Решението на Ferrari да преустанови производството на автомобили с механична скоростна кутия в основната си продуктова гама след модела California от 2012 година бележи стратегическа промяна, продиктувана от фактори, които надхвърлят просто ниското потребителско търсене. Както бившият технологичен директор Майкъл Лайтерс изрази през 2016 година, никоя ръчна скоростна кутия не може да се сравни с показателите на съвременната автоматична скоростна кутия. Въпреки това, пламенните призиви на феновете за връщането на третия педал продължават.
За тези ентусиасти настоящата позиция на Ferrari е ясна, както я изрази Енрико Галиера, главен маркетинг и търговски директор на компанията. На въпроса на Evomagazine за евентуални планове за повторно въвеждане на ръчни скоростни кутии, отговорът на Галиера беше категоричен: „Вече ги имаме в много от нашите класически автомобили.“ Той активно съветва тези, които търсят директна механична връзка с трансмисията, да „купят и реставрират нашите фантастични класически модели“.
Галиера доразви тази философия, заявявайки: „Ние го имаме и насърчаваме клиентите да открият красотата на шофирането на класически автомобил.“ В подкрепа на това Ferrari дори предлага програми „Corso Pilota“ с класически автомобили. Тази инициатива признава, че „много хора вече не знаят как да карат с механична скоростна кутия“, позиционирайки тези курсове като „важно преживяване, което в момента можем да предложим с нашите класически модели“.
Въпреки това, вратата към модерна ръчна скоростна кутия на Ferrari може би не е напълно затворена. Марката не е отхвърлила напълно възможността да въведе отново ръчна скоростна кутия за строго подбрана гама от автомобили. По-рано тази година Джанмария Фулгенци, главен директор по разработване на продукти във Ferrari, предложи, че конфигурация с три педала би могла да бъде интегрирана в модел от висок клас от ексклузивната серия Icona. Тази линия, която понастоящем включва само модели с автоматична скоростна кутия, като Monza SP1/SP2 и Daytona SP3, е насочена към най-взискателните и заможни клиенти на Ferrari. Според Фулгенци, тези, които могат да си позволят да закупят „конче“ за милиони долари, „вече го искат“, което анонсира нишово, но значително търсене на аналогово шофиране в съвременните хиперлуксозни автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 хъхъ
До коментар #1 от "демократ":
Вече няма, защото днешните автоматици са много по-добри от тези от преди 30 години.Плюс беше по-евтината поддръжка и по-голямата издръжливост на ръчните скоростни кутии, но сегашните са чупливи и ремонта също не е евтин, плюс че на дизела един демпферен маховик+съединител може да ти излезе 2000 лв.
Коментиран от #5
10:49 05.07.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 демократ
До коментар #3 от "сектант":
Говоря за чисто математически критерии изразен с цифрите от 0 до 9 а не за субективен.Коментиран от #27, #28
10:59 05.07.2025
5 инжектопляктора
До коментар #2 от "хъхъ":
Ферари дизел?Боже,какво ли още ще чуем!Коментиран от #7, #8
11:03 05.07.2025
6 С танка
До коментар #1 от "демократ":
Например пълният контрол над колата.Коментиран от #9
11:05 05.07.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "инжектопляктора":
Всъщност си с 20 години назад ❗2005г
" Бдителни папараци успяха да засекат по европейски пътища едно Ferrari 612 Scaglietti. Автомобилът бил като всички останали, които вече се продават шоурумовете, обаче двете му ауспухови тръби били извити надолу. Това е типично за дизеловите автомобили, още повече, че според очевидците шумът на двигателя бил типично дизелов. Официалните представители на компанията отказали да коментират този факт, но според вътрешна информация Ferrari наистина работели върху дизелов агрегат."
