Първият в света двутонен електрически самолет получи разрешение за полети

28 Юли, 2025 13:21 3 069 6

  • електрически самолет-
  • полети-
  • китай

Полученият наскоро сертификат за летателна годност е третият и последен, необходим за производството и експлоатацията на V2000CG CarryAll

Първият в света двутонен електрически самолет получи разрешение за полети - 1

Китайската компания AutoFlight обяви, че е получила сертификат за летателна годност от китайския регулатор, отваряйки пътя за излитането на техния двутонен електрически самолет V2000CG CarryAll. Този напълно автономен модел, с излетно тегло над два тона, се превърна в първия в света в своя клас. Той може да превозва до 400 кг полезен товар по всякакъв терен, тъй като е проектиран за вертикално излитане и кацане (VTOL). Очаква се новият самолет да стане важна основа за развитието на нисковисочинната авиация в Китай.

Полученият наскоро сертификат за летателна годност е третият и последен, необходим за производството и експлоатацията на V2000CG CarryAll. През 2024 година AutoFlight вече получи типов сертификат и сертификат за производство. Този пълен пакет от разрешителни позволи през юли 2025 година да се осъществи първата търговска доставка на електрическия самолет V2000CG CarryAll на клиент в Гуанджоу. Освен това, китайската логистична компания ZTO вече е направила поръчка за 30 такива устройства.

Електрическият самолет AutoFlight V2000CG CarryAll съчетава елементи на хеликоптер и самолет. За излитане и кацане разчита на осем вертикални ротора, докато хоризонталният полет се поддържа от твърди крила и чифт тласкащи витла. Благодарение на хибридната си конструкция, моделът може да прелети поне 200 км с едно зареждане на батерията, развивайки скорост до 200 км/ч. Полезният товар се поставя в четири отделения, които позволяват, например, инсталирането на резервоари за вода. Това прави V2000CG CarryAll подходящ за гасене на пожари.

Специална противопожарна модификация на устройството участва в националното учение „Emergency Mission 2025“ през юни 2025 година, където се превърна в най-големия дрон на събитието. Като цяло, AutoFlight V2000CG CarryAll ще бъде използван за разнообразни логистични задачи, с акцент върху спешна доставка на товари при извънредни ситуации, подчертавайки неговата гъвкавост и потенциал.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    7 8 Отговор
    Ако му свърши тока какво прави!?

    Коментиран от #2

  • 2 Антикомуне

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    А сега де. IQ май ти е ниско.
    Кой ще е този който ще лети повече от 200км, след като това е препоръчителната дистанция от производителя? Май, май ще си ти, така като гледам. 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #4

  • 3 Гост

    4 2 Отговор
    Само 200 км? На ток толкова, колкото и електрокарите.С това куцото самолетче океана не можеш да прелетиш.
  • 4 Коментиращ

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Антикомуне":

    Май май, крадецът (тоя говорещия за ниско IQ) отново вика дръжте крадеца?!

    Коя ел глупост пробва последно (от тези съвременните превозни средства, с последователно свързани батерии от джиесеми), която реално издържа пробега деклариран от производителя?!

    А възможно ли е декларираните 200км полет да се окажат 150, или 140км??? Ако пък не можеш да кацнеш безопасно и ти те наложи да цопнеш в близкото море/океан?! Тогава ел простотията отново отива в океаните, да ги напълни с "еко" ганда за шарани!!!

    Коментиран от #5

  • 5 Тома Неверни

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Коментиращ":

    А ако на самолет с обикновени двигатели му свърши горивото, какво прави?
    Всичко е въпрос на разумно планиране и адекватен запас.
    А този самолет, понеже е с вертикално излитане/приземяване, при нужда може да се приземи и без летище.
    Та толкова за "IQ-то".

    Коментиран от #6

  • 6 Коментиращ

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Тома Неверни":

    Как какво прави?!
    Обръща се към "капацитети" като теб, за да разбере какво да НЕ прави! :D

    Горивото запазва енергийната си плътност при всякакви температурни условия, за разлика от батериите от джиесеми, което прави доста по-предвидим реалния полет с конвенционален двигател, спрямо литиевойонната глупост, дето губи значителна част от капацитета си при студено време!!!

    Но как такива "ай кю"-та като теб да я вденете тая логика?!
    Не можеш да планираш адекватно сегашните ел пропаганди, щото, енергията която съхраняват, често варира при различни условия!!!
    Ако не вярваш, питай оня противния от ппдб с електричката, дето закъса на магистралата и го репатрираха публично!