Европейският съюз не може да си позволи лукса и тази 2021 година да премине така, като премина 2020 година, с неуспех в разширяването, заяви вицепремиерът по европейските въпроси в правителството на Република Северна Македония Никола Димитров в празнично интервю за агенция МИА. В интервюто той засяга темите за българската блокада, европеизацията на страната, искането за вот на недоверие, внесено от опозицията, и готовността на администрацията за преговорния процес, съобщава в. "Слободен печат", предаде БНР.
Според Димитров Португалия, ротационен председател на ЕС, ще бъде заинтересувана да продължи усилията на Германия по отношение на разширяването, а Берлин също декларира, че остава посветен на този въпрос. На въпрос дали очаква напредък в разговорите с България след завършването на изборите, които е предвидено да се състоят през март, Димитров каза, че политически чувствителни въпроси се решават по-трудно преди избори и по време на кампания.
В интервюто Димитров посочва, че Република Северна Македония има с България истински интерес за приятелство и за превъзмогване на различията. По негово мнение обаче въпросите, които отваря България, нямат правна основа.
"След завършването на процеса в Обединените нации, нито България, нито която и да било друга държава в света може да ни казва какъв език говорим. Това е наша работа и в този смисъл Договорът за приятелство всъщност казва, че ние очевидно имаме различия в контекста на историята, ще формираме комисия историците да разговарят за тези различия, а ние като политика и като правителства ще работим за бъдещето, ще сътрудничим и между другото ще имаме подкрепата на България за членство в НАТО, което се случи и сме благодарни за това, и ще имаме тяхната помощ на европейския път, член 2 от Договора за приятелство", отбеляза Димитров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 царевичак
Коментиран от #126
13:30 08.01.2021
2 Македонец
Коментиран от #6, #34, #42, #94, #120
13:31 08.01.2021
3 choko
Коментиран от #27
13:31 08.01.2021
4 Македония
Коментиран от #48, #98
13:34 08.01.2021
5 Чичо
13:35 08.01.2021
6 Шпек Салам Народен
До коментар #2 от "Македонец":
Кой ви иска Македонията,бе ,маке?!Нещо много на сериозно се взехте,ай кротнете се малко!13:36 08.01.2021
7 ...
Коментиран от #12, #21
13:36 08.01.2021
8 Аве Адолф
13:38 08.01.2021
9 Гост
13:38 08.01.2021
10 Я па тоя
13:40 08.01.2021
11 тодоров
13:40 08.01.2021
12 буда
До коментар #7 от "...":
а ние говориме 10 процента български 30% турски 30%френски и тн. направи едно изреченое само от български думи ако можеш. тоеа е със всички езици не само с нашия затова е нагло да им казеаме какъв език говорят. ами ако турция ни забрани да наричаме българския български?Коментиран от #15, #31
13:41 08.01.2021
13 БАЙ Х@Й
13:42 08.01.2021
14 bbbbggggg
13:43 08.01.2021
15 некуда
До коментар #12 от "буда":
30% френси с тия 2 думи мерси и асансьор. Българите говорят 70% руски думи, 20% гръцки, 5% турски и 5% старобългарски.Коментиран от #17, #53, #90, #127
13:44 08.01.2021
16 Всичките проблеми
13:46 08.01.2021
17 буда
До коментар #15 от "некуда":
хах немаш идея какво говориш нали. всички по съвременни думи в бг са френски пичКоментиран от #32, #33
13:47 08.01.2021
18 Д-р Менгеме
13:48 08.01.2021
19 Ганю-лъв с жълти гащи
13:48 08.01.2021
20 Може може
Коментиран от #26
13:50 08.01.2021
21 Нещастнико
До коментар #7 от "...":
всички са говорили на старобългарски, известен още и като църковно-славянски език, на който и до ден днешен се служи на Бог в православната Христова църква в България, Македония, Русия, БелоРусия и МалоРусия (покрайна на Русия).България е първата славяно-българска империя в света. Втората е Руската славяно-българска империя. Българите и руснаците сме с една и съща славяно-българска кръв, език, обичаи, манталитет, култура и Христова православна вяра!!!
