъв е залогът":

    теслата на цитираното клипче от теб???
    Не се прави на интересен!!! Аз ще дойда, не се прави на смел…. 350-400 км до “загасване“, това ти е тавана Васко!!!
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Не се извъртай

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Какъв е залогът":

    за пореден път…изобще не ме вълнуват КвТч, проценти, заряди-разряди…. На 100% батерията и караме 140 на копче….докао спреш!!!

    Коментиран от #58

  • 58 Какъв беше въпросът?

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "Не се извъртай":

    Ще ми припомниш ли? Въпросът беше колко километра се изминават със 100kWh които са необходими за производство на 1 литър синтетично гориво и колко километра се изминават с този 1 литър гориво. Някой да е спорил за колко време се зарежда един литър гориво и за колко време се зареждат 100 киловатчаса, което в случая са две зареждания на батерията?

    Май въобще не се опитвате да вникнете в смисъла на написаното а си повтаряте като развалена грамофонна плоча каквото си знаете.


    Върни се и прочети коя част от написаното от мен си апострофирал?


    За неразбралите, защото съм сигурен че пак ще има такива, въпросът е дали с 100kWh само за 10 лв такси за пренос да се заредят два електромобила, които да изминат с тях по 250 км със 140 км в час или по 400 км с 90 км в час или с тях да бъде произведен 1 литър синтетично гориво с който един автомобил с ДВГ ще измине 1020км. Като себестойността само за преноса на енергия е 10 лв, при нула лева платени за самата енергия. Отделно трябва да се калкулира извличането на въглероден диоксид, пречистването му, производството на водород, както и заплати и печалба за продажбата на този литър гориво. Честито на печелившите!

    Коментиран от #59

  • 59 Не изобщо

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Какъв беше въпросът?":

    не беше това… пак изпадаш в безкрайни писания… чак и подскачаш….
    Чисто-просто-лесно и от праткитата г-н Практик!!! Заредена тесла, магистрала и 140 км/ч… ще успее ли да измине много над 300 км реален пробег при сегашните идеални условия!???
    А ти ако искаш и от Марс взимай киловати…
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Не съм Радослав

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Радославее":

    Хайде погледни 17 коментар към който си писал:

    "Някак не можеш да ме убедиш, вместо със 100 киловатчаса за които да се плати само 10 лв за такса пренос и данъци при нулева цена на енергията и с тях да се минат 500 км със 140 км в час или повече с по-ниска скорост с електромобил, ще е по-изгодно с тях да се произведе един литър синтетично гориво!"


    Някой някъде да ти говори за изминати километри с едно зареждане? Клипа който съм ти дал е с най-малката батерия.

    Но щом си рекъл че не може да мине повече от 300 км, ето ти един клип с малко по-голямата батерия и 140 км в час на автопилот. 370км изминати с остатъчен пробег за 50км. 18,6kWh/100км.

    Коментиран от #64

  • 62 Още една проста сметка

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Радославее":

    Понеже заговори за едно зареждане, нека сметна и колко енергия е необходима за производството на синтетично гориво за пълнене на един резервоар 80 л с който се минават 1000 км - 80 000kWh

    Енергия с която един електромобил ще измине 40 000 км. Енергия която ще е достатъчна на драйвинга да покрие консумацията на електрическа енергия на домакинството му за 16 години.

    Буквално е пълно разсипничество на енергия!
  • 63 Още един прост въпрос от Харвард

    0 2 Отговор
    По колко пъти на ден пълниш резервоара, за да ти е толкова важно колко време губиш при зареждане? По колко време на година прекарваш на зарядните колонки?

    Простата сметка показва, че ако зареждаш просто по 5 минути на ден, ще прекараш 30,5 часа на година ви се не по бензиноколонките. И това е само по веднъж на ден и само по 5 минути? А ти вероятно зареждаш по повече пъти на ден и повечето пъти пет минути не стигат!

    Коментиран от #65

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Ботсвана

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Още един прост въпрос от Харвард":

    Стига с тези смешни опорки... нали преди всяко "пътуване" зареждате недоразумеията си до 90-100% (ама не било препоръчително... смяххх...) и висите поне по час и то на тесла супер-дупер-гига чарджърите и се криете по подземните паркинги на мол-овете като къртици...после в най-добрия случай карате +- 300 км със 120-140 (второто пак не е препоръчително... отново смях...) и отново поне час висене по зарядните... а недай Боже да има ощя някоя кола да зарежда... скоростта пада... понякога и на 1/2 (отново смях... още по-голям смях...става си трагедия вече...)
    А какво ще се случи ако понякога се наложи малко по-темпово каране 150-160 по магистрала??? В Германия на доста места с тази скорост пречиш на бус-овете с работници...
    Не ми е проблем да взема някоя от цитираните 3-ки от клиповете, така или иначе през 4-5 години взимам нова кола, средна хубост за около или малко под тези пари...просто не е "моето"!!! Автомобилист съм по душа, разбиране, образование и професия и не желая някой да ми го налага или величае....

