Точно по време на Олимпийските игри Япония поставя нови рекорди на заразени с коронавирус. В страната нарастват страховете за срив на здравната система, пише германският бизнес вестник "Ханделсблат".
Япония се колебае между еуфорията на олимпийските медали и страха от вируса, обобщава журналистът Мартин Келинг. В бъдеще не само в столицата Токио ресторантите ще затворят рано вечерта и ще спрат да продават алкохол, но и в съседните префектури ще важат по-строги правила. Новите мерки се отнасят за префектурите Канагава, Чиба и Сайтама, както и в метрополията Осака.
В Япония, където пациентите с Covid-19 могат да се лекуват само в държавни болници, нарастват опасенията, че сривът на здравната система ще се повтори.
През пролетта, по време на четвъртата вълна, в метрополиса Осака, няколко десетки души починаха в домовете си - напразно чакаха място в болницата.
Хората с други заболявания и спешни пациенти също са имали затруднения при намирането на клиники, според известният японски епидемиолог Хироши Нишиура от университета в Киото.
Прогнозите са, че 10 000 нови случая на коронавирусна инфекция ще бъдат откривани ежедневно в столицата Токио през август, особено сред по-младото поколение.
В борбата срещу вируса японците постепенно изчерпват ресурсите си. Премиерът Суга призова хората постоянно да се предпазват от вируса и да се ваксинират.
Към днешна дата са ваксинирани само около 30% от населението, сред които почти няма хора под 65 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
22:21 02.08.2021
2 ТаУмВзе
22:24 02.08.2021
3 Hoho Boho
Тогава защо пак се опитват да ги прилагат?
Коментиран от #5, #6
22:24 02.08.2021
4 Укаримас
Коментиран от #14
22:32 02.08.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Мерките
До коментар #3 от "Hoho Boho":
не спират вируса,но мерките позволяват по-качествено лекуване на тежко болните. Мерките са за по плавно нарастване на болните.22:45 02.08.2021
7 Бай Манол
22:48 02.08.2021
8 Hoho Boho
До коментар #5 от "Ваксиниран1403":
Не е вярно. Нови случаи средно за 7 дни - 2И там вирусът го има, тлее..
Ще го одържат, докато " за всеки влизащ на нейна територия има задължителна карантина, и то не в дома, а в специален център под охрана"
Да са живи и здрави!
Коментиран от #12
22:50 02.08.2021
9 Нъл тъй
22:52 02.08.2021
10 КАМИ КАДЗЕ ОТ ФУКО ШИМА
22:53 02.08.2021
11 психо
22:54 02.08.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Госあ
До коментар #5 от "Ваксиниран1403":
В Китай е същото. С тази разлика, че Китай е колосална икономика и континентална страна с над 1.3 млрд човека население. Япония се подведоха по западните ценности и ще плащат висока цена.Коментиран от #16
22:59 02.08.2021
14 Госあ
До коментар #4 от "Укаримас":
Японците ще се ваксинират с ваксина. Работят по въпроса след забавянето си в очакване да платят на анкетата, но разбраха че експерименталният им препарат е опасен и с много странични ефекти. Заради разпаления конфликт с Китай, не могат да внесат и читави ваксини.Коментиран от #19
23:03 02.08.2021
15 АНТИДОТ
До коментар #12 от "Ваксиниран1403":
Аве психар не ти ли омръзна да лъжеш хората? Ти масов убиец да беше по-малко щети щеше да си нанесъл ? То бива глупости и измислици, ама проблема е че все някой, ще ти се върже на лъжите и ще даде фира!23:05 02.08.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Госあ
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
В момента в Китай всичко е нормално, като изключим граничния контрол. Ама ти сравняваш Китай с Нова Зеландия? Хахахаха хахахаха хахахахаКоментиран от #20
