Китайската компания AutoFlight обяви, че е получила сертификат за летателна годност от китайския регулатор, отваряйки пътя за излитането на техния двутонен електрически самолет V2000CG CarryAll. Този напълно автономен модел, с излетно тегло над два тона, се превърна в първия в света в своя клас. Той може да превозва до 400 кг полезен товар по всякакъв терен, тъй като е проектиран за вертикално излитане и кацане (VTOL). Очаква се новият самолет да стане важна основа за развитието на нисковисочинната авиация в Китай.
Полученият наскоро сертификат за летателна годност е третият и последен, необходим за производството и експлоатацията на V2000CG CarryAll. През 2024 година AutoFlight вече получи типов сертификат и сертификат за производство. Този пълен пакет от разрешителни позволи през юли 2025 година да се осъществи първата търговска доставка на електрическия самолет V2000CG CarryAll на клиент в Гуанджоу. Освен това, китайската логистична компания ZTO вече е направила поръчка за 30 такива устройства.
Електрическият самолет AutoFlight V2000CG CarryAll съчетава елементи на хеликоптер и самолет. За излитане и кацане разчита на осем вертикални ротора, докато хоризонталният полет се поддържа от твърди крила и чифт тласкащи витла. Благодарение на хибридната си конструкция, моделът може да прелети поне 200 км с едно зареждане на батерията, развивайки скорост до 200 км/ч. Полезният товар се поставя в четири отделения, които позволяват, например, инсталирането на резервоари за вода. Това прави V2000CG CarryAll подходящ за гасене на пожари.
Специална противопожарна модификация на устройството участва в националното учение „Emergency Mission 2025“ през юни 2025 година, където се превърна в най-големия дрон на събитието. Като цяло, AutoFlight V2000CG CarryAll ще бъде използван за разнообразни логистични задачи, с акцент върху спешна доставка на товари при извънредни ситуации, подчертавайки неговата гъвкавост и потенциал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #2
13:23 28.07.2025
2 Антикомуне
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
А сега де. IQ май ти е ниско.Кой ще е този който ще лети повече от 200км, след като това е препоръчителната дистанция от производителя? Май, май ще си ти, така като гледам. 🤣🤣🤣🤣
Коментиран от #4
14:26 28.07.2025
3 Гост
17:32 28.07.2025
4 Коментиращ
До коментар #2 от "Антикомуне":
Май май, крадецът (тоя говорещия за ниско IQ) отново вика дръжте крадеца?!Коя ел глупост пробва последно (от тези съвременните превозни средства, с последователно свързани батерии от джиесеми), която реално издържа пробега деклариран от производителя?!
А възможно ли е декларираните 200км полет да се окажат 150, или 140км??? Ако пък не можеш да кацнеш безопасно и ти те наложи да цопнеш в близкото море/океан?! Тогава ел простотията отново отива в океаните, да ги напълни с "еко" ганда за шарани!!!
Коментиран от #5
23:07 28.07.2025
5 Тома Неверни
До коментар #4 от "Коментиращ":
А ако на самолет с обикновени двигатели му свърши горивото, какво прави?Всичко е въпрос на разумно планиране и адекватен запас.
А този самолет, понеже е с вертикално излитане/приземяване, при нужда може да се приземи и без летище.
Та толкова за "IQ-то".
Коментиран от #6
09:12 29.07.2025
6 Коментиращ
До коментар #5 от "Тома Неверни":
Как какво прави?!Обръща се към "капацитети" като теб, за да разбере какво да НЕ прави! :D
Горивото запазва енергийната си плътност при всякакви температурни условия, за разлика от батериите от джиесеми, което прави доста по-предвидим реалния полет с конвенционален двигател, спрямо литиевойонната глупост, дето губи значителна част от капацитета си при студено време!!!
Но как такива "ай кю"-та като теб да я вденете тая логика?!
Не можеш да планираш адекватно сегашните ел пропаганди, щото, енергията която съхраняват, често варира при различни условия!!!
Ако не вярваш, питай оня противния от ппдб с електричката, дето закъса на магистралата и го репатрираха публично!
12:48 12.10.2025