    Коментиран от #67

  • 66 А за какво спорим?

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Радослав":

    Какво ще тестваме като и двамата сме на едно и също мнение? Какъв точно е спорът? Какво съм твърдял аз с което ти да не си съгласен? Какво си твърдял ти с което аз да не съм съгласен? Цитирай?



    Това ти какво си разбрал въобще няма нищо общо с реалността.

    Ако се върнеш назад съм твърдял в коментар 17, че със 100 киловат часа се минават 500 км, в 31 коментар, че с 300kWh се минават 1500-2000км в 43-ти коментар съм казал че с 4000 киловатчаса се минават 20 000 км.

    Някъде да съм писал, че това е едно зареждане? Да съм писал за колко време и колко пъти се зареждат? Говоря само за цени и количество енергия. Аз си държа на думата и мога да докажа тези свои твърдения.


    Искаш ли да направим друг експеримент?

    Аз зареждам 10 лв на нощна, а ти зареждаш 10 лв каквото си пожелаеш гориво да видим кой докъде ще стигне? Едно време опорната ви точка беше метан, но скоро не съм чул да я ползвате!

    Коментиран от #68

  • 67 Един прост факт

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Ботсвана":

    Още преди четири години в Германия, когато все още нямаше зарядна инфраструктура на Тесла с 250 kW на която теслите зареждат най-бързо, един мина със старата тройка, която е по неефективна и се зарежда по-бавно от сегашните 2078 км за 24 часа. Ти някога минавал ли си повече, въпреки че е физически възможно да го направиш с личния си автомобил?

    Колко километра най-много си минавал за денонощие? Но най-вече колко часа прекарваш на година по бензиностанциите да зареждаш? Защото и там се прекарват часове на година!

    Както виждаш 30 часа на година само при 5 мин зареждане на ден. Ти вероятно зареждаш повече от веднъж на ден!

    Коментиран от #70

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Простия факт

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Един прост факт":

    е още по-прост - дори и да са 30-40 часа на година, това са разпределени на десетки единични зареждания... не ги усещаш... ти кажи колко денонощия ще висиш по зарядните за едни скромни 40-50 хиляди километра на година???
    Колко ще трябва да се съобразяваш със скорост, трафик, време...разположение на зарядните станции??? Няма как всеки път да зареждаш само от "вкъщи"... а дори и да е така, това пак е ограничаващ фактор - каквото и да става, трябва да имаш една и съща начална и крайна точка...
    Случвало ми се е да минавам по над 1500 км на единична за денонощие и доста над 2000 км на двойна езда... и то в посока от БГ към Испания... не вътрешно в "белите" държави.... но това не е релевантно в случая...
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Добре

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Не вярвам":

    аз ще дойда без книжка и със кола, ти ела с теслата заредена до горе - стиска ли ти???
    Залога ще бъде честта ти и дървенофилосфстването... другото очевидно не го можеш...

    Коментиран от #79

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Не вярвам

    0 0 Отговор
    По колко километра минаваш на година? По твоите сметки с едно две зареждания на ден трябва да минаваш нещо средно между 365 и 730 000км на година при 1000 км с един резервоар? Някак не ми се вярва че за последните 10 години си минал минимум 3,6 милиона километра?

    Очевидно никога не си карал автомобил и не знаеш колко често се зарежда. Като вземеш книжка ела пък да водиш спорове. Сега наистина е безпредметно!
  • 78 Просто въпрос

    1 0 Отговор
    Някой ще ми обясни ли защо беше изтрит коментарът който копирах в 77 пост? Каква е обидата? Или нещо стана неудобен спора, защото го водя с някой който може да трие коментари и осъзна че няма как да зарежда по веднъж два пъти дневно на бензиностанция?

    Коментиран от #80

  • 79 Не ме устройва

    0 2 Отговор

    До коментар #75 от "Добре":

    Само кажи с какъв електромобил да дойда, А като спечеля спора ще ми върнеш наема който съм платил в стократен размер.