23:35 02.08.2021
18 Госあ
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
Подходът на Южна Корея е същият- мониторинг и тестове. Южна Корея също не можеш да сравняваш с Нова Гвинея, опа, Зеландия. Да знаеш.Коментиран от #23
23:37 02.08.2021
19 Госあ
До коментар #14 от "Госあ":
Най вероятно ще постъпят като австралийците с хипер мега бързите им тестове (на янкетата) - купиха ги,и ги изхвърлиха в кофата. Икономика, к'во да се прави.Коментиран от #22
23:41 02.08.2021
20 Ваксиниран1403
До коментар #17 от "Госあ":
Град Джуджоу с население 1.2 милиона жители е под строго блокиране излизането от вкъщи на жителите му е забранено напълно за поне три дни в опит да се овладее огнище на делта варията.Коментиран от #21
23:46 02.08.2021
21 Госあ
До коментар #20 от "Ваксиниран1403":
Нещо като Сидни. Така и трябва. Пекин обаче е окей. Информация от първа ръка. Не че сравнявам Пекин със Сидни, просто и Сидни го карантинират честичко.23:51 02.08.2021
22 Госあ
До коментар #19 от "Госあ":
Имаше официално изявление от Австралия за хипер иновативните хамерикански бързи тестове. Същото като това от Япония за РНК ваксините. Но както писах, икономика. Купуват и ги хвърлят в кофата, щото лексусите много се купуват у сащ.23:54 02.08.2021
23 Ваксиниран1403
До коментар #18 от "Госあ":
В Южна Корея разпространението на вируса хич не е малко. В момента те са в делта вълна и бележат повече от 1 500 случая на ден. Няма място да се сравняват с Нова Зеландия в която от година нямат случаи на месно заразяване.Коментиран от #24, #26
23:54 02.08.2021
24 Госあ
До коментар #23 от "Ваксиниран1403":
Олала много зле положението, виж колко по добре са у Англия и сащ с ваксините хахахаха ти добре ли си ?Коментиран от #25, #27
23:56 02.08.2021
25 Госあ
До коментар #24 от "Госあ":
Примерно, в Южна Корея-2099 смъртни случая, а у юкей-129000. Ама много са зле корейците ве !00:01 03.08.2021
26 Госあ
До коментар #23 от "Ваксиниран1403":
Иначе, Австралия и Нова Зеландия винаги съм ги давал за пример, но Китай и Южна Корея са в съвсем друго положение. И географско и икономическо.00:04 03.08.2021
27 Ваксиниран1403
До коментар #24 от "Госあ":
Да по-добре са. Дори и в Англия делта вълната мина по-леко. Те достигнаха само 49% процента от височината на своята алфа вълна. За сметка на това в Южна кореня сегашната им делта вълна е рекордна и е 154% от предходната им вълна.Коментиран от #28
00:09 03.08.2021
28 Госあ
До коментар #27 от "Ваксиниран1403":
Кое не разбра от сравнението 2099 към 129000 ? Към днешна дата.Коментиран от #37
00:12 03.08.2021
29 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
КонфлитътПо същество, когато хора имат страх от агресия срещу себе си или свои любими хора, те влизат във „висока тревога” или ситуация „бий се или бягай”. При мъжете наричаме това конфликт на „териториален страх”, включващ агресия отвън, а при жените това се отнася повече за тяхното „гнездо”, което считат за вътрешна територия. Д-р Хамер описва тази реакция в мъжкото царство като отговор на опита да се защити своята среда от външни сили, докато женската реакция предимно има връзка с уверението, че гнездото е защитено.
Точно по време на тази ситуация „бий се или бягай” бронхиалната лигавица започва да улцерира (да се разранява, изтънява, бел.пр.). От биологична гл. т. това е значимо, защото този процес позволява на кислорода да постъпва в белите дробове в по-големи количества чрез това улцерирано разширяване на тъканта (прохода на бронхите, бел.пр.), за да се подпомогне необходимият отговор „бий се или бягай”.
