Председателят на македонската опозиционна партия ВМРО-ДПМНЕ Християн Мицкоски говори в предаването "Топ тема" за настоящата ситуация в страната по отношение на споразумението с България и спора за идентичността, пише скопското издание "Република".
Мицкоски подчерта, че Република Северна Македония е изправена пред голям проблем заради безразсъдните и недържавни действия на Зоран Заев по отношение на македонския език и идентичност, предаде агенция "Фокус".
"Зоран Заев е човек, който не чувства никаква тежест за това, което е правил в миналото по отношение на македонския език. Напротив, той е горд, че някои наричат нашия език една езикова норма, която се говори от гражданите на Македония", каза Мицкоски.
"Поради това споразумение, което Зоран Заев подписа с Република България, македонският език сега се третира като езикова норма, т.е. той е класифициран като език, взет от българския. Това не са добросъседски отношения, напротив, това е унизително за нас като народ", казва Мицкоски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 българският е диалект на руския
Коментиран от #2, #7, #10, #12, #18, #36, #37, #42, #44, #45, #52, #58, #63, #69, #71, #83, #87, #106
11:10 15.05.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 езикова норма
11:11 15.05.2020
4 реалист
11:12 15.05.2020
5 Русороб
Коментиран от #39, #82
11:15 15.05.2020
6 макетата
Не е ли унизително от Македония, да се наречеш Северна Македония... в угода на друга държава - ГЪРЦИЯ? И след смяната тихичко си стоите и не шумите много, както тогава - така и сега? Е това е унизително!
Или викате макета - за Гърция може, за България не ?@?@
Направо сте жалки!
Коментиран от #33
11:17 15.05.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мим
11:24 15.05.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Нещастник
Коментиран от #27, #89
11:25 15.05.2020
12 Морето
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Руския е взет от българския и азбука сме им дали иначе сега бушмените щяха да говорят скандинавски.11:27 15.05.2020
13 Ахахахха
11:28 15.05.2020
14 Мария
Коментиран от #26
11:28 15.05.2020
15 Ю Кортес
11:29 15.05.2020
16 Виелицата
11:32 15.05.2020
17 ЦИРК
11:44 15.05.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Stormtrooper
11:54 15.05.2020
20 Тошко
12:05 15.05.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Боби
Коментиран от #78
12:11 15.05.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Мара Двуцевката
Коментиран от #29
12:23 15.05.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ХЕБЪР
До коментар #11 от "Нещастник":
Цялата политическа и интелигенска и професорска общност са юго-сърбо-комунисти..как ще признаят..значи са лъгали 75 години..ние да не плюваме по народа..7612:57 15.05.2020
28 Самуил-български
Познавам много приятни и свежи типчета български македонци, ама ти ни си готин ни приятен...
13:06 15.05.2020
29 АБВГДЕЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЬьЮЯ
До коментар #24 от "Мара Двуцевката":
Ами Българите сме дали на Славянските народи Азбуката Езика Културата Православието Българския език трябва да се обяви официално за МеждународенКоментиран от #32
13:16 15.05.2020
30 Вси славяни говорат славянски език
Коментиран от #31
13:21 15.05.2020
31 България е дала на Русия азбука,език и п
До коментар #30 от "Вси славяни говорат славянски език":
Няма такъв славянски език13:42 15.05.2020
32 Тракиец
До коментар #29 от "АБВГДЕЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЬьЮЯ":
Аспарух не е говорил църковно-славянския , езикова форма създадена от гърците с техните букви. К'ви българи , к'ви пет лева.Коментиран от #53
13:49 15.05.2020
33 джаич
До коментар #6 от "макетата":
Според езиковедите българския език на който са говорили т.н. прабългари ( онугури и кутригури ) е тохарски език с езикови заемки от тюркски , т.н. църковнославянски език - езикът на св. Кирил и св. Методий е славомакедонско наречие от околностите на град Солун . Съвременния бълг. език произлиза от църковнославянския език и е конструиран на основата на говора от гр. Велико Търново . Според авторитетни бълг. учени езиковеди и историци българите са европейци и езикът им е аналитичен слявянски език , а не тюркски и българите не са братовчеди на турците и афганистанците които са мюсулмани .Коментиран от #41
13:58 15.05.2020
34 До Тракиец
14:15 15.05.2020
35 До тракиец
14:16 15.05.2020
36 Ванче Михайлов
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Когато е имало Български език, руснаци не е имало.Коментиран от #40
