EUvsDisinfo: Честване на нова война (оригинално заглавие: Celebrating a new war)
Вече сме в четвъртата година от пълномащабното нахлуване на Русия в Украйна и истинските амбиции на Москва са добре известни: да контролира, завладее и подчини цяла Украйна или колкото е възможно повече от нея. Да унищожи колкото е възможно повече от украинската икономика, селско стопанство, промишленост и инфраструктура, без да прави разлика между цивилни и военни цели. Да убива цивилни на случаен принцип.
Война без край и култ към смъртта
Неотдавнашните тържества по случай 80 години от края на Втората световна война оставиха ясни послания.
Повечето държави се стремят да изградят общества, в които няма място за агресия и война. Обаче днешна Русия се движи по различна траектория – повечето, ако не и всички важни аспекти на обществения живот, се военизират. Речите на Путин, включително тази на 9 май, въздигат милитаризацията почти до религиозно призвание – дори и Руската православна църква поде това послание. В Путиновата система, войната се превръща в резон д'етр и не можем да очакваме, че тази тенденция би могла да спре внезапно.
От скоро руските държавни медии възприеха практиката да показват вдовици на военни, които се скърбят за погубените си съпрузи, братя или синове и се прекланят пред тяхната саможертва в името на Русия – посланието е, че те са изпълнили най-висшия си дълг в живота. Тази практика бележи ново ниво в държавната пропаганда и е очевиден опит за противопоставяне срещу Руския комитет на войнишките майки – доста гласовита в миналото местна гражданска организация, сега с наложени ограничения по съдебен път. Всъщност руските власти въвеждат един своеобразен култ към смъртта паралелно с грандиозните военни паради, които поглъщат индивида в колектива. Tази практика е и явен опит на Москва да прикрие и преодолее една последица, която сама си причини: а именно прекомерно високия брой жертви.
Новата битка: мирните преговори
Описаните по-горе послания идват на фона на колебливия подход на Москва към предстоящите мирни преговори. Призивът за 30-дневно безусловно прекратяване на огъня от европейските лидери, подкрепени от САЩ и Украйна, и предизвикателството на президента Зеленски към Путин за провеждане на директни преговори в Турция бяха посрещнати с PR контраофанзива. Руските държавни и прокремълски медии настояват фокусът на преговорите да бъде върху „основополагащите причини“ за проблемите между Русия и Запада.
Руските държавни медии излъчват самоувереност, но под нея прозира нервност от перспективата за среща лице в лице в Турция със Зеленски и евентуално Тръмп. Докъде би довело това? От нервността се бяга като се настоява първо да се преодолеят т.нар. „основнополагащи причини“. За кой ли път руските държавни медии бяха мобилизирани да изтъкват как президентът Зеленски не бил легитимен или как би отхвърлил среща. Всичко това се прави, за да се ограничат очакванията за директна среща между Путин и Зеленски.
„Коренни причини“...
Така наречените основополагащи или „коренни” причини за войната в Украйна са претекст, който Кремъл използва, за да възпрепятства, бави или напълно да отхвърля преговорите. Точките на Кремъл се отнасят до няколко пречки, ключовите от които са: едностранните искания на Путин към НАТО от декември 2021 г. (което означава връщане на НАТО към състоянието му от 1997 г., преди разширяването); под претекст на т.нар. „денацификация“ се изисква отстраняване на демократично избрания президент Зеленски и украинското политическо ръководство; и Украйна трябва де факто да се разоръжи, да има статут на неутрална държава и да не се присъединява към НАТО – евентуално с незначителни, т.е. почти безсмислени гаранции за сигурност. Към това можем да добавим и твърдението от руска страна, че окупираният Крим и големи части от Източна Украйна са руска територия.
По всяка вероятност подходът на Русия е първо да се обърне внимание на т.нар. „коренни причини“ и тази дискусия да се използва, за да се обяви прекратяване на огъня – или по-скоро пауза за възстановяване на силите, а след това Русия да продължи към нови битки.
Други теми в тазседмичния преглед от EUvsDisinfo:
- Кремъл гледа на света през своя собствена изкривена призма и затова тази седмица обяви, че наркомани и неморални хора управляват Европа. Твърдението дойде веднага след като бяха разпространени кадрите, които показаха как френският президент Еманюел Макрон вдига смачкан бял предмет от маса, на която седи до германския канцлер Фридрих Мерц и британския премиер Киър Стармър по време на късна среща в Киев. Дали е било пликче с наркотици? Разбира се, че не. Било е просто смачкана кърпичка и френските власти бързо показаха колко абсурдни са внушенията на Кремъл. Това е класически пример за разпространение на безпочвени конспиративни теории с намеци за злоупотреба с наркотици. Те са част от т.нар. „хаха-ганда“ на Кремъл – пропаганда чрез присмех – за дискредитиране на европейските усилия за мир. Това е и евтин начин да се отклони вниманието от важните въпроси.
- Кремъл също така разпространи безпочвено обвинение в колониализъм срещу Европа – че ЕС цели да колонизира Централна Азия, за да замени изгубения регион Сахел. Това беше опит да се дискредитира първата среща на върха ЕС-Централна Азия и да се отвлече вниманието от колониалните и имперски амбиции на самата Русия. ЕС основава сътрудничеството си с партньорите на споделени ценности, принципи и цели. А стратегията ЕС-Централна Азия очертава като приоритетни направления инвестициите в регионално сътрудничество и партньорство за устойчивост и просперитет. Русия обаче възприема тези независими действия от страна на суверенни държави от Централна Азия като заплаха за това, което счита за своя „сфера на влияние“ – манталитет от времената на Студената война.
- За финал, Москва обяви, че заплахите на върховния представител на ЕС Кая Калас разкриват неуважението на ЕС към жертвите от Втората световна война. Тук виждаме свидетелство за ревизионисткия прочит на историята, който няма нищо общо с истината. Коментарът на Калас подчертава принципната позиция на ЕС срещу легитимирането на военната агресия на Русия чрез участие в организирани от Кремъл възпоменания. Това не е кампания на „русофобия“, а защита на споделените европейски ценности – демокрация, мир и уважение към суверенитета. В контраст на това, използването от страна на Русия на историческата памет за оправдаване на агресията е част от по-широка кампания на исторически ревизионизъм.
