Компанията Moderna Inc съобщи в четвъртък, че нейната ваксина срещу COVID-19 е показала ефективност от 93% шест месеца след втората доза - почти без никаква промяна спрямо ефективността от 94%, отчетена при първоначалното клинично изпитване, предаде БНР, цитирайки Ройтерс.
Въпреки това от фармацевтичната компанията посочват, че все още се очаква необходимост от поставяне на допълнителна (бустерна) трета дози преди зимния сезон, тъй като се очаква нивата на антителата да намалят. Moderna и нейният конкурент в лицето на Pfizer/BioNTech се застъпват за трета ваксинационна доза за поддържане на високо ниво на защита срещу COVID-19, напомня Ройтерс.
При представяне на финансовите резултати за последното тримесечие изпълнителният директор на Moderna Стефан Бансел заяви, че компанията няма да произведе повече от 800-те милиона до 1 милиард дози от COVID-ваксината, които бяха планирани за тази година. "Сега имаме ограничен капацитет за 2021 г. и не приемаме повече поръчки за доставка до края на годината", каза той. Данните от проучването на Moderna изглежда по-добри от тези, публикувани от компаниите Pfizer и BioNTech миналата седмица и според които ефикасността на тяхната съвместна ваксина намалява с около 6% на всеки два месеца, намалявайки до около 84% шест месеца след поставяне на втората доза. Както ваксините Moderna, така и Pfizer-BioNTech се основават на т.нар. иРНК технология.
"Нашата ваксина срещу COVID-19 показва трайна ефикасност от 93% за шест месеца след втората доза, но признайте, че вариантът Делта на коронавируса е значителна нова заплаха, така че трябва да останем бдителни", посочи Стефан Бансел. Неговите коментари идват в момент, когато здравните власти по целия свят обсъждат дали допълнителните дози са безопасни, ефективни и необходими, дори когато те трябва да се борят с бързо разпространяващия се вариант Делта на COVID-19.
Междувременно компанията Pfizer планира да търси получаването на разрешение по-късно този месец за предоставянето на трета ваксинационна доза, а някои страни като Израел вече започнаха или все още планират да започнат да прилагат бустер доза при по-възрастни или уязвими хора. Отделно, Moderna посочи, че изследванията на три различни бустерни кандидати за ваксина предизвикват стабилни реакции на антитела срещу варианти, включително Гама, Бета и Делта вариантите на коронавируса. Бустерната стратегия на Moderna преследва три възможности: трета доза оригинална ваксина, специфичен за варианта изстрел или комбинация от двете. Компанията също така се стреми да разработи ваксинационна доза срещу всички варианти на коронавируса.
Според Moderna неутрализиращите нива на антитела след бустерна доза се доближават до наблюдаваните след поставянето на втората доза. Междувременно президентът на фармацевтичната компания Moderna Стивън Хог посочи, че изследването показва, че вирусът SARS CoV2 (COVID-19) е вероятно да остане дългосрочно и че ще има повече кръгове на вирусни огнища, потенциално дори всяка една година. В светлината на продължаващата инфекция и появяващите се варианти, ръководството на Moderna вижда като отговор използването на "многовалентни бустерни дози". Компанията е в последните етапи на тестване, преди да подаде заявление за регулаторно одобрение на бустер дозата на своята ваксина. И Стивън Хог отбеляза, че тази есен вероятно ще са необходими бустерни инжекции.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 др Гей Билтс
20:41 05.08.2021
2 Хювнета ади бе
Коментиран от #94
20:43 05.08.2021
3 Hoho Boho
Коментиран от #5
20:44 05.08.2021
4 Дядо Грую
Коментиран от #28
20:44 05.08.2021
5 честен ционист
До коментар #3 от "Hoho Boho":
На 13-ти Петък, си знаете по къщите, под юргана, с по 3 маски.20:46 05.08.2021
6 Бай Манол
Коментиран от #29
20:47 05.08.2021
7 Емил
Коментиран от #18, #102
20:47 05.08.2021
8 1618
20:48 05.08.2021
9 Колкото повече се
20:49 05.08.2021
10 Fenasi Kerim
Коментиран от #11
20:52 05.08.2021
11 честен ционист
До коментар #10 от "Fenasi Kerim":
Да не мислипш, че на касиерката в магазина й пука, какви Т клетки имаш, или че работодателят ти ще прегрлътне глобата заради там някакви си Т клетки? 20лв за тест през 72ч ако не искаш ваксина.Коментиран от #13, #14, #19, #20
