11 Октомври, 2023 09:14 5 069 35

Това е електрическия камион на Mercedes с 621кВтч батерия

  • mercedes-
  • камион-
  • eactros-
  • actros-
  • влекач

eActros 600 предлага до 500 километра пробег

Това е електрическия камион на Mercedes с 621кВтч батерия - 1

Mercedes-Benz Trucks представи новия eActros 600 – електрически влекач, който има за цел да постави "нов стандарт в автомобилния товарен транспорт". Предвиденият за производство в края на следващата година eActros 600 има "пуристичен дизайн", който включва меки извивки и аеродинамични форми. Заедно с него виждаме и специално ремарке, което има панел под каросерията и въздушни дефлектори на А-колоните.

Това е електрическия камион на Mercedes с 621кВтч батерия

Кабината е направена специално, като е удължена с 80мм за по-добра аеродинамика. Влекачът има товароносимост от около 22 тона и се захранва от три литиево-желязо-фосфатни батерии, които му осигуряват общ капацитет от 621 кВтч. Тази конфигурация обещава пробег от 500 км, като от Mercedes отбелязват, че около 60% от пътуванията на дълги разстояния на техните клиенти са по-кратки от това разстояние.

В резултат на това, стига да има инфраструктура за зареждане на местата за товарене и разтоварване, клиентите не би трябвало да имат проблеми с безпокойството за пробега. За компаниите, на които се налага да пътуват на по-далечни разстояния, Mercedes заяви, че eActros 600 може "да измине значително повече от 1000 км на ден". По-специално, шофьорите могат да зареждат полуавтомобила, когато ползват законово определените си почивки.

Това е електрическия камион на Mercedes с 621кВтч батерия

Mercedes-Benz Trucks е проектирал eActros 600 да има същата издръжливост като конвенционалните тежкотоварни камиони Actros за дълги разстояния и това означава, че моделът не би трябвало да има проблеми с изминаването на 1,2 милиона км за десет години експлоатация. Компанията допълва, че дори и след този период "капацитетът на батерията все още трябва да е над 80 процента".

Това е електрическия камион на Mercedes с 621кВтч батерия

Батериите захранват 800-волтова електрическа ос с два електромотора. Те генерират непрекъсната мощност от 536 к.с. както и максимална мощност от 805 к.с., като тя е налична през повечето време според Mercedes, без почти никаква промяна във въртящия момент. Капацитетът на зареждане на eActros 600 е до 400 kW, но компанията планира да предложи и по-бързо зареждане. Когато то стане достъпно, моделът ще може да се зарежда от 20 до 80% за около 30 минути.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джони

    20 5 Отговор
    Е хубу ама къде се сипва нафтата ?

    Коментиран от #2

  • 2 даа

    22 6 Отговор

    До коментар #1 от "Джони":

    Нафта се сипва в генератора за да ти зареди електичката
  • 3 Селото

    14 2 Отговор
    Нема да се сипва, и нема да се точи....
    😲😲😲
  • 4 Трябва му

    8 12 Отговор
    Трябва му батерийка с още поне 1/3 капацитет или интегрирана такава към ремаркето. Така вече ще го приема по на сериозно.
    А бъдещето е в тази посока. Друга алтернатива за сега няма.

    Коментиран от #28

  • 5 Зеленото КПД

    10 9 Отговор
    Ще изхабим дизел, колкото два влекача да идат до същата дестинация, за зареждане на батериите, при това не с 30, а с 22 тона товар. Зеленюгите срам нямат!
  • 6 Надежди,

    9 4 Отговор
    говежди…
  • 7 Гост

    18 2 Отговор
    "Дискордия" със сигурност вече са поръчали петстотин бройки, щото в тая фирма много треперят за пуста нафта. Сега вече могат да дишат спокойно. 😅😅😅

    Коментиран от #13

  • 8 Камион ме гази

    24 1 Отговор
    От къде ще намерят тираджии? Половината са заради нафтата такива.
  • 9 Тираджийте

    8 2 Отговор
    карат Тесла вече , като няма нафта
    Инак е добре до 500 км , то реално ще са по малко, та няма да има шампионски пробези , освен ако не е само за къси дестинациий в градовете 😉🤔
  • 10 Хмм