Нека не се оставяме да бъдем заблуждавани.
EUvsDisinfo/ превод: Представителство на Европейската комисия в България
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
Коментиран от #3, #50, #132, #143, #149
08:56 16.05.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Бъдеще
Коментиран от #166, #208
08:59 16.05.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Софиянец
евро обществата сътвориха две световни войни и пуснаха атомни бомби върху цивилни, и не са спрели да водят войни до ден днешен! Да не говорим за геноцида в Палестина!
09:00 16.05.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Кликнах на статията
И познах!
Пак е събрало кураж нашето момче! Браво!
Коментиран от #24, #37, #108
09:00 16.05.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Тц, тц, тц!
09:02 16.05.2025
17 Град Козлодуй
До коментар #3 от "Пешо":
Психопати са тези, които издигат в култ вийната и смъртта както и българските им лизачи.Коментиран от #136
09:02 16.05.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Злобното Джуджи
09:03 16.05.2025
22 Вичо каяната
09:03 16.05.2025
23 В В.П.
09:03 16.05.2025
24 Ъхъ
До коментар #11 от "Кликнах на статията":
Вече го познавам само по заглавията! Болен човек!09:03 16.05.2025
25 защо
И завършвам с извода на автора "Нека не се оставяме да бъдем заблуждавани."
Коментиран от #31
09:03 16.05.2025
26 Руснаков
09:03 16.05.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 В В.П.
09:05 16.05.2025
31 гост
До коментар #25 от "защо":
....нямаШЕ...до сега,преди грабителска Русия да заграби по стар руски обичай 5 чужди територии,пиши адекватно...Коментиран от #59, #104
09:05 16.05.2025
32 Поправка
09:05 16.05.2025
33 шаа
09:06 16.05.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Верно ли
09:07 16.05.2025
36 гост
Коментиран от #56
09:08 16.05.2025
37 Иначе се е постарал
До коментар #11 от "Кликнах на статията":
Дори се е опитал да оцвети най-важното с цветовете на дъгата!09:08 16.05.2025
38 БСП Обединена Левица за Радев
Коментиран от #105
09:09 16.05.2025
39 ТОЯ СПИСВАЧ
09:09 16.05.2025
40 Да бе , да ?! 🤔
09:09 16.05.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 ТОВА МОМЧЕ DENIZZZZ
09:12 16.05.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Кико
1. Визираните от мъдреца миролюбиви общества са отговорни за 90% от войните в последните 125 години.
2. Загиналите цивилни украинци за трите години война са по-малко от цивилните жертви, които една крайно цивилизована страна издумква за ЕДИН ден в една особено миролюбива акция в една прословута ивица.
3. Когато миролюбивите САЩ изкормиха Ирак, те унищожиха само за два месеца над 300 000 цивилни иракчани, осигурявайки така огнения коридор за влизане в Багдад. Направиха го без да им мигне окото. Гледам, че и оченцата на Денис не мигат по този повод.
4. Да приписваш на една вражеска държава собствените си аморални мисли и действия е характерно за отявлената военна пропаганда.
Коментиран от #53
09:12 16.05.2025
45 Вичо каяната
09:12 16.05.2025
46 смолата
Коментиран от #65, #122
09:13 16.05.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 В В.П.
Коментиран от #52
09:14 16.05.2025
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 АМ ЧИ ТИ
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
КО ПРАЙШ ТУКАТАКЪВ ЦЕНЕН КАДЪР
09:14 16.05.2025
51 Съгласен
Коментиран от #249
09:15 16.05.2025
52 Време е да се събудиш!
До коментар #48 от "В В.П.":
Явно имаш някакъв проблем.Коментиран от #94
09:16 16.05.2025
53 Серьога
До коментар #44 от "Кико":
Кво бе, кой в Европа през последните 80 години напада почти всичките си съседи, както русия и държи поробените народи в рф със сила и страх?Коментиран от #68, #72, #128
09:17 16.05.2025
54 хахх
Коментиран от #87
09:17 16.05.2025
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Само дето
До коментар #36 от "гост":
Денис не е автора на статията. Виж какво пише най- отдолу под текста.09:18 16.05.2025
57 E, то да умреш
09:18 16.05.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Твои територии ли
До коментар #31 от "гост":
са "заграбени"? Или са на Зеленски и бандеровците му?Или това са територии на местното население там??? Та местното население участва в СВО за да си ги опази!
А и как са "заграбени"? Вероятно "непредизвикано и пъкномащабно", ли?
А ако Русия не е враг вече, как психопатите ще дерат народите си с 800 милиарда? С какво ще ги плашат? И какво ще стане с НАТО в Европа?
Коментиран от #80
09:19 16.05.2025
60 Гост
09:20 16.05.2025
61 хахх
Коментиран от #100
09:20 16.05.2025
62 Вичо каяната
09:21 16.05.2025
63 Не се напъвайте!
Малко ви е "оперативната памет" 😂 или "хардуера" е тотално амортизиран и затова не можете да съчините нищо оригинално и логично. 😁
Няма смисъл да се напъвате с писането на мaлoyмни коментари!
09:21 16.05.2025
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Мисля
До коментар #46 от "смолата":
Че си тотално объркан. Имаш тежки информационни дифицити. Нивото на пропагандно облъчване ти е в критични стойности. Оправяй сеКоментиран от #83
09:22 16.05.2025
66 Безобразие
Нека всеки си зададе въпроса какво градивни нещо направиха, създадоха, сътвориха за България за последните 20 г. - НИЩО, освен че разрушиха това което имахме, ограбиха и раздадоха България къс по къс. И тези искат да ни кажат кой да мразим и кой не използвайки купените от тях медии.