20:54 05.08.2021
12 Здрав
20:55 05.08.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Fenasi Kerim
До коментар #11 от "честен ционист":
И като се ваксинирам какво ще се промени? Ще си компрометирам имунната система. Пък мога да заразявам околните дори и да съм набоцкан. Няма никакъв смисъл от това.20:56 05.08.2021
15 Бай Манол
Коментиран от #17, #22
20:58 05.08.2021
16 😷😷😷
21:01 05.08.2021
17 Баба Гицка
До коментар #15 от "Бай Манол":
Врагът в твоя дом ...Коментиран от #21
21:03 05.08.2021
18 Ваксиниран1403
До коментар #7 от "Емил":
Най добрата манипулация се постига, като се дава частична информация поднесена по целенасочен начин.Който иска да се информира достоверно, а не вярва на антиваксърска пропаганда и опорни точки винаги може да го направи.Коментиран от #39, #97, #98
21:06 05.08.2021
19 по-честен антиционист
До коментар #11 от "честен ционист":
Айде, айде, като почнете да давате фира вие с ваксинките все някой, ще трябва да работи и движи света и щетете нещете пак, ще опрете до неваксинираните на двойни, тройни, петорни заплати, че даже и ще им се молите, ако трябва да бъдем честни, а!21:07 05.08.2021
20 Hoho Boho
До коментар #11 от "честен ционист":
Не знам за касиеркта, но ако на тебе ти пука -слагаш си няколко дози от препарата, ставаш безсмъртен, спира да ти пука и преставаш да занимаваш другите с параноята си.
Коментиран от #96
21:07 05.08.2021
21 Бай Манол
До коментар #17 от "Баба Гицка":
Че я заключа у мазата.21:09 05.08.2021
22 Ваксиниран1403
До коментар #15 от "Бай Манол":
Аз пък познавам 24 човека които се ваксинираха и всички са живи и здрави бе никакви проблеми или оплаквания.Коментиран от #26, #32
21:09 05.08.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 ЕВРО НЮЗ
21:12 05.08.2021
25 ФАКТ
21:12 05.08.2021
26 търпение
До коментар #22 от "Ваксиниран1403":
Имай малко тарпение ве психо, ще стане, търпение!Коментиран от #27
21:16 05.08.2021
27 Ваксиниран1403
До коментар #26 от "търпение":
Да бе сигурно. Наивните хората първо вярваха на тъпи теории които отричаха съществуването на вирус. После вярваха, че това е просто грип които лятото ще изчезне. После вярваха, че щели да ги чипират с ваксини. После вярваха, че от ваксините се умира масово след ваксинацията. След като вече ваксинираните в света са повече от 2 милиарда т.е повече от 28% от населеното на земята при това основно в развитите икономически страни, а масовото измиране го няма почнаха да вярват,че умирането не ставало веднага, а в рамките на 2 години. След 2 години като отново няма толкова трупове ще почнат вярват че смъртта ще настъпи до 5 години после до 10. Да до 100 години сигурно нито един ваксиниран няма да е останал жив, но далеч не защото се е ваксинирал.Коментиран от #30
21:21 05.08.2021
28 Александър
До коментар #4 от "Дядо Грую":
Аллахюекбер е.21:24 05.08.2021
29 Бай Петко
До коментар #6 от "Бай Манол":
Наборе,имам два файзера и единственият станичен ефект при мен беше ,завръщането с пълна сила на сутрешната ерекция! Казвам ти ,като двадесет годишен,почти всяка сутрин опъвам палатката, пък жената е на седмото небе. Сериозно ти казвам,всяка година ще слагам по две нови дози .Айде,жив и здрав!
Коментиран от #31
21:25 05.08.2021
30 Hoho Boho
До коментар #27 от "Ваксиниран1403":
Очевидно е, че ваксинираните се заразяват по-лесно, отколкото неваксинираните. Вижда се статистиките - колкото повече ваксинирани, толкова повече заразени.Коментиран от #35, #40
21:26 05.08.2021
31 Мечтател си :)
До коментар #29 от "Бай Петко":
Много лъжеш и фантазираш.Коментиран от #33
21:27 05.08.2021
32 При всеки е различно въздействието
До коментар #22 от "Ваксиниран1403":
А в моя вход трима вече умряха след ваксинация.21:30 05.08.2021
33 Бай Петко
До коментар #31 от "Мечтател си :)":
Ако щеш вярвай,но карам втора младост.21:30 05.08.2021
34 Варненец
21:32 05.08.2021
35 Може,но
До коментар #30 от "Hoho Boho":
Прекарват болестта много леко,което е добре.Коментиран от #37
21:32 05.08.2021
36 бай Даньо
21:33 05.08.2021
37 Hoho Boho
До коментар #35 от "Може,но":
По дефиниция - ваксината трябва да предпазва от заразяване, а ако това се случи - заболяването да протича по-леко.Оказва се, че препаратът допринася за по лесното заразяване. Следователно това не е ваксина.
