Смяната на батерията на електрически автомобил Tesla може да струва половината от цената на автомобила. Това съобщава изданието Insider, като журналистите на медията се позовават на доклад на компанията Recurrent, според който най-евтината батерия за Tesla струва 5 000 долара, като в тази сума не влизат разходи по самата смяна.
Интересното е, че при някои модели, като Model S и Model X, смяната на батерията може да струва до $20 000. Експертите отбелязват, че разходите за поддръжка на електрически автомобил зависят от версията на автомобила. Те твърдят още, че експлоатационният живот на батерията зависи от метода на зареждане и средата, в която е работил електрическият автомобил.
Авторите на публикацията са на мнение, че новата батерия за електрическа кола е скъпа, но батерията обикновено не трябва да се сменя много често. Да, Tesla има гаранция на батерията от 150 000 мили, или около 240 000 километра, или 8 години, което от двете настъпи първо. Според Recurrent електрическата кола обикновено се бракува преди батерията да се изтощи: след 320 000 километра в САЩ и 240 000 километра в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миризлив пор
Коментиран от #17
11:10 24.07.2023
2 СПОРЕД МЕН
Коментиран от #4, #9
11:12 24.07.2023
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Смяната на акумулатор/батерия е само един консуматив , а електромотори, редактори, окачване ....
Коментиран от #5
11:24 24.07.2023
4 хъхъ
До коментар #2 от "СПОРЕД МЕН":
Няма да има. Плановете на господарите на света са да лишат хората от коли. Само богатите ще притежават такива, а средната класа ще може да си позволи тротинетка или триколка.Коментиран от #6, #8
11:24 24.07.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "хъхъ":
ЕС вече обмисля как законово да си купуваме/плащаме нови коли , но те да остават собственост на производителя ❗🤔🤔🤔Нещо подобно на сегашния
рентакар или оперативен лизинг ❗
😒😒😒😒😒😒
11:27 24.07.2023
7 Реалист
11:34 24.07.2023
8 един
До коментар #4 от "хъхъ":
Как пък ги разбра тез планове бе!?Запомни,конкуренцията разбива всички планове в твоята глава!Всеки производител търси начини да намали производствените си разходи и така да продава повече автомобили и да реализира по-големи печалби!Всеки производител който не се развива и не взема предвид конкурентите си,рано или късно е обречен на фалит!Сега станаха ли ти ясни плановете?Коментиран от #10, #11
11:36 24.07.2023
9 Механик
До коментар #2 от "СПОРЕД МЕН":
Не си достатъчноп далновиден.Тя идеята на тия коли не е 8 милиарда души да имат и карат. Точно братното се цели. Цели се да тръгнем пеша, понеже имането на кола ще е невероятно скъпо.
За това е и тоя натиск за преминаване към ел. коли.
Като начало ще ни свалят на тротинетки, а после и те ще са екстра.
За несъстоятелността на тезата, която така старателно ни вменяват, че тия електрокари са за опазване на околната среда, говори факта, че ако всички коли минат на ток, то няма от къде да се вземе толкова, дори и да почнем да седим на тъмно и студено. Това е колосална енергия, кояточовечеството не може да произведе. Към това като прибавм и факта ,че електричски ток нма как да се пренесе в джоб до зарядната станция, което налага да се полагат огромни подземни и въздушни трасета от много дебели кабели, и нещата стават ясни. Ясно е ,че електромобилите не са решение и нямат шанс да се наложат от самосебе си. Значи някой натиска да се приемат. А щом някой натиска нещо, то той има някакъв интерес, и той никога не е полза на плебеите (каквито сме всички ние).
11:36 24.07.2023
10 Механик
До коментар #8 от "един":
Не знам на него дали му е ясно, ама на теб хич не ти е ясно. Явно живееш във времето преди падането на Берлинската Стена, тоест в ерата на пазарната икономика. Когато нещата бяха истинскиСпоред теб, конкуренцията е панацеята към качествени, евтини и трайни стоки. Защото кой иска да си плати по-скъпо или да си купи нещо некачествено? Правилно ли съм те разбрал?
