Last news in Fakti

6 Януари, 2017 11:25 39 769 30

История за това как Lada вдъхнови германците

  • bohse-
  • eurostar-
  • lada-
  • 2105
История за това как Lada вдъхнови германците - 1

По-възрастните фенове на автомобилите, добре си спомнят времената, когато у нас се чакаше за Lada с години. Всеки собственик на класическите руски возила обаче е наясно, че ръждата е близък приятел на тези коли. Знаете ли обаче, че има и една тяхна разновидност, която няма да изгние?

Нарича се Bohse Eurostar и каросерията и е пластмасова. Още по-любопитното е, че е дело на германци! Всъщност, идеята на немските специалисти е проста - взимат максимално евтина нова кола, "преобличат" я с пластмасова открита каросерия и автомобилът е готов за забавления.История за това как Lada вдъхнови германците

Bohse Eurostar се прави на базата на Lada 2105, съвсем не може да се нарече дизайнерски шедьовър, но въпреки това печели доста почитатели в Германия. Това обаче не е нова идея. За да разширят моделната си гама подобни опити са правили Citroen, VW и Mini с техните Mehari, Thing и Moke.

В съвременната автоиндустрия този прийом вече не се използва, но преди години това беше евтин начин да добавиш към моделната си гама абсурдно интересен модел. Bohse Eurostar, естествено не принадлежи към моделната линия на АвтоВАЗ. Тези автомобили се правят в една странна компания, позиционирана в германския град Дерпен.История за това как Lada вдъхнови германците

Дейността и започва през 1987 година, а първите Eurostar се правят на базата на Golf. Оказва се обаче, че Golf-овете са прекалено скъпи и специалистите от компанията бързо се ориентират към далеч по-евтиния съветски Автопром. Немските маркетолози дори не се притесняват да използват рекламния слоган Fahrvergnügen (удоволствие от шофирането).

В заключение, ако трябва да сме честни, трябва да кажем, че Bohse Eurostar съвсем не е красив автомобил. Той изглежда като Volvo 240, нарисувано от петгодишно дете. Един елемент от Bohse Eurostar обаче е супер практичен. Става дума за капака на багажното отделение, разполагащ с неголяма "вана" тип пикап и в същото време - с функционален и голям багажник.История за това как Lada вдъхнови германците


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    21 1 Отговор
    Любопитно, не бях чувал за подобна кола.
  • 2 Д'гето

    18 1 Отговор
    Учудвам се,защо не са използвали "Вартбург"!? Мисля, че небеше по-скъп и е на шаси....
  • 3 Миро

    14 2 Отговор
    Дейноста почва 87 с голф. Значи докато стгнат до момента с по - ефрина кола варбурга е станал история...
  • 4 ники

    8 7 Отговор
    Трудно може да се види нещо по-грозно и непрактично .

    Коментиран от #14

  • 5 АРИАН

    18 21 Отговор
    Не е учудващо, че точно германци префасонират лади, както пише авторът на статията. Никак не е, дори само те биха го направили без какъвто и да е комплекс от Ладите...забавляват се. Както отвлеченият Хуго Шмайзер през 1947 година прави техния "Калшников", а не пияницата-неграмотник от снимките. Славяните по принцип са изобретили само папура по собствена технологична схема, както пише в някои учебници по бг история. Кто дошли българите на коне и те излезли от блатата, където се криели и от сламените колиби и землянките. А българите в същото време изградили от камък (само нашият народ по това време строи с големи квадратни камъни, които и днес откриват в крепости от Северното Причерноморие до Албания - всички с една строителна технология) Плиска, по-късно и Преслав. Така че, не ми говорете за съветските Лади, моля като за някакво вечно чудо...да не говорим, че са копи от италианските заводи "Толиати".