Коментиран от #92
21:34 05.08.2021
38 Може,но...
21:37 05.08.2021
39 Да те питам
До коментар #18 от "Ваксиниран1403":
Някой плаща ли ти за агитация на ваксините или просто си луд? Сериозно питам.Коментиран от #42, #95
21:45 05.08.2021
40 Ваксиниран1403
До коментар #30 от "Hoho Boho":
Поредната антиваксърска опорна точка е това. В стани където ваксинацията е минимална или изобщо няма ваксинирани защо има огромни делта вълни много по големи от предишните им вълни? За що в страните с много ваксинирани делта вълната е с височината на предходните им вълни или даже и по-ниска някъде. Дори и да приеме, че ваксинираните се заразяват повече което не е вярно това не би могло да бъде довод против ваксинацията, защото е важно ваксинираните дали боледуват и как. Защото заразилите се ваксинираните в огромната си част са безсимптомни или го карат като най-обикновена настинка и тече носа и кашлят три дни след което дават отрицателен тест. Тежките случаи при напълно ваксинираните са много по-редки отколкото сред не ваксинираните. Много леко и по-безопасно е да си ваксиниран отколкото да не си. Заразяването след ваксинация ще осигури още по-силен имунитет с много пъти по-малак риск.Коментиран от #41, #75
21:47 05.08.2021
41 Hoho Boho
До коментар #40 от "Ваксиниран1403":
Нищо не работи при тези "ваксини".Понижената смъртност е в резултат на естествения отбор, а не на "ваксините".
Вирусът го има от година и половина и слабите не са оцеляли. Те все пак имат краен брой, нали?
Останали са силните, тези, за които той не е смъртоносен и заболяването протича по-леко.
Коментиран от #43, #44
21:52 05.08.2021
42 Ваксиниран1403
До коментар #39 от "Да те питам":
Агитирам защото ме съм наивен и вярвам на факти и доказателства, а не на нескопосана и некадърна антиваксърска пропаганда . Всяка поставена ваксина е предпоставка за по-лека вълна, по-малко починали, по-малко ограничителни мерки и съответно по-малка икономическа криза.Коментиран от #45, #99, #104
21:52 05.08.2021
43 Hoho Boho
До коментар #41 от "Hoho Boho":
И стигаме до извода, че препаратът повиша заразяването и от нищо не предпазва..21:56 05.08.2021
44 Ваксиниран1403
До коментар #41 от "Hoho Boho":
Чудесна теория. Всички възрасни със заболявания които са най-застрашени вече са измрели. Ами не са измрели има още много и не е необходимо да измират, освен ако някой не иска да проведе целенасочен геноцид върху тях. Ако допуснем за момент, че хипотезата ти е вярна и вече са починали обясни защо само в страните с висока степен на ваксинация е така, а в страните с ниска степен на ваксинация не е така?Коментиран от #47
22:02 05.08.2021
45 Hoho Boho
До коментар #42 от "Ваксиниран1403":
Ама ние не сме антиваксъри.Тук обсъждаме вредите от препарата, с който инжектират наивните хора...
Коментиран от #46
22:02 05.08.2021
46 Ваксиниран1403
До коментар #45 от "Hoho Boho":
Вредите ги има само в антиваксърските глави,а наивните са тези които вярват на тези простотии, а не тези които поостават адекватно и се ваксинират.22:06 05.08.2021
47 Hoho Boho
До коментар #44 от "Ваксиниран1403":
Ако препаратът е толкова полезен, защо почват да затягат "мерките" точно тези, които в най-голям процент са инжектирани?Преди прочетох за Израел, а сега се появи статия за Кипър..
Коментиран от #48
22:25 05.08.2021
48 Ваксиниран1403
До коментар #47 от "Hoho Boho":
Страх лозе пази.Изриел не е въвел затваряне само се предупреждава, че може да се стигне и до това. Великобритания въведе ли локдаун? А щеше ли да въведе ако не бяха толкова ваксинираните? При предните вълни въведе ли? Какво беше различното сега? Защо пролетта на тази година в Лондон имаше полева болница, а сега нямаше? Защо пролетта налагаха ограничителни мерки, а сега смело ги отмениха въпреки многото положителни?Коментиран от #51, #52
22:33 05.08.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Прав сте господин Иванчо..!
