В Китай всеки четвърти тежкотоварен камион вече е електрифициран

14 Август, 2025 11:59 5 473 14

  • китай-
  • камиони-
  • електрификация

Операторите на тежкотоварни камиони (HDV) се насочват към електрическите алтернативи заради по-ниските разходи за притежание

В Китай всеки четвърти тежкотоварен камион вече е електрифициран - 1

Пазарът на тежкотоварни камиони в Китай отбеляза исторически етап през юни 2025 година, когато продажбите на електрифицирани превозни средства, известни като „превозни средства с нова енергия“ (NEV), достигнаха 25% от общия брой за първи път. Тази категория включва не само електрически камиони с батерии, но и такива, задвижвани с водород и дизелово-електрически плъгин хибриди.

Според Американския институт за енергийна икономика и финансов анализ (IEEAF), през първата половина на 2025-а електрифицираните превозни средства са достигнали почти 22% от вътрешния пазар, което е значителен скок спрямо 8,6% за същия период на 2024 г. Операторите на тежкотоварни камиони (HDV) се насочват към електрическите алтернативи заради по-ниските разходи за притежание, които са с между 10% и 26% по-малко в сравнение с дизеловите модели.

В Китай всеки четвърти тежкотоварен камион вече е електрифициран

През юни 2025 г. продажбите на NEV тежкотоварни камиони в Китай достигнаха рекордните 18 007 бройки, което представлява 25% от общите продажби. За първи път доставките на електрифицирани камиони значително надвишават тези на камионите с двигатели с вътрешно горене, които дълги години бяха изключително популярни в страната.

Наблюдава се интересна тенденция. С нарастването на пазарния дял на електрическите, водородните и хибридните камиони до 25%, делът на тези с двигатели с вътрешно горене е спаднал до 20%. Експертите прогнозират, че този темп на растеж може да доведе до това през следващите три години електрифицираните превозни средства да достигнат между 50% и 80% от китайския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тротинетка чат бот

    9 17 Отговор
    Тесла Семи ще завладее света.Статистически е доказано.
  • 2 Китайските стоки и продукти са вредни

    8 16 Отговор
    за здравето и живота!
  • 3 Българин

    9 8 Отговор
    Щом зелените хунвейбини завзеха позиции в Китай, то спукана им е работата на китайците.
  • 4 Електрифициран

    7 6 Отговор
    Или електрически ? И моя дизел е електрифициран !
  • 5 Комунизмът си отива ...

    11 6 Отговор
    В плановата икономика на Китай очевидно има място за технически иновации. И мястото е толкова голямо, че целият свят ги гледа с почуда. Докато в Европа и САЩ хората правят прототипи и компании като NIKOLA фалират, в Китай камионите директно отиват в производството и излизат на пазара.

    Коментиран от #9

  • 6 какво стана

    12 2 Отговор
    Китайците ще направят зеления преход преди Европа и то без да прилагат зелени простотии.

    Коментиран от #7

  • 7 Знайко

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "какво стана":

    Мда ама не! Като си направят прехода ще ни кажат ние да им плащаме , задето цапаме и даже ще ни дадат срок с конкретна година и ние най-накрая да си направим прехода.
    Може и само да си представям, но май-високите цени на горивата последните 10 години нарочно бяха високи, за да ни подтикнат към тролеите финансово.
    Браво на чайниците. Ако данните са верни , значи са изкарали от движение много от старите машини, преди да се се счупили!?

    Коментиран от #8

  • 8 Така е

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Знайко":

    Сега им плащаме за фотоволтаичните панели и батериите за да си произвеждаме зелен ток, А в съвсем скоро време ще започнем да им купуваме и електрическите камиони и автомобили за да позеленим транспорта. Така изглежда от гледната точка на мразещите зеленият цвят.

    От гледна точка на икономистите, фотоволтаичните панели произвеждат най-евтиния ток.


    Вече комбинацията между производство и съхранение вече е по-евтина от производството от въглища и то само от себестойността на въглищата, без да броим останалите зелени данъци и разходите на самата централа за поддръжка и заплати.