Коментиран от #28, #41, #96
13:51 08.01.2021
22 що маке
13:51 08.01.2021
23 Перо
Коментиран от #131
13:51 08.01.2021
24 Мая
13:52 08.01.2021
25 123
13:52 08.01.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Пропуснах
До коментар #21 от "Нещастнико":
Сърбите, босненските християни и румунците до преди 150 години... все православни християни на Христовата църква, не на измислената човешка църква на папата и на другите еретици - всички са служили и служат на нашия Бог Исус Христос, единосъщ със Своя Отец, на четвъртия Божи език - старобългарският църковно-славянски език!13:58 08.01.2021
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Спасов
13:58 08.01.2021
31 Трол
До коментар #12 от "буда":
Нямаш си на представа колко, какви и откъде чуждици има в турския език! Не пиши глупости, като не си запознат! То не са арабизми, заемки от фарси, а когато Ататюрк прави езиковата революция, заемки се внасят от тюркските средноазиатски страни! Нямаш си представа как са говорили в султанския двор и как простолюдието! Само цитат от факти за пример:Прeзидeнтът нa Турция Рeджeп Eрдoгaн призoвa зa изучaвaнe нa ocмaнcки eзик в турcкитe училищa, cъoбщи „Хюриeт дeйли нюз“. Cпoрeд държaвния глaвa eзикoвaтa рeвoлюция в рeпубликaнcкия пeриoд e нaнecлa щeти нa турcкия eзик.13:59 08.01.2021
32 90fsd8dv08
До коментар #17 от "буда":
Я дай пример за френските думи, дето ги говорим!Напиши такива думи и дай аргументи и източници, че те са френски!
Френски, грънци! Турски да, сръбски да, ромънски,, дори, ама френски..... Направо изкърти перваза на мивката с това си твърдение.
Покажи кой от думите, които съм ползвал в тоя пост са на френски. Според теб тук трябва да има 30% такива думи. Посочи ги!
Коментиран от #36, #38
13:59 08.01.2021
33 Трол
До коментар #17 от "буда":
Още от цитата: В имeтo нa „eзикoвa рeвoлюция“ нaшият турcки бe aтaкувaн c бeзвкуcни, бeзцвeтни, бeздушни думи, e кaзaл Eрдoгaн нa цeрeмoния в прeзидeнтcкия двoрeц зa рaздaвaнe нa нaгрaди нa учeници, учacтвaли в литeрaтурнo cъcтeзaниe. Бeшe нaпрaвeн oпит дa ce oтcлaби връзкaтa мeжду нaшaтa нaция и нeйнaтa дрeвнa цивилизaция, e изтъкнaл oщe Eрдoгaн.Ocмaнcкият турcки eзик, oфициaлeн eзик нa Ocмaнcкaтa импeрия, e изпoлзвaл aрaбcкaтa пиcмeнocт, a лeкcикaтa му cъдържa oгрoмeн брoй aрaбcки и пeрcийcки зaeмки.
Коментиран от #75
14:00 08.01.2021
34 Перо
До коментар #2 от "Македонец":
Македонци има от 1945 г.,а българска държава от 681 г.Македонската е от 1993 г.образовай се извън РСМ,защото при вас историята е фалшива! Никой не ви иска РСВ,нито го интересува,но историческите факти не фалшифицирайте!Коментиран от #72
14:01 08.01.2021
35 Аз съм
И, бегай да променуваш брже фамилиата си на Димовски, оти таа фамилиа не се користи во географското место Македониjа, уще от удбашите и веке не ти прилегнува.
Коментиран от #56
14:01 08.01.2021
36 9дс8сд9с9
До коментар #32 от "90fsd8dv08":
Поправям се КОИ, а не коЙ. В бързината стават грешки.14:01 08.01.2021
37 някой
14:02 08.01.2021
38 Трол
До коментар #32 от "90fsd8dv08":
По-скоро аз мога да му дам френски думи използвани в турския език-рейс, вратовръзка, сервитьор, братовчед!Коментиран от #78
14:02 08.01.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Перо
14:04 08.01.2021
41 ...
До коментар #21 от "Нещастнико":
"Руската славяно-българска империя" ... 😂😂😂🤣Коментиран от #46
14:04 08.01.2021
42 Лошо нема
До коментар #2 от "Македонец":
Само си измислете македонски език, който поне малко да се различава от българския. Иначе си признайте, че говорите български. Патент не ви искам. Само да си признаете истината.Но това едва ли ще е проблем -разполагате и с албански...