Тогава защо сървеменните коли отпадат така бързо? В момента по света все още се движат успешно бусове и камиончета на базата на Мерцедес 204/304, които са били произведени в далечните вече 80 години на минали век. В същото време, почти не се движат камиончета и бусове от серият Мерцедес Спринтер произведени 2000 и някоя година. А кажи де? Хем тия спринтерчета бяха 2 пъти по-скъпи от 204-ката, хем не можаха да изкарат и 15 години? Да ама се купуваха тогава. Сегашните са още по-скъпи и по-кекави, но се купуват. И какво излиза? Мерцедес, действайки обратно на пазарната икономкиа, която ти даваш като панацея, са свалили качеството си и са навирили цените до небесата, и пак ги купуват хората.
И това е само един пример. Цигари Марлборо (не само), усикаи Джони Уолкър, машинни лагери СКФ/Тимкен... Всичко това са примери на горното дето съм го описал.
Защо
Коментиран от #12, #14
11:48 24.07.2023
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "един":
Конкуренцията остана в историята ❗Що не провериш колко автомобилни марки вече са собственост на ФВ ❓
Над десет марки УЖ се конкурират , ама в една фирма 🤔🤔🤔
Ама ти сериозно ли ❓❗
11:52 24.07.2023
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #10 от "Механик":
Явно не е гледал филмчето"Купи-хвърли" 🤔🤔
Дори не е чувал за него ❗
11:57 24.07.2023
13 ДрайвингПлежър
А като втора употреба цената на батерията ще е повече от цената на колата. А ще стане забавно когато брюксел се усети и започне да слага такси за задължително рециклиране на стари батерии и не само ще тряба да си платиш за новата, но и да платиш някой да ти прибере токсични отпадък от старата...
А както е казал и колегата - нито ток има, нито инфаструктира нито достатъчно суровини за тях.
Само за ЕЛ дръгели нуждата от мед се учетворява, а от къде ще дойде медта за преносната мрежа за това електричество - историята мълчи. За редовия електричар една фея размахва магическата си пръчка и той кара без пари :D
Коментиран от #26
12:02 24.07.2023
14 един
До коментар #10 от "Механик":
Това,че автомобилите нямат качествата които имаха преди 30-40год. не значи,че няма конкуренция която да понижава цената на дадена стока!Аз ти говоря за конкуренция която в даден смисъл няма да разрещи стоките да поскъпнат до нива,че много хора по-света да не могат да ги купуват!В началото когато е бил създаден автомобила с ДВГ колко хора са могли да се сдобият с автомобил?малцина и то богати хора,днес колко хора по-света имат лични автомобили?Да,тенденцията днес е хората да си сменят бързо автомобила/и не само/,вероятно и затова производителите не влагат много качествени и трайни материали в произвоството,което допълнително ще оскъпи производството на дадена стока!Пазара диктува какво и как да се произвежда!Коментиран от #15
12:50 24.07.2023
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "един":
Разбрахме те отЕДИН
път
❗❗❗
Ама ти що не ни разбираш 🤔🤔🤔
Мина времето :
" Пазара диктува какво и как да се произвежда!"
