Изследователи от Мичиганския университет са разработили метод, който може да увеличи скоростта на зареждане на батериите при минусови температури с до 500%. Това става възможно благодарение на много тънък слой литиев борат-карбонат, нанесен върху анода на батерията, което значително подобрява преноса на йони при студени условия.
При нормални условия, при ниски температури, ефективността на зареждане на батериите намалява поради сгъстяване на електролита, което затруднява движението на йони. Новото покритие обаче избягва образуването на литиеви отлагания, които преди това пречеха на реакцията между анода и електролита.
В комбинация с технологията за създаване на специални пътища в анода, които ускоряват движението на йони, става възможно постигането на впечатляващи резултати: 97% запазване на капацитета дори след стотици цикли на зареждане на студено.
Научната работа е публикувана в списанието Joule и открива перспективата за серийно внедряване на тази технология в производството. Изследователите са уверени, че внедряването няма да изисква значително преструктуриране на производствените линии, което прави това решение особено привлекателно за автомобилните производители.
Това откритие може да изиграе важна роля в популяризирането на електрическите превозни средства в северните региони и повишаването на тяхната ефективност през зимата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сюзън
11:48 27.04.2025
2 София Град
11:50 27.04.2025
3 Сетила се Мара
Китайците преди седмица започнаха производство на тези батерии, които американците току-що са започнали да изобретяват! Четохме две статия и тук по темата!
Коментиран от #4, #7
11:52 27.04.2025
4 Анонсът
До коментар #3 от "Сетила се Мара":
На едната статияТези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.
11:54 27.04.2025
5 Интересно
12:52 27.04.2025
6 Да не е грешка
13:08 27.04.2025
7 гост
До коментар #3 от "Сетила се Мара":
Ами сигурно е приятно за путинолюбците да си мечтаят за китайското " превъзходство" , само че вчера излязоха данните , че Тесла Модел У пак е най - продавания модел в СВЕТА за 2024 , както и за предната 2023 , като изпреварва Тойота Корола , а най- продавания китайски модел е извън първите 10 , като продажбите на Тесла са най- добри именно в Азия !!!! А продажбите на китайските марки са над 95% само в Китай !! Та толкова за любимите ти китайци !Коментиран от #9
14:09 27.04.2025
8 Кую
14:42 27.04.2025
9 Император Батерий
До коментар #7 от "гост":
А европейските и американските автопроизводители от къде си купуват батериите за собственото производство" електромобили?Коментиран от #10, #11, #12
16:52 27.04.2025
10 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
От много места , за твое съжаление , като Китай заема под 50% от всичките !! А в бъдеще още по- малко , защото ще ги принудят да изнесат производството си както за Америка , така и за Европа !! Без да броим собствените производства на последните , да не забравяме и Япония и Южна Корея !! Единственото предимство на Китай досега беше цената , която както виждаш умира само след едно мито !!17:04 27.04.2025
11 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
А пък специално за Тесла ако питаш и сега над 50% от батериите и са собствено производство , особено за американските заводи , а скоро и за европейския !! За Азия може би ще продължи да купува от китайски производители , защото това беше главното условие да има СОБСТВЕН завод в Китай , а не 50 на 50 с китайска фирма !! Но това изобщо не и пречи , напротив , така или иначе батерията си има разходи , дори да я произвежда сама , а печалбата от целия автомобил е много по- голяма !!17:08 27.04.2025
12 гост
До коментар #9 от "Император Батерий":
Само да те светна , че явно си напълно заблуден , всички европейски и американски производители правят батерийните си пакети САМИ , повечето в собствени заводи , купуват само клетките от други производители , включително китайски , но от заводи ИЗВЪН Китай и то само защото очакват следващите по- зрели технологии за батерии , примерно твърдотелните , за да започнат собствено производство и на клетките !! Единствения гарантиран клиент на китайците са собствените им производители , тоест китайски батерии ще има в китайските автомобили , които и Европа и Америка нямат намерение да позволят да превземат пазарите им , а и както личи от последните години нито европейците нито американците се избиват да купуват китайски коли , дори когато са с до 30% по- евтини , да не говорим на близка цена , това вече обезсмисля продажбите им , щото печалбата става много съмнителна !!Коментиран от #13
17:17 27.04.2025
13 Само цената?
До коментар #12 от "гост":
Тези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.Коментиран от #15
22:14 27.04.2025
14 оня с коня
22:48 27.04.2025
15 гост
До коментар #13 от "Само цената?":
Всички " иновативни" неща са иновативни година две до три максимум , след това стават просто масова продукция !! Нали не си въобразяваш , че за две три години китайците ще превземат пазара ?? И то когато почват да получават такива ограничения и в САЩ и в ЕС ?? И кой ти каза , че тази батерия ще се произвежда само в Китай от китайски фирми и още повече , че европейските и американски производители ще се избият да я купуват ?? То и Хуайуей щеше да превзема 5Г мрежите в Европа и САЩ , ама вече две години дори в България където има ВЕЧЕ сложено негово оборудване се демонтира и хвърля на боклука и се сменя с Нокиа и Ериксон !! Та така и с батериите ти !!Коментиран от #16, #17
11:17 28.04.2025
16 Само цената?
До коментар #15 от "гост":
Да ти припомня ли, че 90% от батериите в световен мащаб се произвеждат в Китай? Също така, Китай владее над 95% от веригите за доставки за тези батерии. При технологиите са около 10 години напред пред следващите. Иначе казано следващите 10 години надали някой ще успее да предложи тези три технологии 1500 км пробег, които и китайците ще предложат чак след една-две години, 5 минутно зареждане С 1300 киловата, което вече е на пазара и зареждане за 15 минути дори при минус 10 градуса с възможност за зареждане до минус 40 градуса, безсъществено влияние на пробега. Покажи ми кой е дори близо до тези параметри?12:00 28.04.2025
17 Само цената?
До коментар #15 от "гост":
А при натриево-йонните батерии, които не изискват скъпи материали, но за сметка на това са пожаробезопасни и в пъти по-евтини, къде са останалите? На колко години разлика?Коментиран от #18
12:01 28.04.2025
18 гост
До коментар #17 от "Само цената?":
На точно толкова , че да разберат коя технология ще вземе връх и ще се наложи до толкова , че да стане масово преобладаваща , тоест да си заслужава внедряването си в производство !! Никой голям играч не се хвърля през глава да следва всяка новост , преди да се е доказала в световен мащаб !! Не се унасяй в мечти , нито китайците са измислили кой знае какво , нито европейците и американците не могат да направят същото , ако решат , че си заслужава !! Натрий , желязо и дори литий колкото щеш , просто досега в ЕС и САЩ не се е залагало на производството им , защото е имало предостатъчно внос на безценица !! Тепърва има да излизат нови технологии за батерии и още повече нови материали за тях !! Тези , които наистина ще разбият пазара и ще станат световен стандарт ще дойдат след едно 5 до 10 години и бъди сигурен , че изобщо няма да са китайски " специалитет" , още по- малко ще са китайско производство , особено за САЩ и ЕС !!Коментиран от #19
14:54 28.04.2025
19 Голям играч
До коментар #18 от "гост":
Понеже са големи играчи, не могат да си произведат дори обикновено желязо което внасят от Китай, така че не се надявай да си произведат сами батерии. А дори да си произведат трябва да си внесат желязото от Китай обърках.17:39 28.04.2025