14:21 15.05.2020
37 Петарчо простия
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Точно обратно е овчо.Прочети поне Винету.14:21 15.05.2020
38 Бобчо(помияра)
14:31 15.05.2020
39 Гъсттт
До коментар #5 от "Русороб":
Педероб пиши по темата14:33 15.05.2020
40 джаич
До коментар #36 от "Ванче Михайлов":
Прочети внимателно моят коментар #33 . Базовият език е славомакедонското наречие наречено църковнославянски ( неправилно старобългарски ) език , климентовата азбука която замени глаголицата стана езикът на православните християни от които исторически произлязоха - български , сръбски , руски , украински и белоруски езици , всичките на основата на славомакедонския език.Коментиран от #43, #47, #96
14:37 15.05.2020
41 Доктора
До коментар #33 от "джаич":
Нещо , много смесваш понятията.Какъв е този ,,славомакедонски" преди 1200г.Тогава нито славяни, още по малко македонци е имало. И какво отношение има религията към националността. Те и българите от Волга са мюсюлмани, и помаците ,но са българи.Така се чувстват.14:47 15.05.2020
42 Живко
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Не пиши за неща, за който не знаеш нищо!14:58 15.05.2020
43 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #40 от "джаич":
Петербургската академия на науките е в основата на славянската доктрина, която доктрина успешно служи за изпълнение на завоевателните стремежи на Русия. Георги Хуца с псевдоним - Юри Венелин, като неин платен агент допринася за включването на българите към „славянското семейство”.По-късно, по същите причини се създава комунистическата доктрина , а в момента усилено са лансира православната. Разбира се, при всички тях, Русия е шефа.
За приноса на „Академии наук СССР” за отродяването на Българите от Македония и създаването на „македонски” език е излишно да се споменава.
Коментиран от #59
15:04 15.05.2020
44 Додо
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Неграмотни! Чети и тогава се изказвай15:25 15.05.2020
45 Джо
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
............ .......... ...........15:31 15.05.2020
46 6 отдел
15:39 15.05.2020
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Българин
15:53 15.05.2020
49 Благоев
16:17 15.05.2020
50 Леон
16:22 15.05.2020
51 Много Долен Тип
16:49 15.05.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Язе
До коментар #32 от "Тракиец":
Неграмотен си. Преди да се появи гръцката писменост и гърците нашите прадеди са писали със знаци наречени кирилиани. Тези знаци са в основата на гръцките и римските букви. Лошото е че писмото е било само за богатите и жреците. От там в гръцкия е останало Кир, господар, богаташ. За това се казва Константин-Кирил с булгарското име Страхотна. Кирил са го наричали българите, ще рече образован жрец. А кирилицата е наречена така защото на буквите се е казвало кирилиани. Всяка буква е имала значение като заклинание. А там където българските колобри са достигнали със словото и кирилияните и днес говорят и пишат на някаква форма на българския. Но то пък трябва и да знаеш от къде идва българин и колобър, не е лесно да се чете и да се разбира...Коментиран от #54
17:21 15.05.2020
54 джаич
До коментар #53 от "Язе":
Леле , леле ! Главата ти е пълна с мътилка ! Ходил ли си на училище ? Нужно е да се образоваш ! Как е възможно малката ти глава да побере толкова много глупости ? За твое сведение , да знаеш : името на св. Кирил е Константинос , а Кирил е монашеското му име , така е прието в православието , виж патриарх Неофит със светско име Симеон Димитров . Бълнуванията ти за кир , сигурно идва от бълг. дума кирлив = мръсен , защото ти си индобългарин - патриот от ромския етнос !17:56 15.05.2020
55 pussy master
17:57 15.05.2020
56 българин
18:13 15.05.2020
57 ПЕТРОСКИ
Усилията да се отдалечат от всичко българско са смехотворни! Днес МИЦКОСКИ вчера е бил МИЦКОВСКИ но отродяването иска жертви! Светла му памет на Тоше Проески, талантливо момче, и за него буквата "в" е напомняла българската фамилия Проев та при раждането ли или при други обстоятелства му я взели! Трябва МИЦКОСКИ, Проески да звучи някак антично, като повей на древна история, която обезателно трябва да е отпреди 681 година!
18:13 15.05.2020
58 Голата истина
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Заев е от Струмица, което пък е на 140 км. от Гоце Делчев. А ти си от Луната щом не го знаеш а пишеш ,,компетентно''.18:27 15.05.2020
59 Ужасссс!