Не пазарът налага Електромобилите❗
Не пазарът спира ДВГ ❗
Със закон, НЕ ПАЗАРЕН ,
А ПОЛИТИЧЕСКИ,
налагат бонуси за едните и допълнителни данъци за другите ❗
НЕ Е ПАЗАРНА ЗАБРАНАТА ЗА ДОСТЪП НА ИЗПРАВНИ МПС, ЧЕ ДОРИ И ПРОИЗВОДСТВОТО ИМ ❗
Коментиран от #16
14:19 24.07.2023
16 един
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Разбрах,прав си!Коментиран от #52
14:51 24.07.2023
17 тъй шъй
До коментар #1 от "Миризлив пор":
Засега при най-честа разлика от 30% и повече между елкар и двг/двг хибрид излиза много по-неизгодно елкара. Но тук един обяснява как от контакта в къщи е почти без пари. 30хил лева са над 10тона бензин. Как елкар ще е по-изгоден при този му фалстарт. Особено ако се сравнява с хибрид, който е значително по-икономичен от чист бензин.Някъде след 250хил км може да започне да се изплаща елкара ако се зарежда само от контакт в къщи. Тогава отдавна е момент за смяна.Коментиран от #54
16:42 24.07.2023
18 Азазел
Какво ще продават тук джамбазите бре! То вярно трудно се намира кола под 200 000, но... Вече ще са на 70-80 000.
17:42 24.07.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Плаид
Коментиран от #21, #22, #23, #24, #34
17:46 24.07.2023
21 Този
До коментар #20 от "Плаид":
Не се опитах да вникна в тази сметка, но имате качества за политик. Те такива сметки правят и нагласят нещата както си искат.18:01 24.07.2023
22 Ама и
До коментар #20 от "Плаид":
пледа ли ще зареждаш от контакта вкъщи…??? 🤣🤣🤣Ще ме умориш тесльо…. 1000 коня са ви в главите само….
20:15 24.07.2023
23 Турбо
До коментар #20 от "Плаид":
На мен 90 коня са ми достатъчни,с разход 4,5 дизел.20:29 24.07.2023
24 Гост
До коментар #20 от "Плаид":
Ако напънеш всички 1020 коня на Плаид, дали разхода ще е 25/100 ?Я смятай по цени на бърза зарядна.Повече от 150 коня не са ми нужни,няма да ходя на рали.
Коментиран от #55
21:20 24.07.2023
25 Казано е :
22:18 24.07.2023
26 333
До коментар #13 от "ДрайвингПлежър":
В София има над 120 AC зарядни, бързите са DC и са горе-долу още толкова. Винаги можеш да зареждаш и на "бавни", дори да нямаш гараж. Даже могат да ти инсталират станция пред блока, никак не е толкова сложно, и ще става още по-просто.Такси за рециклиране на стари батерии вече са сложени, както такси за рециклиране перални, хладилници и автомобили с ДВГ, та дори и такси за рециклиране на опаковката на вафлата ти. Основният проблем с рециклирането на батериите е, че няма достатъчно батерии за рециклиране. Електромобили има от скоро, и батериите рядко дефектират. Може би трябва да минат още 5 и повече години, за да има смисъл да се правят заводи за рециклиране на батерии.
На мен на ден ще ми трябват по 2, 3kWh енергия, което е нищо, няма да свърши тока. Смятай го като 1, 1.5kWh на 10км. Преносната мрежа не е от мед, алуминиева е. И е налична. Не знам защо хората правят всички сметки на базата на зареждане на цялата 70+kWh батерия на колата. Няма да минаваш по 300, 400км всеки ден. И да ти е празна батерията, ако на другия ден ще минеш някакви 20, 30, 40км, ще ти трябват няколко киловата.
