Mercedes-Benz Trucks представи новия eActros 600 – електрически влекач, който има за цел да постави "нов стандарт в автомобилния товарен транспорт". Предвиденият за производство в края на следващата година eActros 600 има "пуристичен дизайн", който включва меки извивки и аеродинамични форми. Заедно с него виждаме и специално ремарке, което има панел под каросерията и въздушни дефлектори на А-колоните.
Кабината е направена специално, като е удължена с 80мм за по-добра аеродинамика. Влекачът има товароносимост от около 22 тона и се захранва от три литиево-желязо-фосфатни батерии, които му осигуряват общ капацитет от 621 кВтч. Тази конфигурация обещава пробег от 500 км, като от Mercedes отбелязват, че около 60% от пътуванията на дълги разстояния на техните клиенти са по-кратки от това разстояние.
В резултат на това, стига да има инфраструктура за зареждане на местата за товарене и разтоварване, клиентите не би трябвало да имат проблеми с безпокойството за пробега. За компаниите, на които се налага да пътуват на по-далечни разстояния, Mercedes заяви, че eActros 600 може "да измине значително повече от 1000 км на ден". По-специално, шофьорите могат да зареждат полуавтомобила, когато ползват законово определените си почивки.
Mercedes-Benz Trucks е проектирал eActros 600 да има същата издръжливост като конвенционалните тежкотоварни камиони Actros за дълги разстояния и това означава, че моделът не би трябвало да има проблеми с изминаването на 1,2 милиона км за десет години експлоатация. Компанията допълва, че дори и след този период "капацитетът на батерията все още трябва да е над 80 процента".
Батериите захранват 800-волтова електрическа ос с два електромотора. Те генерират непрекъсната мощност от 536 к.с. както и максимална мощност от 805 к.с., като тя е налична през повечето време според Mercedes, без почти никаква промяна във въртящия момент. Капацитетът на зареждане на eActros 600 е до 400 kW, но компанията планира да предложи и по-бързо зареждане. Когато то стане достъпно, моделът ще може да се зарежда от 20 до 80% за около 30 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джони
Коментиран от #2
09:17 11.10.2023
2 даа
До коментар #1 от "Джони":
Нафта се сипва в генератора за да ти зареди електичката09:34 11.10.2023
3 Селото
😲😲😲
09:49 11.10.2023
4 Трябва му
А бъдещето е в тази посока. Друга алтернатива за сега няма.
Коментиран от #28
09:52 11.10.2023
5 Зеленото КПД
09:53 11.10.2023
6 Надежди,
09:54 11.10.2023
7 Гост
Коментиран от #13
09:59 11.10.2023
8 Камион ме гази
10:08 11.10.2023
9 Тираджийте
Инак е добре до 500 км , то реално ще са по малко, та няма да има шампионски пробези , освен ако не е само за къси дестинациий в градовете 😉🤔
10:19 11.10.2023
10 Хмм
10:29 11.10.2023
11 Караконджул
10:35 11.10.2023
12 ТИР
Коментиран от #15
10:46 11.10.2023
13 От Дескордия
До коментар #7 от "Гост":
не карат от тази марка... ще чакат ел. Волва-та да дойдат тук....Коментиран от #18
12:52 11.10.2023
14 Галин Ганев
Това е нормален поцинкован палетоносач, а ремаркето е Schmitz EcoFlex...
14:33 11.10.2023
15 Така е
До коментар #12 от "ТИР":
"А тези които не се доберат до паркинг, отделно останалите без ток в задръстванията,,,Прав си колега, почти няма паркинги по-близо от 500 км между тях. Най-близките паркинги са на 7-800 км един от друг, особено в България, където даже са по-нарядко и тези електрически недоразумения са неизползваеми в нашата Родина.
Пък и разправят че електродвигателите харчили най-много в задръствания и бутали много бързо батерията докато работят на място!
Друга хумореска ще изкараш ли от джоба?
Коментиран от #17
14:33 11.10.2023
16 Галин Ганев
Това е нормален поцинкован палетоносач, а ремаркето е Schmitz EcoFlex...
