Намериха начин да ускорят значително зареждането на електромобили в студено време

27 Април, 2025 11:30 2 696 19

  • батерии-
  • електромобили-
  • зареждане-
  • студено време-
  • нова технология

Нов подход към производството на литиево-йонни батерии може да революционизира използването на електрически превозни средства в студен климат

Намериха начин да ускорят значително зареждането на електромобили в студено време - 1

Изследователи от Мичиганския университет са разработили метод, който може да увеличи скоростта на зареждане на батериите при минусови температури с до 500%. Това става възможно благодарение на много тънък слой литиев борат-карбонат, нанесен върху анода на батерията, което значително подобрява преноса на йони при студени условия.

При нормални условия, при ниски температури, ефективността на зареждане на батериите намалява поради сгъстяване на електролита, което затруднява движението на йони. Новото покритие обаче избягва образуването на литиеви отлагания, които преди това пречеха на реакцията между анода и електролита.

В комбинация с технологията за създаване на специални пътища в анода, които ускоряват движението на йони, става възможно постигането на впечатляващи резултати: 97% запазване на капацитета дори след стотици цикли на зареждане на студено.

Научната работа е публикувана в списанието Joule и открива перспективата за серийно внедряване на тази технология в производството. Изследователите са уверени, че внедряването няма да изисква значително преструктуриране на производствените линии, което прави това решение особено привлекателно за автомобилните производители.

Това откритие може да изиграе важна роля в популяризирането на електрическите превозни средства в северните региони и повишаването на тяхната ефективност през зимата.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сюзън

    5 2 Отговор
    А алтернатива на пластмасата кога ще намерят? Или не е етично спрямо Барбитата 😁
  • 2 София Град

    3 2 Отговор
    Похвално
  • 3 Сетила се Мара

    11 4 Отговор
    Да се обара по двата фара.

    Китайците преди седмица започнаха производство на тези батерии, които американците току-що са започнали да изобретяват! Четохме две статия и тук по темата!

    Коментиран от #4, #7

  • 4 Анонсът

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Сетила се Мара":

    На едната статия

    Тези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.
  • 5 Интересно

    8 1 Отговор
    заглавие но много далече от написаното по долу! Пропагандата е най великата лъжа, нещо като това което се обещава дава ли се - не -тогава от мен бял Мерцедес с платено гориво за 300 хиляди километра!
  • 6 Да не е грешка

    5 0 Отговор
    На снимката не личи да е било студено времето
  • 7 гост

    3 9 Отговор

    До коментар #3 от "Сетила се Мара":

    Ами сигурно е приятно за путинолюбците да си мечтаят за китайското " превъзходство" , само че вчера излязоха данните , че Тесла Модел У пак е най - продавания модел в СВЕТА за 2024 , както и за предната 2023 , като изпреварва Тойота Корола , а най- продавания китайски модел е извън първите 10 , като продажбите на Тесла са най- добри именно в Азия !!!! А продажбите на китайските марки са над 95% само в Китай !! Та толкова за любимите ти китайци !

    Коментиран от #9

  • 8 Кую

    3 0 Отговор
    Във топло хале.
  • 9 Император Батерий

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А европейските и американските автопроизводители от къде си купуват батериите за собственото производство" електромобили?

    Коментиран от #10, #11, #12

  • 10 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Император Батерий":

    От много места , за твое съжаление , като Китай заема под 50% от всичките !! А в бъдеще още по- малко , защото ще ги принудят да изнесат производството си както за Америка , така и за Европа !! Без да броим собствените производства на последните , да не забравяме и Япония и Южна Корея !! Единственото предимство на Китай досега беше цената , която както виждаш умира само след едно мито !!
  • 11 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Император Батерий":

    А пък специално за Тесла ако питаш и сега над 50% от батериите и са собствено производство , особено за американските заводи , а скоро и за европейския !! За Азия може би ще продължи да купува от китайски производители , защото това беше главното условие да има СОБСТВЕН завод в Китай , а не 50 на 50 с китайска фирма !! Но това изобщо не и пречи , напротив , така или иначе батерията си има разходи , дори да я произвежда сама , а печалбата от целия автомобил е много по- голяма !!
  • 12 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Император Батерий":