    16 3 Отговор
    Горящи камиони? застраховка на багажа ? слаба батерия в зимни условия? Гаранция? или новото модерно трябва да премахне старото полезно
  • 11 Караконджул

    9 4 Отговор
    Германия може да си позволи изграждането на паркинги със зарядни станции. Но болшинството от страните в Европа- не. Няма дападжията да продава дизел, ще продава ток. Технически е дори по- чисто и лесно. Със шофьорите и Сталин не се е справял.
  • 12 ТИР

    13 2 Отговор
    А тези които не се доберат до паркинг, отделно останалите без ток в задръстванията,,,

    Коментиран от #15

  • 13 От Дескордия

    7 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    не карат от тази марка... ще чакат ел. Волва-та да дойдат тук....

    Коментиран от #18

  • 14 Галин Ганев

    8 0 Отговор
    къде видя да има "специалното ремарке - панел под каросерията и въздушни дефлектори на А-колоните..."???
    Това е нормален поцинкован палетоносач, а ремаркето е Schmitz EcoFlex...
  • 15 Така е

    4 6 Отговор

    До коментар #12 от "ТИР":

    "А тези които не се доберат до паркинг, отделно останалите без ток в задръстванията,,,

    Прав си колега, почти няма паркинги по-близо от 500 км между тях. Най-близките паркинги са на 7-800 км един от друг, особено в България, където даже са по-нарядко и тези електрически недоразумения са неизползваеми в нашата Родина.

    Пък и разправят че електродвигателите харчили най-много в задръствания и бутали много бързо батерията докато работят на място!

    Друга хумореска ще изкараш ли от джоба?

    Коментиран от #17

  • 16 Галин Ганев

    2 0 Отговор
    къде видя да има "специалното ремарке - панел под каросерията и въздушни дефлектори на А-колоните..."???
    Това е нормален поцинкован палетоносач, а ремаркето е Schmitz EcoFlex...
  • 17 Тесли

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "Така е":

    ти не си "колега", ти си пешеходец... не се прави на интересен!!!
    Останалите 40% от клиентите на МБ, които минават по-дълги разстояния, какво ще ги правим - директно ще ги отсвирваме ли???
  • 18 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "От Дескордия":

    Да да, постоянно да им гледат у турбината...
    🤫🤫🤫
  • 19 Тираджия с грамота

    15 0 Отговор
    Само човек който е далеч от материята може да твърди че с това може да се извършва международен транспорт. Ама наистина много далече. И още нещо....няма как шофьора да го зарежда по време на почивка..... защото е абсолютно забранено да прави каквото и да било свързано с работата по това време. В Испания ако те хванат че зареждаш нафта а тахографа е на пауза(демек почивка) глобата е точно 1001 евро. Лично мен в Франция ме глобиха 90евро че сменям крушка на стоповете на ремаркето в неделя докато съм в пауза

    Коментиран от #24, #25

  • 20 един от стадото

    8 1 Отговор
    ще го видя на Дунав мост като нощува три дена на-10 и после още два на Кале на път за Англия
  • 21 Забравихте най-важното

    11 0 Отговор
    ,а именно цената.Може би умишлено.Да технологията е добра,но не и на цена от над 300 000 евро,колкото струва този влекач.За сравнение един конвенционален дизелов аналог на Мерцедес Актрос струва 120 000 евро,което е 2.5 пъти по-евтино,тоест за да използвате електрическата версия,то трябва да увеличите 2,5 пъти разходите за лизинг на влекача,което автоматично означава по-висока цена на доставените стоки за крайния потребител.И не,разхоите за потдръжка и обслужване няма да покрият тази разлика в цената,тъй като обслужването на силовия такт при 1.2 милиона км ,няма да надхвърли 15 000 евро.А за икономията от гориво.....ами сами преценете.При сегашни цени в една Европейска страна дизелов влекач с разход 28/100 , при цена от 1.7е с ДДС, би имал съотношение на цена за километър 0.48 цента за километър,а при електрическата версия при цена на зарядна станция 0.60е/ Квтч и ако приемем ,че с 550квтч изминаваме 500км,то цената на километър ще ни струва 0,66е/км.Едни определени прослойки от хора искат да ни убедят ,че бялото е черно и за нещастие има много хора,виждащи с ушите си.Като заключение бих казал,че единственото рационално приложение на електромобила е в градска среда.