    Коментиран от #82

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Равносметка

    0 1 Отговор
    А философстването е от тебе? Какво значение има по колко време се зарежда на нощ, след като за 50 000 км на ден в най-лошия случай трябва да се зарежда през ден и отнема по пет секунди за включване и по 5 секунди за изключване?

    Ако ги минаваш с бензинов автомобил, няма да зареждаш веднъж на два дни, а веднъж на четири дни. Това ли ти е голямата драма?

    В единия случай 200 лв за гориво на зареждане за пет минути, в другия случай 30 лв за ток и 40 секунди.

    При дълги курсове по десетина минути спиране за зареждане през 200-300 км на себестойност около 15 лв за 100 км при 140 километра в час.

    Всеки сам си избира какво го устройва.

    Коментиран от #83, #85

  • 82 Значи нямаш

    2 1 Отговор

    До коментар #79 от "Не ме устройва":

    собствено ел. ППС, но пък водиш спорове, все едно имаш опит от практиката, а то се оказва - клипчета от тубата и натъкмени калкулации....
    Толкова ли си гладен??? Не те ли интересува истината и да застанеш с малко чест???
  • 83 Добре де

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Равносметка":

    защо сам лъжеш, като в клипчетата които си пуснал се вижда много добре че през 200-300 км се спира за още едни 200-300 км зареждане и изобщо не е за едни 10-на миути...??? Ти всеки път само вкъщи ли ще зареждаш??? Ако ползваш градския и кола само за съботно-неделни разходки и автомобилите не са ти в кръвта - ел. миксера е твоето!!!
    А ти не схвана ли, че едни 2-3-4 хил лв на годишна база разлика са нищо, с оглед на свободата която получваш с нова ДВГ кола с/у нова ел. кола....и докато мислиш толкова на дребно, няма да имаш възможност за така мечтаната тесла...

    Коментиран от #84

  • 84 А ти

    0 1 Отговор

    До коментар #83 от "Добре де":

    Като защитаваш атомните централи имаш ли собствена?

    Коментиран от #86

  • 85 40 секудни

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Равносметка":

    плюс още колко часа зареждане...???
    Кажи си, че са те налъглаи много и с употребявани коли и със сервизи, не разбираш - изпатил си си и сега си мечатеш за тРесла и ти се струва като панацея за всички твои мъки - разбираемо е!
    Ще спираш на всеки 100 км за поне 10-на минути за още 100 км... ами то това си стана като безкрайните пътувания едно време със старите коли и камиони по старите пътища... да спрат да се охладят и да си "починат"....

    Коментиран от #87

  • 86 Нещо не те

    1 0 Отговор

    До коментар #84 от "А ти":

    хващам накъде биеш и честно казано и не искам и да знам....
    Бие в някакъв ток тука повечето....
  • 87 Хайде спри

    0 1 Отговор

    До коментар #85 от "40 секудни":

    Да говориш за мечти желания омраза хейтърства към Тесла и други подобни а да говорим за цифри факти и технически данни, а?

    На тебе колко часа на ден ти отнема зареждането на телефона? За колко време спираш да правиш всичко останало стоиш със зарядно в ръка и го държиш докато се зарежда?

    Коментиран от #88

  • 88 Хайде и ти

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Хайде спри":

    се поспри и не сравнявай несравними неща в опитите си да изкараш едно нещо ефективно, след като практически не е и е с множество ограничения и условности!!!

    Коментиран от #89

  • 89 Аз съм реалист

    0 1 Отговор

    До коментар #88 от "Хайде и ти":

    Както виждаш съм запознат с ограниченията и не ги крия. Най-голямото ограничение е цената.

    Второто е наличието на зарядна инфраструктура за бързо зареждане по главните пътища и бавни зарядни с ниски цени в жилищните квартали.

    Но не се опитвам да търся под вола теле, за настоящите технологии на самите електромобили.

    В 90% от случаите шофьорите пълнят резервоара веднъж месечно. Надали сега ще ги обърка да зареждат веднъж на две седмици заради два пъти по-малкия пробег, ако мога да закупят електромобила на същата или по-ниска цена като ДВГ и има къде да го зареждат.

    Коментиран от #90

  • 90 Не не си

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "Аз съм реалист":

    и съдиш по себе си… веднъж месечно…това са хора, които минават няколко стотин километра, най-често на къси до средни разстояния…най-често могат и без кола…ако ти си така-Ок, но не давай “наклон” и на другите….