    Само да те светна , че явно си напълно заблуден , всички европейски и американски производители правят батерийните си пакети САМИ , повечето в собствени заводи , купуват само клетките от други производители , включително китайски , но от заводи ИЗВЪН Китай и то само защото очакват следващите по- зрели технологии за батерии , примерно твърдотелните , за да започнат собствено производство и на клетките !! Единствения гарантиран клиент на китайците са собствените им производители , тоест китайски батерии ще има в китайските автомобили , които и Европа и Америка нямат намерение да позволят да превземат пазарите им , а и както личи от последните години нито европейците нито американците се избиват да купуват китайски коли , дори когато са с до 30% по- евтини , да не говорим на близка цена , това вече обезсмисля продажбите им , щото печалбата става много съмнителна !!

    Коментиран от #13

  • 13 Само цената?

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Тези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.

    Коментиран от #15

  • 14 оня с коня

    3 1 Отговор
    Прогнозата ми е че колкото повече Електрички се купуват,толкова повече ще поскъпва и Тока за разлика от Течните горива,които пък ще поевтиняват.
  • 15 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Само цената?":

    Всички " иновативни" неща са иновативни година две до три максимум , след това стават просто масова продукция !! Нали не си въобразяваш , че за две три години китайците ще превземат пазара ?? И то когато почват да получават такива ограничения и в САЩ и в ЕС ?? И кой ти каза , че тази батерия ще се произвежда само в Китай от китайски фирми и още повече , че европейските и американски производители ще се избият да я купуват ?? То и Хуайуей щеше да превзема 5Г мрежите в Европа и САЩ , ама вече две години дори в България където има ВЕЧЕ сложено негово оборудване се демонтира и хвърля на боклука и се сменя с Нокиа и Ериксон !! Та така и с батериите ти !!

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Само цената?

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Да ти припомня ли, че 90% от батериите в световен мащаб се произвеждат в Китай? Също така, Китай владее над 95% от веригите за доставки за тези батерии. При технологиите са около 10 години напред пред следващите. Иначе казано следващите 10 години надали някой ще успее да предложи тези три технологии 1500 км пробег, които и китайците ще предложат чак след една-две години, 5 минутно зареждане С 1300 киловата, което вече е на пазара и зареждане за 15 минути дори при минус 10 градуса с възможност за зареждане до минус 40 градуса, безсъществено влияние на пробега. Покажи ми кой е дори близо до тези параметри?
  • 17 Само цената?

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    А при натриево-йонните батерии, които не изискват скъпи материали, но за сметка на това са пожаробезопасни и в пъти по-евтини, къде са останалите? На колко години разлика?

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Само цената?":

    На точно толкова , че да разберат коя технология ще вземе връх и ще се наложи до толкова , че да стане масово преобладаваща , тоест да си заслужава внедряването си в производство !! Никой голям играч не се хвърля през глава да следва всяка новост , преди да се е доказала в световен мащаб !! Не се унасяй в мечти , нито китайците са измислили кой знае какво , нито европейците и американците не могат да направят същото , ако решат , че си заслужава !! Натрий , желязо и дори литий колкото щеш , просто досега в ЕС и САЩ не се е залагало на производството им , защото е имало предостатъчно внос на безценица !! Тепърва има да излизат нови технологии за батерии и още повече нови материали за тях !! Тези , които наистина ще разбият пазара и ще станат световен стандарт ще дойдат след едно 5 до 10 години и бъди сигурен , че изобщо няма да са китайски " специалитет" , още по- малко ще са китайско производство , особено за САЩ и ЕС !!

    Коментиран от #19

  • 19 Голям играч

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Понеже са големи играчи, не могат да си произведат дори обикновено желязо което внасят от Китай, така че не се надявай да си произведат сами батерии. А дори да си произведат трябва да си внесат желязото от Китай обърках.