CATL представи ново поколение литиево-метални батерии, способни да удвоят експлоатационния живот на батериите на електрическите превозни средства. Разработката се основава на преглед на формулата на електролита и подробен анализ на механизмите му на разграждане. По време на тестовете прототипът издържа 483 пълни цикъла на зареждане, което вече показва значителен напредък в сравнение с предишните технологии.
Основното техническо постижение е енергийна плътност над 500 Wh/kg, което значително надвишава производителността на подобни решения, разработвани в момента от конкуренти, по-специално Stellantis и Factorial, чиито батерии достигат само 375 Wh/kg.
Една от основните пречки пред широкото използване на литиево-метални клетки винаги е била ограничената им издръжливост. Изследванията на CATL показаха, че основната причина за разграждането е разрушаването на LiFSI солта, която губи до 71% от първоначалното си количество към момента на разрушаване.
Именно на този етап инженерите се фокусират върху намирането на химическо решение: предложена е нова електролитна формула с нискомолекулен разредител, която увеличава концентрацията на сол, без да увеличава общата маса на електролита. Резултатът е подобрена йонна проводимост, намален вискозитет и по-стабилен живот на клетката.
CATL подчертава, че този подход представлява промяна в парадигмата в създаването на батерии, които са не само мощни, но и устойчиви на износване. Новото поколение батерии открива перспективи не само за електрически превозни средства с дълъг пробег, но и за авиационни решения, където енергийната плътност е от решаващо значение. В същото време компанията все още не е уточнила сроковете за пускане на новата технология в масово производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Селянче
Коментиран от #2, #15
12:02 01.06.2025
2 таксиджия 🚖
До коментар #1 от "Селянче":
По-големият проблем е при птп - нарушава се куфара на батерията и цялата е за скрап.12:09 01.06.2025
3 хаха
12:48 01.06.2025
4 Гост
13:42 01.06.2025
5 Тити
Коментиран от #6, #7
13:50 01.06.2025
6 гост
До коментар #5 от "Тити":
Само да напомня , че вече 2-3 статии тук от видни " автоексперти" съветват НАСТОЯТЕЛНО нови автомобили с ДВГ да се сменят ПРЕДИ да са направили 200 000 км , защото едва ли ще издържат повече без основен ремонт !! И това говорим за коли Евро 6 , а сега ще почнат да излизат Евро 7 , където пробега до ремонт най- вероятно ще падне на 100-150 000 !! За батерията тук основното е голямата енергийна плътност , 500 втч/кг значат , че 100 квт батерия ще тежи 200 кг , което е напълно сравнимо с ДВГ и трансмисия до 2,0 работен обем !! За по- голям батерията ще е ПО- ЛЕКА !! Издръжливостта тепърва ще се подобрява , това е само първи прототип , от по- старите батерии на същата фирма има доказан живот от над 5000 цикъла , което значи над 2,5 МИЛИОНА км !!Коментиран от #8
15:28 01.06.2025
7 Форд
До коментар #5 от "Тити":
За служебната - една година и половина!!15:30 01.06.2025
8 Турбо
До коментар #6 от "гост":
Декември месец върнах на дилъра старата си кола 9 годишна,евро5 на 282000 км пробег.По предната я продадох на приятел и в момента е над 500000 км.Не издържат до гаранцията,Тесльо?Коментиран от #9, #11
15:34 01.06.2025
9 гост
До коментар #8 от "Турбо":
Твоите мечти и фантазии трябва да са в раздел хумор и забава , но дори да ги приемем за реалност , ще видим на колко ще върнеш следващата Евро 6 , за Евро 7 дори няма да се чудя , питай някой фирмен сервиз колко изкарват до ремонт , ще бъдеш ужасен , тотално !!Коментиран от #10
15:50 01.06.2025
10 Гост
До коментар #9 от "гост":
Автомобилите нов внос в България са на 100000 км по показания на километража.В действителност са на над 300000 км и издаянват още толкова.Вземам кола на лизинг и знам колко изкарва една нова кола. Гаранцията е 200000 км или 5 години.Фантазьора си ти Тесльо,без да си се докосвал до електрически автомобил плещиш пропагандни глупости.Коментиран от #12
16:01 01.06.2025
11 И какво
До коментар #8 от "Турбо":
Не разбрах за какво се хвалиш? Тази батерия позволява над 1000 км пробег с едно зареждане.483 цикъла означават над 500 000 км, което означава че ще измине два пъти повече от твоята кола, дори още сега да спрат развитието на тези батерии, а те продължават за повече цикли и повече пробег с едно зареждане.
17:42 01.06.2025
12 гост
До коментар #10 от "Гост":
Колите които се продават в България в момента са основно производство около и преди 2000 г !! Които дори да приемем мечтания от теб пробег , който всъщност е драстично по- малък , говорим без основен ремонт или направо смяна на двигател , което е често , до 4-5 години ще идат където им е мястото , на моргата и то ако не затегнат още по- сериозно прегледите !! Опитай да позвъниш на всички по- евтини обяви за продажба и с ужас ще установиш , че или не са минали преглед или той предстои скоро , за което собствениците са почти сигурни , че няма да минат !! И както казах това са последните " мохикани" !! Няма кола с ДВГ след 2010 г , която да изкара и 200 000 , освен тази на 3,5 - 4 л , които са под 3% от всичките !!Коментиран от #13
18:30 01.06.2025
13 Турбо
До коментар #12 от "гост":
Няма,ама има.Колата която върнах през 2024 г. я взех на лизинг нова през 2015 година.Изкара 282000 км за 9 години и сега продължава я кара друг човек.Ето ти новата,която ми доставиха декември 2024 г.Коментиран от #14
19:41 01.06.2025
14 Честито
До коментар #13 от "Турбо":
Да я караш поне 500 000 км без да пипаш нищо по двигателя, за да си спокоен че изкарала повече отколкото тази смотана батерия са само 483 цикъла!19:57 01.06.2025
15 SOS Sелянина си Остава Seлянин
До коментар #1 от "Селянче":
"То убаво, ама като и правя всяка седмица зареждане пак няма да изкара 10 години?"Ти ако мислиш, че ако всяка седмица зареждаш по 70 литра в резервоара, двигателя ще изкара 10 години, което са над 500 000 км, жестоко се лъжеш! За 10 години ще смениш поне две двигателя от днешните. Това да не са ти едновремешните двигатели!
Като гледам и с батериите ще прилагат този номер, щом умишлено намаляват хилядите цикли на днешните батерии, като измислят нови по-скъпи батерии с по-кратък живот .
21:33 01.06.2025
16 що сте толкова изостанали тука?
лелее добре сте нали?
13:25 05.06.2025