Тази седмица Tatra Trucks ще покаже своя първи хибриден камион Force e-Drive 8x8 с хибридна задвижваща система. това ще се случи в рамките на изложението за чиста мобилност E-Salon в Прага.
И въпреки че производителят все още не е разкрил техническите характеристики, марката подгрява интереса на превозвачите към новия продукт. Акцентът, пишат на страницата си във Facebook , е поставен върху комбинацията от двигател с вътрешно горене и електродвигател-генератор с тягови батерии.
Ще има няколко режима на работа на хибридната инсталация. Всичко е направено с цел максимално намаляване на вредните емисии и намаляване на топлинния отпечатък. Ето защо производителят обещава ефективно използване на електродвигателя и тяговите батерии.
Тийзър снимките показват версия с кабина с четири врати, която е сходна с тазгодишната разработка, направена по проекта за камион Tatra Force 8x8 за военни поръчки. Очевидно той ще бъде основата за всички модели на Tatra Force, включително и хибридния. Плановете предвиждат и пускането на по-къса кабина с две врати.
И двете версии ще имат редица функции за безопасност, подобрен интериор и дигитализирано арматурно табло с модерна електроника. В сравнение с предишното поколение, кабините на тази версия както в късата (с две врати), така и в дългата (с четири врати) имат актуализирана рамка с модерни дизайнерски характеристики за повишена безопасност на пътниците и подобрена видимост.
Както можете да видите от снимките, има шаси с доказана концепция на Tatra, което се основава на централна товарна тръба с въртящи се независимо окачени полуоси. Очаква се третото поколение Tatra Force да има още по-добри характеристики на управление по неравни пътища и офроуд от предишното второ.
Що се отнася до потенциала на мощността, тук има само предположения, тъй като все още не се споменава нищо за електрическия двигател и батериите. Или наличен 340kW V8 с електронно управление с въздушно охлаждане, или по-мощен 440kW V12.
Производителят предлага подобна конфигурация за Tatra Force 8x8 на вътрешния пазар, а за външни доставките Force ще са с двигатели Cummins или изцяло нов двигател Caterpillar за тази серия, който е с две мощности от 392 kW до 447 kW и въртящ момент до 2 250 Нм. Както отбелязват експертите, нещо от този комплект ще попадне и на хибридната версия.
Работата по хибридно задвижване е обявена от лятото, но производителят не е разкрил никакви подробности до момента. Очевидно интригата ще продължи до 7 ноември, когато Tatra ще говори за своя хибриден автомобил с двигател с вътрешно горене и електрически мотор по време на дебютното му представяне.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 си дзън
12:12 05.11.2024
2 Отговорът на Камаз
12:59 05.11.2024
3 ганю
немското си е немско
Коментиран от #4
18:19 05.11.2024
4 Никси
До коментар #3 от "ганю":
Татрата се прави в Чехия бивша Чехословакия а не в Немция !!!.Коментиран от #6
20:36 05.11.2024
5 Аз.
И онази Татра Титан (8×8) ...
Добавете свръх коравия дизел въздушна...
Чай се учудвам че подобна основа се развива чак сега . Единственото разумно обяснение е че са изчакали хибридната технология да се развие достатъчно, за да ,,няма празно" . Или онзи армейски всъдеход Щаер Пинцгауер, който си е ...малка Татра ...
08:24 06.11.2024
6 ганю
До коментар #4 от "Никси":
Правилно ала„Татра“ (на чешки: Tatra) е производител на автомобили от Копршивнице, Чехия.
Компанията е създадена през 1850 г. като „Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft“. Произвежда първата кола с двигател в Централна Европа през 1897 г. През 1919 г. сменя името си на „Татра“, на името на планините Татри.
Компанията е третият най-стар производител на коли в света след „Мерцедес-Бенц“ и „Пежо“. Производството на автомобили с марка „Татра“ спира през 1999 г., но компанията продължава да произвежда успешно камиони 4x4, 6x6, 8x8 10x10 и 12х12.
16:50 14.11.2024