00:22 03.08.2021
30 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
вирусите в действителност никога не са били наблюдавани под електронен микроскоп, нито пък са били изолирани или фотографирани.Тъй като тази „система на вярване” е много трудно да се пречупи и никога не е била поставена под въпрос от някой, който изучава медицина, била тя стандартна или алтернативна, трябва да се отнеса към работата на д-р Щефан Ланка, вирусолог и биолог от Германия, който действително откри първият и единствен вирус, който успешно визуализира под микроскоп. Обаче той е забелязан в морски водорасли, не в човек или животно. Това, което е по-важно, е неговото откритие, че морските водорасли и вирусът имат „здравословна” връзка и не е имало никакви разрушителни или токсични реакции между двете същества.
Д-р Ланка също спечели безпрецедентен съдебен спор в Федералния Съд в Германия преди 4 години, където е било заявено от съдията след като е видял всички съществуващи научни аргументи, които са осигурени от д-р Ланка, че вирусът на Морбили никога не е било доказано, че съществува.
00:23 03.08.2021
31 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
Конфликтът в УханТъй като Ухан е такава огромна територия, е трудно да се определи точно, да не споменаваме и че всички новини от Китай се контролират. Информацията, която получих, беше трудно да се сдобия с нея. Все пак, китайците са много предпазливи по отношение на новините, които пускат в обществото.
Това, което се казваше, след като ми бяха представени различни статии, започна да има смисъл.
Следното е взето от „Доклад на Bloomberg” с дата 23 януари 2020 г. (Bloomberg– Блуумбърге агенция за новини с щаб в Ню Йорк, бел.пр.):
Когато Премиерът Ли Кекуианг обяви „война срещу замърсяваното” през 2014 г., няколкостотин жители на Ухан в централен Китай го взеха за намек.
00:25 03.08.2021
32 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
Те отпечатаха думите на Ли на шест метров плакат и протестираха навън пред вонящ завод за изгаряне на отпадъци, за който се страхуваха, че причинява болест в общността. Насърчени от убеждението, че отговаряха на призива на ръководството, вместо това, жителите бяха тормозени от местни полицаи, които скъсаха плаката и го смачкаха с крака.„Ние бяхме притеснени и ядосани, когато разбрахме какво причинява вонята и разболява децата ни” – каза Джан Ксиджиао, 44 год., която беше арестувана за седмица, за това, че е направила плаката. „Но ние сме като мравки, местната управа може да ни смачка, когато пожелае.”
С този епизод започва шестгодишна битка, в която Джан е тормозена и наблюдавана от местните власти, без знак, че управата планира да премести завода, въпреки техните многократни петиции и публикации в социалните медии във връзка със замърсяването.
00:26 03.08.2021
33 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
Факта, че спорният въпрос се подкрепя от най-мощния китайски лидер след Мао, го прави още по-деликатен, подтиквайки местните власти да се опитат да заглушат активистите, които могат да изкарат на показ замърсяването на околната среда, което се случва пред очите им.През септември миналата година, група от петима жители стигнаха до Пекин, за да отправят петиция към властите – само за да открият, че някой ги е издал. Те са посрещнати на гарата от около дузина млади мъже, облечени в черно, които са им казали, че ще им уредят среща със служители на властта, и са ги разпределили в три коли. Вместо да ги отведат в правителствена сграда в столицата, колите са ги откарали обратно по целия път до Ухан, едно пътуване повече от 10 часа.
Както жителите от тази акция откриха за своя сметка, че да отвръщаш на удара срещу властите е сериозна работа. Съвсем наскоро те смениха тактиката, за да се опитат да насочат вниманието на централното правителство към своя хал. Но според Джан, властите в Ухан са блокирали техните опити да достигнат Пекин, като са следели кога си запазват билети за пътуване до столицата.
Коментиран от #35
00:26 03.08.2021
34 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
COVID-19 Част II–Тестване за вирусРазбира се, знаейки всичко това преди „нашествието” на т.нар. корона вирус, трябваше да разгледам какви видове тестващи методи се използват, за да се потвърди, че човекът действително има вируса.