09:22 16.05.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Съседите не се нападат
До коментар #53 от "Серьога":
Те се присъединяват икономически , политически,а отскоро и военно под общото управление на ЕК.И като членове на НАТО водят военни действия далеч от границите си, за да свалят диктатури и да налагат демокрация.Коментиран от #86
09:24 16.05.2025
69 Денисе,ясно е
09:25 16.05.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Край
09:25 16.05.2025
72 До тоя с помпичката за плюсове
До коментар #53 от "Серьога":
Браво!Ама и ние си имаме инструменти!
/Урсула/
Коментиран от #81
09:26 16.05.2025
73 Култ към смърта в Русия....
09:26 16.05.2025
74 Радио Ереван
09:27 16.05.2025
75 Хихихи
09:28 16.05.2025
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 А сега и една статия за Израел
Винаги когато прочетете..."руски нападения в Украйна" мислете за Газа и Ливан и правете аналогия с израелските нападения! Повтаряйте си: Леле какъв добряк е Путин....Леле какъв добряк е Путин....Леле какъв добряк е Путин....
09:29 16.05.2025
78 Факти
09:29 16.05.2025
79 АЙДЕ ГЪЧ
09:29 16.05.2025
80 гост
До коментар #59 от "Твои територии ли":
Забърши пяната....Европа нямаше и най малко намерение да се въоръжава...да спира газа и нефта....След почти 200 год.неутралитет Швеция и Финландия влезнаха в НАТО.Всичко това стана благодарение на грабителският манталитет на промитите...набий си го в...................Местното население доброволно отива да се бие подтиквано от дулата на Калашниците.Военнополицейска грабителска държава,от древността та до наши дни..това е Русия.Коментиран от #97
09:29 16.05.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 В В.П.
09:30 16.05.2025
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Рядко тъпа статия
Коментиран от #112
09:31 16.05.2025
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Освен това
До коментар #68 от "Съседите не се нападат":
в РФ са опазени от "новите ценности" и "модерната биология"!Коментиран от #123
09:32 16.05.2025
87 гост
До коментар #54 от "хахх":
същите като от Кремъл..нали е така09:32 16.05.2025
88 Нова религия ли?
Коментиран от #117
09:33 16.05.2025
89 Ивелин Михайлов
09:33 16.05.2025
90 Руснаков
До коментар #85 от "Тома":
Защото тук е сборище на проруските талибани,кьорав ли си.09:33 16.05.2025
91 Ван
Впрягат целия Запад против Русия и тя да се снижава и мълчи ли?
09:35 16.05.2025
92 Как
Коментиран от #98
09:35 16.05.2025
93 Много ясно че
09:36 16.05.2025
94 Има, и то голям....
До коментар #52 от "Време е да се събудиш!":
Хвърля си хапчетата през балкона и лъже че ги пие редовно.09:36 16.05.2025
95 Пpъчат
09:37 16.05.2025
96 Пpъчат
09:38 16.05.2025
97 Така ли?
До коментар #80 от "гост":
А кой пита народите на Европа какви са им намеренията?Кой пита финландците? Кой пита шведите?
Кой ги лиши от неутралитета чрез който процъфтяваха?
Кой лъже ежедневно че Русия се е юрнала да напада Еврепа непредизвикано? Кой предизвиква непрекъснато Русия?
Коментиран от #115
09:39 16.05.2025
98 Ами да умират...
До коментар #92 от "Как":
Ма... м... а..им, защо тормозят и убиват другите народи, като им е кеф да умират да се избиват помежду си и да умират, никой няма да заплаче за тях.
09:39 16.05.2025
99 Скот Ритър
09:41 16.05.2025
100 Пpъчат
До коментар #61 от "хахх":
Затова ли в русия има толкова шалвaри?09:41 16.05.2025
101 Я пък тоя
живота"
Ами правилно, я ми кажете една държава която да не почита смъртта на човек дал живота си в името на страната си.
Но когато го прави Русия, видиш ли това е грозно, неправилно, култ към смъртта.
Надолу няма да чета, това ми стига.
Долни хора сте, без капка съвест, лъжци и манипулатори.
09:42 16.05.2025
102 Тервел
09:43 16.05.2025
103 И в коя държава е имало
Коментиран от #130
09:43 16.05.2025
104 Орк
До коментар #31 от "гост":
Чужое не берем, но и свое не отдадим!09:43 16.05.2025
105 Човек
До коментар #38 от "БСП Обединена Левица за Радев":
Какъв хищник може да е китайската губерния Русия? Обикновеният руснак е по-беден от обикновения българин, пък нека се утешава, че бил някакъв хищник. Има безброй малки държавици, чиито поданици живеят безкрайно по-добре от руснаците. Това е важното в този живот. Русия е пълен провал в нещата, които имат смисъл - свобода и жизнен стандарт.09:43 16.05.2025
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Повечето държави
09:44 16.05.2025
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Диригент маестро Камжалов
09:45 16.05.2025
110 Е да де...
09:46 16.05.2025
111 212
09:46 16.05.2025
112 До скоро ни заливаше
До коментар #84 от "Рядко тъпа статия":
с блога си, "Бесарабски Фронт" но му стана неудобно и сега е открил този източник на безумия!А може и да е член от него! Казват в Уикипедия че имамало грантове и там. Някакъв чех сам го основал.
09:47 16.05.2025
113 дЖамба zzz
09:47 16.05.2025
114 Марко Барези
09:47 16.05.2025
115 гост
До коментар #97 от "Така ли?":
И Европа и Швеция и Финландия имат Правителства,хората са ги избрали и те решават...Видяха какво стана с неутралитета на Украйна и за това побързаха да влезнат в НАТО за да няма следваща серия от грабителският руски филм.До последно Кремъл лъжеше че няма да напада Украйна...спомняш ли си.На тези крепостни НИКОГА не трябва да имаш вяра,най вече съседите.Отвори документи и виж с кои съседи е воювала...Финландците много добре знаят руският нрав.Коментиран от #145
09:48 16.05.2025
116 Браво, ......
