Изглежда, че автомобилите остават последният бастион на класическите лампи с нажежаема жичка. Халогенните крушки все още се използват във фаровете на много автомобили, въпреки че светодиодите отдавна са навлезли във всички сфери на живота ни. Следователно е лесно да се разбере желанието на шофьорите да поставят модерни LED крушки в старите си фарове.
Много LED крушки за автомобилни фарове днес могат да бъдат намерени в свободна продажба в България. Но асортиментът във витрините и на щандовете на пазара не радва, а по-скоро плаши. Технически грамотен потребител може да бъде шокиран от появата на продукти, които неизвестни производители предлагат за инсталиране в автомобилните фарове.
Откъде идват нискокачествените LED лампи за автомобили?
Автомобилното LED осветление в очите на обикновения шофьор се разделя на две големи групи: монтирано в завода на автомобила и монтирано в автомобила от самия собственик. И честно казано, втората група лампи, въпреки тяхната наличност, има много съмнителна репутация. Всички се дразним от коли със светлини, които заслепяват насрещнодвижещите се.
А самите потребители, след като веднъж са опитали подобни LED технологии в стандартните си халогенни фарове, далеч не са ентусиазирани: „Няма нищо добро в диодите! Не осветяват добре пътя, след месец потъмняват, а след два започват да мигат. След три – напълно изгарят.“
С една дума, очертава се картина, известна преди десетина години с прословутия "ксенон-менте". Ситуацията се повтаря, с тази разлика, че днес от интернет можете да си купите некачествена диодна крушка за смешни пари. И за съжаление, повечето шофьори ги смятат за модерни LED технологии, оценяват ги и се опитват да ги сравнят с други опции за осветление. Но като цяло тези евтини продукти не могат да се считат за LED.
Но какви всъщност са предимствата на истинските LED крушки за фарове?
Осигуряват по-висока яркост на осветлението;
Имат няколко пъти по-дълъг експлоатационен живот;
Консумират 5-8 пъти по-малко електроенергия;
Променят външния вид на автомобила към по-модерен и по-стилен.
Като се имат предвид горепосочените предимства, е ясно защо производителите на автомобили все повече използват диодни крушки в серийните автомобили. Но не всички диоди са еднакви. Но защо фабрична LED лампа на кола може да бъде ефективна и безопасна, а евтин и непознат продукт - не? Отговорът е прост: автомобилните фарове, базирани на LED технологии, първо, са специално проектирани за този вид крушки, и второ, се използват висококачествени светодиоди. Възможно ли е да превърнете стар фар, предназначен за обикновена халогенна лампа, в нормално LED устройство? Можете и е съвсем просто. Но при следните условия:
LED лампата трябва да е с правилен дизайн. Това е най-важният момент - източникът на светлина, LED чипът, трябва да бъде възможно най-близо до размера и местоположението на спиралата на халогенната лампа по форма и местоположение. В противен случай крушката няма да формира правилния светлинен лъч. Крушката трябва да е с високо качество. Създаването на дълготраен LED чип и надежден дизайн на крушката като цяло не е лесно. Следователно евтините крушки "no name" се провалят бързо.
Крушката трябва да получи необходимото охлаждане. Ако се остави да прегрее, дори висококачествена LED крушка бързо ще се повреди. Но истински качествени LED крушки за вторично монтиране се предлагат от малко фирми, които отдавна са доказане в производството на автомобилно осветление. Избирайте такива, макар да са доста по-скъпи.
Само тези LED крушки светят добре и са безопасни за насрещнодвижещите се. Те могат да се използват за къси и дълги светлини, във фарове за мъгла и в допълнителни фарове. Според прецизни измервания старите фарове с тези LED лампи осветяват пътя много по-добре, отколкото със стандартните халогенни лампи. Най-важното е, че в този случай фаровете, имащи висока светлинна мощност, запазват фабричните си характеристики - тоест имат стандартната форма на лъча и не заслепяват другите водачи. Струва си да платите повече за тях.
Автомобилният фар е оптична система, която образува лъч за осветяване на пътя от точков източник на светлина - спирала на лампата. И геометрията на този лъч е внимателно изчислена. Светлината от нажежаемата волфрамова нишка се разделя на няколко сегмента с помощта на рефлектор и разсейвател и се разпределя по пътя. Лъчът създава равномерно осветление пред автомобила с ясно изразена светлосенчеста граница, която предпазва насрещния поток от заслепяване.
Какво ще се случи, ако монтирате евтина LED крушка? Ще преместите, увеличите или завъртите източника на светлина? Така, всички изчисления ще бъдат променени, рефлекторът или регулираната леща със специални завеси ще спрат да работят. Фарът ще свети навсякъде, но не и на пътя. В резултат собственикът получава проблеми с осветлението на пътя, а насрещно преминаващите шофьори - заслепяване и заплаха от загуба на контрол над ситуацията.
