Електрическият бум продължава: Четвърт от продадените автомобили през 2025-а ще са електрически

20 Май, 2025 14:39 3 298 12

  • електромобили-
  • продажби-
  • 2025

Прогнозата е на MAE

Електрическият бум продължава: Четвърт от продадените автомобили през 2025-а ще са електрически - 1

Международната агенция по енергетика (МАЕ) прогнозира, че всеки четвърти автомобил, продаден през настоящата 2025 година, ще бъде електрически. Статистиката от изминалите години показва, че през 2024-а в световен мащаб са продадени над 17 милиона електрически превозни средства, като делът им в общите продажби вече надхвърля 20%.

Тази година се очаква продажбите да се увеличат с още 17% - до 20 милиона бройки, или 25% от общия брой продадени автомобили. Любопитното е, че пез 2020 година тази цифра е била само 4%. До 2030-а се очаква делът на електрическите превозни средства на световните пазари да надхвърли 40%.

Електрическият бум продължава: Четвърт от продадените автомобили през 2025-а ще са електрически

Китай остава лидер на пазара на електрически превозни средства, с дял от почти 50% от всички продажби на автомобили през 2024 година. В Поднебесната държава са продадени над 11 милиона електрически превозни средства, което се равнява на общия брой, продадени в световен мащаб през 2022 година.

В Европа делът на електрическите превозни средства остава около 20%, въпреки че ръстът на продажбите се забави поради съкращения на субсидиите и други форми на държавна подкрепа, но в последните месеци се наблюдава нов растеж в продажбата на електромобили.

Прогнозите са подкрепени и от факта, че електрическите коли стават все по-достъпни, особено в Китай, където две трети от продадените електрически автомобили са по-евтини от конвенционалните им еквиваленти. Електрическите превозни средства също остават по-евтини за експлоатация в сравнение с конвенционалните автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 нормално

    6 3 Отговор
    някога и аз ще си купя употребяван електромобил
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Алеко":

    Клети ми , Алеко не бъркай ЖЕЛАНИЕТО с ВЪЗМОЖНОСТИТЕ‼️
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "Алеко":

    И Барселона-Долна Оряховица иска да купи Ламин Ямал😉
    ама нема паре, та взе Кире-тракториста🤣
  • 5 Вървят на пазара

    5 5 Отговор
    Щото много вървят, затва

  • 6 Тошо

    2 11 Отговор
    Аз съм за електрическите коли, но още има да се усъвършенстват, първо поне 1000км с едно зареждане и много важен фактор е цената, да доближи цената на автомобил с ДВГ.
  • 7 бай Даньо

    9 0 Отговор
    Гaнчo май ще трябва да търси контакт къде да включи "новия внос" след няколко години ....
  • 8 Феникс

    9 6 Отговор
    Какъв БУМ БЕ, дилърите на всички марки се молятада им се продадат електрическите кенефи даже и на една трета от стойността на която са ги платили и никой......... АМА НИКОЙ, НИКЪДЕ В ЕВРОПА НЕ ГИ ИСКА.
    Хората са искат дизел, кой луд ще го купи този ел. варел.
    ТОВА Е ИДЕЯ САМО НА ГЛОБАЛИСТИТЕ - ЕВТЕИ.
  • 9 ганю

    3 1 Отговор
    скъпи и негодни таралясници
  • 10 Иванов

    2 6 Отговор
    Личният ми автомобил е Тесла и не бих се върнал върнал на ДВГ повече. Както обичам да казвам "Не съм толкова богат, за да си позволя да карам ДВГ." На кратко за Ел. Колите - купуваш си спокойствие, качество и икономисваш хиляди левове от поддръжка и гориво. Дори фирмата ми си купиха три Тесли за служебни. За протокола, бях много против преди да седна и прочета. Знанието е сила, която сваля оковите на заблудата.

    Коментиран от #11

  • 11 13675

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Иванов":

    Правилно, "знанието е сила" при, което в теб липсва
  • 12 СУ7 Ултра

    0 2 Отговор
    Трите мотора на SU7 Ultra (два задни V8s, 27 200 об/мин, 578 к.с. всеки и един преден V6s с 392 к.с.) произвеждат комбиниран въртящ момент от 1770 Nm и обща мощност 1548 конски сили (1138 kW).
    Време за ускорение от 100 до 200 км/ч: 3,28 секунди и 0-200 за 5.5 секунди. 0-300 км/ч: 10.6 секунди (при подготвена настилка).
    Максимална скорост: над 350 км/ч.

    SU7 Ultra е оборудван с батерия от 93,7 kWh, състояща се от 212 клетки CATL Qilin 2.0 NMC (Никел Манган Кобалт) и има пиково напрежение 897 волта.
    Пакетът поддържа максимална скорост на разреждане от 16C, доставяйки до 1330 kW (1784 к.с.) мощност и запазва 800 kW при 20% ниво на заряд (SoC).
    Батерията разполага с двупластова активна охладителна система с 7,8 м² охладителни плочи. Аерогелна изолация между клетките устоява на температури до 1000°C и поддържа свръхпроизводителност при натоварване.
    Qilin 2.0 поддържа скорост на зареждане 5,2C, позволявайки на Xiaomi SU7 Ultra да зареди от 10 до 80% за само 11 минути с до 490 kW зарядна мощност.