09:48 16.05.2025
117 Човек
До коментар #88 от "Нова религия ли?":
Какъв хищник може да е китайската губерния Русия? Обикновеният руснак е по-беден от обикновения българин, пък нека се утешава, че бил някакъв хищник. Има безброй малки държавици, чиито поданици живеят безкрайно по-добре от руснаците. Това е важното в този живот. Русия е пълен провал в нещата, които имат смисъл - свобода и жизнен стандарт.09:48 16.05.2025
118 Стоенчо
09:48 16.05.2025
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Разкаян русифил
09:49 16.05.2025
121 Точен
09:49 16.05.2025
122 стоян
До коментар #46 от "смолата":
До 46 ком - за кои славяни говориш другар от мюслюманската федерация на 22 републики и москвабад град с 4 милиона мюслюмани по официални данни - за варяго монголите дето се писали че са славяни населяващи москвабад09:49 16.05.2025
123 Симолията
До коментар #86 от "Освен това":
Че къ няма да са опазени ,нали са с 400 години назад във времето😁
09:49 16.05.2025
124 ПРОСТОПИСЕЦ
09:49 16.05.2025
125 Шапка му свалям
09:51 16.05.2025
126 Елементарна
09:51 16.05.2025
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Отговор
До коментар #53 от "Серьога":
Ами натовска Турция : войската ѝ е окупирала части от Ирак , Либия , Сирия ...Коментиран от #137, #144
09:55 16.05.2025
129 Закривай!
09:55 16.05.2025
130 стоян
До коментар #103 от "И в коя държава е имало":
До 103 ком - а защо путин не направи и тържества по случай първата световна когато капитулираха и германците ги пощадиха - или този резил трябва да се криеКоментиран от #138, #140
09:56 16.05.2025
131 🇧🇬🇷🇺
09:56 16.05.2025
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 новата религия на Израел каква е?
09:57 16.05.2025
135 Динисчо
09:57 16.05.2025
136 Жълтопаветен канибал
До коментар #17 от "Град Козлодуй":
Сиреч ФAЩ и натовския им башибозук?09:58 16.05.2025
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Кво казваш? Че не разбрах
До коментар #130 от "стоян":
Първата световна война е военен конфликт, продължил от 28 юли 1914 до 11 ноември 1918 година. В него се включват повечето Велики сили, обединени в две противостоящи коалиции – Антантата (Франция, Руска империя, Великобритания, Сърбия, впоследствие САЩ и други държави), срещу Централните сили (Германия, Австро-Унгария, Османска империя и България...09:59 16.05.2025
139 Българин
10:01 16.05.2025
140 Този коментар е премахнат от модератор.
141 РУСИЯ Е ВЕЛИКА
10:02 16.05.2025
142 пичомачо
10:03 16.05.2025
143 В Росия
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
всички са с промити мозъци и поради това,са изключително опасни.И тук има доста от тях!10:03 16.05.2025
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Спомням си
До коментар #115 от "гост":
Че Русия наистина искаше мирно дипломатично решаване на проблемите и разбира се не вярваше че ще се стигне до тук.А за Финландия и Швеция- такива неща като НАТО не се решават от правителства, а с референдуми. Тогава се разбира какво иска народа. Особено във време, когато Клаус Шваб назначава и внедрява политици и правителства(по негови собствени думи) а и на избори народа може лесно да бъде излъган от слаткодумци които после вършат съвсем друго. Птимери колкото искаш, но най-трагичния е Зеленски - Слугата на Народа
10:05 16.05.2025
146 Копейките изведнъж ще изчезнат
10:05 16.05.2025
147 Боташ е прокси
10:05 16.05.2025
148 Виж кво Денисчо Джамбазов
Коментиран от #150, #185
10:06 16.05.2025
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 верно ли?
До коментар #148 от "Виж кво Денисчо Джамбазов":
Румъния, Литва, Латвия , Естония нямат натовски танкчета? Защо баш Украйна ви извади очите?Коментиран от #157, #182, #194
10:07 16.05.2025
151 !!!?
10:08 16.05.2025
152 Име
10:09 16.05.2025
153 Рублевка
Коментиран от #155
10:10 16.05.2025
154 Хахахаха
Нека не се оставяме да бъдем заблуждавани.
Ние това правим. Не се оставяме разни подлоги на ясла като EUvsDisinfo да ни бръщолевят глупости на търкалета.
10:11 16.05.2025
155 хе хе
До коментар #153 от "Рублевка":
През относително кратката си история от 1917 насам Русия няма спечелена война.10:12 16.05.2025
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Жълтопаветен канибал
До коментар #150 от "верно ли?":
Защото осем години бандеропитеците трепаха руснаци. Защото две седмици преди 24.02.2022 г. към Ростов на Дон вървяха безчислени колони от автобуси, извозващи бежанци от ДНР и ЛНР, поради неколкократно засилените обстрели от страна на укровермахта.10:14 16.05.2025
158 Попа
10:15 16.05.2025
159 Анализатор
Коментиран от #162
10:16 16.05.2025
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 И в кой точно
10:18 16.05.2025
162 Попа
До коментар #159 от "Анализатор":
Путин е пожелал да не го балсамирват, а да го спиртосат!10:19 16.05.2025
163 бомбандира невинни жени, деца и старци
До коментар #160 от "Българин":
Ама нацистки Израел! Подкрепян от Запада. Русия определено не го прави.... що пишеш глупости ?10:20 16.05.2025
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Ох божкееееее
10:23 16.05.2025
166 Хахахаха
До коментар #6 от "Бъдеще":
Как напредва? Със смърт нали? Това ли трябва да са новите успехи? Смърт?Коментиран от #184
10:23 16.05.2025
167 Рублевка
Руснаците са красив народ! Имали са и имат велики учени, писатели, живописци, пълководци, императори, политици...
Не си изключват зиме отоплението поради липса на пари, както българските.
Русия е световен производител на пшеница и там няма глад.
Руснаците са ни освободили след ЖЕСТОКИТЕ кланетата в Стара Загора, Перущица, Батак...
За това, какви жилища имат, вижте в нета "Рублевка".