Ако погледнете качествена LED крушка, можете да видите, че техният източник на светлина - LED чип - има миниатюрни размери, които повтарят геометрията на волфрамова спирала на стандартна халогенна лампа. Това е основната им тайна: производитеите на спиралата за халогенната лампа и LED чипа са едни и същи, разполагащи с необходимите технически данни за тези продукти. Производителите на евтините такива продукти не могат да ги повторят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да бе !
Коментиран от #3
10:45 24.09.2024
2 Бай Иван
Коментиран от #5, #16
11:16 24.09.2024
3 Да ама Не
До коментар #1 от "Да бе !":
Като искаш оригинал поръчваш от производителя или фирма пряко работеща с него. Не е евтино, но има смисъл.Коментиран от #8, #9
11:32 24.09.2024
4 Интересно...
Коментиран от #6
11:34 24.09.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Абсурдистан
Коментиран от #10
12:59 24.09.2024
8 Нищо
До коментар #3 от "Да ама Не":
Не разбираш ! Производителя поръчва от Китай , и удри само един печат ! Оригинално , а ?13:02 24.09.2024
9 локийухъгтф
До коментар #3 от "Да ама Не":
Удобно ли ти бъде на 4-ти ноември да си в Пекин- тогава ще съм в Китай и лично ще те заведа в завода където произвеждат H4 Philips Ultinon Essential LED 6500K - обичайната цена на комплект от тея ламби е около €60-65... Заводът произвежда лампите и единствената разлика накрая е кутийката в която ги поставят- ако пише Филипс струват €60, ако пише друго струват €25...Ще те заведа и в завода където произвеждат фаровете за Рено Аустрал- ще си огромен късметлия ако намериш такъв фар за под €1300 дори и втора ръка... В същият завод се произвеждат и фарове за 3 модела китайски коли (доста по-сложни от базовите матрични фарове на Рено)- цената им на дребно в магазина е €7-800... Усещаш ли защо цената не е критерий за качество?
Коментиран от #15, #26
13:31 24.09.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Деций
До коментар #10 от "рфтгъхуйикол":
Да, обаче може да попаднеш някой и да изтеглиш късата клечка!Аз купих две H4 за джипката от известна фирма.Светят та светят,и понякога ми пресветват,въпреки ,че са настроени перфектно,и ги смъквам.Така светят ,че дълги ме ми трябват.Сега ще купя 4 бр H7 за другата кола.Не са евтини, но си струва.Коментиран от #28
15:20 24.09.2024
12 Гарантирам
17:16 24.09.2024
13 С теб се разминавам на дълги
До коментар #10 от "рфтгъхуйикол":
Да си знаеш.Коментиран от #19
17:50 24.09.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Пламък
До коментар #9 от "локийухъгтф":
Добре го каза, чукнах минус само заради ламБите....инак си прав...19:06 24.09.2024
16 Стига глупости
До коментар #2 от "Бай Иван":
А нещо за конструктивно изменение на светлините...По тая схема преди 10 години яко се бучеха ксенони на халогенни фарове.20:00 24.09.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 вердфтгъхуйк
До коментар #13 от "С теб се разминавам на дълги":
Като ослепееш и се забиеш в канавката не идвай да ми ревеш...21:26 24.09.2024
20 Цецо
21:50 24.09.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Пенсионер ОСВ
И халогените си светят арно!
22:50 24.09.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Абе
08:57 25.09.2024
25 Отвивам преди няколко години в
Отварям Бай Али и поръчвам кабела по серийния номер, който пристигна за 15 календарни дни на атрактивната цена от 13.80 с доставката.
Коментиран от #29
09:33 25.09.2024
26 емо
До коментар #9 от "локийухъгтф":
Това което си написал е много вярно когато бях в Китай между Шензен и Гуанджо( Shenzen - Guangzhou ) посетихме един завод за телевизори който - за тях -- произвеждаше около 6.5 милиона на година . Един и същ телевизори -естествено бяха с различни размери - но става въпрос със същите с различно имена се продаваха а разликата в цените беше огромна . Някъде около 50 наименование на един и същ телевизор като най скъпият беше за Англия. (знам за това ,че казвам истината някои ид...оти ще ми дадат отрицателна )Коментиран от #27
11:23 25.09.2024
27 сдрфтгъхуйи
До коментар #26 от "емо":
И лошото в схемата е не това, че купуваме скъпите марки- лошото е там, че не знаем кои "no name" стоки са читави...Примерно всичките ми ел. инструменти вкъщи са с китайски имена, но са взимани директно от поточната линия на Де Уолт и Макита в Китай... Но тях ги взимах лично и съм видял с очите си- абсурд е да ги купя от магазина...
12:46 25.09.2024
28 Красимир
До коментар #11 от "Деций":
И аз искам!16:04 25.09.2024
29 Здравейте. Тия лентови кабели
До коментар #25 от "Отвивам преди няколко години в":
На Паджеро май са доста проблемни. И аз търся същия за 3,2 д .18:14 20.11.2024