Отидете към основна версия

38 043 52

Тест на Nissan Pulsar

  • nissan-
  • pulsar-
  • тест
Моделното име Pulsar не е ново за марката Nissan. За първи път автомобил с това название се появява през 1995 година, но той е предназначен само за вътрешния пазар. На практика тази кола е разновидност на Nissan Almera и се предлага във вариант с три и с пет врати. Сега японците възраждат това име с изцяло нов модел. Новият Pulsar е глобален автомобил, разработен е в дизайнерския център на марката във Великобритания, а готовата продукция ще излиза от конвейерите на завода в Испания. Иновацията представлява автомобил от компактния сегмент С и има за цел да се противопостави директно на европейските бестселъри VW Golf, Opel Astra и Ford Focus. Продажбите на Pulsar тепърва стартират, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с новото предложение на Nissan. Ето и първоначалните ни впечатления.
 
Екстериор

Въпреки, че е типичен лек автомобил, компактният хечбек се позиционира малко под кросоувъра Qashqai. Визията му е модерна и съвсем умишлено сходна с тази на иновациите Qashqai и X-Trail. Това личи особено ясно в предната част на колата, където V-образната радиаторна решетка бронята и фаровете придават на Pulsar нужната фирмена идентичност. Интересните дневни LED светлини са с т.нар. бумерангова форма, а цялостната визия на стоповете отново наподобява тази на задните светлини на Qashqai. Въпреки тези сходства, обликът на Pulsar е различен. Колата има свой собствен стил, който е съобразен с претенциозния европейски вкус. Оптималната детайлизация на основните линии придава на автомобила атлетична форма, но като цяло Pulsar се характеризира с плавни профили, масивни колесни арки и динамично и същевременно елегантно излъчване.
 
Интериор

Вътре, впечатление прави качествената сглобка. Материалите не са скъпи, но изглеждат добре, а паразитни шумове и скърцания в купето липсват. Седалките са ергономични и удобни, снабдени са с нужните регулировки, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно. Това най-ясно личи в задния отсек, където разстоянието до предните седалки е впечатляващо. Именно това е един от козовете на японците, с който ще борят конкуренцията. Просторният салон има претенциите да е един от най-големите в този клас. С дължина от 4 387 мм и междуосие 2 700 мм обаче, това се постига за сметка на товарен обем. Багажникът не е малък, но не е и голям. Обемът му е 385 литра, но когато решите да го увеличите за сметка на задните кресла, то тогава става впечатляващ - 1 385 литра. Практичността на хечбека се засилва и от информативното арматурно табло. Уредите там са комбинация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, които предоставят нужната на водача информация, по интуитивен и максимално опростен начин. Единственият недостатък по отношение на салона е по-слабата шумоизолация в задната му част, която се усеща при движение с висока скорост.
 
Двигател и ходови характеристики

На този етап автомобилът се предлага с един бензинов и един дизелов агрегат. Бензиновият е с работен обем 1.2 литра, а мощността му е 115 конски сили. Този мотор е икономичен, а динамиката му е прилична, предвид теглото на автомобила от 1 333 кг. Далеч по-впечатляващ обаче е дизеловият мотор. Той е с обем от 1.5 литра и мощност от 110 конски сили. Този двигател предлага учудващо добра динамика, при това с изключително нисък разход на гориво. Японците дават заводски данни за среден разход от 3.6 литра на 100 километра пробег. Всеки знае, че данните на производителите са на база измервания в идеални условия и са трудно постижими в реални такива, но по време на нашия тест, при който изминахме над 500 километра в предимно извънградски условия, средният разход на борд компютъра не надвиши 5 литра на 100 км. Трябва да се има предвид, че голяма част от тест-драйва премина по магистрала, където поддържахме скорост от 140 км/ч. Ниският разход се дължи, освен на сравнително леката каросерия и ниският коефициент на въздушно съпротивление, и на перфектната комбинация от въпросния дизелов агрегат и шестстепенна механична скоростна кутия. Що се отнася до возията, то тя може да се определи по-скоро като твърда и стегната. Стабилността при динамично шофиране е отлична, като при навлизане в завои с по-висока скорост основна роля играе системата Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси на вътрешните на завоя колела. Останалите системи за активна и пасивна безопасност са на ниво, а в допълнителното оборудване влизат и такива, характерни за автомобили от по-високия клас. От компанията ще предлагат и още двигатели за Pulsar, като ще започнат от по-мощен бензинов (190 к.с.) Ще има и наточена версия Nismo, която ще се противопостави на VW Golf GTi.
 
Цена

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 7 гласа.

Свързани новини