До коментар #43 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
А преди Юрий Венелин българите към кое семейство са били, може би искаш да ги пратиш при турското?!?! Подозирам, че си Хасан под прикритие или направо казано Инджев от 6-то.18:39 15.05.2020
60 Ние сме българи
Коментиран от #61
18:50 15.05.2020
61 makedonicus
До коментар #60 от "Ние сме българи":
Има българи , за удобство историците използват етнонимът прабългари за да подчертаят разликата между днешните българи и т.н. прабългари които сами са се назовавали оинугури , кутригури и чукундури . Ромейските хроникьори са ги нарекли vulgaros ( българи ) , миксоварвари и turcos ( турци ) . Варварите от ордата на хан Аспарух приели презрителното наименование вулгари ( от лат. ез. vulgaris = прости , простаци ) видоизменили го фонетично както циганите на асфалт казват хасфалт и така се е получило името българи . Заселила се е ордата с катуна около Дунава и започнали ежедневни набези и грабежи над Империята , тормоз над славяните и етническо прочистване на автохтонното ромейско население.Коментиран от #64, #66, #67, #84
19:15 15.05.2020
62 Запознат
Коментиран от #65, #74
20:01 15.05.2020
63 .българин
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Нее, руският е диалект на БЪЛГАРСКИЯТ!!! И в църквите им се проповядва на църковен български!20:02 15.05.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Иван
До коментар #61 от "makedonicus":
Коментара е за macedonicus :)20:54 15.05.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Лакоста75
Само с ултиматом,тоест вето на започване на процеса за присъединяване.Както Гърция направи докато клекнаха.
21:01 15.05.2020
69 Vvl1
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
По точно е обратното21:09 15.05.2020
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Уточнение
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
Точно обратното 😉05:27 16.05.2020
72 Готин
05:57 16.05.2020
73 Големия
06:43 16.05.2020
74 Любо
До коментар #62 от "Запознат":
Това пък откъде го измисли бе? Запознат си с Румъния толкова, колкото със северен Белуджистан :))) Не са говорили български преди 140 години, а са ПИСАЛИ на кирилица. Говоря румънски, това съм учил. Насред Букурещ има останки от стара крепост, така нареченото "четате" (град). Надписите там са на кирилица, но на съвсем разбираем румънски.Да, румънците също като македонците са измислена нация. Да, до падането ни под турско са били в държавата ни. За съжаление да се вайкаме и да търсим родова памет от бивши българи файда има толкова, колкото от това да си търсим териториите от симеоновия Златен век... Българин е бил дядо му на макето. Но то си е маке у главата вече, и толкова. Да му разправяш, че е българче е все едно Ердоган да те убеждава, че си му брат, щото прадядо ти е живял в Османската империя... Наистина тук са се изказали твърде много хора, на които им куца българският и граматиката му...за общата им култура изобщо не искам да споменавам... Срам ме е, че са ми племе.
Коментиран от #81
06:55 16.05.2020
75 Надя Делчева
Всички те по Ганьовски се ”слагат” за келепира на Русия,на ЕС,на САЩ.Ако имаме сметка /лична/
ще се надупят и на чукчите в Аляска.
Македония/не знам коя; северна,южна,западна/е един пример за това да клекнеш пред чужди
интереси.Признахме първи ,че има такава държава от глупост и личен интерес на правителсво,което не знае или знае историята на България,но затвори очи.Подписа ,потупаха ги по
гърба „великите” и оставиха след тях помия.
Срамота!!!
08:27 16.05.2020
76 " Цар Симеон"
08:51 16.05.2020
77 Бългaрин
09:00 16.05.2020
78 факти
До коментар #22 от "Боби":
Погледни в рюумъния какво са направили.До 1850 та са говорили на български там.После краля му се видяло , че е добре да прилича повече на френски и предприел мероприятия за прочистване на езика от българските му корени.Но дори и днес се намират много бъларски думи и дори имена на градове.С Македония се опитаха да направят същото ,но времето беше по-малко и още се помни.
Коментиран от #80
09:01 16.05.2020
79 Муаха-ха-ха-ха...
10:00 16.05.2020
80 ФАКТ
До коментар #78 от "факти":
В Гърция на българите им казват славяноговорещи гърци.В Турция им забраняват да говорят и пишат на български и т.н.България граничи със себе си.10:03 16.05.2020
81 Ross
До коментар #74 от "Любо":
Любо 👍👍👍Браво.
Много интелигентен коментар.!!!!