Не бях изненадана, когато открих чрез мое разследване, че вече е имало тестващи комплекти, налични за този т.нар. вирус чрез FDAв САЩ (Food and Drug Administration – Администрацията по храни и лекарства, АХЛ, бел.пр.)от средата на 2019 г.
Хммм, това „нашествие” било ли е предвидено? Това намирисва на същата конспиративна теория около СПИН епидемията през 1980-те, при която имаше друг вирус, който беше невъзможно да се идентифицира под електронен микроскоп… но това е за друг блог.
Не е нужно да казвам, че Китай не беше подготвен за това и не разполагаше с нищо на място, за да „диагностицира”, това което причиняваше тази масова здравна криза. Обаче, тъй като АХЛ вече имаше тестващи комплекти за такова събитие, те станаха доставчик на тези комплекти за Китай.
Отново, тъй като вирус от какъвто и да било вид никога не е бил изолиран, те трябваше да излязат с различни видове тестове, които в този случай включваха използването на ДНК секвенция чрез проби от кръв или слюнка на засегнатите хора.
Моят въпрос е, ако те никога не са идентифицирали някакъв вид вирус под електронен микроскоп, как така имат ДНК секвенция от него?
Какво реално показва това? По същество, това, което казват, че са способни да определят, са
00:27 03.08.2021
35 Просветен илюминат
До коментар #33 от "Просветен илюминат":
Джан – която говори прединастоящето нашествие на един несвързан вирус в Ухан – запазва презрението си към местните власти и към това, което счита за липса на желание от тяхна страна да защитават здравето на хората.„Неочакваното отвличане ме накара отново да загубя вяра в местната власт и в това колко безразсъдни могат да бъдат те.“ – каза тя.Разрешението
Населението на Китай от 1,4 милиарда произвежда растящи планини от отпадъци, с които спешно е нужно да се справи. Според Министерството на жилищното строителство и градоустройство, обемът на третиран домашен отпадък в градските части е достигнал 215 милиона тона през 2017 г. Държавни медии често цитират цифра на Сдружението за градска среда и канализация от близо 1 милиард тона отпадък всяка година.
00:29 03.08.2021
36 Просветен илюминат
До коментар #16 от "Ваксиниран1403":
Ето ти друга гледна точка по темата.Монетата има две страни все пак.
Коментиран от #38
00:30 03.08.2021
37 Ваксиниран1403
До коментар #28 от "Госあ":
Ти сравняващ смъртни случаи от началото на епидемията до сега незнайно защо когато говориш за ефективност на ваксини. А аз сравних височината на вълните на дневните нови случаи в съответните страни за да оценя ефективността на използваните ваксини по отношение ограничаване на разпространеното. Напълно ваксинираните в Южна кореня все още са много малко под 14% така,че приемам че влиянието им е пренебрежително малко тоест дори при техните много добри практики за проследяване на контактни те не можаха да задържат делта вълната под нивата на предишната си вълна. Докато при Англичаните чрез масовата ваксинация вълната се оказа по ниска от предходната им въпреки провеждането на футболните мачове с публика даже. За ефективността на ваксините по отношение предпазване от тежко боледуване и смърт изобщо няма да повдигам въпроса, защото там ефективността е още по-голяма и намали смъртността им с повече от порядъкКоментиран от #39
00:33 03.08.2021
38 Ваксиниран1403
До коментар #36 от "Просветен илюминат":
Ако монетата има две страни, реалните неща в живота имат много повече страни защото гледните точки са много повече. Ако искаш да кажеш, че вярваш, че вирус няма защото нямало направена негова снимка само бих ти казал че гледащ много наивно и повърхностно на нещата. Още миналата година огромната част от хората се убедиха по възможно най-трудния начин че теорията за отричането на съществуването на вируса е напълно неоснователна. Преди това водих дълги спорове по тази тема вече това е безпредметно повечето вече не отричат съществуването му след като лично те или техни роднини или познати са се срещнали с “несъществуващия” вирус.00:56 03.08.2021
39 Hoho Boho
До коментар #37 от "Ваксиниран1403":
Как от графиките стигаш до извода, че "ваксините" са причина за понижената смъртност?Нали "ваксинираните" са защитени и почти не боледуват?