14:04 08.01.2021
43 Свобода на говор
Коментиран от #54, #128
14:07 08.01.2021
44 Мнение
Американците говорят на английски,но нямат нищо против този факт, макар да са си извоювали независимостта от Великобритания?!
Австрииците говорят немски език и нямат нищо против това!
В Швейцария официалните езици са няколко, сред които и немски език, но те нямат нищо против това!
Само на вас ви пречи, че говорите български диалект и едва ли не го чувствате като обида???!!!
Когато великите сили разпарчетосаха България, а на вас ви беше зачислен Тито да ви промива мозъците, колко велика (измислена) нация сте, тогава пак България призна първа "държавата" ви, защото искаше взаимно разцирателство!
Сега видиш ли промитите мозъци се обиждали, че говорят на български??????
Не просто няма да ви подкрепя в ЕС, но ако зависи от мен ще спра всяка комуникация и инвестиция с вас! Така ири иначе македонците сте си самодостатъчни!!!
Република Измислена Македония е абсолютен пример за това до какво може да доведе промиването на мозъци!!!
Жалко за единиците българи от областта с. Македония, които все още се определят като българи и биват тормозени за това!!!
14:09 08.01.2021
45 SDEЧЕВ
Коментиран от #50
14:12 08.01.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Бат Гечо
14:19 08.01.2021
48 АНОНИМЕН
До коментар #4 от "Македония":
След 1945 година са се изселили много хора от Беломорска Тракия в България, а не в Югославска Македония кой знае защо! Оставили са къщи, ниви, добитък...! Имало е описи точно какво, колко оценено в швейцарски франкове! Имало е такива репарации и за Първата световна естествено! Като не могат да останат неутрални - нашите политици се присъединяват към тези, които обещават повече - германците на два пъти една и съща грешка! А с тези имоти са оправени последните репарации дължими от България на Гърция заради Втората световна война! Срещу 25 000 000 щатски долара дължими на СФРЮ пак като репарации за ВСВ Георги Димитров в Блед продава на Тито всичко българско в Западните покрайнини и Вардарска Македония! За Първата световна война е имало репарации също! Два пъти една и съща грешка заради сантимента Македония да се съюзим с германците защото са обещали на управниците ни повече от другите!14:19 08.01.2021
49 Факти
14:21 08.01.2021
50 РСМ
До коментар #45 от "SDEЧЕВ":
РС Македония я измислиха миналата година:))), а през август 1944 г. под ръководството на хърватина и английски агент - Тито - се измисли "македонския" език от едни нещастни българи майкопродавци!14:22 08.01.2021
51 смерш
14:25 08.01.2021
52 АНОНИМЕН
14:28 08.01.2021
53 Политолог
До коментар #15 от "некуда":
От къде ги творите тези небивалици бе неграмотници!?14:31 08.01.2021
54 Учител
До коментар #43 от "Свобода на говор":
Неграмотник, нищо не ти се разбира! Говори на какъвто език знаеш, щото като гледам никакъв не знаеш!14:33 08.01.2021
55 Обикновените
14:33 08.01.2021
56 Гост
До коментар #35 от "Аз съм":
Хаххаха... Много точно казано! Много ми допадна поста! Направо ги удари в стената! Поклон и респект!14:34 08.01.2021
57 хмхохохо
14:34 08.01.2021
58 Fate
14:39 08.01.2021
59 Диамантената ръка
14:41 08.01.2021
60 дончо
14:44 08.01.2021
61 Перо
Коментиран от #66
14:48 08.01.2021
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Перо
Коментиран от #65, #67
14:50 08.01.2021
64 Тираджия
14:54 08.01.2021
65 Приятел
До коментар #63 от "Перо":
Ти луд ли си?14:55 08.01.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Маке
До коментар #63 от "Перо":
А Македония е създадена след големия взрив на вселената...Коментиран от #71
15:01 08.01.2021
68 Черен Петър
15:02 08.01.2021
69 Мунчо
15:02 08.01.2021
70 Родителите му са с български корени
Коментиран от #79
15:04 08.01.2021
71 Черен Петър
До коментар #67 от "Маке":
Не е вярно! Македония е създадена ПРЕДИ Големия взрив и след това го е предизвикала!15:05 08.01.2021
72 Македонец
До коментар #34 от "Перо":
Пере искаш западен прах за пране или моришеш на лук и чесен и джибри като до 1989г. Ела на границата ще мине Югославски ТИР.Коментиран от #77
15:05 08.01.2021
73 Vov
15:10 08.01.2021
74 Шиптар
15:12 08.01.2021
75 buda
До коментар #33 от "Трол":
това ми е добре известно например ТАВА е арабска дума която ние използваме чрез турски и не разрешаваме на макета да я използват хах. турски думи:например чорба яхния гювеч тенджера чекмедже саксия торба чанта маса и тн. също не се разрешава на макета щот са си наши хахахахКоментиран от #100
15:13 08.01.2021
76 човек от народа
15:14 08.01.2021
77 Перо
До коментар #72 от "Македонец":
Бил съм в Западна Германия,преди 1989 г.и ви знам колко ви е акъла и каква работа работихте там,а после като гастербайтери ходите в БГ за кашкавал и евтини стоки от Кореком.Циганска търговия дънки и парцали,срещу храни.Коментиран от #80
15:16 08.01.2021
78 ето ти френски думи
До коментар #38 от "Трол":
верандагардероб
диван
канапе
фотьойл
камион
шофьор
панталон
сутиен
сак
плаж
бонбон
гара
каса
етикет
билет
абонамент
клиент
портмоне
портфейл
мода
душ... още искаш ли, преведи ми първо тези на български и ще ти дам нова порция.