    Коментиран от #91

  • 91 Аз говоря с цифри и факти

    1 2 Отговор

    До коментар #90 от "Не не си":

    А ти? Според статистиката средният годишен пробег в Европа е 13 000 км. Също така производителите монтират такъв резервоар на автомобила спрямо неговия разход че да измине 1000 км. Имаш ли проблем с някой от тези цифри и факти? Ако имаш давай източника на информация и ще се съглася с тебе.

    При 13 зареждания за 12 месеца По колко зареждания месечно се получават? Това че ти зареждаш по два пъти на ден за по 5 лв за да минеш 6 000 км годишно не означава че всички правят така.

    Не случайно те питам за твоите цифри и факти за да ти го сметнат лично и конкретно за тебе. Но ти изкара че минаваш по 2000 километра на ден за да лъжеш най- нагло и безочливо за да ти излезнат опорните точки.

    При положение че към момента няма особен смисъл да си купиш електромобил ако нямаш гараж, така или иначе собствениците могат да зареждат всяка вечер. .

    Все още не си ми отговорил По колко часа на ден си губиш за да си заредиш телефона? Защото точно толкова отнема на всеки собственик на електромобил да си зареди автомобила. Единствената разлика е че не го зареждат всеки ден, защото няма смисъл. Никой не изминава по 400-500 км на ден което би означавало 150 000 км годишно.

    До тук има ли нещо с което не си съгласен?

    Обърни внимание че те питам Има ли нещо с което не си съгласен защото греша, а не Има ли нещо което не ти харесва, защото мразиш електромобилите?

    Недей намесва отново емоции и лични пристрастия, а да си говорим с цифри и факти с кое мое твърдение не

    Коментиран от #96

  • 92 ДВГ имат един неотстраним кусур

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "ДрайвингПлежър":

    И това е, че горенето на горивото се извършва при много висока температура и налягане. Така азота постъпил с въздуха в цилиндрите образува токсични съединения. И това не може да се избегне. Не може да се избегне дори и да не се използва грам гориво пък било то и синтетично.

    Та така. Електричката няма алтернатива. Поне за сега.
  • 93 Най-добрия начин да я съхраниш е

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "ДрайвингПлежър":

    ПАВЕЦ. Като Чаира дето му разказаха играта тарикатите. Има няколко турбини и балансира отлично енергопотребението.
    Другият вариант е да се зареждат електромобилите но нямаме толкова налични за момента. Всичко останало е много скъпо и неефективно към момента.

    Коментиран от #94

  • 94 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #93 от "Най-добрия начин да я съхраниш е":

    ПАВЕЦ Чаира рано или късно ще заработи. А електромобилите така или иначе ще станат масови, когато се натрупат и достатъчно възобновяеми източници. Така или иначе към момента няма излишък, а има недостиг на енергия и германците тази зима вероятно ще запалят отново някои от затворените въглищни централи. А да произвеждаш синтетично гориво докато гориш въглища е най-малкото малоумно!

    Коментиран от #95

  • 95 Милен

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "Така е":

    Просто умника със синтетичното гориво ще каже на собствениците на камиони, бусове, автомобили и други които използват такова, че ще ги карат само лятото когато има излишък на ток от фотоволтаици. Ама пък той и тогава ще е един излишък .,... че по негови твърдения те работели само 5 часа на макс ако не бъркам от един негов пост. Изобщо мъка, мъка, хем волтаиците не ставали, хем синтетично гориво от излишъка ще правел хахаха
  • 96 Това че ти минаваш

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Аз говоря с цифри и факти":

    под 10 000 км годишно и дори най-вероятно нямаш собствен автомобил, а ще наемаш е достатъчно…
    Теоритик празен…. от вчера следобед имам изминати над 400 км пътуване за удоволствие…заредил съм до “горе” за по-малко от 5 мин, минавам средно по 50 000 км годишно с колата-ти ми кажи г-н теоритик-сметкаджия, колко време ще висиш по зарядните??? Не се измъквай с 40-те секунди от вкъщи….

    Коментиран от #97

  • 97 Няма да се оправдавам

    1 0 Отговор

    До коментар #96 от "Това че ти минаваш":

    Че нямам сестра. Ти продължавай да обясняваш, че си спал с нея! Някой път може и да ти повярва.

    А сега сметките:

    50 000 км са ти 50 зареждания в годината която има 52 седмици. Тоест теоретично зареждаш средно по рядко от веднъж седмично. На практика още по-рядко. Изведнъж се вижда че лъжеш за едно две зареждания на ден.