    Коментиран от #23

  • 22 Селянина с колелото

    5 0 Отговор
    Незнам дали трябва да се притеснявам за нещо - 60% от батерията се зареждат за 30 мин. Както и да го погледна това са 745 kW/ч. От тук на татък технически грамотните да смятат инфрастуктура, кабели и зарядна станция и да си правят изводи.
  • 23 Задунаец

    0 7 Отговор

    До коментар #21 от "Забравихте най-важното":

    Никой не иска да те убежда в нищо. Просто цивилизацията върви напред. Много хора са скептични, но ...все пак тя се върти...както е казал един "неграмотен".

    Коментиран от #26

  • 24 Задунаец

    1 5 Отговор

    До коментар #19 от "Тираджия с грамота":

    Е затова техническият прогрес не зависи от тираджийте, пък били те и с грамоти.
  • 25 Така е

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Тираджия с грамота":

    Затова включваш зарядното, чак тогава минаваш на пауза и след 11 часа изключваш ползата и чак след това си изключваш и зарядното и всички са доволни.

    Преди да ми противоречиш, ще ми обясниш ли каква е разликата дали ще си включиш хладилното ремарке в контакта или зарядното? Имаш ли право да почиваш докато хладилното ремарке е включено в контакта?

    Коментиран от #27

  • 26 Разбира се

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Задунаец":

    ,така и трябва.Технологийте в развитието са ключов фактор в развитието на цивилизацията,но рано,или късно те се използват за контрол с користни цели,затова с тях трябва да се внимава.Та в конкретния случай с електрическите влекачи на Мерцедес и тези на Волво,чисто и просто се натрапва ,че новата технология е по-рентабилна,което няма нищо общо с истината.Може да е по-добра,или по-надеждна,по-екологична,но не и рентабилна.Поне докато не се разработи адекватен източник на ел.енергия.Както казваше един професор "Гледам и не вярвам на ушите си".
  • 27 Може да се спори до безкрай

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "Така е":

    Това звучи като да правиш 11 часа пауза на колонката за зареждане на гориво и никой да не те изгони.Кой нормален търговец би купил зарядна станция за една камара пари и да те остави да зареждаш 11 часа,при положение,че камиона се зарежда за 2 часа и останалите 9 са чиста загуба.За момента тази технология е просто един бизнес и нищо повече.

    Коментиран от #29

  • 28 Българин

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Трябва му":

    Така може да разсъждава човек, който няма хал хабер от автомобили и енергетика!

    Я ми кажи, колко процента от материалите за новите батерии на съвременните ел автомобили (популист-мобили), идват от рециклирани батерии???
    А знаеш ли кое гориво за ел енергия е основно в световния енергиен микс към днешна дата???

    Дали електричките са бъдещето, можи би, но не и със съвременните технологии и енергийни източници! Все пак нека не забравяме, че ел двигателят е изобретен много преди двг, т.е. проблемът никога не е бил в ел двигателите, а в енергията с която се захранват!

    Коментиран от #30, #32

  • 29 Само така си мислиш

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Може да се спори до безкрай":

    За какво му е на собственика на ТИР паркинга да инвестира в скъпа зарядна на всяко едно паркомясто, скъпа партида за ток и да плаща стотици и хиляди евро повече за такса мощност всеки месец, за да причинява главоболия и на шофьорите?

    Кой умник ще предпочете да плати повече за бързо зареждане за 30 минути, при положение че така или иначе какво закон ще трябва да стои 11 часа закотвен на едно и също паркомясто?

    Вместо бързо зарядна станция 400 kW за 80 000 евро, много по-добра работа ще свърши стандартен червен трифазен индустриален контакт за 25 евро. Онзи същия в който се включват хладилните ремаркета. 63 ампера контакт осигурява 75 kW, но камиона няма нужда дори от тях защото за 11 часа ще напълни цялата батерия само с 50 kW .

    Тогава мощността на шестте зарядни за леки автомобили в мол paradise - 1500 киловата ще стигне за зареждане на 30 камиона по едно и също време - 60 камиона за денонощие само срещу под 1000 евро инвестиция в контакти. При тази малка инвестиция може да си позволи само 10 цента надценка за киловатчас и да печели само по 3600 евро на денонощие и 1,3 милиона евро на година. Дето се вика малко, но от сърце!