Коментиран от #83
15:17 08.01.2021
79 Маке
До коментар #70 от "Родителите му са с български корени":
Родителите му може и да са българи обаче дедо Сорос му е ментора и настойника. А копанята е голяма та и българските кратуни плюскат там.15:17 08.01.2021
80 До Пере
До коментар #77 от "Перо":
Пере не сърди, а чорапогащи носи ли на момите при завръщане в родината си. Слушам от вьзрастните че с един чифт подарени доста чичковци си лъскали бастуна. Ха ха ха.Коментиран от #84
15:19 08.01.2021
81 Перо
15:20 08.01.2021
82 Перо
Коментиран от #89
15:22 08.01.2021
83 Гост
До коментар #78 от "ето ти френски думи":
Не си от най-умните, да знаеш! Една не малка част от думите, които цитираш, произлизат от ЛАТИНСКИЯТ! И изобщо не вкарвай френски език, защото е добре да знаеш кога се появява този език като САМОСТОЯТЕЛЕН такъв! А сега - бягай да учиш!Коментиран от #87
15:24 08.01.2021
84 ааа ето това вече
До коментар #80 от "До Пере":
е типично българска дума при това много звучна и красива ЧОРАПО-ГАЩИ ем чорапи ем гащи хахаха15:25 08.01.2021
85 Етнолог
15:25 08.01.2021
86 Кси
15:28 08.01.2021
87 Съгласен съм другарю
До коментар #83 от "Гост":
точно това е и мойта логика това че макета използват неколко български думи не значи да им забраняваш да си наричат езика както искат, освен това те използват доста повече чуждици от нас което дори прави езика им по богатКоментиран от #92
15:28 08.01.2021
88 Горд Българин
Тези измислени "македонци" да почакат още 20 години и няма, за какво да преговаряме с тях, защото просто няма да ги има. Ще преговаряме с албанците. Ние за никъде не бързаме. То времето работи за нас.