    Коментиран от #17

  • 6 дойче

    28 3 Отговор
    Грозна е колата, но е правена преди 30 години и за времето си не е била толкова зле, пък и това е кола за прикючения в гората, да я наемеш или купиш и да ходиш на лов, за риба, с една дума, да не си трошиш Мерцедеса или БМВ-то, "кола за забавления", не за конкурси за красота.
  • 7 карчо

    7 4 Отговор
    Може и по-грозно, опитайте пак ;)
  • 8 ГАЗ 69

    6 2 Отговор
    Хубава е!
    Почти колкото Олтсит клуб.
  • 9 Кирчо

    8 6 Отговор
    С тесла да беше правена по красива щеше да е.
  • 10 ПОЗОР ЗА НЕМСКИЯ ГЕНИЙ

    13 4 Отговор
    ТВА И РУСНАК НА 32 ВОДКИ НЯМА ДА ГО НАПРАВИ .
  • 11 незнайко

    15 3 Отговор
    Не обръщайте внимание на вида. Статията е за това, че има пластмасова каросерия. Ако ладите и москвичите не гниеха, друга щеше да им е репутацията при тяхната цена. Виждате как се котира дачията.
  • 12 Minielectro

    4 11 Отговор
    Боже,това за първи път ми се случва!За първи път в моя 50 г. живот искам да избягам от екрана на компютъра!!!А, ако видя жив човек вътре сигурно ще се обеся с връзките на обувките си!!!

    Коментиран от #27

  • 13 ььь

    15 2 Отговор
    Смешно е да споменават ръждата при лада, защото все още има лади на почти 30 години и нямат кой знае колко ръжда или хич. Но има нови модели коли който са на по 10 години и вече са със сериозна ръжда че чак и прогнили . Например Mazda 6 2002 година.
  • 14 Естет

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "ники":

    На мен пък ми харесва!
  • 15

    3 2 Отговор
    Ариан това си е твое мнение.Запази си го за себе си.
  • 16

    3 2 Отговор
    Ариан това си е твое мнение.Запази си го за себе си.
  • 17 Кемосаве

    3 14 Отговор

    До коментар #5 от "АРИАН":

    Като си прав колега за всичко което написа как да не се саглася.Ладата е копие на фиат 124 ако се не лъжа баща ми имаше лада 1600...супер гадна кола неможех да я трая.

    Коментиран от #20

  • 18 мъжкар

    16 5 Отговор
    Хах ръждата била близък приятел на ЛАДА.А какво да кажем тогава за японските коли и по-специално мазда още докато са в гаранция и вече са зверски изгнили.Пак ще дам примера с ТОЙОТА ХИЛУКС пикап който изгни пред очите ми още преди да му е минала гаранцията.А ладата поне е с дебели и здрави тенекии за разлика от Мазда например.
  • 19 T 34

    11 3 Отговор
    Харесват ги в Германия, защото сигурно струват колкото велосипед!
  • 20 Някой си

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Кемосаве":

    И какво й е било гадното?
    Ето виж колко са копирали от италианците. Ако знаеп английски де
    http://totalcarmagazine.com/classicandbeloved/2014/04/29/fiat_124_vs_lada_shiguli_1200/

    Коментиран от #28

  • 21

    2 4 Отговор
  • 22 Ладоч

    4 2 Отговор
    Направена е ладата от супер евтини суровини,грозна е отвътре е неудобна вози лошо харчи много

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    17 0 Отговор
    Ей ,дървените философи, аз съм от по-старото поколение.Карал съм Жигула и после 2105- общо над 20 години.Децата ми са отгледани с тия коли. Нито те са умрели ,нито аз и всичките сме нормални хора. Айде малко се замислете ,кои са истинските ценности в живота.Ако има с какво.
  • 24 Ко каза

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ладоч":

    Твоя голф на 15 години ,нали е по-икономичен и красив? Кво ревеш? Карай си там отпадъка и трай.
  • 25 Градския

    3 1 Отговор
    Идеална за превоз на зеле!
  • 26 Мазда

    1 7 Отговор
    Колега,купих си чисто нова Мазда 6,точно преди 6 години!!Учудващо,защо ли все още нямам ръжда?!
  • 27 kaтюша

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Minielectro":

    Ако наистина си на 50 години ,то през 1987 година си мечтал за такава кола .Лади в онези години се произвеждаха в Белгия и Холандия. Да не говорим ,че в половин Германия(ГДР) също ладата беше на почит. Всъщност немските опелчета и голф-единичката не превъзхождаха много руската лада.
  • 28 Баткото

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Някой си":

    Руснаците са купили лиценз от Фиат и тогава започват да правят ладите.Всъщност завода в Толиати е строен от италиаци и по италиански лиценз ,който е купен от фиат...Москвича пък е БМВ...
  • 29 Хахахаха

    1 0 Отговор
    Явно никой не помни пластмасовите коли "София"
  • 30 Красимир Коев

    0 0 Отговор
    Моят приятел има такава с двигател на Голф и имах честа да я покарам . Прятно усещане !