Следователно смъртността е в резултат от заболяванията от неваксинирание.
А смъртността наистина е ниска.
Следователно вирусът вече не е толкова смъртоносен.
Коментиран от #41
00:57 03.08.2021
40 АнтиФашист
Всеки може да има мнение , пък дали ще стане е друг въпрос
00:59 03.08.2021
41 Ваксиниран1403
До коментар #39 от "Hoho Boho":
Много лесно. Анализа на данни е основна част от работата ми с която си вадя хляба доста години вече.Добре по-не смъртоносен е, но защо само в страните с висока степен на ваксинация, а не например в една Русия, където ваксинацията е чувствително по-малка? Хайде да видим при нас сега започващата делта вълна каква ще бъде спрямо предишната ни алфа вълна и дали при нас ще се появи по-малката смъртност от вируса която предполагаш или няма.Аз казвам, че няма да е по малка, а даже и по голяма от тази която имахме при алфа вълната ни тази пролет.
Коментиран от #42
01:12 03.08.2021
42 Hoho Boho
До коментар #41 от "Ваксиниран1403":
Радвам се, че имаш хубава работа и че си съгласен с мене, че ВИРУСЪТ ВЕЧЕ НЕ Е ТОЛКОВА СМЪРТОНОСЕН, но ти не отговори на въпроса ми в коментар #39"Как от графиките стигаш до извода, че "ваксините" са причина за понижената смъртност?"
Коментиран от #43
01:46 03.08.2021
43 Ваксиниран1403
До коментар #42 от "Hoho Boho":
Не съм съгласен, но допуснах, че е така и веднага те попитах защо само някъде е така, а другаде не е. Но ти не ми отговори на какво се дължи това според теб.Колкото до това как аз правя извода си. Смъртността следва новите случаи с закъснение от около три седмици и представлява процент от новите случаи от преди три седмици. Когато се изчисли този процент по време на алфа вълната и делта вълната за различните стани лесно се вижда, че при всички страни с ниска степен на ваксинация процента се запазва сходен за двете вълни като при делта вълната е даже малко по-голям при някой от страни. А при страните с висока степен на ваксинация (над 50% напълно ваксинирани) процента на смъртността при делта вълната е с порядък по-малък отколкото при алфа вълната. Тази зависимост се проявява във всички страни от целия свят стига да не използват китайски ваксини.
02:06 03.08.2021
44 Hoho Boho
ВИРУСЪТ ВЕЧЕ НЕ Е ТОЛКОВА СМЪРТОНОСЕН?
Нека да не зацикляме...
Коментиран от #45
02:16 03.08.2021
45 Ваксиниран1403
До коментар #44 от "Hoho Boho":
Не сме защото това не е валидно за всички страни, а само за някои. Ако имаш обяснение на този факт бих искал да го чуя. Веднага ти давам конкретен пример с числа. Смъртните случи по време на делта валяната във Великобритания са около 0.2% докато при алфа вълната беше около 2.1%. В Русия при делта вълната смъртните случаи са около 2.7%, a при алфа вълната имаха около 1.9%.При започването на делта вълната обаче ваксинираните в Русия бяха само 9%, а в Великобритания 50%
Коментиран от #46
02:22 03.08.2021
46 Hoho Boho
До коментар #45 от "Ваксиниран1403":
От написаното от тебе стигам до извода, че болшинството боледуващи са "ваксинираните" и понеже те са безсмъртни и не умират, затова от статистиката се вижда тази понижена смъртност.или
Ако предимно неваксинираните, боледуваха, то понеже те си умират по подразбиране, смъртността щеше да остане константна величина.