22:52 05.08.2021
51 бай Даньо
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Не се пали за здравето на тия. Най много да убедиш някой да се ваксинира ако не го заслужава след купища глупости които е написал изприказвал ... забавлявай се с тия . Виж какво съм писал в пост 36. Ако трябва сериозно да вметна в тая "дискусия" е че ваксинираните се заразяват доста повече от очакваното и една причина може да бъде че са по небрежни към контактите си и носене на маска, а за това причината е че вярват във ефективността на ваксината и че дори за се заразят ще го изкарат леко. Докато доста от антиваксърите са страхливци (да не ги чипират!) но имат едно на ум и носят повече маски в тая ситуация ... палачинката се обърна , наслаждавай се на еволюционния процес в крайна сметка интелекта при хората е инструмент за оцеляване , както зъбите на акулата и скоростта на антилопата ... дори да се пребориш за здравето на тия в тая битка те ще подгънат в следващото изпитание.Коментиран от #54, #55, #57
22:53 05.08.2021
52 Hoho Boho
До коментар #48 от "Ваксиниран1403":
Защо шепа БиоФашисти ще решават кое е добро за обществото?Коментиран от #63
22:58 05.08.2021
53 Казуар
23:08 05.08.2021
54 Ваксиниран1403
До коментар #51 от "бай Даньо":
И това което казващ може да е един от фактор за повечето заразили се ваксинирани, но има и още един много съществен фактор. Пълна заблуда е че ваксинираните повече боледуват. Просто хората които са се ваксинирали са много по-склони да се тестват и съответно те се регистрират като нови случаи. Тези които не са ваксинираните не се тестват. Само ако им се наложи заради някакви изисквания или ако се разболеят тежко им се наложи лечение си правят тест. Именно това е причината за погрешното заключение, че много са заразените ваксинираните, а не ваксинираните не са толкова заразени. Това просто не е вярно не ваксинираните се заразяват много по-често от ваксинираните, но се регистрират като положителни много по-рядко поради тяхното поведение. Съотношението на тежко боледуващите ваксинирани и не ваксинираните е показателното защото там статистиката обхваща всички случаи обезателно. При далите положителен резултат статистиката не работи с обективна извадка и изводите са изкривени. Когато тестваш преобладаващо ваксинирани е очаквано и нормално много ваксинирани да дава положителен резултат, а много по-малко не ваксинирани.Коментиран от #56, #61
23:08 05.08.2021
55 Hoho Boho
До коментар #51 от "бай Даньо":
"...една причина може да бъде че са по небрежни към контактите си и носене на маска"Това не би трябвало да е прична.
Нали целта на ваксината е да предпазва от заболяване?
Да не е опасен контактът със заразени хора?
Ако ваксината не върши тази работа,
тогава какво върши и
ЗАЩО ХОРАТА СЕ ИНЖЕКТИРАТ С ТАЗИ СУБСТАНЦИЯ?
23:09 05.08.2021
56 Hoho Boho
До коментар #54 от "Ваксиниран1403":
Тази заблуда дали ваксинираните повече боледуват или не,може лесно да бъде разсеяна, ако публикуват статистика за това колко от заразените са ваксинирани и колко - не.
Такава статистика липсва. Интересно защо?
Ако я има някъде - дай линк...
Коментиран от #59
23:15 05.08.2021
57 Ваксиниран1403
До коментар #51 от "бай Даньо":
Изобщо не съм се загрижел за здравето на не ваксиниралите се антиваксъри, а за моето лично благополучие. Не ваксинираните застрашават благополучието на населението на една страна, защото го обричат на живот в тежка икономическа криза. За съжаление с отказа си от масова ваксинация като общество ние си гарантираме условията за перфектната буря. А щетите ще са пагонни. Ощети десетки хиляди жертви, дълбока икономическа криза и още няколко десетки милиарда международни кредити, които ще се връщат още много десетилетия.23:18 05.08.2021
58 Тази ваксина
23:22 05.08.2021
59 Ваксиниран1403
До коментар #56 от "Hoho Boho":
Има статистика от много страни колко от тежко болните в болница са били напълно ваксинирани. Този процент навсякъде е много под 10%. Това е показателното. А и това е нещото което потенциално създава проблеми за една страна и това, е нещото което води до вземане на решение за ограничителни мерки.Коментиран от #60, #67
23:25 05.08.2021
60 Omega
До коментар #59 от "Ваксиниран1403":
Тoвa дa ти прeдлaгaт изкуcтвeн имунитeт чрeз вaкcинa e cъщoтo кaтo дa прeдлaгaт нa здрaв чoвeк изкуcтвeн крaк или ръкa! Чe зa кaквo ca ми aз cи имaм ecтecтвeн имунитeт !Коментиран от #64
23:34 05.08.2021
61 бай Даньо
До коментар #54 от "Ваксиниран1403":