15:29 08.01.2021
89 Кси
До коментар #82 от "Перо":
Ние да не казваме истината, а те да лъжат, че българският език е македонски, тъй ли, оле такива отврати няма в света. От вас вече трябва да се изисква, всяко нещо, което твърдите да го докажете, не можете ли, разговора спира докато спрете да повтаряте едни и същи лъжи, ако зависи от мен, разговора спира в момента, в който изречете нещо без основание и се приключва с тая сага15:33 08.01.2021
90 чекай чекай малко
До коментар #15 от "некуда":
хахахах къде отиде със 70% руски ти си като тоя пт щаба дето си изсмуква каквато цифра му хрумне. второ гръцки думи изненадващо дори шокиращо малко в нашия език предвид близостта с тях с изключеноя на доста универсални международни думи като психология демокрация и тн но 20% хах пОсмали малко15:36 08.01.2021
91 Миновач
Скачай Вардаро с камък на шията
15:36 08.01.2021
92 Кси
До коментар #87 от "Съгласен съм другарю":
Как няколко думи, те си ползват стари думи архаични български, има заповед за въвеждане ма македонски език 45г, махат Ъ, да не прилича на български, слагат j, да прилича на сръбски, но остава членуване и конструкцията на изреченията-говора, аналитичен език, а сръбския е синтетичен, ти като какъв се изказваш, личи си че нямаш представа, и не владееш чужд език, иначе щеше да разбираш разликитеКоментиран от #99
15:37 08.01.2021
93 Кси
15:44 08.01.2021
94 9*19мм
До коментар #2 от "Македонец":
Коя Македония имате предвид г-н македонец,гръцката област,или измислената на маса държава от преди 70-ина години?15:44 08.01.2021
95 ПЕНКО
15:46 08.01.2021
96 Кси
До коментар #21 от "Нещастнико":
Лъжат и нищо не искат да знаят. Киприян от Търново е първият митрополит на Киевска рус, разбира се, че старобългарски език са ползвали, има църковни документи, даже в кръщелните на екзархията пише българин, колко български надписи по църкви и паметници за заличили тия лъжциКоментиран от #103
15:49 08.01.2021
97 ПЕНКО
15:50 08.01.2021
98 9*19мм
До коментар #4 от "Македония":
Явно четете темата м/у редовете! България няма териториални претенции към когото и да е било. В случая с РС мАкедония,става въпрос за исторически и културни претенции.15:51 08.01.2021
99 аз не претвндирам да разбирам македонски
До коментар #92 от "Кси":
освен общите ни думи но като го слушам повече ми прилича на сръбски също разбирам какво казват сърбите руснаците и поляците това не ги прави българи... бе просто ги остави да си го наричат както си искат да ве еа в комплексарите идеята е че са славянски езици и имат общи корени и структураКоментиран от #101, #125
15:53 08.01.2021
100 Трол
До коментар #75 от "buda":
Нека тогава макетата да си карат само с турцизмите от българския език! А те колко са турски, друг въпрос! Защото дори за студент се използва арабизъм! Пък нека макетата да си карат само с турските думи! А и оставаше след 5 века да няма турцизми в българския! Проблема е съвсем друг и незнам защо някои го издигат на плоскост имате турски думи в езика-не може да забраните да ги използват други покрай всичко останало българско! Тъпо е!15:59 08.01.2021
101 Д'мин
До коментар #99 от "аз не претвндирам да разбирам македонски":
Смисъла е друг, по-дълбок! Имаме език, царе, история, етнос! Част от този етнос е в Югозападна България! Е искаме признаване и партия! А усещаш ли за какво иде реч? Съвсем друго е-има македонски етнос, език и държава, но първите две произлизат от българско и точка на проблема!16:03 08.01.2021
102 Геро
16:05 08.01.2021
103 АНОНИМЕН
До коментар #96 от "Кси":
Така е! Бил е и мирополит Литовски! Геополитика и тогава е имало! Борбите са били между Константинопол и Рим! Доста са го разигравали Киприан, но в крайна сметка е бил тронясан като митрополит и на Московското княжество! И са наричали българи, тези които са можели да четат и пишат в столицата на Киевската Рус! Да не забравяме и държавното образувание на българите около град Казан, които пък са приели исляма навремето! Иван Грозни ги е разбил през 1547-1555 година и затова кубетата на руските черкви са с форма на чалма в чест на това изтребление! И се нарекъл цар на руси и българи защо ли?!По после ги наричат татари! Но не са татари! Много интересни са публикациите на Риза Бариев по темата Българи-Казан!16:16 08.01.2021
104 хахохх
Коментиран от #108
17:04 08.01.2021
105 хихихихих
17:11 08.01.2021
106 Една българка
17:13 08.01.2021
107 Тъка тъка Никола
17:28 08.01.2021
108 ТОЧКАТА
До коментар #104 от "хахохх":
...КВООООО???Ква 1900'на година!!!1991 година!!!!!!!че и по-късно-след като ГЪРЦИЯ ИМ ПОЗВОЛИ!!!!!!17:34 08.01.2021
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Тато из Правец
20:53 08.01.2021
114 филолог
А истината е, че България нищо не казва. България не е човек за да казва нещо. Българският народ признава за съществуването на съвремнната езикова форма, която е въведена като официален език в РСМ. Българският народ казва следното (и това един път завинаги трябва да запомни политическия елит в РСМ):
1. Съвременният език в РСМ е изкуствено създаден с начало 1944 на основата на диалектна западна форма на българския книжовен език.