Коментиран от #175
10:23 16.05.2025
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Жълтопаветен канибал
До коментар #160 от "Българин":
Да убива, взривява и бомбандира нЪТювски терористи и наемнически башибозук. Обикновено Укровермахта воюва или използва като жив щит, жени и деца. Униатите от Укровермахта също воюват срещу православието!10:26 16.05.2025
170 Да се знае
До коментар #156 от "Ти си пиши глупостите":
Не Българите а русофилията сте за Русия Българите сме за правдата спиране на окупацията и възстановяване на мира Още нещо СУкрайна имаме някаква кръвна връзка от вековете с руснаците никаква Даже и такъв измислен етнос нямаКоментиран от #177
10:27 16.05.2025
171 Рублевка
10:28 16.05.2025
172 Уточнение
И врабчетата вече ви се смеят!
10:28 16.05.2025
173 Българите сме за Русия
Коментиран от #178, #188, #238
10:29 16.05.2025
174 Възмутен
"Повечето държави се стремят да изградят общества, в които няма място за агресия и война" - ами мъчат се ама нещо особено на "отбранителното" НАТО никак не им се получава. Сигурно според тези нямаше никаква агресия и никаква война в Ирак, Либия, Афганистан, Сирия, Сомалия, Судан, Югославия. Да не говорим за цветните революции организирани от тях или пък убийствата на учени в Ирак например и на всеки неудобен.
Да не говорим пък че Тръмп съвсем неагресивно си взе Панама и съвсем неагресивно иска Канада и Гренландия - то търговската война, санкциите и ембаргото на почти целия свят не са никаква агресия.
Да не говорим че съвсем неагресивно избиха стотици хиляди палестинци, завзеха територии от съседни държави и искат да изгонят палестинците от собствените им територии в съседни държави - това е неагресивен геноцид.
Да не говорим пък за финансирането и въоръжаването на главорезите от Ал Кайда които да свалят неудобния президент на Сирия - видиш ли той бил диктатор ама това че "новата власт" в Сирия изкла цели села и общности не го видяха.
Цялата "евроатлантическа" пропаганда е едно платено лицемерие.
10:30 16.05.2025
175 стоян георгиев
До коментар #167 от "Рублевка":
Като е толкова хубаво там що три милиона избягаха в германия да чистят улиците?що ни един от вас техните фенове не отиде в русия зимата дето не си изключвали парното?що бе другар? Повтаряш едни и същи препечатани от инструктура ти лъжи ама нямаш отговор на въпросите деро идват след това?Коментиран от #195, #199
10:31 16.05.2025
176 Пеньо Пенев
10:31 16.05.2025
177 Колко анкети дори в този сайт го
До коментар #170 от "Да се знае":
Доказаха ? Ще обобщим ли фактите....Българите масово сме за Русия и мразим престъпното НАТО ! .......Под статията "Имат ли САЩ пръст в убийството на Игор Кирилов?"
В анкетата ЗА и ПРОТИВ НАТО резултата е За НАТО 22% ...... За Русия са 78% от гласувалите.
Да припомня също че под статията от 17 Декември, 2024
"Започна ли директната война между Русия и НАТО?" ==== Анкетата "ЗА РУСИЯ" или "ЗА НАТО" Резултата беше 807 гласа- 75% ЗА РУСИЯ срещу 25% - 257 гласа ЗА НАТО. Това е истината, това са реалностите. Глас народен- глас божий...Да обобщим фактите:
През 2024 г. В над 100 различни анкети в различни сайтове никъде е нямало подкрепа за НАТО и Атлантизма повече от 27% Абсолютно никъде. Това са фактите хора. Проблема е че се прави всичко възможно да няма висока избирателна активност. Пунта на атлантенцата
Коментиран от #186
10:32 16.05.2025
178 Всичките българи са за....
До коментар #173 от "Българите сме за Русия":
Русия?, аз поне не виждам да са всичките, само едни креслив лузъри наричат ги копейки са за Русия, кълнат се че я обичат повече от България ама стоят на безопасно разстояние от нея, и не са много, само че врякат най силно и създават илюзия че са много, така не намесвай българите че всички са само убийци и мазохисти.10:34 16.05.2025
179 Прокажена русия
Коментиран от #187, #190, #198
10:34 16.05.2025
180 Изкукуригал
10:34 16.05.2025
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 Хахаха
До коментар #150 от "верно ли?":
"Румъния, Литва, Латвия , Естония нямат натовски танкчета?"Ми именно де. НАТО се настраха с това рвзширяване и някой трябваше да го отнесе. Просто Украйна изтегли късата клечка.
Коментиран от #191
10:36 16.05.2025
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 Хиперзвукова пералня Урсула 3000
До коментар #166 от "Хахахаха":
Е няма как, фашистите трябва да се пращат при Бандера... После ще празнуват живота с песни като Ден Победи....10:36 16.05.2025
185 Факти
До коментар #148 от "Виж кво Денисчо Джамбазов":
Съседът е паркирал натовско танкче, защото му е писнало да го нападаш без причина, да убиваш и рушиш у тях. И като го паркира ти подвиваш опашка и спираш да го нападаш. Русия нападна Украйна именно защото НЕ Е в НАТО.10:37 16.05.2025
186 Щом е така....
До коментар #177 от "Колко анкети дори в този сайт го":
Тези които сте за Русия събирайте си парцалите и заминавайте за там, каква работа имате в Европейска и Натовска България?Коментиран от #193
10:37 16.05.2025
187 ЕВропа е люлка на цивилизацията....хохо
До коментар #179 от "Прокажена русия":
А познай обаче в "люлката" на люлките примернокой е бил основният бизнес в района на Ватерло 20 години след битката? Ровене на кокали, транспортиране до Великобритания и с парни трошачки производство на фосфатна тор. По тази причина сега там кости няма пич. (Ватерло: хилядите загинали са били преработени на тор?)...... само дето не са хилядите а десетки и стотици хилядите...Впрочем тази фосфатна тор после е била извозвана с кораби предимно за колониите на Великобритания за торене на захарната тръстика. Че толкова относно варварството на запада .........и люлката....