11:11 05.07.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "инжектопляктора":
🚘Светът се променя- преди 30 години беше абсурд да си представиш Порше да направи джип🚘11:14 05.07.2025
9 демократ
До коментар #6 от "С танка":
Пак субективен факторКоментиран от #10
11:14 05.07.2025
10 С танка
До коментар #9 от "демократ":
И кое е субективно като можеш да я изръчкаш и на прекъсвач, можеш и на 1000 оборота да си превключиш когато си поискаш и когато ти прецениш.Коментиран от #11
11:23 05.07.2025
11 демократ
До коментар #10 от "С танка":
А ми не е ефективно. Най ефективно е в опрееелен диапазон и там компютърно контролираният автоматик го прави много по точно отколкото дори Хамилтън а ти не си ХамилтънКоментиран от #12, #13, #18
11:26 05.07.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 С танка
До коментар #11 от "демократ":
Изобщо не говоря за ефективност, а за удоволствие от шофирането.Коментиран от #14
11:47 05.07.2025
14 таксиджия 🚖
До коментар #13 от "С танка":
Мани го тоя, само се заяжда да се прави на вървежен. Такива като него ги засичам, само като видя тойота и вътре брадясал шкембар с очила...12:02 05.07.2025
15 демократ
До коментар #12 от "Механик":
А ми защото ако премахнат човешкия фактор няма да ставаш за нищо.до 13
Да де субективен фактор.
Какво ти пречи да сменяш с пластини зад волана
например що трябва да имаш скоростен лост.
до 14
Ти виждал ли си какво прави супра с ферари?
Коментиран от #19
12:16 05.07.2025
16 Ироничен
12:24 05.07.2025
17 Пилот на Ферари
12:29 05.07.2025
18 Ироничен
До коментар #11 от "демократ":
"А ми не е ефективно. Най ефективно е в опрееелен диапазон и там компютърно контролираният автоматик го прави много по точно отколкото дори Хамилтън а ти не си Хамилтън"Не съм и не искам да бъда. Но.... карам едно БМВ Ф11 с рядкото изпълнение РЪЧКА! Въпреки РСК, на таблото ми излиза препоръчителна предавка. Да, двигателят е 3 литра и може да влачи купето при 1300 оборота, но какво е мазането? Затова бившите милионници на БМВ понякога падат в кофата на 260000 километра, а веригите са сложени отзад, да не ти се сменят. Отделно че препоръчват смяна на масло на 30 000 километра. Аз я правя на 15 000.
12:35 05.07.2025
19 Асд
До коментар #15 от "демократ":
Да, виждали сме. Но само в бързи и смотани. И е изпилена супра срещу стоково 355. Изпили един V8 на Ферари и след това го виж какви времена дава, отделно че може да спира и завива.Коментиран от #20, #21
13:48 05.07.2025
20 Мда
До коментар #19 от "Асд":
Кратък живот ще има тоя изчилен двг на ферари.14:07 05.07.2025
21 Хеми значи бензин
До коментар #19 от "Асд":
Феррари е симво на италянската тъ пота.200 човека в Света си кучуват другите ходят пеш.
Обратно на Американската Хеми философия взимаш 400 коня пт магазина без чакане за 6 заплати.
Да го дха италия.
Коментиран от #22, #23
14:09 05.07.2025
22 ха ха ха ..
До коментар #21 от "Хеми значи бензин":
Ферари не е Голф бе , че да е масов автомобил .Коментиран от #25
14:13 05.07.2025
23 Баце
До коментар #21 от "Хеми значи бензин":
То америте ако можеха да правят автомобили , нямаше Детройт да фалира .14:13 05.07.2025
24 Японеца
14:18 05.07.2025
25 Хеми значи бензин
До коментар #22 от "ха ха ха ..":
Е да ама Хеми Куда Е масов автомобил и е по кола от всяко фераре от първото фо енцото че и отгоре.Коментиран от #26
14:57 05.07.2025
26 да бе брат
До коментар #25 от "Хеми значи бензин":
Хеми правят само двигатели . Не знам какъв конкурент на Ферари са .15:38 05.07.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Отец Орфений
До коментар #4 от "демократ":
приказки и сказки от за люхани суб-фиктивни пен дали тук са ни ненужни.Хващй са за пръстите на краката да поемеш големият Ообективен Фактор
08:02 06.07.2025
29 Некакъв
22:38 06.07.2025