2. Този език неправилно се нарича "македонски език", а трябва да се казва "официален език в РСМ". Това е така, защото колкото и да го изменят вече 76 години, по структура и граматически особености той си остава диалектна форма на българския език.
Това е така, защото има исторически документи, които доказват, че в края на 19-ти век и годините до 1944 година (от 20-ти век) народът във Вардарска Македония е говорил именно не леко изменена диалектна форма на българския книжовен език.
Именно това трябва да признае елита в РСМ, че Македонизмът е този, който отдалечва и изкуствено изменя автентичния западен диалект на македонските българи от Вардарска Македония с цел максимално да го отдалечи от българския литературен език и по този начин, крадейки от българската история, да създаде така наречения македонски "идентитет".
21:15 08.01.2021
115 Smooth Jazz
Коментиран от #124
22:57 08.01.2021
116 булгаристанец
23:14 08.01.2021
117 кузман алиев
Коментиран от #118, #123
01:11 09.01.2021
118 В интерес на лъжата
До коментар #117 от "кузман алиев":
Е мнението Ви.До 1945г. За пряка сърбизация пишат много небългари.Доколкото е известно резултатът към днешна дата, е че 10 процента от населението е продукт на смесени бракове.За Югославия всеки 5 ти брак е смесен и след сръбската музика иде и югославския махмурлук от 90-теКоментиран от #122
05:24 09.01.2021
119 Историк
Коментиран от #121
05:31 09.01.2021
120 То бива, бива , ама такова нахалство...
До коментар #2 от "Македонец":
Когато върнете ЗАГРАБЕНИТЕ български земи на територията на РСМ, тогава ще си помислим дали да говорим с вас. Аха! И да признаете за геноцида над българи, защото одма ви цепим от Албания и кой от къде е!05:46 09.01.2021
121 Старото
До коментар #119 от "Историк":
Боко Кратуната е виновен - братя, та братя! ТЕЗИ БЕЗРОДНИЦИ СА УБУЙЦИТЕ НА НАШИТЕ БРАТЯ! ИСКАМЕ ТУРЦИТЕ ДА ПРИЗНАЯТ ГЕНОЦИД НАД АРМЕНЦИТЕ, А КОЙ ОСВЕН НАС ЩЕ ЖАЛИ ЗА НАШИТЕ? Руснаците отново си показаха рогата, но и за тях ще дойде Видов ден!05:54 09.01.2021
122 Старото
До коментар #118 от "В интерес на лъжата":
И то какъв махмурлук!05:56 09.01.2021
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Ебааси ГЛУПЕНДЕРА
До коментар #99 от "аз не претвндирам да разбирам македонски":
Говори си на кучешки ако искаш, но не кради! В ЕВРОПА НЕ ПУСКАТ С КРАДЕНИ ЦЪРВУЛИ!06:12 09.01.2021
126 соМНОГОкютек
До коментар #1 от "царевичак":
Европейската система за Граничен контрол се нарича SIRENE / или нещо подобно е наименованието/. Ако МВР на България обяви паспортите дадени на северомакедонци -скопените,кастриоти и сръбски яничари ЗА НЕВАЛИДНИ , ще ги арестуват на всяка граница или при паспортен контрол и след санции ще ги есктрадират обратно в Раят Северна мЪкедония-РСВ.Това трябва да се прилага за всеки , който е заявил че е взел пасоша единствено за да пътува по белия сват, а НЕ че се чувства бУгарин , въпреки подадените документи и декларации.До си одат на Луната и да си вкарат у правиот пАт историчарите и политичарите , српски мекерета..А на бЕОГРАД да спрем газОт и ТРАНСПОРТНИТЕ връзки с Москва , да ги принудим да се молят и да ПРЕСТАНАТ ДА ПОДКЛАЖДАТ МАКЕДОНЦИТЕ В ИНТРИГИТЕ ИМ СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ .СТИГА АВАНТИ НА СМЪРТНИТЕ НИ ВРАГОВЕ ОТ СКОПИЕ, БЕОГРАД И МАСКВА ЗАД ТЯХ.11:34 09.01.2021
127 УМНЬооо
До коментар #15 от "некуда":