Батериите са на модули, често може да се смени един модул. Батериите, които нямат "сила" да ти захранват колата, може да се използват още доста време за по-прости задачи. Сумарно това са едни 15 години. Например, могат да ти съхраняват енергията от слънчевите панели на покрива. 2, 3 панела ще ти покриват дневният разход на колата. Дори да нямаш покрив, парапета на те
Коментиран от #29, #30, #35, #44, #47, #49
00:35 25.07.2023
27 фАНТОМасс
07:29 25.07.2023
28 Тото 1 и Тото 2
Коментиран от #32
07:31 25.07.2023
29 555
До коментар #26 от "333":
Зареждайте си Спринг-овете, Зое-тата и каквото там миксер карате ако щете през терасите си всяка вечер на нощната тарифа за по 20-30 км и не ни занимвайте с глупостите си!!!Коментиран от #31, #45
07:50 25.07.2023
30 Хайл 14/88
До коментар #26 от "333":
Ганюф не се унасяй в ръсене на мозък,няма да ти остане да дъвчиш дъвка...грета каза да и се обадиш,чакала те в 5 на въртележката12:50 25.07.2023
31 Хайл 14/88
До коментар #29 от "555":
Кой нормален човек ще си купи електричка,това е за мазохисти12:52 25.07.2023
32 сталин
До коментар #28 от "Тото 1 и Тото 2":
калай на руски въглища да не замърсяваш природата12:58 25.07.2023
33 ДЖАМБАЗА
13:54 25.07.2023
34 И така
До коментар #20 от "Плаид":
Голяма схема само шахматист може я разгада. Не мисля че заплатите и несигурността за твърда и постоянна работа в България може да се купи такава кола и лошото е че втора употреба няма д има щот без батерия кво ще се прави трябва кон да я теглиКоментиран от #37
22:25 25.07.2023
35 Елкар
До коментар #26 от "333":
Грозденцето е киселичко. Минавам по 50-100 км на ден. По 3/4 ст. на км. ми е разхода. 4 кинта значи. Четири. Спирам където искам. Винаги първа кола на светофара. Всичкото, което ви е написано в горния пост е абсолютна истина. Ама грозденцето е киселичко нали………….Коментиран от #36, #50
23:01 25.07.2023
36 Ми не пич
До коментар #35 от "Елкар":
и да ти кажа не ни вълнува…. стотинкаджия…На сфетофара колко си пръв е доста спорно… по магистралите и зарядните ви гледаме сеира…. паля и тръгвам - когато и за където си поискам!!!
23:10 25.07.2023
37 Питанчев
До коментар #34 от "И така":
Да си видял някъде в БГ. елкар да бъде теглен или на репатрак? А сега в жегата е пълно с печки с вдигнати капаци.консуматив за елкар за 100к. километра - 0 лева. За печка или бензинова лампа започваш от 5000 лв. до + безкрайност.Коментиран от #38, #39, #40
23:14 25.07.2023
38 Питко
До коментар #37 от "Питанчев":
колко от тези коли са били нови или 2-3 годишни???Колко ел. недоразумения има по улиците, на фона на общия брой коли….,а Питко-Пибитко???
Защо се влачите със 100-120 и в студ и в пек???
23:21 25.07.2023
39 Отговор
До коментар #37 от "Питанчев":
на комшията зеления Шевролет Спарк…. 2 пъти за 6 месеца бе изнесен на репатрак….23:23 25.07.2023
40 Бачо Киро
До коментар #37 от "Питанчев":
Къде си видял нови автомобили с ДВГ да ги возят на платформа? Или викаш 20 годишния голф на комшията и 2 годишната тесла са добро сравнение?Коментиран от #41, #43
08:14 26.07.2023
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Анонимен
10:10 26.07.2023
43 То така
До коментар #40 от "Бачо Киро":
им изнася на тесларите и все едни мантри за скъпи обслужвания, проблеми са им в главите...нищо че 2/3 от тези проблеми не са ги имали дори и с употребявани коли... чули са там нещо и повтарят....Да кажат с колко нови коли от магазина какви проблеми са имали, на какви километри и как са били остранени!??
Аз имам личен опит с 5 нови, средна хубост за БГ карани до 150-200 хил км... нулеви или пренебрежимо малки проблеми на 99.9% остранявани по гаранция (нито 1 случай на не-мобилност!) и след това с 2-3 от новите собственици съм поддържал връзка - карат си ги без особени проблеми и вложения...
