Ултрабързото зареждане на електрическо превозно средство води до ускорено износване на батерията, което значително намалява експлоатационния ѝ живот. Към това заключение стигат и азиатските специалисти от CarNewsChina, позовавайки се на изследване от университета Цинхуа и от опита на шофьорите.
Според изследователите, честото използване на ултрабърза зарядна станция с мощност от 120 kW или повече намалява живота на батерията с 40% в сравнение с бавното зареждане от битов контакт.
Анализът показа също, че за таксита, които изминават повече от 100 километра на ден и използват ултрабързо зареждане повече от 70% от времето, състоянието на батерията може да спадне от 100% до 85% в рамките на година.
Таксиметровите шофьори, които често използват супер бързо зареждане, за да спестят работното си време, също потвърждават, че тази удобна функция всъщност ускорява „стареенето“ на батерията.
Според публикацията, производителите сега търсят начини да балансират скоростта на зареждане и издръжливостта на батерията. Създават се подобрени системи за термичен контрол, „интелигентни“ зарядни станции и системи за управление с „режими на защита от презареждане“, които регулират мощността в зависимост от състоянието на батерията.
От своя страна, експертите съветват собствениците да ограничат ултрабързото зареждане до по-малко от 40% от общия брой сесии на зареждане, като дават приоритет на бавното зареждане, когато времето позволява. Те също така препоръчват да се избягва свръхбързото зареждане, когато нивото на батерията е под 10% или над 90%, тъй като тогава зареждането може да причини повече щети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #3, #4
14:08 09.05.2025
2 Георги
14:55 09.05.2025
3 оликуйъ
До коментар #1 от "Гост":
Не е ясно колко е "опорка" и колко е изтекла в канала... Лично, с двете си очи видях поне 200 таксита на максимум 3 години и на ПОВЕЧЕ от 350 000км. и колкото и да питах всички бяха с оригиналните си батерии и никой не се оплакваше "с 80квт батерия минавам само 200км."...Разбира се вече не минават по 400-420км., а са паднали на около 350км., но това е в условията на зверска експлоатация, а и в Китай никой не се вълнува да "пази" батерията... Та това за съкращаването на живота от мощното зарядно го има, но май не е толкова страшно дори и като се ползва постоянно...
Коментиран от #6
15:12 09.05.2025
4 Ясно
До коментар #1 от "Гост":
Ако не искате на 600 000 км електромобила да изгуби 10% от пробега си и от капацитета на батерията, не го зареждайте само набързи зарядни станции като онзи hyundai от статията миналата седмица, а зареждайте на бавни зарядни станции за да може това да се случи 40% по-късно чак на 1 милион километра!Дали на хората, които карат по 20 000 км годишно им пука?
17:06 09.05.2025
5 Тити
17:28 09.05.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.