Академик Лихачов го е писал , че 55% от думите в рАЗИАтският язык са български , а останалите предимно са татарски , финландски и от европата ., че така наречените Церковнославянскый язык и Словене ВСЪЩНОСТ СА ОТ БЪЛГАРИТЕ. Затова и днес московитите надминаха Гьобелс с лъжите си , че сме татари и няма как да сме им дали вяра , език и АЗБУКА.САМО НА БЪЛГАРСКИ Е АЗ , А НА РУСКИ Е Я .Я .СЕГА ПРЕСТАНАХА ДА УПОТРЕБЯВАТ ТЕРМИНА азбука И ГО ЗАМЕНИХА С АЛФАБЕТ.Нашите историчари , които ЛЪЖАТ,КУПЕНИ ОТ ЧУЖБИНА С РУБЛы ,че сме татари и БУЛамач , да ги екстрадираме в АЛТАЙ , заради повтарянето на разийските лъжи , въпреки генетичните изследвания правени от швейцарци и италианци , че сме европейци и нямаме тюркски гени.Сега нашите предатели - историци и археолози пращат в Харвард за нови ДНК изследвания , екзотични , НЕБЪЛГАРСКИ МАТЕРИАЛ ЗА ИЗСЛЕДВАНИЯ , само и само да докажат , че не сме местни и наследници на най -многобройният народ ТРАКИте , а сме пришълци и сме тук по милостта на комшиите ни. В същото време нашето тракийско наследство се граби абчно от данайци , румънци , сърби и албанци.А славянството и азбуката и езикът от буснаците.Коментиран от #130
12:01 09.01.2021
128 истината е друга
До коментар #43 от "Свобода на говор":
Чети историята , но истинската , а не писаната в москва и повтаряна от рублофилите историци .За българите по днешните ни земи ,древните историци пи шат още от ІV век , има и карти. Само руските мошеници и фалшификатори продължават да се правят на македонци и продължават да ни лъжат , че сми турско-татарско племе занимаващо се с кражби .През 681 година е сключен поредният мирен договор между България и източната румска империя /ромеи - римляни/, не византия /от 17 век измислена /, с който те се задължават да ни плащат дънък /репарации/.Велика България от 630 на образованият в Константинопол , хпистиянин Кроват-Курбат граничи по р. Дунав с Франкската империя , обхваща днешните Унгария Румъния, Украйна и Русия до Кавказ .Сега братушките фалшифицират картите и я показват сато зържавица около Азовско море.Четете патриота- българин Павел Серафимов с факти , а не руските подлоги "български идторици" , които като македонците копират руските лъжи , и се правят на ударени за многото исторически автори и извори.Коментиран от #129
12:36 09.01.2021
129 Историята
До коментар #128 от "истината е друга":
е история - тя винаги служи на силните. Днес ние не сме силни, трябва да го признаем. А митът, че Георги Димитров е започнал процеса на македонизация на македонците следва да се преосмисли - той може би го е направил необратим, но не го е започвал. Погледнете събитията от началото на 20. век - кой с кого се бие в Македония? Кой арестува там Яворов /и четата му/например - и защо? Днес Македония Е Македония - и си имат и езику и територия - и опитите на България да бьде "по-големият брат" са обречени на неуспех. Исторически погледнато - процесът там е същият като процеса тук в средата на 19.век /прочетете публикациите на Раковски -аналогията на неговите твърдения с тези на днешните македонци са съпоставими .../19:43 09.01.2021
130 Нещо си се
До коментар #127 от "УМНЬооо":
объркал. По твоите мъдрости СМЕ СЛАВЯНИ, по официалната версия сме по-скоро траки... е, какви сме по произход - или - в зависимост от конюнктурата,а? Впрочем - Алцек знаеш ли кой е, защо има фамилии "булгарелли" в Италия...?А ДА ПРоЧЕТЕШ "ИМЕННИКА НА ПРАБЪЛГАРСКИТЕ ХАНОВЕ" И ПЕРФЕКТНОТО ИЗСЛЕДВАНЕ НА ПРОФ. МОСКОВ НА ТОЗИ ПАМЕТНИК - ТОЙ БЪЛГАРСКИ ИЛИ Е ИЛИ КОЙ ЗНАЕ? Всъщност - обидно ли е да произлисаш от коя и да е раса или от кой и да е етнос - важно е кой и какъв си сега и за какъв се смяташ /правото на самоопределение е изконно право!/Коментиран от #133
19:50 09.01.2021
131 Пере
До коментар #23 от "Перо":
Искаш ли истински шоколад тоблероне или още ядеш този безвкусния с кравата.20:36 09.01.2021
132 Анализатор
23:15 09.01.2021
133 ТракитеБългари