И това го има че ваксинираното се тестват повече ( като по загрижени за здравето си) и съответно стават по често част от статистиката , но тук дискусията не на това ниво . Тук е само за забава с антиваксърите. Аз съм циник и мисля че срещу българската глупост нито ваксини нито бронебойни патрони има измислени... Между другото в България и държавата има своята вина за ниския процент ваксинация. Начи тестовете трябваше да са безплатни или поне евтини , например дотирани от държавата за се тества всеки със симптоми, а така много хора бягаха от болници с тия цени на тестовете и си го караха в къщи и останаха извън статистката на заболели а реалността може да е че едни още 30% да са го изкарали. И тия сега се правят на интересни като антиваксъри за щото българина е комплкесар как ще пропусне да си покаже маймунджулука като антиваксър. Много от тия който смятат че са го изкарали разбира се се заблуждават защото дори по дебелото на кризата само 30% от тестовете бяха положителни за Ковид, но при тая истерия Ганчо каквото и да е изкарал ( грип, настинка, магарешки пърдел) се тупа в гърдите герой изкарал Ковид. Защо си мисля така ли? Ами заради високата смъртност в България около 5% при положение че по света има около 2% , а нищо уникално няма у нас ... тоест ако си в тежко състояние ще отидеш в болница и може да починеш и статистиката ще знае за теб и в двата случая, но по горния сценарии със скъпи тестове за Ковид на много изкарали го не се знае... по моя скромн23:37 05.08.2021
62 бай Даньо
Коментиран от #65
23:38 05.08.2021
63 Ваксиниран1403
До коментар #52 от "Hoho Boho":
Мислиш прекалено ограничено и осъзнаваш втория и третия план зад привидно очевидното.Тази шепа ако искаше да ваксинира всички щеше да го направи без изобщо да има дискусии възможност за избор или индиректно принуждаване. Просто ваксината щеше да е задължителна и всичко живо щеше да бъде ваксинирано. Откаже ли някои ваксинация отнемане на гражданство и експулсиране от страната лесно е, но далеч не това е целта явно. Просто се прилага доброто старо “разделяй и владей”. Малко са хората които се усещат за това обаче.23:38 05.08.2021
64 Ваксиниран1403
До коментар #60 от "Omega":
А колко време ще го имаш?Ако някои очаква доживотен имунитет срещу респираторен вирус без значение дали естествен или изкуствен е просто наивен. Ако имаше такава нещо от грип всеки щеше да боледува само веднъж в живота си или щеше да се ваксинира еднократно.Коментиран от #66
23:42 05.08.2021
65 Ваксиниран1403
До коментар #62 от "бай Даньо":
Това което човек сам си направи никои друг не може да му го направи.23:48 05.08.2021
66 Сан Марино
До коментар #64 от "Ваксиниран1403":
За първи път взимам отношение към статията, но изчетох всички коментари ... Добре де, значи ли, според теб, че тогава хората, които веднъж вече са се ваксини рали, ще трябва да го правят докрая на живота си? Нямам представа наистина, затова те питам сериозно, защото както вече споменах изчетох мненията досега и виждам, че пишеш компетентно по темата.Коментиран от #68, #69
23:52 05.08.2021
67 Hoho Boho
До коментар #59 от "Ваксиниран1403":
Хи хи.:))Пързаляш ме...
Първо не си дал линк.
Второ това е някаква статистика /която само ти си я знаеш/ за това колко от ваксинираните са в болница,
а въпросът беше:
къде има статистика за това
"колко от заразените са ваксинирани и колко - не",
а не колко са в болница. Вдяваш ли разликата?
Такава статистика липсва. Интересно защо?
Може би, защото ще се види цялата истина за "ваксините"....
Коментиран от #73
00:02 06.08.2021
68 Ваксиниран1403
До коментар #66 от "Сан Марино":
Да смятам.Ваксините ще станат нещо напълно обичайно и всеки които не иска да боледува от корона вирус всяка година ще се ваксинира на всеки 6 месеца. Както ваксината срещу грип всяка година е нещо съвсем обичайно и не прави впечатление на никой. Така ще стане и с ваксинацията срещу корона вирус. Ваксинация на всеки 6 месеца срещу корона вирус е най-мъдрото нещо което може да направи човек. В това няма нищо лошо или неочаквано. Или се ваксинираш два пъти всяка година или боледуваш всяка година. Въпроса е в това, че не се знае как ще го понесеш боледуването. Някои хора първия път го изкара леко корона вируса, а втори много по-тежко, даже някои и не го проживяха втория път.Коментиран от #70, #71, #74, #81
00:09 06.08.2021
69 бай Даньо
До коментар #66 от "Сан Марино":
Въпроса не е за мен но все пак. В Америка се говори да се комбинира ваксината за Ковид с грипа и така всяка година за който иска. В крайна сметка това се случи появи се още един по як грип.Коментиран от #72
00:10 06.08.2021
70 Hoho Boho
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Тук съм напълно съгласен.Всеки, който иска "ще се ваксинира на всеки 6 месеца".