Може би си прав. Тази понижена смъртност се наблюдава, защото
ПРЕДИМНО ВАКСИНИРАНИТЕ БОЛЕДУВАТ,
а не защотото вирусът е по-малко смъртоносен
Коментиран от #47, #48
02:50 03.08.2021
47 Ваксиниран1403
До коментар #46 от "Hoho Boho":
Боледуват тежко основно не ваксинирани.Данните от всички страни го потвърждават Вчера излезе статистика за болните от ковид лежащи в болница в Испания 94.5% от тях са не ваксинирани. Боледуващи тежко, боледуващи и дали положителен тест много различни неща. В огромната си част ваксинираните ако се заразят са безсимптомни или само със симптоми и тежест на обикновена настинка. Тези симптоми отшумяват за няколко дена и те не дават положителни тестове със седмици както това е при не ваксинираните. Пълна заблуда е че ваксинираните повече боледуват. Просто хората които са се ваксинирали са много по склони да се тестват и съответно те се регистрират като нови случаи. Тези които не са ваксинираните се тестват само ако им се наложи заради някакви изисквания или ако се разболеят тежко им се наложи лечение. Именно това е причината за погрешното заключение, че много са заразените ваксинираните, а не ваксинираните не са толкова заразени. Това просто не е вярно не ваксинираните се заразяват много по-често от ваксинираните, но се регистрират като положителни много по-рядко поради тяхното поведение. Съотношението на тежко боледуващите ваксинирани и не ваксинираните е показателното защото там статистиката обхваща всички случаи обезателно. При далите положителен резултат статистиката не работи с обективна извадка и изводите са изкривени. Това може да се докаже много лесно ако се проследи от направения брои тестове колко са на ваксинирани и колко на не ваксинирани хо03:27 03.08.2021
48 Ваксиниран1403
До коментар #46 от "Hoho Boho":
Това може да се докаже много лесно ако се проследи от направения брои тестове колко са на ваксинирани и колко на не ваксинирани хора. Когато тестваш преобладаващо ваксинирани е очаквано и нормално много ваксинирани да дава положителен резултат, а много по-малко не ваксинирани. Смъртността пада защото сред рисковите групи застрашени най-много от вируса ваксинираните са огромен процент. Много по-малко от тези хора се заразяват и разболяват тежко и съответно много по-малко от тях умират.03:30 03.08.2021
49 Hoho Boho
"Боледуват тежко основно не ваксинирани."
и те са тези, които умират, но смъртността видимо е намаляла,
следователно
ВИРУСЪТ ВЕЧЕ НЕ Е ТОЛКОВА СМЪРТОНОСЕН?
Коментиран от #51
03:44 03.08.2021
50 Hoho Boho
"...лесно ако се проследи от направения брои тестове колко са на ваксинирани и колко на не ваксинирани хора."
ТАКА Е!
ДАЙ ЛИНК!
ДА МОЖЕМ ДА ПРОСЛЕДИМ И НИЕ!!!
03:48 03.08.2021
51 Ваксиниран1403
До коментар #49 от "Hoho Boho":
Не така. Боледуват тежко основно не ваксинирани, но сред тях хората в рисковете групи които са най застрашените от смърт са много по-малка част, защото процента на ваксинация сред рисковите групи във Великобритания например е над 90%.Вероятността да почини от вируса човек на 20 или 30 години без съпътстващи заболявания е много по-малка от тази да почини някои на 60, 70, 80 или 90 с 4,5,6,7 тежки хронични заболявания.Коментиран от #52
04:07 03.08.2021
52 Hoho Boho
До коментар #51 от "Ваксиниран1403":
:))Поздравления!
Логически ВЯРНО!
Това беше слабото място в моите аргументи.
Утре ще /се опитам да/ ти докажа, че бъркаш...
Лека!.:))
04:29 03.08.2021