До коментар #130 от "Нещо си се":
Не съм се объркал. Словени е по-новото име на траките ГЕТИ=ГОТИ , които заедно с траките МИЗИ= БЪЛГАРИ са образували държавата България. Митичните славяни са всъщност са ТРАКИ -мизи и гети които се връщат ва България от море МОРУСА/балтийско/ и от днешна Украйна , която е истинската Рус.Там са емигрирали и после се връщат траките , наречени по -късно славяни.Славяни няма .За това пишат много хронисти , а нашите историци верни на Москва се правят на ударени.Трябва до им се ударят по 1 00тояги на голо , защото работят против България вече 130 години. След войните с ъс Санде Македонски и след завладяването на Дакия от Траян, са бягали траки , които после се връщат , а московците са като македонците , крадци откраднали името на истинската Рус.Затова в България има 000,000 исторически "славянски"паметници , всички са трако-български .Измислиха лъжата , че славяните горели труповете и затова няма следи .Обаче ДНК изследванията показват , че тракийските гени и гените на днешните българи са идентични ,т.е. ние носим гените на траките.Затова езикът на руснаците е най-близък до българският , защото , за тях е нов език , който научават чрез църквата. Те се обявяват за вождове на славяните , а те самите са тюрки и фино-угорски племена.55%от думите им са български от старобъргарският език , четвъртият свещен признат от Папата по предложение на Константин Философ -Кирил .Няма древен славянски език , това е старобългарският , фалшифициран от московците , като църкКоментиран от #134
02:44 10.01.2021
134 СЛЕД ПЪРВОТО
До коментар #133 от "ТракитеБългари":
ти изречение няма защо да се чете нататък. Следва, че цялата балтославянска общност са траки - доста странно твърдение, да не кажа - съизмеримо с македонския изблик на патриотизъм, според който едва ли не светът произлиза от митичния Македон. Хайде по-кротко с удобното за момента патриотарство. Значи и голяма част от скандинавците, в чиято топонимика присъстват доста славянски по произход субстратни елементи, са наследници на траките? Предполагам, че следващият ти довод ще е, че думата "славяни" е доста по-късно "изобретение" - позната неубедителна теза. Яврението съществува , независимо как ще го наречем.Коментиран от #136
09:21 10.01.2021
135 Лондон
17:07 10.01.2021
136 ТракитеБългари
До коментар #134 от "СЛЕД ПЪРВОТО":
Браво достигнал си до същината.Виж колко общи думи има в литовския и латвийския /които не са славяни според , твоите гАспадары -московците/ и тракийският език , сега български . Има на 800 тракийски думи в съвременният български език..Средновековните автори наричат моравци , поляци и московци венети , а българите словени.Славянството е шовинистична великоруска докрина за господство изобретена по времето на Екатерина , и Византия е от тогава .Преди е била Източна Римска империя/ромейска/.Руснаците са фанариоти и живеят с химерата , че са Третия Рим и са богоизбран народ .Но грешат Вторият Рим е Улпия Сердика 13 години .От тук Тракът Константин Велики е управлява Империята/Веселина Вачкова/.Тук е писан сирдикийският -миланският едикт.После , по стратегически съображения се спира на града на Траките Бизанти и гради Константинопол-Третият Рим.Според арабски хронисти и пътешественици по това време , предците на днешните руснаци са АГРЕСИВНО ТЮРКСКО ПЛЕМЕ, КОЕТО ПОСТОЯННО НАПАДА И ГРАБИ СВОИТЕ СЪСЕДИ-СЛАВЯНИ.ЧЕТИ СЕРИОЗНИ ДРЕВНИ АВТОРИ , А НЕ ФАЛШИВАТА И СКАЗОЧНА ,БЛЯДСКА ХИСТОРИ , КОЯТО Е ОТКРАДНАТА ОТ КИЕВСКАТА РУС. СЕГА СКОПЯНИТЕ ПО СЪЩИЯ КАЛЪП И МОСКОВСКИ ТЕЗИСИ КРАДАТ НАШАТА....17:29 10.01.2021
137 Патриот
18:35 10.01.2021
138 боклук професор
19:26 10.01.2021