Моделното име Pulsar не е ново за марката Nissan. За първи път автомобил с това название се появява през 1995 година, но той е предназначен само за вътрешния пазар. На практика тази кола е разновидност на Nissan Almera и се предлага във вариант с три и с пет врати. Сега японците възраждат това име с изцяло нов модел. Новият Pulsar е глобален автомобил, разработен е в дизайнерския център на марката във Великобритания, а готовата продукция ще излиза от конвейерите на завода в Испания. Иновацията представлява автомобил от компактния сегмент С и има за цел да се противопостави директно на европейските бестселъри VW Golf, Opel Astra и Ford Focus. Продажбите на Pulsar тепърва стартират, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с новото предложение на Nissan. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Въпреки, че е типичен лек автомобил, компактният хечбек се позиционира малко под кросоувъра Qashqai. Визията му е модерна и съвсем умишлено сходна с тази на иновациите Qashqai и X-Trail. Това личи особено ясно в предната част на колата, където V-образната радиаторна решетка бронята и фаровете придават на Pulsar нужната фирмена идентичност. Интересните дневни LED светлини са с т.нар. бумерангова форма, а цялостната визия на стоповете отново наподобява тази на задните светлини на Qashqai. Въпреки тези сходства, обликът на Pulsar е различен. Колата има свой собствен стил, който е съобразен с претенциозния европейски вкус. Оптималната детайлизация на основните линии придава на автомобила атлетична форма, но като цяло Pulsar се характеризира с плавни профили, масивни колесни арки и динамично и същевременно елегантно излъчване.
Интериор
Вътре, впечатление прави качествената сглобка. Материалите не са скъпи, но изглеждат добре, а паразитни шумове и скърцания в купето липсват. Седалките са ергономични и удобни, снабдени са с нужните регулировки, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно. Това най-ясно личи в задния отсек, където разстоянието до предните седалки е впечатляващо. Именно това е един от козовете на японците, с който ще борят конкуренцията. Просторният салон има претенциите да е един от най-големите в този клас. С дължина от 4 387 мм и междуосие 2 700 мм обаче, това се постига за сметка на товарен обем. Багажникът не е малък, но не е и голям. Обемът му е 385 литра, но когато решите да го увеличите за сметка на задните кресла, то тогава става впечатляващ - 1 385 литра. Практичността на хечбека се засилва и от информативното арматурно табло. Уредите там са комбинация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, които предоставят нужната на водача информация, по интуитивен и максимално опростен начин. Единственият недостатък по отношение на салона е по-слабата шумоизолация в задната му част, която се усеща при движение с висока скорост.
Двигател и ходови характеристики
На този етап автомобилът се предлага с един бензинов и един дизелов агрегат. Бензиновият е с работен обем 1.2 литра, а мощността му е 115 конски сили. Този мотор е икономичен, а динамиката му е прилична, предвид теглото на автомобила от 1 333 кг. Далеч по-впечатляващ обаче е дизеловият мотор. Той е с обем от 1.5 литра и мощност от 110 конски сили. Този двигател предлага учудващо добра динамика, при това с изключително нисък разход на гориво. Японците дават заводски данни за среден разход от 3.6 литра на 100 километра пробег. Всеки знае, че данните на производителите са на база измервания в идеални условия и са трудно постижими в реални такива, но по време на нашия тест, при който изминахме над 500 километра в предимно извънградски условия, средният разход на борд компютъра не надвиши 5 литра на 100 км. Трябва да се има предвид, че голяма част от тест-драйва премина по магистрала, където поддържахме скорост от 140 км/ч. Ниският разход се дължи, освен на сравнително леката каросерия и ниският коефициент на въздушно съпротивление, и на перфектната комбинация от въпросния дизелов агрегат и шестстепенна механична скоростна кутия. Що се отнася до возията, то тя може да се определи по-скоро като твърда и стегната. Стабилността при динамично шофиране е отлична, като при навлизане в завои с по-висока скорост основна роля играе системата Active Trace Control. Тази система индикира скоростта, ъгъла на въртене на кормилото, натискът върху педала на спирачката и отварянето на дроселовата клапа, като при нужда подава спирачни импулси на вътрешните на завоя колела. Останалите системи за активна и пасивна безопасност са на ниво, а в допълнителното оборудване влизат и такива, характерни за автомобили от по-високия клас. От компанията ще предлагат и още двигатели за Pulsar, като ще започнат от по-мощен бензинов (190 к.с.) Ще има и наточена версия Nismo, която ще се противопостави на VW Golf GTi.
Цена
Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 9 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Skier
09:43 03.12.2014
2 Стоян Стоянов
ми че той Пулсара значи си е съвсем японски!
То хубаво конкуренция на Golf, Astra и Ford Focus , но не си ли го набутват тия от Нисан така, защото идва и като конкуренция на Меган. Пък те Рено-Нисан споделят доста общо като че ли ...
09:51 03.12.2014
3 Zumbata
Произведен в Испания.
Двигатели явно на на Рено дизеловият 1,5DCi и бензиновото 1,2TCe.
Надули му цената да не се меша с Renault Megane в Европа, явно не смятат да продават въобще.
Абе, типичен японски автомобил, отвсякъде. :D
10:04 03.12.2014
4 nikolay
10:12 03.12.2014
5 Japoneze
Модерна кола -евтина разработка -оттук отттам ,но чакам Низмо версията ,там ще е интересното!