    Къде виждаш проблеми в този сценарий? Всички са доволни.
  • 30 Повече отколкото си мислиш

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Българин":

    "Я ми кажи, колко процента от материалите за новите батерии на съвременните ел автомобили (популист-мобили)"

    В света вече има изградени повече рециклиращи предприятия отколкото са батериите за рециклиране и се очаква тяхната бройка да расте и скоро да започнат да фалират. А ще почнат да фалират, защото към момента основната им суровина е от производителите на батерии. По непотвърдена официална информация 80% от производството на 4680 батерии на Тесла е производствен брак и затова буксуват с производството и не го разширяват. При другите процента е по-малък, но количеството брак също е голямо. Но скоро ще овладеят производствените процеси и брака рязко ще спадне, както и суровината за рециклиране, а батериите имат доста по-дълъг живот отколкото си мислят повечето хора.
  • 31 Бъдещето е днес

    1 4 Отговор
    "Дали електричките са бъдещето, можи би, но не и със съвременните технологии и енергийни източници! Все пак нека не забравяме, че ел двигателят е изобретен много преди двг, т.е. проблемът никога не е бил в ел двигателите, а в енергията с която се захранват!"

    Вярно е. Само до преди 5 години най-скъпата енергия се произвеждаше от фотоволтаици, А ако споменеш на някой за съхранение на енергия за промишлеността в батерии, директно щяха да те вкарат в лудница!

    Но пък вече най-евтината енергия се произвежда от слънцето, а само в частните домове на Германия има батерии с 2,5 пъти по-голяма сумарна мощност от АЕЦ Козлодуй.

    Също така има батерии, големи колкото транспортен контейнер, които събират енергия за зареждане на 5 такива камиона, което могат да се зареждат с енергия произведена върху ТИР паркинга от фотоволтаичния навес. Неща които преди 10 години изглеждаха като научна фантастика.
  • 32 Няма да споря с Вас

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Българин":

    Това което сте написали говори достатъчно. Захванали сте се за това, че електромобилите нямат алтернатива.
    Ами нямат. В Калифорния за миналата година всяка четвърта нова продадена кола е електричка. И тези на водород и те са електрички.
    До 3-4г прогнозите са, че всяка втора ще е такава. А до 2030 2/3 от новите автомобили ще са такива.
    Проблема на електромобила BEV е в батерията му. Но се работи успешни в подобряването й. Около 2028г основните проблеми свързани с батерията се очаква да бъдат разрешени.
  • 33 И още нещо

    1 1 Отговор
    В едно интервю се спомена, че за заместването на Лукойл с батерии /разбирай BEV/ за година са необходими 800 мил. МW/h електроенергия. Само със соларки и перки няма да стане.

    Коментиран от #34

  • 34 Объркал си нулите

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "И още нещо":

    Знаеш ли колко са 800 милиона мегават часа? Това са 800 тераватчаса. Освен ако не говориш за целия Лукойл, а не само на този в България, няма как това да е вярно. Тази енергия ще стигне на 307 692 308 автомобила за да изминат по 13 000 км годишно.

    Само в България имам желаещи да изградят със собствени средства 40 000 мегавата фотоволтаици за около 50 милиарда лева, които да произвеждат на година по 50 тераватчаса енергия годишно. Тази енергия ще стига за зареждане на около 20 милиона автомобила годишно в продължение на 25 години.

    20 милиона автомобила с разход 8 на 100 ще харчат годишно около 1000 литра - общо 20 милиарда годишно. При цена 3 лв за литър общо 500 милиарда лева. Със сигурност Лукойл има от какво да се притеснява!
  • 35 Объркал си нулите

    0 0 Отговор
    Наложи се да прекъсна писането и съм объркал сметките

    20 милиона автомобила с разход 8 на 100 ще харчат годишно около 1000 литра - общо 20 милиарда литра годишно. При цена 3 лв за литър общо 60 милиарда лева годишно което струва повече от изграждането на фотоволтаиците, които ще произвеждат още поне 25 години в гаранция. За 25 години 500 милиарда литра на стойност 1,5 трилиона лв.

    Със сигурност Лукойл има от какво да се притеснява!