Аз не искам.
Защо бяха необходими толкова приказки.
А всеки, който иска може да се затвори вкъщи и да хвърли ключа през прозореца.
Защо е необходимо някой да казва какво да прави и да му налага "мерки".
Или може би не е способен сам да взема решения?
00:22 06.08.2021
71 Сан Марино
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Има логика в това, което казваш, но тогава пък не ставаме ли прекалено зависими от тези ежегодни ваксинации? И при това положение вече изобщо не можем да говорим за естествен имунитет, понеже той вече няма как да се прояви ... Освен срещу дуги болести, може би? Пък и не знаем дали няма да се появи някаква друга "напаст" във вид на вирус след някоя и друга година? Тогава сигурно ще трябва и срещу нея да се борим с нова ваксина, плюс досегашните, за които ти спомена, срещу обикновен грип и срещу Ковид? Няма ли да е прекалено това?Коментиран от #76
00:22 06.08.2021
72 Сан Марино
До коментар #69 от "бай Даньо":
Няма проблем, че въпросът не е бил към теб. Разбира се, че можеш да се включиш в дискусията, даже колкото повече мнения, толкова повече изводи ще можем да си направим... Точно това, за което споделяш и ти, съм го загатнал и аз в коментар "71", затова и зададох толкова въпроси...00:29 06.08.2021
73 Ваксиниран1403
До коментар #67 от "Hoho Boho":
Обобщена на едно място за всички страни няма никъде. Някои страни публикуват редовно данни за това каква част от болните от ковид в болница са били ваксинирани. Някой страни като Изриел даже правят подробна разбивка по време кога е била извършена ваксинацията и по възрастова група на хората които са били ваксинирани и са стигнали до болница. Подобна статистика дава много отговори, но за съжаление в такъв вид я правят само там. Който се интересува просто трябва да следи какво се публикува от всяка страна. Статистика за дали положителен резултат ваксинирани не носи никаква информация, защото за да е обективна такава статистика трябва да се прави на базата изследване на цялото население на дадена страна което е практически невъзможно. Поне 70% от не ваксинираните хора в страните където ваксините са достъпни са такива отричащи тестовете и мерките срещу епидемията и епидемията въобще така, че те остават извън статистиката, освен ако не им се наложи да стигнат до болница в тежко състояние.00:31 06.08.2021
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 dfu
До коментар #40 от "Ваксиниран1403":
Точно същото се говори и за ковида още миналата година, преди ваксините - в огромната си част хората са безсимптомни или го карат леко, много малка част от останалите го карат тежко или фатално, и то предимно хора на преклонна възраст и със сериозни заболявания, които биха се влошили от всичко, не само от грип. :)Коментиран от #79
00:38 06.08.2021
76 Ваксиниран1403
До коментар #71 от "Сан Марино":
Защо да е прекалено просото всяка година ще има адаптирана комбинирана ваксина срещу актуалните заплахи. Голяма част от задължителните ваксини за новородените са именно от комбиниран тип. Дали ще се ваксиниращ с ваксина срещу грип или с комбинирана ваксина срещу 2,3 или 4 вируса няма голяма разлика.Коментиран от #77, #78, #83
00:40 06.08.2021
77 Бай
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
Ти на колко годинки си ?Ако не е тайна разбира се.00:48 06.08.2021
78 Hoho Boho
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
Голям майтап.Откакто ми сложиха задължителните, истинските, необходимите ваксини, когато бях дете, повече не съм се ваксинирал.
Сега ме убеждават да се инжектирам с някаква неизвестна субстанция... на всеки шест месеца.
А против уроки върши ли работа?