14:34 11.10.2023
17 Тесли
До коментар #15 от "Така е":
ти не си "колега", ти си пешеходец... не се прави на интересен!!!Останалите 40% от клиентите на МБ, които минават по-дълги разстояния, какво ще ги правим - директно ще ги отсвирваме ли???
14:36 11.10.2023
18 Гост
До коментар #13 от "От Дескордия":
Да да, постоянно да им гледат у турбината...🤫🤫🤫
14:51 11.10.2023
19 Тираджия с грамота
Коментиран от #24, #25
21:08 11.10.2023
20 един от стадото
07:40 12.10.2023
21 Забравихте най-важното
Коментиран от #23
11:27 12.10.2023
22 Селянина с колелото
12:49 12.10.2023
23 Задунаец
До коментар #21 от "Забравихте най-важното":
Никой не иска да те убежда в нищо. Просто цивилизацията върви напред. Много хора са скептични, но ...все пак тя се върти...както е казал един "неграмотен".Коментиран от #26
13:00 12.10.2023
24 Задунаец
До коментар #19 от "Тираджия с грамота":
Е затова техническият прогрес не зависи от тираджийте, пък били те и с грамоти.13:05 12.10.2023
25 Така е
До коментар #19 от "Тираджия с грамота":
Затова включваш зарядното, чак тогава минаваш на пауза и след 11 часа изключваш ползата и чак след това си изключваш и зарядното и всички са доволни.Преди да ми противоречиш, ще ми обясниш ли каква е разликата дали ще си включиш хладилното ремарке в контакта или зарядното? Имаш ли право да почиваш докато хладилното ремарке е включено в контакта?
Коментиран от #27
14:19 12.10.2023
26 Разбира се
До коментар #23 от "Задунаец":
,така и трябва.Технологийте в развитието са ключов фактор в развитието на цивилизацията,но рано,или късно те се използват за контрол с користни цели,затова с тях трябва да се внимава.Та в конкретния случай с електрическите влекачи на Мерцедес и тези на Волво,чисто и просто се натрапва ,че новата технология е по-рентабилна,което няма нищо общо с истината.Може да е по-добра,или по-надеждна,по-екологична,но не и рентабилна.Поне докато не се разработи адекватен източник на ел.енергия.Както казваше един професор "Гледам и не вярвам на ушите си".14:37 12.10.2023
27 Може да се спори до безкрай
До коментар #25 от "Така е":
Това звучи като да правиш 11 часа пауза на колонката за зареждане на гориво и никой да не те изгони.Кой нормален търговец би купил зарядна станция за една камара пари и да те остави да зареждаш 11 часа,при положение,че камиона се зарежда за 2 часа и останалите 9 са чиста загуба.За момента тази технология е просто един бизнес и нищо повече.Коментиран от #29
14:53 12.10.2023
28 Българин
До коментар #4 от "Трябва му":
Така може да разсъждава човек, който няма хал хабер от автомобили и енергетика!Я ми кажи, колко процента от материалите за новите батерии на съвременните ел автомобили (популист-мобили), идват от рециклирани батерии???
А знаеш ли кое гориво за ел енергия е основно в световния енергиен микс към днешна дата???
Дали електричките са бъдещето, можи би, но не и със съвременните технологии и енергийни източници! Все пак нека не забравяме, че ел двигателят е изобретен много преди двг, т.е. проблемът никога не е бил в ел двигателите, а в енергията с която се захранват!
Коментиран от #30, #32
15:24 12.10.2023
29 Само така си мислиш
До коментар #27 от "Може да се спори до безкрай":
За какво му е на собственика на ТИР паркинга да инвестира в скъпа зарядна на всяко едно паркомясто, скъпа партида за ток и да плаща стотици и хиляди евро повече за такса мощност всеки месец, за да причинява главоболия и на шофьорите?Кой умник ще предпочете да плати повече за бързо зареждане за 30 минути, при положение че така или иначе какво закон ще трябва да стои 11 часа закотвен на едно и също паркомясто?
Вместо бързо зарядна станция 400 kW за 80 000 евро, много по-добра работа ще свърши стандартен червен трифазен индустриален контакт за 25 евро. Онзи същия в който се включват хладилните ремаркета. 63 ампера контакт осигурява 75 kW, но камиона няма нужда дори от тях защото за 11 часа ще напълни цялата батерия само с 50 kW .