    Бумът на електрическите камиони е защото транспорта на тон на километър е по-евтин отколкото с дизеловия и скоро ще предлагат цена на километър която е по-ниска само от горивото за дизеловия


    А защо ще купуваме от Китай - причината е пак същата - по-евтино е. И не само по-евтино, А в Европа НЯМА ТАКОВА ПРОИЗВОДСТВО, защото зеленото не е било свързано с екология, а с кеширане на зелени банкноти.

    Коментиран от #10

  • 9 Ха така

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Комунизмът си отива ...":

    Първо се запознай от известни икономисти до къде е стигнал китайският държавен капитализъм с държавно субсидиране на частни фирми преди да ръсиш бисери.В авторитарните комунистически режими срутването е ненадейно но за незапознатите

    Коментиран от #12

  • 10 Коментиращ

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Така е":

    Като започнете разни сумнамбули да разказвате за сънищата си и направо ви се чудя, вярвате ли си сами на словата???

    Първо, кой мразел зеления цвят???
    Тия дето желаят да ползват директно изкопаемите горива за енергия, вместо първо да я прекарат през перки, фотоволтаици и електрички ли???
    Знаеш ли колко земна маса се копа за производството само на една съвременна литиева батерия за автомобил???
    Знаеш ли производството на панели колко енергия от изкопаеми горива ползва?!
    Знаеш ли каква е тяхната рециклация в %?
    Знаеш ли как се обезпечава електропреносната система, когато пателите имат пик няколко часа на обяд и после няма никой?!

    Знаеш ли какво се случи с тока в Испания (съвсем наскоро)???

    Някой мразел бил зеления цвят???
    И бумът на ел камиони бил, щото това било по-евтино от дизеловия транспорт???
    На каква база ги пишеш тия откровени лъжи???
    Абсолютни глупости, стил една мисирка, поканила грантов "експерт" така ми казаха по телевизията!

    Тия ел щуротии се правят, не заради екологията, а заради капитализма, който казва, че ако няма нови неща, които шараните да купуват, светът приключва!

    Иначе за човек, логически мислещ, търсещ ФАКТИ, нито една от тия ел глупости, не се връзва!
    Нито са еко, нито са надеждни, нито имат адекватна втора употреба, нито може да се разчита на тях, пълна глупост са!

    Какво направи Германия когато й взривиха ("демократично") северен поток???
    ОТВОРИХА СИ ВЪГЛИЩНИТЕ ЦЕНТРАЛИ!

    Всички тия "зелените" трябва да

    Коментиран от #11

  • 11 Коментиращ

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Коментиращ":

    "Зелените" трябва да вземат по една лопата и да си копат сами въглищата за тока, с който зареждат електричките си, щото и към момента ток в световен мащаб се прави основно от въглища!
    Испанците го разбраха по трудния начин!
    Не може няколко часа в денонощието да имаш слънце и през останалото време да няма нищо насреща!

    Тия батерии само за коли не могат да им стигнат ресурсите, пък кво остава за централи!

    Т.нар. "зелени" са всъщност съвременните меки фашаги, диктуващи ежедневието на съвременния човек!
  • 12 Коментиращ

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ха така":

    Точно така!
    Тия меките евроатлантиченца в България, дето често са на хранилката с грантовете, си мислят, че щом нещо го дават по медиите (овладените), значи просто няма как да не е така?!

    Има едни клети хорица, които разчитат някой друг да мисли вместо тях!
    Днес им казват, еди къде си направиха невероятни ел камиони с ръст на продажбите, и те повтарят, ето тия там напреднаха, направиха ел камиони (нищо, че Китай спонсорира яко частните си компании с държавна пара)!
    Другия ден мисирките им казват, зельо завладя Москва, и тия клетите хорица повтарят, ее браво на зельо?! Без за момент да си размърдат сивите вещества?!

    А реалността често е много по-различна от представите им!
    Но иначе в самочувствието си са ненадминати!
  • 13 Китайците живеят в лето 2077

    3 1 Отговор
    Китайците първо изградиха цялостна инфраструктура, а после започнаха масовото производство. Китайците са 50 години пред САЩ, а пред българите 100. Къде сте тръгнали бря?
  • 14 Ердоган

    2 0 Отговор
    Чакам феновете на Русия да казат, че китайците са джендари както коментираха за европейците и американците в статиите за електрички