10:23 03.12.2014
6 nikito_blend
Коментиран от #10
10:51 03.12.2014
7 Julio
Коментиран от #11
10:54 03.12.2014
8 Мартин
11:38 03.12.2014
9 Shmeker
11:42 03.12.2014
10 Shmeker
До коментар #6 от "nikito_blend":
Те за нови коли все са високи данъците11:44 03.12.2014
11 Shmeker
До коментар #7 от "Julio":
Тая цена ме разбива честно. За тия пари се взема Ауди А3 и не се занимаваш с мегани11:45 03.12.2014
12 Julio
11:50 03.12.2014
13 Shmeker
Все пак това си е чист меган с премиум цена
11:54 03.12.2014
14 Julio
Друг е въпроса че Нотата е сравнима като кола а е по-евтина което е странно...
12:04 03.12.2014
15 Shmeker
12:19 03.12.2014
16 Julio
12:30 03.12.2014
17 W222
Коментиран от #25
13:16 03.12.2014
18 Гост
Коментиран от #19
13:53 03.12.2014
19 Гост
До коментар #18 от "Гост":
Забравих да кажа, че това се отнася за коментар 2 и 313:55 03.12.2014
20 Гост
Коментиран от #21
15:50 03.12.2014
21 Майстора
До коментар #20 от "Гост":
Виж сега, може и явно си доста интелигентен, но не се обиждай - от коли нищо не разбираш.15:53 03.12.2014
22 wowbow
15:55 03.12.2014
23 Гост
16:05 03.12.2014
24 ТТТТ
17:08 03.12.2014
25 вик
До коментар #17 от "W222":
Хубаво е за начало да спреш да викаш . После си оправи правописа и чак тогава да даваш мнение .Най вероятно се опитват да откраднат част от клиентите на тези 3 марки . Така поне прочетох в статията " Иновацията представлява автомобил от компактния сегмент С и има за цел да се противопостави директно на европейските бестселъри VW Golf, Opel Astra и Ford Focus " . Съмнявам се , че искат да ги бият по продажби .
17:17 03.12.2014
26 W222
17:19 03.12.2014
27 Гост
Коментиран от #28
17:21 03.12.2014
28 ТТТТ
До коментар #27 от "Гост":
Процент от влаганите части , от европейски производители отстъпват по качество на аналозите им в Япония . Но за да се продава по евтино , трябва да е произведено в Европа . Това визирах .17:32 03.12.2014
29 Japoneze
Аз лично си купих Мазда3(а бях тръгнал за Голф ) - чисто нова,преди 4 год.,не че не съм фен на Немските или на Френските (имал съм и от двата вида -по няколко модела),но разумния избор като гаранция,цена,екстри,подръжка,надеждност,как стои на пътя,системи за сигурност,застраховки,пригодност в ежедневието и т. н. - Японеца ме спечели!
На европейските коли една идея им е по-комфортна возията и шумоизолацията,което си е свързано с олекотяването на купето ,и японския дизайн е специфичен,не се харесва на всеки.Но те наваксват бързо,и не за сметка на качеството!За Нисана,само сглобката във Великобританиия да не му се отрази,сглобеното в Япония - по да му се довериш!
19:41 03.12.2014
30 9пще
19:48 03.12.2014
31 десс79
20:41 03.12.2014
32 Nissan Fen
21:20 03.12.2014
33 Караиванов
Коментиран от #51
22:36 03.12.2014
34 Гост
Коментиран от #40
22:50 03.12.2014
35 Gbg
22:53 03.12.2014
36 Бхд БхД
22:56 03.12.2014
37 шъпъ
22:57 03.12.2014
38 Гост
22:59 03.12.2014
39 Shmeker
Коментиран от #48
04:04 04.12.2014
40 Shmeker
До коментар #34 от "Гост":
То колата не е просто сбор от чаркове. Недомислиците при италианци и французи са без чет. Освен това италианското качество е смешно - обикновено при автомобилите се знае какво може да се издъни за съответния модел, но при италиянските може да се издъни всичко.няма конкретни неща които се дънят най-честоКоментиран от #44
04:09 04.12.2014
41 Stoyan
Коментиран от #42
05:37 04.12.2014
42 Shmeker
До коментар #41 от "Stoyan":
Според това което чета по чуждите сайтове, колата е рафинирана, но скучна за каране. Мощните мотори имат динамика, но явно останалото не е кой знае какво. Дано поне са й сложили малко антикорозионно покритие, да не почне да се динитегрира след 10 години. Ако има такова, ще има и интерес втора ръка.05:57 04.12.2014
43 като гост
07:04 04.12.2014
44 Гост
До коментар #40 от "Shmeker":
Обикновено се знае кой модел имал слабо място.....Колега ти да не живееш в соца... Всъщност от твоя коментар става ясно,че италианските модели се чупят като всички останали коли,но нямат "слабо място",което да се знае от "open minded" момчетата в БГ.... Без коментар....Коментиран от #50
07:09 04.12.2014
45 tenas
07:23 04.12.2014
46 Алекси
07:59 04.12.2014
47 donbaro75
11:38 04.12.2014
48 ТТТТ
До коментар #39 от "Shmeker":
Мазда са монтирали само 1,6 тд. двигател на Форд . Никога не са ползвали френски двигатели . Имат си техни дизели .Коментиран от #52
17:02 05.12.2014
49 S Doichinov
21:32 05.12.2014
50 Shmeker
До коментар #44 от "Гост":
Италианките се чупят най-много.03:51 06.12.2014
51 Shmeker
До коментар #33 от "Караиванов":
Аз бих се насочил към японски двигател ако има такъв.03:53 06.12.2014
52 Shmeker
До коментар #48 от "ТТТТ":
1.6 е Форд и френски. За останалото си прав - имат различни техни мотори04:19 06.12.2014