Тогава мощността на шестте зарядни за леки автомобили в мол paradise - 1500 киловата ще стигне за зареждане на 30 камиона по едно и също време - 60 камиона за денонощие само срещу под 1000 евро инвестиция в контакти. При тази малка инвестиция може да си позволи само 10 цента надценка за киловатчас и да печели само по 3600 евро на денонощие и 1,3 милиона евро на година. Дето се вика малко, но от сърце!
Къде виждаш проблеми в този сценарий? Всички са доволни.
16:52 12.10.2023
30 Повече отколкото си мислиш
До коментар #28 от "Българин":
"Я ми кажи, колко процента от материалите за новите батерии на съвременните ел автомобили (популист-мобили)"В света вече има изградени повече рециклиращи предприятия отколкото са батериите за рециклиране и се очаква тяхната бройка да расте и скоро да започнат да фалират. А ще почнат да фалират, защото към момента основната им суровина е от производителите на батерии. По непотвърдена официална информация 80% от производството на 4680 батерии на Тесла е производствен брак и затова буксуват с производството и не го разширяват. При другите процента е по-малък, но количеството брак също е голямо. Но скоро ще овладеят производствените процеси и брака рязко ще спадне, както и суровината за рециклиране, а батериите имат доста по-дълъг живот отколкото си мислят повечето хора.
17:09 12.10.2023
31 Бъдещето е днес
Вярно е. Само до преди 5 години най-скъпата енергия се произвеждаше от фотоволтаици, А ако споменеш на някой за съхранение на енергия за промишлеността в батерии, директно щяха да те вкарат в лудница!
Но пък вече най-евтината енергия се произвежда от слънцето, а само в частните домове на Германия има батерии с 2,5 пъти по-голяма сумарна мощност от АЕЦ Козлодуй.
Също така има батерии, големи колкото транспортен контейнер, които събират енергия за зареждане на 5 такива камиона, което могат да се зареждат с енергия произведена върху ТИР паркинга от фотоволтаичния навес. Неща които преди 10 години изглеждаха като научна фантастика.
17:16 12.10.2023
32 Няма да споря с Вас
До коментар #28 от "Българин":
Това което сте написали говори достатъчно. Захванали сте се за това, че електромобилите нямат алтернатива.Ами нямат. В Калифорния за миналата година всяка четвърта нова продадена кола е електричка. И тези на водород и те са електрички.
До 3-4г прогнозите са, че всяка втора ще е такава. А до 2030 2/3 от новите автомобили ще са такива.
Проблема на електромобила BEV е в батерията му. Но се работи успешни в подобряването й. Около 2028г основните проблеми свързани с батерията се очаква да бъдат разрешени.
15:33 13.10.2023
33 И още нещо
Коментиран от #34
15:43 13.10.2023
34 Объркал си нулите
До коментар #33 от "И още нещо":
Знаеш ли колко са 800 милиона мегават часа? Това са 800 тераватчаса. Освен ако не говориш за целия Лукойл, а не само на този в България, няма как това да е вярно. Тази енергия ще стигне на 307 692 308 автомобила за да изминат по 13 000 км годишно.Само в България имам желаещи да изградят със собствени средства 40 000 мегавата фотоволтаици за около 50 милиарда лева, които да произвеждат на година по 50 тераватчаса енергия годишно. Тази енергия ще стига за зареждане на около 20 милиона автомобила годишно в продължение на 25 години.
20 милиона автомобила с разход 8 на 100 ще харчат годишно около 1000 литра - общо 20 милиарда годишно. При цена 3 лв за литър общо 500 милиарда лева. Със сигурност Лукойл има от какво да се притеснява!
18:37 13.10.2023
35 Объркал си нулите
20 милиона автомобила с разход 8 на 100 ще харчат годишно около 1000 литра - общо 20 милиарда литра годишно. При цена 3 лв за литър общо 60 милиарда лева годишно което струва повече от изграждането на фотоволтаиците, които ще произвеждат още поне 25 години в гаранция. За 25 години 500 милиарда литра на стойност 1,5 трилиона лв.
Със сигурност Лукойл има от какво да се притеснява!
18:45 13.10.2023