11:29 26.07.2023
44 Ахъ
До коментар #26 от "333":
Много вярно-поздрави!11:56 26.07.2023
45 Знайко
До коментар #29 от "555":
Мдам, днес една румъска Дачия, кво беше....сприг май, на южната магистрала си караше с 75 км/ч и познай кво се случва, когато колите от двете ленти я настигнат? Тежки карамболи и престрояванки за изпреварване , а отзад идват други с 300 и се чудят как да спрат! Днес беше само една-представете си какво ще стане ако има 30 такива по трасето от София до Пловдив! По въпроса за екологията...всички двг-та бълват топлина , особено през лятото, но се оказва , че и ел-ките бълват топлина за да си охлаждат батериите. Скъпи материали, лимитирана поддръжка, високи цени за обслужване и части, ...тоест измислената екология е ПОВЕЧЕ ОТ ИЗМИСЛЕНА! Няма да питам какво ще правим със старите батерии. Някой по-нагоре написал , да си сложа волтаици за 30 бона, за да си ползвам старата батерия да си пазя тока от тях!!! Браво ве, инвеститор-умник! Глупостите със зареждането са измислица-ако е електричка-трябва да се зарежда сама от рекуперация при спусканията и от панели на покрива, предния и задния капак. Има технология , която се нарича елемент на Пелтие-нагрявайки единия край, другия се изстудява. Вероятно може да се измисли как да се използва , за да се вкара топлинната енергия от спирачките в батерията.18:36 28.07.2023
46 акъл
Особено в България се бракува още по-често. Никой в автомобил по-стар от 3 години не се качва.
13:30 04.08.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Знайко
Коментиран от #56
23:55 07.08.2023
49 САП
До коментар #26 от "333":
120+120= 240 зарядни станции за град с население над 1 000 000. Си е направо смешно количество.Това с инсталирането на станция пред блока е лесно на хартия, но на практика е .......... Първо си инсталирай такава и мини по всичките инстанции пък тогава пиши колко е лесно. А и колко ще оцелее не ми се мисли.
Това със съществуващата мрежа го забрави. Съществуващата мрежа в момента не може да пренесе необходимата енергия за захранване на електро автомобилите, ако всички лични МПС минат на ел. енергия.
Това с панелите на терасата първо го изпълни и виж каква е ползата пък тогава пиши. Производството на ел енергия от фотоволтаични панели силно зависи от ориентацията и ъгъла им спрямо слънцето. Правилно ориентиран панел но монтиран вертикално (90градуса)дава производителност около 40% от монтиран под 30-34градуса. За административните и конструктивните проблеми изобщо не ми се мисли. Принципно външните стени на апартамента ти не са твоя собственост.
А за това със старите батерии и панелите на покрива става само за къщи. В блок как ще свалиш енергията от апартамента си до колата. А я се опитай да вкараш такава батерия втора употреба в мазето или апартамента си и законно да я ползваш. За втория начин пожарникарите ще те попилеят и с право, ако не те пребият комшии те ти първо.
Тия розови картинки обяснявай на някой, които си няма понятие от закони и ел.
09:32 08.08.2023
50 Бачо Киро
До коментар #35 от "Елкар":
Правя минимум по 1500км от понеделник до четвъртък. Нямам време да се занимавам с глупостите ви и да вися по зарядните или да карам със 110 зад тировете... Ти с твоите 50-100 км на ден градско си ок.Коментиран от #53
14:00 15.08.2023
51 Петър
12:15 07.09.2023
52 хахахаха
До коментар #16 от "един":
Яка ирония.13:10 04.12.2023
53 хехе
До коментар #50 от "Бачо Киро":
ти правиш по 1500 но 99.9% правят по 500. Пазара се диктува от 99.9% а не от 0.1 :)13:12 04.12.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 гост
До коментар #48 от "Знайко":
от 2,50лв на 100 км като сложиш 30% отгоре колко става? Бензина е 3 лева, дизела също, я се осъзнай17:49 06.12.2023