Коментиран от #80, #82
00:52 06.08.2021
79 Ваксиниран1403
До коментар #75 от "dfu":
Да но има няколко подробности. От когато се появи ковида смъртността нарасна във всички страни , където има вълни много значително спрямо всички предходни години, а през тях грип е имало. Тоест ковида и грипа са различни. Ковода убива много повече хора от грипа. Това е така не защото той е много смъртоносен, а защото е много по-заразен и стига до много повече хора и чат от тях умират. Втората много важна подробност е, че в страните с висока степен на ваксинация смъртността спрямо предходните им вълни спадна с порядък докато в страните с ниска степен на ваксинация даже се увеличи спрямо тяхната смъртност през предходните вълни.Коментиран от #86
00:55 06.08.2021
80 Бай
До коментар #78 от "Hoho Boho":
Не!Върши работа срещу "актуалните заплахи"!00:59 06.08.2021
81 Здрав
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Никога през живота си не съм ползвал протиогрипна ваксина. От дете съм нямал грип. Най-много хрема за седмица. Децата ми покрай мен са били доказон болни от грип когато бяха в детската градина. Вече съм 4.Х версия. Е как така не го прхванах този грип за 30 и повече години? Същата работа и ковидъ. Колеги,. Роднини..Коментиран от #84
01:00 06.08.2021
82 Ваксиниран1403
До коментар #78 от "Hoho Boho":
Виж коментар 63. Никои не те кара да се ваксинираш или да не се ваксинираш. Решението си е твое въпроса е само на базата на какво го вземаш за това е дискусията и спора.Коментиран от #85
01:08 06.08.2021
83 Сан Марино
До коментар #76 от "Ваксиниран1403":
Според това, което казваш, излиза, че ако някой все още не се ваксинирал с някоя от вече съществуващите ваксини срещу Ковид, би било по-добре да изчака да се произведе нова "адаптирана комбинирана" ваксина срещу актуалните заплахи, която да включи и борбата срещу вариант Делта?! Иначе какъв би бил смисъла да си сложи от сегашните, след като те не го защитават напълно от вариант Делта, но евентуално биха му помогнали да го изкара по-леко? Ами догодина, когато се появи вариант "еди кой си" на Ковид-а, ще трябва да чакаме компаниите да произведат ваксина, която да включва защита и от вариант "еди кой си", или ще си слагаме от наличните количества от по-старите ваксини? Ами тогава какво ще се случва с бракуваните ваксини поради изтичане на срока им на годност? Защото, докато цялото население на дадена страна се ваксинира с актуалната ваксина, ще са се появили вече други, ново производство, които ще са адаптирани за следващ вариант на вируса, така ли излиза според теб?Коментиран от #88
01:11 06.08.2021
84 Ваксиниран1403
До коментар #81 от "Здрав":
При всеки е индивидуално. Някои боледуват и два пъти годишно от грип други и с години изобщо не боледуват. Лично аз се ваксинирам редовно срещу грип и ще продължа се ваксинирам винаги както го правят огромен процент на населението на развиете икономически страни.Ни най-малко не съжалявам за това си решение. За последните 20 години съм се разболял само два пъти и то извардено леко без абсолютно никакви лекарства01:19 06.08.2021
85 Hoho Boho
До коментар #82 от "Ваксиниран1403":
Разбира се, че няма да се ваксинирам.Дискусията е интересна...
Последните десетилетия не съм се ваксинирал.
Не виждам какво се е променило сега.
Защо трябва да си променям навиците?
01:26 06.08.2021
86 Прав си..
До коментар #79 от "Ваксиниран1403":
Накратко,файзера не предпазва от заразяване ,но предпазва от тежко протичане на болестта и най вече от смърт ,но охо бохо е вкючил на вълна,че ваксинираните също се заразяват. Охо бохо, важното е, че ваксинираните не УМИРАТ от ковид ,с някои изключения.Коментиран от #89
01:29 06.08.2021
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Ваксиниран1403
До коментар #83 от "Сан Марино":
Нови варианти възникват, но не чак толкова бързо. За година и половина са няколко значимите варианти на вируса . Колкото разпространението на вируса е по-голямо толкова вариантите са повече и се появяват по-често. Когато се ограничи разпространението и вариантите ще станат по-малко. За колко време се ваксинира населението на една стана това е въпрос на наличие на ваксини, организация и желание на населението. Някои страни доказаха, че за по-малко от месец и половина може да се постигне повече от 50% ваксинирани. При положение, че предстои тежка делта вълна която вече се надига тук да се чака адаптирана за този вариант ваксина мисля, че не е добра идея. Дори и по-малко ефективна ваксина е много по-добра от никаква ваксина. А по-късно за реваксинацията така или иначе ще бъде адаптирана. В огромната си част ваксинираните ако се заразят са безсимптомни или само със симптоми и тежест на обикновена настинка.Тези симптоми отшумяват за няколко дена и те не дават положителни тестове със седмици както това е при не ваксинираните.Коментиран от #90
01:45 06.08.2021
89 Hoho Boho
До коментар #86 от "Прав си..":
" Накратко,файзера не предпазва от заразяване"Ти го казваш, не само аз.