10:10 16.05.2020
82 един от всички
До коментар #5 от "Русороб":
Да,готови са всичко да пожертват,само че,не за Москва,ами за Вашингтон.Тези отстъпки от националните си интереси и история,които направихме,са под натиск от Вашингтон! То се видя,че те завладяха и Северна Македония. (или както е миловидното наименование -"приеха я в НАТО").м То е всъщност,като едно време мутрите "застраховаха" заведения и автомобили и им лепеха стикери - "Застраховано в ... ". Същото е ,но миловидно се нарича " Член на НАТО" .Т.е. този си плаща,за да не го унищожат". Това означава.10:18 16.05.2020
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 112
Ски то на какъв език говорят останалите 75% от македонците
11:58 16.05.2020
86 Спасов
Коментиран от #91
12:41 16.05.2020
87 Мартин Пеев
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
По-добре казано руският е дълбока смесица между езика който се е развил от регионалния североизточен диалект на прото-славянски и старобългарски, подобно на приносите на латински към съвременния английски13:35 16.05.2020
88 Анонимен
Коментиран от #90
16:26 16.05.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Е ее
До коментар #88 от "Анонимен":
И на теб кон да ти го набие19:04 16.05.2020
91 ДА Така е
До коментар #86 от "Спасов":
Да!!! МАКЕДОНИЯ Е НА МАКЕДОНЦИТЕ!!!19:07 16.05.2020
92 Александър
Коментиран от #100
19:11 16.05.2020
93 Българин от Македония
Припомням на всички, че Гоце Делчев не само се е определял като българин, но както предполагам знаеш, в Щип, в местното училище, по времето на турското робство, е преподавал български език. Защото тогава тамошните жители са се определяли като българи. Братята Миладинови са българи от Струга. Сигурен съм, че си запознат с гоненията и репресиите от страна на турската власт към тях заради българското им самосъзнание и дейността им, която полага началото на българското Възраждане.
Самият Райко Жинзифов, един блестящ поет и ерудит, именуван след раждането си във Велес като Ксенофонт Дзиндзифи, за когото ,,учените" и ,цивилизовани" гърци, поради дълбоките му познания и владеене на гръцкия език, не можели да повярват, че е див българин, в юношеската си възраст променя името си на това, с което ние го знаем.
Малко е да се каже, че са хиляди примерите и от по-ново време.
За това аз лично искам да се знае, че те бяха българи и говорят български език. Да, писан е за съжаление на сръпска пишеща машина през 1946, даже и със съдействието на българските управници тогава в лицето на Венко Марковски, по ,,За македонцките работи" на Кръсте Мисирков, който като млад попада под влиянието на мощната тогава сръб
22:58 16.05.2020
94 Българин от Македония
23:08 16.05.2020
95 ELLAS
09:32 17.05.2020
96 UUUUU
До коментар #40 от "джаич":
Понятиети Църковнославянски е руска идея. Защото не им допада идеята да признаят, че в църквите им пеят Многая Лета на старобългарски или какъвто и да е израз включваш български. Виж ако в момента нямаше държава България и да сме изчезнали като траките - тогава нямаше да има проблем.11:31 17.05.2020
97 Истината
Коментиран от #98
12:42 17.05.2020
98 минал си покрай истината
До коментар #97 от "Истината":
На всеки лъжец и крадец нормалните хора и държави му правят проблем.И България се пише с главна буква, троле слабограмотен.
Коментиран от #99, #101
14:00 17.05.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Тракиец
До коментар #92 от "Александър":
http://sparotok.blogspot.com/2014/09/blog-post_6.htmlБез нас - българите, наричани и тракийци, Александър Македонски нямаше да го има в световната история.
Защото нашите са можели и можем на дело, а не като такива като тебе дето могат само с голямата си уста.
14:25 17.05.2020
101 Истината
До коментар #98 от "минал си покрай истината":
И за тези като теб които не се интересуват от Македоснката история,а само от българската не трябва да се бъркат във Македония е на МАКЕДОНЦИТЕ!!!!!!!!!! Иаз не съм трол ти си такъв и някога като излезне истината за Македония ще го разбереш :) Благодаря!Коментиран от #103, #107, #108
14:27 17.05.2020
102 хаха
До коментар #99 от "Истината":
Не, не исках да споменавам сестра ти.14:28 17.05.2020
103 Разкарай се
До коментар #101 от "Истината":
Я се разкарай, лъжльо. Знае се кой е бащата на лъжата и какво прави с вас - неговите деца, когато си няма работа!За разлика от вас ние си знаем историята.
14:33 17.05.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Фаера
14:09 18.05.2020
106 Руския език е диалект...
До коментар #1 от "българският е диалект на руския":
на Българския!!!!14:52 18.05.2020
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.