    На теория минаваш 960 километра на седмица, на практика още по-малко.

    На теория всеки ден минаваш 136 км на ден, но на практика по-малко.

    На теория трябва да зареждаш веднъж на 3 дни на контакта в гаража, но на практика се нуждаеш да зареждаш по-рядко, въпреки това включваш за 5 секунди всяка вечер автомобила в контакта "за всеки случай" . Тоест всяка сутрин ще осъмваш с "пълен резервоар" и няма да се налага да спреш да си губиш пет минути на бензиностанция.

    Та така с теоретичните сметки и практиката. Покажи къде ми е грешката и ако имаш въпроси питай?

    Коментиран от #99

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Математика

    0 0 Отговор

    До коментар #97 от "Няма да се оправдавам":

    днес вече станаха над 700 км преход, прекарвам си чудесно, все още не съм зареждал, не съм се ослушвал за зарядни, не съм се съобразявал къде отивам и минавам, през цялото време с 3-ма човека, багаж и клима…. не съм се влачил със 110 за да стигна…по борд ми дава още 300 км…хайде нека са и 200 км…. аз си прекарах поредния приятен ден…а ти докато правеле сметки за теслата и къде ще зареждаш, до къде стигна!??? Утре мивка, допълвам за 100-на лв и пак газ, а ти???

    П.С. На моменти и на мен не ми дава да постна коментар тук, но не обвинявам теб, слънцестоенето, планетите…..

    Коментиран от #101

  • 100 Ганьо

    1 0 Отговор
    Един шофьор от Карпузица завърши л "Изгорелото"също е написал научен труд по темата ,но не е публикувана много жалко,а май знае повече от гърбавия учен.
  • 101 Какви 700, ето 1000км

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Математика":

    Ето ти пример за изминаване на 1000 км


    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%.

    2. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин.

    3. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин.

    4.На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин.

    Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч включително зареждането. Иначе очевидно е карал по-бързо.

    Всичкото това реване заради общо 40 минути зареждане, които трябва да намериш да отделиш в рамките на 4 дневното ти пътуване ли беше? Да спрете някъде по пътя за 1 цигара време на ден? За тези десетина минути 4 човека през тоалетната само не можете да минете. Или и вие сте от онази порода, която по цял ден не се храни, не пие вода и кафе и не ходи до тоалетна?

  • 102 Какви 700, ето 1000км

    0 1 Отговор
    Ето ти пример за изминаване на 1000 км


    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%.

    2. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин.

    3. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин.

    4.На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин.

    Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч включително зареждането. Иначе очевидно е карал по-бързо.

    Всичкото това реване заради общо 40 минути зареждане, които трябва да намериш да отделиш в рамките на 4 дневното ти пътуване ли беше? Да спрете някъде по пътя за 1 цигара време на ден? За тези десетина минути 4 човека през тоалетната само не можете да минете. Или и вие сте от онази порода, която по цял ден не се храни, не пие вода и кафе и не ходи до тоалетна?

    Коментиран от #103, #114

  • 103 Не беше

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Какви 700, ето 1000км":

    4 дневно…. от петък следобед до събота привечер… без бързане, без поставена цел за покриване на километри…. в БГ…. по магистралите в Европа с тяхната организация на движение и средна скорост, ще е много повече….
    И все удобно пропускаш, че си изключително зависим от зарядна мрежа и атм. условия… и за да си спокоен, винаги трябва да се зареждаш от вкъщи преди път и първата работа след път е да търчиш да се закачиш за зарядното….
    Безмислено е да си пускаме клипчета от туба-та и от Европа… все едно да ти пускам клипчета с хипер-майлинг на стокови печки и как правят по 1600-1800 км пробег с едно зареждане за под 1 денонощие….
    Ясно е, че не си автомобилен човек….. ще наемаш ли тесла и да направим в БГ едни 1000 км и да видим дали ще е “плямпане” и само 40 мин по зарядните или поне няколко часа в реалността???
    Поне гледаш и БГ клипчета на тесларите тук-кажи по колко време зареждат по път, за колко дозареждат и какво правят, като свърши пътя…???

    Коментиран от #104

  • 104 Аз съм гледал

    0 1 Отговор

    До коментар #103 от "Не беше":

    А ти? Виждаш ли разликата между клип заснет преди една година и клиповете заснети тази година? Защото ако преди две години от София до Бургас нямаше бърза зарядна станция и единствената беше в Пловдив на Тесла, за която трябваше да отбиеш от магистралата и да влезеш в града, то днес по същата тази магистрала има над 50 бързи зарядни станции и още два пъти по толкова по-бавни на които можеш да заредиш докато хапваш.