И това не се вмества в понятието за ваксина -
нещо, което те предпазва от заразяване...
"но охо бохо е вкючил на вълна,че ваксинираните също се заразяват"
а тук сам си противоречиш спрямо предишния текст, написан от тебе
И неваксинираните НЕ УМИРАТ от ковид ,с някои изключения.
01:49 06.08.2021
90 Госあ
До коментар #88 от "Ваксиниран1403":
Абе не са зле толкова зле най вероятно. Много шум и реклама, но май не са много зле тея РНК'ови ваксини, дори с такъв протеин. Добре са дозирани, освен това живота на РНК е предопределен в клетката ;) Но все пак предпочитам орязан вирус или пептид.03:41 06.08.2021
91 Да бе да ама
06:35 06.08.2021
92 kkk
До коментар #37 от "Hoho Boho":
По дефиниция ваксината създава имунитет и НЕ СЕ заразяваш при минимум 99,5% от случаите. Винаги има случаи в които ваксината не действа изобщо или създаденият имунитет е недостатъчен и караш болестта "по-леко", но това са ИЗКЛЮЧЕНИЯ и реално човекът НЕ СЕ СЧИТА за ваксиниран.Положението е като с измамата "противогрипна ваксина" която ни пробутват вече десетилетия- вкарваш си някакъв препарат с неясен произход и доказано слаб ефект. Всяка година около мен против грип се "ваксинират" минимум 1000 човека, минимум 300 от тях после излизат в болнични и поне още толкова го изкарват с леки симптоми и на крак. Това НЕ Е ВАКСИНА по никой стандарт освен по този на бялата мафия които печелят луди пари от едни безполезни (дано поне не са вредни) препарати.
АБСОЛЮТНО СЪЩОТО е сега положението с тези "ваксини"- видимо е и от самолет, че ефективността им е изключително ниска и клони към 0, а рисковете да умреш от усложненията или да останеш инвалид заради ваксината са по-високи от това да си умреш от вирусчето
08:47 06.08.2021
93 kkk
Пфайзер е тествана върху 36 000 човека
8 болни при ваксинираните, 160 болни при онези с плацебо
Модерна - върху 28 000 човека
11 от ваксинираните, 180 от плацебото
Янсен- върху 40 000 човека
116 от ваксинираните, 350 от плацебото
Астра Зенека- върху 11 000 човека
64 от ваксинираните, 160 от плацебото
От опити върху 120 000 човека (50% с ваксина, 50% с плацебо) ОБЩИТЕ цифри са:
200 болни след ваксината (от 60 000 човека) и 850 болни (от 60 000 човека) сред тези с плацебо. Простата математика казва 23% ефективност на ваксините в идеалният случай и само 4 пъти по-високо ниво на заразяване при хората без ваксина.
И на база тези цифри горе "ваксините" са одобрени- щеше да е смешно ако не беше трагично...
10:17 06.08.2021
94 ARGON
До коментар #2 от "Хювнета ади бе":
Така е. Само лъжи, дезинформация и пропаганда.11:11 06.08.2021
95 ARGON
До коментар #39 от "Да те питам":
И двете - луд и алчен за пари. Постоянно агитира за псевдо-ваксини, които не са получили патент в САЩ.11:16 06.08.2021
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Учуден
До коментар #42 от "Ваксиниран1403":
Кой ти го наби това в главата? Точно ваксинираните са най-зле. САЩ, Израел, Англия...11:43 06.08.2021
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Дали дали
понеже се заплащат от правителствата.
Питам се.
След година две ,дали ще почнем да си плащаме сами или ще бъде както е сега, в момента ?
Щом вече сме свикнали с ваксините ,дали няма да бъде като наркотика ?
Да станеме зависими и да си платим за да станат богати едни други .
Само питам...
14:43 06.08.2021
102 Мангалов
До коментар #7 от "Емил":
В Изрел има 12-ма болни 6 от тях са ваксинирани 50%. Общо обаче има 100 ваксинирани човека в държавата. От тях 6 човека (6%) са болни, но 96% са ОК. Преди обсъждането на вирусите и ваксините ти препоръчвам математика за 6-ти клас.17:25 06.08.2021
103 МЕНТАК ГЕНЕРАЛ
22:08 06.08.2021
104 Смрф
До коментар #42 от "Ваксиниран1403":
Много сте наивен, това което четете не може да бъде манипулирано, така ли?00:02 07.08.2021
105 БРЦК
06:09 07.08.2021
106 БРЦК
06:13 07.08.2021
107 волен сидеров
15:38 08.08.2021