Коментиран от #192
10:38 16.05.2025
188 слабоумните българи
До коментар #173 от "Българите сме за Русия":
слабоумните българи са за русия!!!10:39 16.05.2025
189 заПАДА
10:40 16.05.2025
190 Хахахаха
До коментар #179 от "Прокажена русия":
"ЕВропа е люлка на цивилизацията..."Европа е свърталище на наркомани и обратни. Ако това е "цивилизацията", тури и пепел.🤣
Коментиран от #196
10:40 16.05.2025
191 Човек
До коментар #182 от "Хахаха":
Русия се е нacpaла най-много от всички с разширяването и въоръжаването. Русия създаде НАТО и Русия го разширява. НАТО не се е появило заради Китай...Коментиран от #203
10:40 16.05.2025
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 Заради
До коментар #150 от "верно ли?":
ключовата роля на Украйна на енергийните пазари на Европа с повече от 22 000км газопроводи за експорт на руски газ.10:43 16.05.2025
195 Рублевка
До коментар #175 от "стоян георгиев":
Питай тях защо. Ти откъде ги видя? От Максуда Германия не се вижда.10:44 16.05.2025
196 от русия само бомби
До коментар #190 от "Хахахаха":
Я кажи какво полезно за хората в близките 80 години е измислила русия? ..Телефони , Интернет , коли ,перални ?Още са на външни клозети руските крепостни...Коментиран от #204, #236
10:46 16.05.2025
197 Попа
10:46 16.05.2025
198 Жълтопаветен канибал
До коментар #179 от "Прокажена русия":
Прокажени евроатлантически "мозъци". Сега ще ви споделя нещо за "цивилизованата" Европистания, фашистки експерименти типични за европейците:Експериментът с малките датчани
Същността на това беше следната: датчаните решиха, че за да прогресира обществото, са му нужни умни и силни елити, затова решиха да вземат сираците на континента и да ги превъзпитат, но дори първата стъпка не върви по план. Вместо сираците, за които претендираха, датчаните започнаха насилствено да вземат деца от семействата им. От 22 деца само 6 са сираци, останалите 16 са насилствено отнети от семействата си. Твърди се, че най-младият е бил на 9 години.
Стерилизация на населението на Гренландия
Дейностите на Дания в Гренландия през миналия век не се ограничават само до кражби на деца. През 1966 г. датските власти решават, че трябва да намалят раждаемостта в Гренландия....
Интересното е, че насилствената стерилизация на коренното население е обичайна практика в западните страни. През 2023 г. АП публикува статия, в която се посочва, че тази практика все още се използва в Канада.
За повече инфо си търсете! Та толкова за "цивилизованата" блудница Европистания! Люлката на нацизма и фашизма!
10:47 16.05.2025
199 Ами
До коментар #175 от "стоян георгиев":
"Като е толкова хубаво там що три милиона избягаха в германия да чистят улиците?"Същия въпрос:
Като е толкова убаво у нас, що половин България отиде да гледа разни психично болни бабички в Австрия, на къра в Англия и така нататък. Що? Нали ние сме "европейци"?🤣
Щото на 150млн руснаци, 3млн са нищо, но на 5млн българи да ги няма 3млн, това вече е страшно.
Коментиран от #200
10:48 16.05.2025
200 Попа
До коментар #199 от "Ами":
Защо руснетата не си гледат тяхните си бабички? А?Коментиран от #202
10:50 16.05.2025
201 Иван
Коментиран от #210, #213
10:53 16.05.2025
202 Защо?
До коментар #200 от "Попа":
Мен не ме интересуват руснаците. Питам, защо българите станаха бели роби в Европа? Да речем, че за руснаците е приемливо....Но защо ние - баш европейците станахме слуги из Европата?Коментиран от #207, #220
10:55 16.05.2025
203 Направи справка
До коментар #191 от "Човек":
кога се създава НАТО и кога Варшавският договор, вместо да пишеш наизуст.10:57 16.05.2025
204 Запознат
До коментар #196 от "от русия само бомби":
"Я кажи какво полезно за хората в близките 80 години е измислила русия?"Не знам за Русия но виж Европа е измислила много полезни неща - например Инквизицията, горенето на клади на учени пък после на вещици, газовите камери и индустриалното изтребване на хора. Робството, и колониализма - например цивилизованите белгийци какво са вършели в Конго или пък цивилизованите англичани в колониите си.
Коментиран от #215
10:58 16.05.2025
205 Този коментар е премахнат от модератор.
206 Доротея
Коментиран от #228
10:59 16.05.2025
207 Ти слугуваш ли из Европа?
До коментар #202 от "Защо?":
Ако слугуваш някой насила ли те прати там?Коментиран от #214
10:59 16.05.2025
208 Смях
До коментар #6 от "Бъдеще":
Пролетта на 2022 г. Русия беше превзела 27% от Украйна, а в момента са 19% и са толкова от 3 години вече. Голямо "напредване", няма що. Да не говорим, че 9 месеца не е освободила своята територия. Икономиката й пък е на ниво от преди 2013 г. и изпадна от осмо на 11-то място в света. Така както е тръгнала, Русия съвсем скоро ще задмине Китай, ЕС и САЩ...Коментиран от #216, #253
11:00 16.05.2025
209 666
„Като не плащаш, няма музиката“ друга крайност става въпрос за война на Израел срещу „Хамас“ която се води без убити ранени разрушения болници училища хуманитарни кризи липси на вода храна лекарства
Извода ако не знаете фурнаджийската лопата има две страни може и така и така
11:01 16.05.2025
210 Зевзек
До коментар #201 от "Иван":
"В Русия от детската градина ги учат на война и колко е хубаво да умреш за родината."Пък в Европа от детската градина ги учат че може да си избираш сам пола и колко е хубаво да си продаваш родината.
11:01 16.05.2025
211 Този коментар е премахнат от модератор.
212 пРОСИЯ Е КОЧИНА
11:03 16.05.2025
213 Вуте...