    На практика зарядните станции са вече повече на брой отколкото бензиностанциите, а както виждаш от София до Бургас се стига със 140 км в час дори без нужда от зареждане и ти остава 50 км остатъчен пробег.

    При зарядни през 20-30 км не знам колко трябва да ти е акъла за да успееш да закъсаш дори да караш с 300 км в час при минус 50 градуса целзий.

    Като те гледам какъв си математик, ще ми обясниш ли как ще тръгнеш от точка а до точка б в България и ще изминеш 1 000 км без да спреш никъде?

    Кажи маршрута по който си минал, за да ти кажа къде си могъл да спреш за цигара и кафе за по десетина 15 минути? Първите 400 км които минахте, не спирахте ли някъде за кафе цигара? На никой не не му се наложи да ходи до тоалетна 5 часа?

    Коментиран от #105

  • 105 Гледал

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "Аз съм гледал":

    съм заснети от преди има-няма месец... не извъртай отново - къде видя да стоят по-малко от поне 20-30 мин, да не кажа и повече???
    Цигари на пуша, и да се спира до тоалетна не е за повече от 5 мин...нека са 10 за да си доволен... за това време ще заредиш ток ама по-добре не казвай за колко км...
    Дистанцията е измината на няколко пъти по различни маршрути, включително и малко планински...не е пътувано т.А до т. Б и обратно....

    Коментиран от #106

  • 106 Не увъртай

    0 2 Отговор

    До коментар #105 от "Гледал":

    Не те питам ти дали пушиш и дали пиеш по 3 литра вода на ден, която трябва да излезе от някъде. За тебе е очевидно, че зареждаш по два резервоара на ден и изминаваш по 10 000 км годишно.

    Очевидно е че си минал покрай поне 10 зарядни станции и най-дългия преход който си минал е 200 км дори по твоите думи, но най-големият ти проблем с електромобилите че не минават по 3000 км с едно зареждане за 5 секунди.

    Кажи маршрутите за да ти кажа покрай колко зарядни станции си минал!
    Дай поне един клип който си гледал за да го коментираме? Аз вече ти дадох няколко, но ти нищо не може да кажеш за тях. След като не си съгласен кажи точно с кое не си съгласен И кое е измамата в тези клипове? Дай клип който опровергава това?

    Дотук приказваш само празни приказки и нищо конкретно.

    Минал 700 км, но не знае къде ги минал.

    Минал по планински пътища, но не знае по билото на коя планина е карал офроуд.

    Тръгнал да се забавлява и говори за спокойствие, но всичко е толкова добре планирано, че ако спре за повече от 5 минути, Не дай боже станат цели 15 някъде по пътя, ще закъснея безвъзвратно И това ще му причини минимум сърдечен удар заради неспокойствието което ще му причини.

    Дишай по-спокойно. Никой не ти е опрял пистолет в главата да си купиш електромобил. Като не те кефи, си карай каквото там си караш, но не обяснявай че не е възможно да се кара електромобил в България.

    Коментиран от #107, #108, #109, #110, #113

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Ха така

    1 0 Отговор
    Стига са лъгали хората, нека се знае истината !
  • 112 Хайл 14/88

    0 0 Отговор
    И тоя от харвард ако е като простия киро от харвард,да ти еаааа и харварда
  • 113 Хайл 14/88

    0 0 Отговор

    До коментар #106 от "Не увъртай":

    Ганюф много празни приказки бълваш за да се правиш на разборач.ФАКТИТЕ,ЖЕЛЕЗНИТЕ ФАКТИ КАЗВАТ,ЧЕ АКО НЯМА ДЪРЖАВНИ СУБСИДИИ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СЕ ВРЪЩАТ В 20 ГОДИНИ НА 20 ВЕК КОГАТО УМРЯХА...Ти празнодумецо я кажи как катереше камъните на Монт Блан с 30 км!!!!!! Денивелация,как отливаше!!!! Купета с ПРЕСА,как наливаше БЕТОН БЕЗ КОФРАЖ....САМО МОЖЕШ ДА ПЛЯМПАШ ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ
  • 114 Хайл 14/88

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Какви 700, ето 1000км":

    Тъпак 220 кв х 0.80 лв колко станаха паразит пр03? 160 лв в най-евтиния случай или ти имаш кабел от вкъщи