До коментар #201 от "Иван":
Е па лошо нема, да си мрът щом така им аресва, само да не излизат от тяхната си територия, то файда от тех нема, само зарар.11:03 16.05.2025
214 Жълтопаветен канибал
До коментар #207 от "Ти слугуваш ли из Европа?":
Близо 600 български села са изчезнали от картата на страната. Това сочи статистиката, според която нацията продължава да се топи със страшна сила. Цифрите показват, че 571 села от общо 5 000 са или напълно обюзлюдени или с по един жител.Европейският път на развитие разруши България!
Коментиран от #223
11:04 16.05.2025
215 Артилерист
До коментар #204 от "Запознат":
Как руснаците са завзели Кавказ, бе "запознат", колко народи са избили руснаците между Урал и Тихият океан? Или според русофилските ви представи всички тези народи доброволно и с радост са са присъединили към империята?Коментиран от #221
11:05 16.05.2025
216 Учуден
До коментар #208 от "Смях":
"Икономиката й пък е на ниво от преди 2013 г. и изпадна от осмо на 11-то място в света"Ами господарите ти от МВФ са на друго мнение - че е първа в Европа и четвърта в света. Вземете уточнете опорките. Или от посолството са ви казали че ако не съответства на опорките значи тези които са го казали са "руски наколенки".
Коментиран от #222
11:05 16.05.2025
217 Българин
До коментар #205 от "Християнин":
Интересно как всички комунисти и русофили изведнъж станахте православни християни?Истината е, че вашето и руското православие са ерес и богохулство.
Руското и русофилското православие е ПУТИНОСЛАВИЕ. При него Божиите заповеди "Не кради", "Не лъжи", "Не убивай" не важат! И всичко в него е насочено към едно - обожествяването на Путин.
11:07 16.05.2025
218 Поп Киро Гундяев, патриарх на Русия
11:08 16.05.2025
219 Този коментар е премахнат от модератор.
220 Попа
До коментар #202 от "Защо?":
Всички социалистически страни сме по зле от най бедната западноевропейска страна! 35 години не стигат, за да се ремонтира рушената ни 45 години държава.Коментиран от #224, #230
11:10 16.05.2025
221 Запознат
До коментар #215 от "Артилерист":
"колко народи са избили руснаците между Урал и Тихият океан?"Е и колко народи са "избили" според опорките - тези народи и сега са там и даже републики имат за разлика от местното население на двете Америки и Австралия - можеш ли ми посочи някой щат населен с индианци в Северна или Южна Америка. Даже и сега съвсем "цивилизовано" са натикани в резервати. Робството можеш ли ми каза до кога съществува в "цивилизована" Америка, можеш ли ми каза кога е последния случай на горене на клада на "вещица".
Коментиран от #231
11:12 16.05.2025
222 😅😂😆.....
До коментар #216 от "Учуден":
Първа в Европа и четвърта в света ли? 🤣, щом казваш добре така да е, тебе от къде те изтърваха 🤣Коментиран от #232
11:12 16.05.2025
223 Да бе...
До коментар #214 от "Жълтопаветен канибал":
Европейският път разрушил България, ако не беше Европа да ни съжали и приеме сега щяхме да сме най зле на Балканите, и албанците щяха да са пред нас, а ти като не ставаш на работа не ти е виновен Европейският съюз.Коментиран от #229, #235
11:17 16.05.2025
224 Този коментар е премахнат от модератор.
225 Александър Дугин
Вярата в Путин е като вярата в императора. Не, не в Бог, но не просто в човек. Това е вяра в Русия. Звучи като кодекса на самурая, ако вашата борба е вярна, значи целта ѝ е вярна.
Тялото на Ленин трябва да бъде изнесено от Мавзолея, за да се „освободи място за истинския Император“ а Путин да нареди пространството да бъде леко преустроено. Да подобри структурата, да я украси с военни трофеи, натрупани по време на специалната военна операция и я подготви за евентуалното си погребение.
И когато Владимир Владимирович Путин завърши земния си път, пред ковчега му ще има опашки. Ще донесем тук знамената на европейските държави, които ще завладеем през следващите години и десетилетия. И западни танкове, отнети от нашите врагове."
11:19 16.05.2025
226 Евро
От въвеждането на еврото, страните от ЕС почти са утроили дълговете си - Германия +112%, Италия +121%, Франция +287%, Испания +347%. Някой знае ли какво са лихвените разходи за тези планини от дългове? Огромни са! През 2024 г. правителствата на ЕС са похарчили 335 милиарда само за лхви. Да не говорим за обезценката на еврото....След 25 години, покупателната способност на еврото е намаляла с 43%...И що така? Нали в Европа всичко е цветя и рози?
11:20 16.05.2025
227 Попа
11:21 16.05.2025
228 Този коментар е премахнат от модератор.
229 Антитрол
До коментар #223 от "Да бе...":
"ако не беше Европа да ни съжали и приеме сега щяхме да сме най зле на Балканите"Да бе много зле щяхме да бъдем ако не бяха разрушили над 2500 фабрики, ако не бяха съборили кравефермите, ако не бяха изкоренили лозята, ако не бяха извадили тръбите на напоителните системи.
Коментиран от #234
11:21 16.05.2025
230 Хахаха
До коментар #220 от "Попа":
"35 години не стигат, за да се ремонтира рушената ни 45 години държава."На нас и 135 години няма да ни стигнат. Това мога да ти го гарантирам.🤣
11:22 16.05.2025
231 Артилерист
До коментар #221 от "Запознат":
Ами чети бе "запознати". Само, че преди това свали руските очила. Нали уж си русофил, не си ли чел руски класици. "Хаджи Мурат" на Лев Толстой, Лермонтов....Достатъчно е дори тях са прочетеш.Коментиран от #237
11:24 16.05.2025
232 Учуден
До коментар #222 от "😅😂😆.....":
"щом казваш добре така да е, тебе от къде те изтърваха"Ами явно и тези от МВФ и Световната банка са ги изтървали от някъде защото аз тях цитирам. Но за нашите козячета сигурно и те са "руски наколенки". Най-вярната информация за тях са опорките от посолството.
11:25 16.05.2025
233 Хан основател Хан Соло
11:25 16.05.2025
234 Този коментар е премахнат от модератор.
235 Да бе...
До коментар #223 от "Да бе...":
Когато си пpoст е за дълго! Много зле щяхме да бъдем с работещ на макс АЕЦ. А защо не и втори АЕЦ... И с газо и нефтопроводи директно от Русия в България. И работеща икономика като цяло, а не разрушена, каквото беше условието за приемане в Евроджендърския Халифат (ЕС). Стига да не ни управляваха евроатлантически национални предатели, последователи на криворазбраната цивилизация!11:28 16.05.2025
236 Ами бомбите и трябват,
До коментар #196 от "от русия само бомби":
за да си пазят ресурсите от тези, дето искат да ги вземат на безценица.Експериментът от 1917 г. завърши 1991г.Днес в Русия е капитализъм.Западът, вече преминал през етапа на индустриалния капитализъм, днес е управляван от финансовия капитал.Той от своя страна се стреми да погълне индустриалния и еднолично да определя правилата в света, при това с минимални инвестиции.Така изглежда съвременният хегемонизъм на финансовия капитал. Затова в света се водят и военни конфликти, но ги плащат данъкоплатците и по -лошо - умират в тях.11:28 16.05.2025
237 Запознат
До коментар #231 от "Артилерист":
"Ами чети бе "запознати"Ами чета бе ама не само пропаганда и съм лош че си задавам и въпроси от време на време. Та ти четящия ще ми отговориш ли колко са били местното население на двете Америки и къде е сега. Пък аз ти казвам че всички народи населявали територията на Сибир преди руснаците си съществуват и сега - няма нито един народ да е изчезнал за разлика от стотици индиански народи и цивилизации даже. Къде са инките или ацтеките можеш ли ми каза.
11:31 16.05.2025
238 И от къв зор да сме за Русия бе?
До коментар #173 от "Българите сме за Русия":
Какво ще правим при тях, нали сме били, провалихме се с гръм и трясък, още не можем да се оправим, добре че беше ЕС с пазарите и техните пари да си стабилизираме икономиката, иначе бяхме изпукали от глад, създадохме и някакъв приемлив за нас жизнен стандарт, еврото ни крепи лева, пазарите на ЕС намалиха безработицата, там работим, учим и живеем свободно, пари влизат в България от това, всичко това го дължим на ЕС, какво чакаш от пропаднала Русия?, да сме с тях и пак да ни грабят и тероризират ли?.... Ай разкарайте се от тук със скапаната ви Русия, като я искате толкова заминавайте за там.Коментиран от #239, #240, #241
11:35 16.05.2025
239 Този коментар е премахнат от модератор.
240 Евроатлантически клошар
До коментар #238 от "И от къв зор да сме за Русия бе?":
Кой ще ни даде париии??? Питам, евроатлантически другари!! Пред кое Посолство да ходим да просим за подаяния?? Най КоЙ посланик да се молим сега "батье, дай двайси стинки батье"???11:53 16.05.2025
241 Българин
До коментар #238 от "И от къв зор да сме за Русия бе?":
"провалихме се с гръм и трясък"Значи даже и според господарите ти когато бяхме с Русия бяхме на 23-то място в света по качество на живот а сега сме на 111-то след Гана. Тъкмо сега се провалихме с гръм и трясък - кажи ми едно нещо построено за вече 35 години "демокрация" - един язовир или една централа. Това че намаляхме с една трета изобщо не е провал нали и сме на път да изчезнем като нация до края на този век, това че нямаме никаква промишленост, това че нямаме никакво животновъдство, нямаме армия, нямаме здравеопазване, нямаме образование.
Имали право да пътуват и да слугуват на господарите и вече се радват - това ли е "просперитета" на държавата. Това че за 45 години прокараха асфалтирани пътища и ток и да най-малкото село а сега даже не могат да ги поддържат.
Пък и сегашна Русия не е комунистически СССР ако сте пропуснали този момент.
Коментиран от #243
11:55 16.05.2025
242 шмекер
12:01 16.05.2025
243 бил си на 613то място по качество на жвт
До коментар #241 от "Българин":
Ма верно ли ги мислиш тия работи бе? По живково време гранични войски получаваха отпуск за отстрел на българи дръзнали да бягат от социалистическия Рай. Явно отегчени от високото качество на живот. Абе къде ви намират бе?Коментиран от #246, #247, #250
12:03 16.05.2025
244 Въпрос?
Коментиран от #251
12:05 16.05.2025
245 Коко
12:07 16.05.2025
246 Този коментар е премахнат от модератор.
247 Всеки държавен строй има активи
До коментар #243 от "бил си на 613то място по качество на жвт":
и пасиви.12:52 16.05.2025
248 Педя Човек Лакът Ракета
12:59 16.05.2025
249 ШЕФА
До коментар #51 от "Съгласен":
Неграмотнико !!!!!!!!!!!! Олицетворение е да предадеш човешки качества на НЕОДУШЕВЕН предмет,например ПЪН като теб !!!!!!!!13:13 16.05.2025
250 Този коментар е премахнат от модератор.
251 стоянка
До коментар #244 от "Въпрос?":
Чехълчето Росен Банов Плювнюв13:28 16.05.2025
252 стоян георгиев
13:37 16.05.2025
253 Бъдеще
До коментар #208 от "Смях":
Надали ще го прочетеш, но да ти обясня нещо...Русия през 22 година напредна страшно много, толкова, че се оказа без тил. Превзеха всичко без никаква съпротива, но се оказа, че подкрепата отзад много закъснява. За това СЕ ИЗТЕГЛИХА НАЗАД. И ВСУ влязоха в "освободените" територии без нито един изстрел... Даже датите и часовете на изтеглянето на руснаците, и настъпването на ВСУ бяха достъпни като информация...
Много ви бива да манипулирате, но сега има огромно количество информация и не можа да преиначавате нещата както искате...
13:44 16.05.2025
254 Този коментар е премахнат от модератор.
255 някой си
00:27 17.05.2025
256 някой си
00:27 17.05.2025